Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
İnsansız Hava Araçları
Makinelerin Yükselişi
Ocak 2023 / 2. Baskı / 304 Syf. / Ciltli
Fiyatı: 700.00 TL
Temin süresi 2-3 gündür.
 
Sepete Ekle

Diğer Baskılar
 Baskı Tarih Fiyatı İndirimli
 1. Mart 2022 180.00 TL -      Sepete Ekle
   

Dünya'da İHA'ların hava sahasına entegrasyonu, denetimi ve eğitim süreçlerinin tespiti kolay olmamıştır. En büyük zorluk ise aynı gökyüzünü paylaştıkları insanlı pilotlar tarafından bu sistemlere önyargı ile bakılması olmuştur. Hatta bir dönem ülkemizde bazı kesimlerce kibir, kabullenememe, kendi işini diğerlerinden üstün görme ya da kendi itibarını kaybetme korkusunu nedeniyle milyon dolarlar verilen İHA'lara üvey evlat muamelesi yapılarak depolarda nasıl kilitli kaldığını da bu çalışmada okuyacaksınız.

Bu kitap, İnsansız Hava Araçlarının bir bütün olarak ele alındığı, pilot eğitimlerinde kullanılabilecek ve hemen hemen bütün havacılık alanlarını kapsayacak şekilde hazırlanmıştır. Bu bağlamda, bu çalışma ülkemizde İHA pilotlarının yetiştirilmesinde ihtiyaca hasıl ilk kitap olması özelliğini taşımaktadır.

Konu Başlıkları
İnsansız Hava Araçları
İnsansız Hava Aracı Sistemleri
İHA Sistemlerinin Taktik Unsurları
İHA'ların Sınıflandırılması
Uçuş Morfolojisi ve Aerodinamik
Multikopter Sistemleri
Hava Hukuku
İHA Trafik Usulleri
Seyrüsefer Aletleri ve Operasyonel Uçuş
İHA'lar İçin Meteoroloji
Havacılık Yönetimi ve Uçuş–Yer Emniyeti
Stratejik Yönetim
İnsansız Sistemlerde İnsan Faktörü
Barkod: 9786052640913
Yayın Tarihi: Ocak 2023
Baskı Sayısı:  2
Ebat: 17x25
Sayfa Sayısı: 304
Yayınevi: Adalet Yayınevi
Kapak Türü: Ciltli
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
KİTAP HAKKINDA VE TEŞEKKÜR  7
İÇİNDEKİLER  9
ŞEKİL, RESİM VE TABLOLAR  15
KISALTMALAR  21
BİRİNCİ BÖLÜM
İNSANSIZ HAVA ARAÇLARI
1.1. İNSANSIZ HAVA ARAÇLARININ TARİHÇESİ  23
1.2. İHA’LARIN DÜNYADAKİ SERÜVENİ  24
1.3. İHA’LARIN TÜRKİYEDEKİ SERÜVENİ  33
İKİNCİ BÖLÜM
İNSANSIZ HAVA ARACI SİSTEMLERİ
2.1. İNSANSIZ HAVA ARACI SİSTEM MİMARİSİ  60
2.1.1. Yer Kontrol İstasyonu  63
2.1.1.1. YKİ Bilgisayarı ve Yazılımı  63
2.1.1.2. Yer Veri Terminali (YVT)  65
2.1.1.3. El Kumandası  65
2.2 İNSANSIZ HAVA ARACI  66
2.2.1. Hava Aracı  66
2.2.2. Güç Kontrol Ünitesi  66
2.2.3. Hava Veri Terminali (HVT)  67
2.2.4. Otopilot  68
2.2.5. Sensörler  68
2.2.6. Servolar  69
2.2.7. Rotor  69
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İHA SİSTEMLERİNİN TAKTİK UNSURLARI
3.1. TAKTİK ANALİZ  71
3.1.1. İnsansız Hava Aracı  71
3.1.2. Faydalı Yükler  72
3.1.3. İnsan Unsuru  72
3.1.4. Komuta Unsuru  73
3.1.5. Haberleşme ve Elektronik Sistemleri  73
3.1.6. Destek Unsuru  74
3.2. İNSANSIZ HAVA ARAÇLARININ TAKTİK AVANTAJLARI VE
DEZAVANTAJLARI  74
3.3. İHA’LARIN UÇUŞ PROFİLLERİ  77
3.3.1 Antenin Anteni Görme Prensibi  77
3.3.2. Önceden Atanmış Noktalara Uçuş  85
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İHA'LARIN SINIFLANDIRILMASI
