Eğitimin ayrılmaz ve bütünleyici bir parçası olan değerlendirme; amacına bağlı olarak eğitim sürecin başında, süreç sırasında ve sonunda yapılan ölçmelere dayanır. Dolayısıyla öğrenciler ya da eğitim hakkında kararların verilmesi anlamına gelen değerlendirme, kendisine dayanaklık yapan ölçme işlemlerinin doğruluğuna ve amaca uygunluğuna bağlıdır. Uygun ölçme yöntemlerinin seçilmesi, ölçme araçların geliştirilmesi, kullanılması, elde edilen sonuçlara dayalı olarak değerlendirmelerin yapılması ölçme değerlendirme alanındaki bilgi ve becerilerin kazanılmasına mutlak bağlıdır.
Bu kitap, eğitimde ölçme ve değerlendirmeyi kullanan ya da kullanacak olan; öğretmenler ve öğretmen adaylarının gereksinimlerini karşılamaya yönelik olarak hazırlanmıştır. Kitabın her bir bölümünde ele alınan konular için olabildiğince örnek verilmiş ve uygulamalar yapılmıştır. Ayrıca her bölümün sonunda konuları kapsayıcı bir özet ve yine konuları kapsayıcı bir test yer almaktadır.