İÇİNDEKİLER
Önsöz 5 BİLGİSAYARLAR VE ÇEVRE BİRİMLERİ 1. Bölüm: Bilgisayarlar ve Çevre Birimleri 29 Bilgisayarları Tanımak 29 Bilgisayarlar Nasıl Çalışır? 31 Bölüm 2- Bilgisayarları ve Bilgisayarı Oluşturan Parçaları Tanımak 33 Bilgisayar Kasasının İçini Oluşturan Parçalar 33 Sabit disk-Harddisk 33 DVD-RW veya Blue-Ray Sürücüler 34 RAM-Rastgele Erişim Belleği 35 Ekran Kartı 36 İşlemci-CPU 36 Kasa 37 Anakart 38 Bilgisayar Kasasını Tanımak 39 Monitörleri Tanımak 40 Kart Okuyucu 40 Ses Kartı 40 Fare 41 Fare’yi Tanımak ve Kullanmak 41 Klavye’yi ve Tuşlarını Tanımak 42 Klavye’yi Tanımak ve Kullanmak 42 Klavyedeki Tuşlarının Görevleri 43 Bilgisayarınıza Takabileceğiniz Bazı Ek Parçalar 47 Bilgisayarda Kullanılan Yedekleme Üniteleri 48 Dijital Aygıtlara Örnekler 48 PDA 48 El Terminalleri 49 Yazıcıları Tanımak 49 Nokta Vuruşlu Yazıcılar 49 Mürekkep Püskürtmeli Yazıcılar 50 Lazer Yazıcılar 51 Hepsi Bir Arada Çözümler 51 Bilgisayarda Kullanılan Yazılımlar (Programlar) 52 Güvenlik, Telif Hakları ve Hukuk 53 Bilgisayarınızı Güvenli Kullanmak 53 Verilerinizin Güvenliğini Sağlamak 54 Kesintisiz Güç Kaynaklarını Kullanmak 55 Telif Hakları 55 Bilgisayar ve Sağlığınız 57 WİNDOWS 7 Bölüm 1- Windows 7’ye Giriş 61 Windows 7’de Fare Teknikleri 63 Pencereler İle Çalışmak 65 Pencereler Arası Geçiş Yapmak 66 Pencereleri Taşımak 67 Pencereleri Boyutlandırmak 67 Pencereleri Kapatmak 70 Pencereler Arası Geçiş Yapmak 70 Aktif Pencere Dışındaki Pencereleri Simge Durumuna İndirmek 71 İletişim Kutuları 72 Başlat Menüsünü Tanımak ve Kullanmak 73 Bilgisayarınızdaki Programları, Dosyaları Aramak 74 Başlat Menüsüne Programları Sabitlemek 75 Başlat Menüsünden Sabitlenen Programları Kaldırmak 76 Başlat Menüsünü Özelleştirmek 76 Menüleri, Düğmeleri, Kutuları Kullanmak 77 Kaydırma Çubuklarını Kullanmak 78 Komut Düğmelerini Kullanmak 78 Onay Kutularını Kullanmak 79 Seçenek Düğmeleri İle Çalışmak 79 Kaydırıcıları Kullanmak 79 Metin Kutularını Kullanmak 79 Açılır Listeleri Kullanmak 80 Sekmeleri Kullanmak 80 Bölüm 2- Windows 7’yi Kişiselleştirmek 81 Masaüstü Özellikleri İle Çalışmak 81 Masaüstü Resmini Değiştirmek 81 Masaüstü Arka Planı Özelliklerini Değiştirmek 82 Pencere Renklerini Değiştirmek 82 Ekran Koruyucu’yu Ayarlamak 83 Masaüstü Simgeleri Eklemek/Kaldırmak 84 Fare’nizin Ayarlarını Değiştirmek 85 Açılış Resmini Değiştirmek 85 Görev Çubuğu Özellikleri İle Çalışmak 86 Görev Çubuğu’nun Boyutunu ve Yerini Değiştirmek 86 Görev Çubuğunu Taşımak 87 Programları Görev Çubuğuna Eklemek ve Kaldırmak 87 Görev Çubuğundaki Programları Kullanmak 88 Görev Çubuğundan Program Simgelerini Kaldırmak 89 Bildirim Alanını Kullanmak 89 Windows Ses Seçeneklerini