4.1. KLASİFİKASYON  87
4.1.1. NATO’nun İnsansız Hava Aracı Sistemleri Sınıflandırması  88
4.1.2. ABD’nin İnsansız Hava Aracı Sistemleri Sınıflandırması  88
4.1.3. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün Sınıflaması  90
BEŞİNCİ BÖLÜM
UÇUŞ MORFOLOJİSİ VE AERODİNAMİK
5.1. HAVA ARACININ EKSENLERİ  99
5.2. UÇUŞ KONTROL SİSTEMLERİ  101
5.3. KANAT TİPLERİ  117
5.4. KUYRUK TİPLERİ  129
5.5. İNİŞ TAKIMI TİPLERİ  131
5.6. MOTOR TİPLERİ  133
ALTINCI BÖLÜM
MULTİKOPTER SİSTEMLERİ
6.1. HAREKET MEKANİZMASI  138
6.1.1. Dikey Hareket Prensibi  140
6.1.2. Roll Hareket Prensibi  140
6.1.3. Pitch Hareketi Prensibi  141
6.1.4. Yaw Hareketi Prensibi  141
6.2. TEMEL PARÇALAR  142
6.2.1. Gövde (Şaşe)  142
6.2.2. Kontrol Kartı  144
6.2.3. Rotor ve Pal  145
6.2.4. Motor Sürücü (ESC)  147
6.2.5. Batarya  148
6.2.6. Kumanda  149
6.2.7. GPS  149
6.2.8. Telemetri  150
6.2.9. Encoder  150
YEDİNCİ BÖLÜM
HAVA HUKUKU
7.1. HAVACILIKTA ULUSLARARASI ANLAŞMALAR VE ORGANİZASYONLAR  152
7.1.1. Şikago Sözleşmesi  152
7.1.2. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO)  152
7.1.3. Uluslararası Hava Transit Geçiş ve Hava Nakliye Anlaşması  153
7.1.4. Tokyo Sözleşmesi  153
7.1.5. Lahey Sözleşmesi  153
7.1.6. Montreal Sözleşmesi  154
7.1.7. Avrupa Sivil Havacılık Konferansı (ECAC)  154
7.1.8. Varşova Sözleşmesi  154
7.1.9. Roma Sözleşmesi  154
7.1.10. Birleşik Havacılık Otoriteleri  155
7.1.11. EUROCONTROL  155
7.2. HAVACILIKTA ULUSAL MEVZUAT VE ORGANİZASYONLAR  155
7.2.1. 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu  155
7.3. İNSANSIZ HAVA ARAÇLARININ STATÜSÜ VE DURUMU  156
7.3.1. İHA Sistemlerinin Kullanımı ve Boşluk Analizi  157
7.3.2. ICAO Cir328 Dokümanı  159
SEKİZİNCİ BÖLÜM
İHA TRAFİK USULLERİ
8.1. PİST (RUNWAY [RWY])  167
8.2. TAKSİ YOLU (RULE) VE ÇİZGİLERİ  172
8.3. HAVAALANI HAREKET BÖLGESİ IŞIKLANDIRMASI  172
8.4. YOL GÖSTEREN İŞARETÇİLER (MARSHALLER)  175
8.5. TRAFİK PATERNİ  179
8.6. TRAFİK USULLERİ  180
8.6.1. Hava Sahası Kontrolü ve Yetki  180
8.6.2. Kullanılacak Pistin Seçimi  183
8.6.3. PAT Sahasının Kullanımı  183
8.6.4. Hava Araçlarının Ayırma Usulleri  184
8.6.5. Uçuş Planı  185
8.7. OPERASYONEL HABERLEŞME TEKNİKLERİ  187
8.7.1. Readback (Geri bildirim) Zorunluluğu  191
8.7.2. Motor Çalıştırma İzinleri  192
8.7.3. Taksi / Rule İzinleri  193
8.7.4. Kalkış İzinleri  194
8.7.5. Yaklaşma ve İniş Talimatları  195
8.7.6. Acil Durum (Emergency) Protokolü  197
DOKUZUNCU BÖLÜM
SEYRÜSEFER ALETLERİ VE OPERASYONEL UÇUŞ
9.1. İHA’LARIN ALET AVİYONİKLERİ  199
9.1.1. Pitot–Statik Göstergeler  199
9.1.2. Airspeed Indicator  201
9.1.3. Altimetre  204
9.1.4. Varyometre (Vertical Speed Indicator)  205
9.1.5. Pusula (Manyetometre)  207
9.1.6. İvmeölçer (Accelerometer)  207
9.1.7. Jiroskop (Gyroscope)  207
9.1.8. Ataletsel Ölçüm Birimi (Inertial Measurement Unit)  208
9.1.9. Suni Ufuk göstergesi  209
