Bu çalışmada, marka olarak tescil edilemeyecek işaretlerin kullanım sonucu ayırt edicilik kazanma şartları ve kullanım sonucu ayırt edicilik kazanmanın sonuçları, mevcut normatif düzenlemeler dikkate alınarak incelenmiş. Konular ele alınıp incelenirken Avrupa Birliği Marka Tüzüğü, Avrupa Birliği Marka Yönergesi, ABD ve İngiliz hukuk sistemleri de mukayeseli olarak değerlendirilmiş.
(Tanıtım Bülteninden)
Konu Başlıkları
Markanın Tanımı, Fonksiyonları ve Marka Hukukunun Kaynakları
Ayırt Edicilik Yönünden Marka Çeşitleri ve İşaretler
Kullanım Sonucu Aşılabilecek Mutlak Red Nedenleri
Kullanım Sonucu Ayırt Edicilik Kazanma Kavramı ve Kazanmanın Şartları
Kullanım Sonucu Ayırt Edicilik Kazanmanın Tescil Sonrası Etkileri