Ayarlamak 90 Bilgisayarın Sesini Ayarlamak 91 Windows Araçlarını-Kenar Çubuğunu Kullanmak 91 Araçları Eklemek 91 Eklediğiniz Araçların Özelliklerini Değiştirmek 92 Eklediğiniz Araçları Kaldırmak 92 Bilgisayarınızı Kapatmak 92 Bölüm 3- Denetim Masası Simgeleri İle Çalışmak 93 Bölge ve Dil Seçenekleri 93 F Klavye Dönüşümünü Yapmak 95 Klavye Dil Çubuğu’nun Görev Çubuğunda Gösterilmesi/Kaldırılması 96 İşlem Merkezini Kullanmak 97 Windows Sorunlarını Gidermek 99 Dosyalarınızı Yedeklemek veya Geri Yüklemek 100 Sistem Geri Yükleme’yi Kullanmak 103 Gelişmiş Kurtarma Yöntemlerini Kullanmak 104 Görev Çubuğu’ndaki Bildirim Alanı Simgelerini Ayarlamak 104 Görüntü Özelliklerini Kullanmak 105 Bilgisayarı Projeksiyona Bağlamak 106 Bilgisayarınızı Projektöre Bağlamak 107 Klasör Seçeneklerini Kullanmak 107 Windows’a Tek Tıklamayı Etkinleştirmek 107 Tek Tıklamayı İptal Etmek 108 Klasörleri Aynı veya Ayrı Pencerelerde Açmak 108 Klasörlerdeki Ortak Görevleri Göstermek/Gizlemek 109 Bilgisayardaki Gizli Dosyaları Göstermek / Gizlemek 109 Bölüm 4- Windows Donatılarını Kullanmak 111 Hesap Makinasını Kullanmak 111 Başlarken Özelliğini Kullanmak 111 Not Defterini Kullanmak 112 Ses Kaydediciyi Kullanmak 112 Paint Programını Kullanmak 112 Wordpad Programını Kullanmak 114 Belgeleri Kaydetmek 115 Metinleri Biçimlendirmek 115 Metinleri Yazdırmak 115 Ekran Alıntı Aracını Kullanmak 115 Bölüm 5- İnternet Explorer’i Kullanmak 117 Kablosuz Ağlara Bağlanmak 117 İnternet Explorer’i Başlatmak 118 İnternet Adreslerini Anlamak 119 İnternet Adresi Yazarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar 120 Web Sayfalarında Sörf Yapmak 120 Yeni Bir Web Sayfası Açmak 120 Başlangıç Sayfasını www.google.com.tr olarak ayarlamak 121 Birden Fazla Başlangıç Sayfası Belirlemek 122 Hızlı Sekmeleri Kullanmak 123 İnternet’de Aradığınız Bilgileri Bulmak 124 Google’de Arama İncelikleri 125 Web Sayfalarının Görünümlerini Yakınlaştırmak veya Uzaklaştırmak 126 Menü Çubuğunu Göstermek-Gizlemek 127 Girmiş Olduğunuz Web Sayfalarını Temizlemek 127 Web Sayfalarındaki Resimleri Kaydetmek 128 İnternet Üzerinden Metinleri Kaydetmek/Yazdırmak 129 Sık Kullandığınız Sayfları Eklemek 130 Sık Kullanılanlardaki Web Sayfalarını Silmek 131 Resimleri Masaüstüne Yerleştirmek 131 Bölüm 6- Windows Programlarını Kullanmak 133 Windows Media Player Programını Kullanmak 133 Bir Klasördeki Müzikleri Çalmak 133 Yapışkan Notları Kullanmak 134 Masaüstü Araç Galerisini Kullanmak 135 Bölüm 7- Windows Live Program ve Servislerini Kullanmak 137 Hotmail, Windowslive e-posta Adresi Almak 137 Hotmail, Windowslive Programını Kullanmak 139 Windows Hotmail Ekranını Tanımak 141 Hotmail Programından