9.1.10. İstikamet göstergesi  210
9.1.11. Dönüş Koordinatörü  210
9.1.12. GNSS (Global Navigation Satellite Systems)  211
9.2. OPERASYONEL UÇUŞ GEREKLİKLERİ  214
9.3. YAKIT HAZIRLIĞI  216
ONUNCU BÖLÜM
İHALAR İÇİN METEOROLOJİ
10.1. ATMOSFERİN KATMANLARI  220
10.1.1. Troposfer  220
10.1.2. Stratosfer  221
10.1.3. Mezosfer  221
10.1.4. Termosfer  222
10.2. STABİLİTE (KARARLILIK) VE INSTABİLİTE (KARARSIZLIK)  224
10.3. YAĞIŞLAR  224
10.3.1. Konvektif Yağışlar  224
10.3.2. Orografik Yağışlar  225
10.3.3. Cephe/Siklon Yağışları  225
10.4. BULUTLAR  226
10.4.1. Bulutların Cinsleri  227
10.5. RÜZGARLAR  230
10.5.1. Batı Rüzgarları  231
10.5.2. Kutup Rüzgarları  232
10.5.3. Meydan Rüzgarı  232
10.6. BUZLANMA  233
10.6.1. Şeffaf buzlanma  234
10.6.2. Kar tipi buzlanma  234
10.6.3. Karışık buzlanma  235
10.6.4. Buzlanmaya etki eden faktörler  235
10.6.4.1. Bulut yapısı  235
10.6.4.2. Su muhteviyatı  236
10.6.4.3. Damlacıkların nevi  236
10.6.4.4. Aerodinamik yapı ve birikim  236
10.6.4.5. Aerodinamik ısınma  236
10.6.4.6. Kirlilik  236
10.7. ATMOSFERİK BASINÇ  236
10.8. METEOROLOJİ RAPORLARI  242
10.8.1. METAR (Meteorological Terminal Air Report)  242
10.8.2. SPECI (Aviation Selected Special Weather Report)  251
10.8.3. TAF (Terminal Aerodrome Forecast)  253
10.8.4. SIGMET (Significant Meteorological Information)  254
10.8.5. AIRMET (Airman's Meteorological Information)  255
10.8.6. GAMET (General Aviation Meteorological Forecast)  256
ONBİRİNCİ BÖLÜM
HAVACILIK YÖNETİMİ VE UÇUŞ–YER EMNİYETİ
11.1. REASON MODELİ  262
11.2. SHEL MODELİ  263
11.3. İNSAN FAKTÖRLERİ ANALİZ VE SINIFLANDIRMA SİSTEMİ  264
11.3.1. Emniyetsiz davranışlar  265
11.3.2. Emniyetsiz davranışlara zemin hazırlayan koşullar  265
11.3.3. Emniyetsiz yönetim  266
11.3.4. Örgütsel etkiler  266
11.4. HAVACILIKTA YÖNETİMSEL KARAR VERME  266
11.4.1. Havacılıkta Karar Verme Hataları  267
11.4.1.1. Kurban Etme  267
11.4.1.2. İnatlaşma  267
11.4.1.3. Tecrübe Egosu  267
11.4.1.4. Kumarbaz Yanılgısı  268
11.4.1.5. İlk Düşüncede Israr  268
11.4.1.6. Fikslenme  268
11.4.1.7. Genelleme  268
11.4.1.8. Tehlikeli iyimserlik  268
11.4.1.9. Saplantılar  269
11.4.1.10. Boşlukların Doldurulması  269
11.4.1.11. Aşırı Yüklenme  269
11.4.1.12. Duygusal karışıklık  269
11.5. ÖRGÜTSEL PANDEMİ OLARAK SESSİZLİK  269
11.5.1. Örgütsel sessizliğin nedenleri  270
11.5.1.1. Çalışanların yöneticilerine güvenmemesi  270
11.5.1.2. Konuşmanın Riskli Görülmesi  271
11.5.1.3. Dışlanma Korkusu  271
11.5.1.4. İlişkilerin Bozulacağı Korkusu  271
11.5.2. Örgütsel Sessizlik Teorileri  271
11.5.2.1. Beklenti teorisi  271
11.5.2.2. Fayda Maliyet Analizi Teorisi  272
11.5.2.3. Sessizlik Sarmalı Teorisi  272
11.5.2.4. Kendini Uyarlama Teorisi  274
ONİKİNCİ BÖLÜM
STRATEJİK YÖNETİM  275
ONÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İNSANSIZ SİSTEMLERDE İNSAN FAKTÖRÜ  291
SONUÇ  303
KAYNAKLAR  297
 


Melih Yıldız ...
