Kabin hizmetleri çalışanları havayolu şirketlerinin yüzü kabul edilirler. Uçuş öncesinde, uçuşta ve sonrasında yolcuların emniyetli ve konforlu seyahat etmelerini sağlamak için geniş kapsamlı sorumluluklara sahiptirler. Kabin ekipleri yolcuyla en fazla ve uzun süreli temas eden kişiler oldukları için havayolu şirketlerinin temsilcileri konumundadırlar. Kabin memurluğu çoğunlukla bilinenin aksine uçuşlarda sadece servis görevini yapmazlar. Uçağın kapısında gülümseyerek yolcu karşılarken onların gerginliğini alıp rahatlatacak bir ev sahibi olarak misafirperver, nazik ve ilgili bir şekilde kibar ve bakımlı halde hizmet ederken, acil durumlarda yolculara yön verebilecek sakinlikte ve bilgi/beceriye sahip olması gereken kişilerdir. Görevlerini yerine getirmek için almaları zorunlu olan "Temel eğitim" kapsamında kabin memuru adaylarına uçuş ortamına alışma ve normal, anormal ve acil durumlar sırasında yolcuların ve uçuşun emniyetine ilişkin görev ve sorumlulukları yerine getirmeleri için gerekli olan genel bilgi ve yetkinliği elde etmeleri amacıyla eğitimler verilir.
Havayolları kurumlarında bu eğitimleri alabilecek yetkinlikte ve kapasite olduklarının saptanması amacıyla özel olarak hazırlanmış mülakat süreçleri uygulanmaktadır. Artan istihdam talebine paralel olarak başvuran adayların hem sayısı hem de niteliği her geçen gün artmaktadır. Bu bağlamda kitabın amacı Sivil Havacılık Kabin Hizmetlerinde çalışmak isteyen kişilerin mülakat süreçlerine hazırlanmalarını kolaylaştırmaktadır.