Yeni E-Posta Göndermek 142 E-Posta’larınıza Dosya Eklemek 142 E-Postalarınıza Resim Eklemek 143 E-Postalarınızı Diğer Kişilere İletmek 145 E-Postalarınızı Silmek 145 Hotmail’de Klasörler Oluşturmak 146 Hotmail Süpür Özelliğini Kullanmak 147 Windows Live Mail Programını Kullanmak 148 Windows Live Fotoğraf Galerisi’ni Kullanmak 150 Fotoğrafların Üzerine İşlem Yapmak 152 Fotoğraflarınızı E-Posta İle Göndermek 153 Windows Live Movie Maker Programını Kullanmak 153 Fotoğrafları Düzenlemek 154 Fotoğraflarınıza Animasyonlar ve Efektler Eklemek 154 Oluşturduğunuz Filmi Kaydetmek 155 Otomatik Video Oluşturmak 156 Windows Live Messenger Programını Kullanmak 156 Arkadaşlarınızın MSN Listesine Eklemek 158 MSN Messenger ile Karşılıklı Konuşmak 161 Mesajlaşma Pencerelerinde Simgeleri Kullanmak 161 MSN Messenger Durumunu Değiştirmek 162 MSN Görüntü Resminizi Değiştirmek 163 Konuştuğunuz Kişilere Dosya Göndermek/Almak 163 Görüntülü Mesajlaşma Yapmak 164 Bölüm 8- Sabit Disk-DVD-Flash Disk-Klasör ve Dosyalar İle Çalışmak 167 Dosya ve Klasörlerinize Erişmek için Kitaplıkları Kullanmak 169 Dosya ve Klasörlerin Görünüm Şekillerini Değiştirmek 170 Aradığınız Dosyayı Bulmak 171 Dosyaları Kopyalamak ve Taşımak 171 Sürükle Bırak Yöntemi İle Dosya Kopyalamak veya Taşımak 172 Dosyaları Silmek 172 Sildiğiniz Dosyayı Geri Kurtarmak 173 Dosyaların ve Klasörlerin Adlarını Değiştirmek 174 Yeni Bir Klasör Oluşturmak 174 Kitaplığı Kullanmak 175 Kitaplıkları Kaldırmak 176 Programlara veya Dosyalara Kısayollar Oluşturmak 176 Kısayolları Silmek 177 DVD veya USB Belleklerdeki Dosyaları Bilgisayarınıza Kopyalamak 177 Bilgisayardaki Dosyaları Flash Disk’e Kopyalamak 178 Birden Fazla Dosyayı Sıkıştırmak 179 Sıkıştırdığınız Dosyaları Açmak 179 Klasör Seçenekleri İle Çalışmak 180 Dosya ve Klasör Ayarlarını Değiştirmek 180 Dosyalarınızı Yedeklemek 182 Yedeklemeyi Geri Yüklemek 184 Disk Temizleme Aracını Kullanarak Gereksiz Dosyaları Silmek 184 Disk Birleştirme Aracını Kullanarak Diski Birleştirmek 185 USB Flash Diskleri Kullanmak 186 Resimlerinizi Fotoğraf Makinesinden Bilgisayara Aktarma 187 Bölüm 9- Programlar ve Oyunları Kullanmak 191 Bilgisayarınızdaki Programları Çalıştırmak 191 Bilgisayarınızdaki Programları Kaldırmak 191 Progamları Görev Çubuğuna Sabitlemek 192 Görev Çubuğuna Sabitlediğiniz Programları Kullanmak 193 Görev Çubuğundaki Program Simgelerini Kaldırmak 193 Çocukların Belirli Programları Kullanmasını Önelemek 193 Bir Programın Bilgisayar Açıldığı Zaman Çalışmasını Sağlamak 195 Windows Açıldığında Çalışan Programları Silmek 196 Varsayılan Programları Ayarlamak 196 DVD ve CD’lerin Otomatik Olarak Açılmasını Ayarlamak 197 Windows’daki