Kasım 2023
295.00 TL
İndirimli: 250.75 TL (%15)
Sepete Ekle
Faruk Dayı
Ekim 2023
140.00 TL
Sepete Ekle
Mohammad Sadrabey
Aralık 2022
250.00 TL
Sepete Ekle
Satılmış Ürgün
Mart 2022
545.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
KİTAP HAKKINDA VE TEŞEKKÜR  7
İÇİNDEKİLER  9
ŞEKİL, RESİM VE TABLOLAR  15
KISALTMALAR  21
BİRİNCİ BÖLÜM
İNSANSIZ HAVA ARAÇLARI
1.1. İNSANSIZ HAVA ARAÇLARININ TARİHÇESİ  23
1.2. İHA’LARIN DÜNYADAKİ SERÜVENİ  24
1.3. İHA’LARIN TÜRKİYEDEKİ SERÜVENİ  33
İKİNCİ BÖLÜM
İNSANSIZ HAVA ARACI SİSTEMLERİ
2.1. İNSANSIZ HAVA ARACI SİSTEM MİMARİSİ  60
2.1.1. Yer Kontrol İstasyonu  63
2.1.1.1. YKİ Bilgisayarı ve Yazılımı  63
2.1.1.2. Yer Veri Terminali (YVT)  65
2.1.1.3. El Kumandası  65
2.2 İNSANSIZ HAVA ARACI  66
2.2.1. Hava Aracı  66
2.2.2. Güç Kontrol Ünitesi  66
2.2.3. Hava Veri Terminali (HVT)  67
2.2.4. Otopilot  68
2.2.5. Sensörler  68
2.2.6. Servolar  69
2.2.7. Rotor  69
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İHA SİSTEMLERİNİN TAKTİK UNSURLARI
3.1. TAKTİK ANALİZ  71
3.1.1. İnsansız Hava Aracı  71
3.1.2. Faydalı Yükler  72
3.1.3. İnsan Unsuru  72
3.1.4. Komuta Unsuru  73
3.1.5. Haberleşme ve Elektronik Sistemleri  73
3.1.6. Destek Unsuru  74
3.2. İNSANSIZ HAVA ARAÇLARININ TAKTİK AVANTAJLARI VE
DEZAVANTAJLARI  74
3.3. İHA’LARIN UÇUŞ PROFİLLERİ  77
3.3.1 Antenin Anteni Görme Prensibi  77
3.3.2. Önceden Atanmış Noktalara Uçuş  85
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İHA'LARIN SINIFLANDIRILMASI
4.1. KLASİFİKASYON  87
4.1.1. NATO’nun İnsansız Hava Aracı Sistemleri Sınıflandırması  88
4.1.2. ABD’nin İnsansız Hava Aracı Sistemleri Sınıflandırması  88
4.1.3. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün Sınıflaması  90
BEŞİNCİ BÖLÜM
UÇUŞ MORFOLOJİSİ VE AERODİNAMİK
5.1. HAVA ARACININ EKSENLERİ  99
5.2. UÇUŞ KONTROL SİSTEMLERİ  101
5.3. KANAT TİPLERİ  117
5.4. KUYRUK TİPLERİ  129
5.5. İNİŞ TAKIMI TİPLERİ  131
5.6. MOTOR TİPLERİ  133
ALTINCI BÖLÜM
MULTİKOPTER SİSTEMLERİ
6.1. HAREKET MEKANİZMASI  138
6.1.1. Dikey Hareket Prensibi  140
6.1.2. Roll Hareket Prensibi  140
6.1.3. Pitch Hareketi Prensibi  141
6.1.4. Yaw Hareketi Prensibi  141
6.2. TEMEL PARÇALAR  142
6.2.1. Gövde (Şaşe)  142
6.2.2. Kontrol Kartı  144
6.2.3. Rotor ve Pal  145
6.2.4. Motor Sürücü (ESC)  147
6.2.5. Batarya  148
6.2.6. Kumanda  149
6.2.7. GPS  149
6.2.8. Telemetri  150
6.2.9. Encoder  150
YEDİNCİ BÖLÜM
HAVA HUKUKU
