Bu kitap Eğitim Fakültelerinin programlarına 2008 yılında konmuş Fen–Teknoloji Programları ve Planlama dersinin içeriği ve orta öğretime geçiş sınav sistemindeki değişikler de dikkate alınarak hazırlanmıştır. Ortaöğretime geçiş sürecinde belirleyici olan SBS sorularının analizi yeni programın kazanımları ile ilişkilendirilmiştir. SBS de öğrenci başarısını arttırmak için yapılabilecek çalışmalar konusunda önerilerde bulunulmuştur. Kitap öğretmen adayları, ilköğretim birinci kademe öğretmenleri ile Fen ve Teknoloji branş öğretmenlerinin programları uygulamaya aktarmada yararlanabilecekleri temel bir kaynaktır.
Konu Başlıkları
Program Geliştirme
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Gelişim ve Bileşenleri
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının (4. – 8. Sınıflar) Analizi
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programında Teknolojik Tasarım Döngüsü
Öğretim İlke, Teori, Strateji, Yöntem ve Tekniklerinin Fen ve Teknoloji Derslerinde Uygulamaları