Oyunları Kullanmak 198 Bölüm 10- Bilgisayar Güvenliğini Sağlamak 199 Windows Güncellemelerini Kullanmak 199 Güncelleme Ayarlarını Değiştirmek 199 Casus Yazılımlardan Korunma-Windows Defender’i Kullanmak 200 Bilgisayarınızı Casus Yazılımlara Karşı Taramak 201 Defender Programını Belirlediğiniz Zamanda Çalıştırmak 202 Windows Güvenlik Duvarı’nı Kullanmak 203 Windows Güvenlik Duvarını Kapatmak 204 Virüs Programı Kurmak 204 Bölüm 11- Windows’un Ek Özelliklerini Kullanmak 205 Büyüteç’i Kullanarak Ekrandaki Nesneleri Büyütmek 205 Ekran Klavye’sini Kullanmak 206 Bilgisayarınıza Mikrofon, Hoparlör veya Ses Sistemi Bağlamak 206 Hoparlörlerin Sesini Kısmak veya Açmak 207 WORD 2010 Bölüm 1- Microsoft Office Word 2010 211 Microsoft Word Programını Başlatmak 211 Word Ekranını Tanımak 212 Metinleri Word’de Yazmaya Başlamak 213 Yazınızı Kaydetmek 215 Dosyalarınızı Kaydederken Dikkat Etmeniz Gereken Önemli Noktalar 216 Belgenizi Farklı Bir İsim Vererek Kaydetmek 217 Belgelerinizi Şifre Vererek Kaydetmek 217 Dosyanızı PDF Olarak Kaydetmek 219 Çalıştığınız Belgeyi ve Word’ü Kapatmak 220 Word Programından Çıkmak 220 Bölüm 2- Word’de Metinler Üzerinde Çalışmak 223 Kaydedilmiş Olan Dosyaları Açmak 223 Son Kullanılan Dosyalara Hızlı Erişmek 224 Yeni Bir Belge Açmak 224 Belge Üzerinde Hareket Etmek 225 Word’de Harf, Metin veya Kelime Seçmek 226 Tek Harfi Seçmek 226 Kelime Seçmek 227 Birden Fazla Kelime Seçmek 227 Bir Cümle Seçmek 227 Satır Seçmek 227 Paragraf Seçmek 228 Belgenin Tamamını Seçmek 228 Dikey Metin Bloğunu Seçmek 228 Geniş Metin Bloklarını Seçmek 229 Birbirinden Bağımsız Satırları Seçmek 229 Metinleri, Paragrafları Silmek 229 Metinleri Silmek 229 Kelimeleri Silmek 230 Paragrafları Silmek 230 Metinler Eklemek 230 Paragraf Eklemek 230 Metinleri Kopyalamak ve Taşımak 231 Metinlerinizi Boş Bir Sayfaya Yapıştırmak 232 Metinleri Bulmak ve Değiştirmek 232 Metinleri Değiştirmek 233 Bölüm 3- Metinleri Biçimlendirmek 235 Yazı Boyutunu Büyütmek ve Küçültmek 235 Yazı Tipini Değiştirmek 235 Metinleri İtalik (Sağa Yatık Yazmak) 236 Metinlerin Altlarına Çizgi Eklemek 236 Metinlerinin Ortasına Çizgi Çekmek 237 Üst Simge (x2 gibi ifadeler yazmak) 237 Alt Simge (H2SO4 şeklinde ifadeler yazmak) 238 Yazılarınızı Büyük Küçük Harf Değiştirmek 238 Metinleri Renkli Kalemle İşaretlemek 239 Metinlerin, Paragrafların Renklerini Değiştirmek 239 Metin Efektleri Uygulamak 240 Metin Efektlerini Kaldırmak 241 Tüm Biçimlendirmeleri İptal Etmek 241 Yazı tipinin Diğer Özeliklerini Kullanmak 242 Seçtiğiniz Biçimlendirme Özellikleri Varsayılan Olarak Ayarlamak 243 Yazım Hatalarını Gidermek 243 Eşanlamlı Kelimeleri Bulmak 246 Bölüm 4- Word’de Paragrafları