7.1. HAVACILIKTA ULUSLARARASI ANLAŞMALAR VE ORGANİZASYONLAR  152
7.1.1. Şikago Sözleşmesi  152
7.1.2. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO)  152
7.1.3. Uluslararası Hava Transit Geçiş ve Hava Nakliye Anlaşması  153
7.1.4. Tokyo Sözleşmesi  153
7.1.5. Lahey Sözleşmesi  153
7.1.6. Montreal Sözleşmesi  154
7.1.7. Avrupa Sivil Havacılık Konferansı (ECAC)  154
7.1.8. Varşova Sözleşmesi  154
7.1.9. Roma Sözleşmesi  154
7.1.10. Birleşik Havacılık Otoriteleri  155
7.1.11. EUROCONTROL  155
7.2. HAVACILIKTA ULUSAL MEVZUAT VE ORGANİZASYONLAR  155
7.2.1. 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu  155
7.3. İNSANSIZ HAVA ARAÇLARININ STATÜSÜ VE DURUMU  156
7.3.1. İHA Sistemlerinin Kullanımı ve Boşluk Analizi  157
7.3.2. ICAO Cir328 Dokümanı  159
SEKİZİNCİ BÖLÜM
İHA TRAFİK USULLERİ
8.1. PİST (RUNWAY [RWY])  167
8.2. TAKSİ YOLU (RULE) VE ÇİZGİLERİ  172
8.3. HAVAALANI HAREKET BÖLGESİ IŞIKLANDIRMASI  172
8.4. YOL GÖSTEREN İŞARETÇİLER (MARSHALLER)  175
8.5. TRAFİK PATERNİ  179
8.6. TRAFİK USULLERİ  180
8.6.1. Hava Sahası Kontrolü ve Yetki  180
8.6.2. Kullanılacak Pistin Seçimi  183
8.6.3. PAT Sahasının Kullanımı  183
8.6.4. Hava Araçlarının Ayırma Usulleri  184
8.6.5. Uçuş Planı  185
8.7. OPERASYONEL HABERLEŞME TEKNİKLERİ  187
8.7.1. Readback (Geri bildirim) Zorunluluğu  191
8.7.2. Motor Çalıştırma İzinleri  192
8.7.3. Taksi / Rule İzinleri  193
8.7.4. Kalkış İzinleri  194
8.7.5. Yaklaşma ve İniş Talimatları  195
8.7.6. Acil Durum (Emergency) Protokolü  197
DOKUZUNCU BÖLÜM
SEYRÜSEFER ALETLERİ VE OPERASYONEL UÇUŞ
9.1. İHA’LARIN ALET AVİYONİKLERİ  199
9.1.1. Pitot–Statik Göstergeler  199
9.1.2. Airspeed Indicator  201
9.1.3. Altimetre  204
9.1.4. Varyometre (Vertical Speed Indicator)  205
9.1.5. Pusula (Manyetometre)  207
9.1.6. İvmeölçer (Accelerometer)  207
9.1.7. Jiroskop (Gyroscope)  207
9.1.8. Ataletsel Ölçüm Birimi (Inertial Measurement Unit)  208
9.1.9. Suni Ufuk göstergesi  209
9.1.10. İstikamet göstergesi  210
9.1.11. Dönüş Koordinatörü  210
9.1.12. GNSS (Global Navigation Satellite Systems)  211
9.2. OPERASYONEL UÇUŞ GEREKLİKLERİ  214
9.3. YAKIT HAZIRLIĞI  216
ONUNCU BÖLÜM
İHALAR İÇİN METEOROLOJİ
10.1. ATMOSFERİN KATMANLARI  220
10.1.1. Troposfer  220
10.1.2. Stratosfer  221
10.1.3. Mezosfer  221
10.1.4. Termosfer  222
10.2. STABİLİTE (KARARLILIK) VE INSTABİLİTE (KARARSIZLIK)  224
10.3. YAĞIŞLAR  224
10.3.1. Konvektif Yağışlar  224
10.3.2. Orografik Yağışlar  225
10.3.3. Cephe/Siklon Yağışları  225
10.4. BULUTLAR  226
10.4.1. Bulutların Cinsleri  227
10.5. RÜZGARLAR  230
10.5.1. Batı Rüzgarları  231
10.5.2. Kutup Rüzgarları  232
10.5.3. Meydan Rüzgarı  232
10.6. BUZLANMA  233
10.6.1. Şeffaf buzlanma  234
10.6.2. Kar tipi buzlanma  234
10.6.3. Karışık buzlanma  235
10.6.4. Buzlanmaya etki eden faktörler  235
10.6.4.1. Bulut yapısı  235
10.6.4.2. Su muhteviyatı  236
10.6.4.3. Damlacıkların nevi  236
10.6.4.4. Aerodinamik yapı ve birikim  236
10.6.4.5. Aerodinamik ısınma  236
10.6.4.6. Kirlilik  236
10.7. ATMOSFERİK BASINÇ  236
10.8. METEOROLOJİ RAPORLARI  242
10.8.1. METAR (Meteorological Terminal Air Report)  242
10.8.2. SPECI (Aviation Selected Special Weather Report)  251
10.8.3. TAF (Terminal Aerodrome Forecast)  253
10.8.4. SIGMET (Significant Meteorological Information)  254
10.8.5. AIRMET (Airman's Meteorological Information)  255
10.8.6. GAMET (General Aviation Meteorological Forecast)  256
ONBİRİNCİ BÖLÜM
HAVACILIK YÖNETİMİ VE UÇUŞ–YER EMNİYETİ
11.1. REASON MODELİ  262
11.2. SHEL MODELİ  263
11.3. İNSAN FAKTÖRLERİ ANALİZ VE SINIFLANDIRMA SİSTEMİ  264
11.3.1. Emniyetsiz davranışlar  265
11.3.2. Emniyetsiz davranışlara zemin hazırlayan koşullar  265
11.3.3. Emniyetsiz yönetim  266
11.3.4. Örgütsel etkiler  266
11.4. HAVACILIKTA YÖNETİMSEL KARAR VERME  266
11.4.1. Havacılıkta Karar Verme Hataları  267
11.4.1.1. Kurban Etme  267
11.4.1.2. İnatlaşma  267
11.4.1.3. Tecrübe Egosu  267
11.4.1.4. Kumarbaz Yanılgısı  268
11.4.1.5. İlk Düşüncede Israr  268
11.4.1.6. Fikslenme  268
11.4.1.7. Genelleme  268
11.4.1.8. Tehlikeli iyimserlik  268
11.4.1.9. Saplantılar  269
11.4.1.10. Boşlukların Doldurulması  269
11.4.1.11. Aşırı Yüklenme  269
11.4.1.12. Duygusal karışıklık  269
11.5. ÖRGÜTSEL PANDEMİ OLARAK SESSİZLİK  269
11.5.1. Örgütsel sessizliğin nedenleri  270
11.5.1.1. Çalışanların yöneticilerine güvenmemesi  270
11.5.1.2. Konuşmanın Riskli Görülmesi  271
11.5.1.3. Dışlanma Korkusu  271
11.5.1.4. İlişkilerin Bozulacağı Korkusu  271
11.5.2. Örgütsel Sessizlik Teorileri  271
11.5.2.1. Beklenti teorisi  271
11.5.2.2. Fayda Maliyet Analizi Teorisi  272
11.5.2.3. Sessizlik Sarmalı Teorisi  272
11.5.2.4. Kendini Uyarlama Teorisi  274
ONİKİNCİ BÖLÜM
STRATEJİK YÖNETİM  275
ONÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İNSANSIZ SİSTEMLERDE İNSAN FAKTÖRÜ  291
SONUÇ  303
KAYNAKLAR  297
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024