Biçimlendirmek 247 Paragrafların Hizalamalarını Değiştirmek 247 Paragraftaki Satırların Aralarını Açmak 248 Paragraflar Arasındaki Boşlukları Belirlemek 249 Paragraflarınıza Kenarlık Uygulamak 249 Farklı Kenarlıklar Seçmek 250 Belgelerinize Yatay Çizgi Eklemek 251 Madde İşaretlerini Kullanmak 252 Madde İşaretlerini Kaldırmak 253 Numaralı Listeler Oluşturmak 253 Farklı Madde Numaralandırma Yapmak 254 Başlıkları Numaralandırmak 255 Paragrafları İçeriden ve Dışarıdan Başlatmak 255 Paragrafların Sıralamasını Yapmak 255 Paragraf Simgelerini Göstermek veya Gizlemek 256 Bölüm 5- Adres-Mektup Birleştirmeyi Kullanmak 259 Adres Mektup Birleşmeyi Kullanmak 259 Zarflar Oluşturmak 262 Etiketler Oluşturmak 264 Bölüm 6- Tablolar ile Çalışmak 267 Belgenize Tablolar Eklemek 267 Tablo İçinde Hareket Etmek 268 Klavyeyi Kullanarak Tablo Oluşturmak 268 Hücreleri Genişletmek veya Daraltmak 269 Satırları ve Sütunları Genişletip-Daraltmak 270 Tablonuzun Genişliğini Otomatik Olarak Ayarlamak 270 Satır Seçmek 271 Birden Fazla Satır Seçmek 271 Birbirinden Bağımsız Satır Seçmek 271 Sütun Seçmek 272 Hücre Seçmek 272 Tablolara Satır, Sütun ve Hücre Eklemek 273 Hücre, Satır, Sütun veya Tablo’yu Silmek 274 Tabloda Hücreleri Birleştirmek 275 Birleştirilmiş Olan Hücreleri Bölmek 276 Satır, Sütunların Genişlikleri Ayarlamak 276 Tabloyu Belirlediğiniz Noktadan Bölmek 277 Tabloları Taşımak veya Kopyalamak 277 Tabloyu Kopyalamak 278 Tabloları Otomatik Olarak Biçimlendirmek 278 Tablolarınıza Kenarlıklar Uygulamak 279 Tablonuzun Kenar Çizgilerini Kaldırmak 280 Tablonuzun Çizgilerini Göstermek veya Gizlemek 280 Özel Kenarlıklar Uygulamak 281 Satır, Sütun ve Hücrelerinize Gölgelendirme Uygulamak 282 Uyguladığınız Gölgelendirmeyi Değiştirmek ve Kaldırmak 282 Tablodaki Hücrelerin Hizalamalarını Ayarlamak 283 Tablodaki Verilerin Yönlerini Değiştirmek 284 Tablodaki Metinlerin Hücre Sınırları ile Mesafelerini Belirlemek 285 Tablonuzda Sıralama Yapmak 286 Tablonuzu Sayfaya Ortalamak 286 Tabloları Metinlerin Arasına Yerleştirmek 287 Özel Tablolar Çizmek 288 Tablonun Kenarlarını Silmek 289 Tabloları Metine Çevirmek 289 Uzun Tablolarda Yinelenen Başlıklar Yaratmak 290 Tablolarınızda Hesaplamalar Yapmak 290 Bölüm 7- Sayfa Yapısı ile Çalışmak 293 Kenar Boşlukları, Kağıt Boyutunu ve Yönelimini Değiştirmek 293 Kenar Boşluklarını Ayarlamak 294 Özel Sayfa Kenarlıkları Belirlemek 295 Cetveli Kullanarak Kenar Boşluklarını Ayarlamak 296 Sayfalarınızın Yönelimini Değiştirmek 296 Sayfa’nın Boyutunu Değiştirmek 297 Metinlerinizi Sütunlara Bölmek 298 Belgenin Tamamını Sütunlara Bölmek 298 Seçtiğiniz Bölgeyi Sütunlara Bölmek 299 Satırlara Numara Vermek 299 Metinlere Otomatik Olarak Heceleme Eklemek 300 Hecelemeyi Kaldırmak 300 Heceleme Seçeneklerine Bakmak 300 Belgenize Bölüm, Sütun Sonu ve Kesmeler Eklemek 301 Kesmeleri Kaldırmak 301 Bölüm 8- Belgenize Eklentiler Yapmak 303 Sayfa Numaraları Eklemek 303 Sayfa Numaralarını Biçimlendirmek 304 Sayfa Numarasının Biçimini Değiştirmek 304 Sayfa Numaralandırmasını Farklı Bir Sayı ile Başlatmak 304 Sayfa Numaralarını Kaldırmak 304 Üst Bilgi ve Alt Bilgi Eklemek 305 Üstbilgiyi veya Altbilgiyi Düzenlemek 306 Üstbilgiyi veya Altbilgiyi Kaldırmak 307 Belgelerinize Tarih ve Saat Eklemek 307 Belgelerinize Kapak Sayfaları Eklemek 308 Sayfalarınızın Arasına Boş Sayfa Eklemek 309 Sayfa Sonu Eklemek 309 Belgelerinize Çizimler Eklemek 309 Belgenize Resimler Eklemek 310 Bilgisayarınıza Fotoğraflar Eklemek 310 Eklediğiniz Resimleri Silmek 310 Resimlerin Boyutlarını Düzenlemek 311 Resimlerin Belge İçindeki Konumlarını Ayarlamak 311 Resim Üzerinde Değişiklikler Yapmak 312 Eklediğiniz Resimleri Döndürmek 312 Belgenize Hazır Şekiller Eklemek 313 Eklediğiniz Hazır Şekilleri Silmek 314 WordArt Metinleri Eklemek 315 Belgenize Diyagramlar Eklemek 316 SmartArt Şekillerini Silmek 318 Belgelerinize Grafikler Eklemek 318 Grafiğin Biçimsel Özelliklerini Değiştirmek 320 Eklediğiniz Grafikleri Silmek 320 Belgenize Ekran Görüntülerini Eklemek 321 Bölüm 9- Baskı Önizlemeyi Kullanmak ve Belgeleri Yazdırmak 323 Baskı Önizlemeyi Kullanmak 323 Sadece Tek Sayfaları veya Çift Sayfaları Yazdırmak 325 Bölüm 10- İçindekiler, Kaynakça ve Dizin Oluşturmak 327 İçindekiler Tablosu İçin Başlıkları Belirlemek 327 İçindekiler Tablosu Oluşturmak 328 İçindekiler Tablosunu Güncelleştirmek 329 İçindekiler Tablosunu Kaldırmak 329 Alıntı Listesi Oluşturmak 329 Alıntı Listesini Belgeye Eklemek 330 Alıntı Görünümlerini Değiştirmek 330 Şekiller Tablosu Oluşturmak 331 Şekiller Tablosunu Yazdırmak 331 Belgenize Dizinler Eklemek 332 Dizin Listesini Belgenize Eklemek 333 Bölüm 11- Word’ün Gelişmiş Özelliklerini Kullanmak 335 Hazır Şablonlardan Yeni Belgeler Açmak 335 Hazır Şablonlarda İnternetten Yararlanmak 336 Word Seçenekleri ile Çalışmak 336 Word’de Belgelerinizin Kaydetme Klasörünü Değiştirmek 337 Hızlı Erişim Araç Çubuğuna Düğme Ekleme/Kaldırmak 338 Excel 2010 Bölüm 1- Microsoft Excel Programına Giriş 343 Excel Programını Çalıştırmak 343 Hücre ve Aktif Hücre Kavramını Anlamak 345 Çalışma Kitaplarının Mantığını Anlamak 345 Çalışma Kitaplarına Bilgi Girmek 346 Hücre Girişlerinde Otomatik Tamamlamayı Kullanmak/Kaldırmak 347 Bilgi Girme Kolaylıkları 347 Sütunların Genişliklerini Ayarlamak 348 Sütunları Seçmek 349 Birden Fazla Sütunun Aynı Anda Genişliğini Ayarlamak 349 Birbirinden Bağımsız Sütunları Seçmek 350 Satırları Seçmek 350 Birbirinden Bağımsız Satırı Seçmek 351 Satırları En Uygun Olan Genişliğe Getirmek 351 Hücre ve Aralık Kavramını Anlamak 351 Hücre Seçmek 351 Belirli Bir Aralığı Seçmek 351 Birbirinden Bağımsız Olan Alanları Seçmek 352 Klavyeyi Kullanarak Seçimler Yapmak 352 Sayfanın Tamamını Seçmek 353 Yaptığınız Bir İşlemi Geri Almak 353 Bölüm 2- Çalışma Sayfaları ile Çalışmak 355 Excel Belgelerinizi Kaydetmek 355 Belgelerinizi Farklı Bir İsim Vererek Kaydetmek 356 Excel Dosyalarına Parola Vererek Kaydetmek 357 Dosyalarınızı E-Posta Eki Olarak Göndermek 357 Excel Dosyalarınızı Açmak 358 Boş ve Yeni Excel Çalışma Kitabı Açmak 359 Excel Dosyalarını ve Excel’i Kapatmak 360 Bölüm 3- Excel’e Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek 361 Excel Hücrelerine Bilgi Girmek 361 Hücre İçindeki Bilgileri Düzenlemek 361 Satırlar/Sütunlar Eklemek/Silmek 362 Satır veya Sütunları Silmek 364 Birden Fazla Sütun Eklemek veya Silmek 365 Hücrelere Hızlı Bilgi Girişi Sağlamak 366 Sayıları Otomatik Olarak Çoğaltmak 367 Doldur Özelliğini Kullanmak 368 Özel Bilgi Giriş Listeleri Oluşturmak 369 Bilgileri Kopyalamak veya Taşımak 370 Kopyalama veya Taşımak İçin Sağ Butonu Kullanmak 371 Farklı Yapıştırma Seçeneklerini Kullanmak 371 Bilgileri Başka Sayfalara Kopyalamak veya Taşımak 371 Aradığınız Kelimeleri Bulmak ve Değiştirmek 371 Bölüm 4- Excel’de Formül Kullanımını Anlamak 373 Hücrelerdeki Formülleri Anlamak 374 Hesaplamalarda Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar 374 Hesaplama Uygulaması 374 Hesaplamada Farklı Bir Yöntem–1 375 Hesaplamada Farklı Bir Yöntem–2 375 Sayılar Üzerinde Matematiksel İşlemler Yapmak 376 Aralık Kavramını Anlamak 377 Topla İşlevini Kullanmak 378 En Büyük Değeri Bulmak 379 En Büyük Değeri Hesaplamada Farklı Bir Yöntem–2 380 En Büyük Değeri Hesaplamada Farklı Bir Yöntem–3 382 En Küçük Değeri Bulmak 382 Ortalama Değerleri Buldurmak 384 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek 387 Metinlerinizin Yazı Boyutlarını ve Büyütmek/Küçültmek 387 Yazı Boyutlarını Hızlı Biçimde Büyütmek/Küçültmek 388 Yazı Tiplerini Değiştirmek 388 Hücre İçindeki İfadeleri Kalın Yapmak 389 Hücreleri İtalik Yapmak 390 Hücrelerdeki İfadelerin Altını Çizmek 390 Hücrelerdeki İfadelerin Renklerini Değiştirmek 390 Hücre Zeminlerini Renklendirmek 391 Dolgu Rengini Değiştirmek 392 Dolgu Rengini Kaldırmak 392 Hücrelere Kenarlıklar Eklemek 393 Kenarlık Çizmek 394 Çizdiğiniz Kenarlıkları Kaldırmak/Temizlemek 394 Tablonuza Hızlı Şekilde Kenarlık Eklemek 395 Hücrelerin Hizalamalarını Değiştirmek 396 Verilerin Yatay Ortalamasını Değiştirmek 396 Verilerin Dikey Ortalanmasını Yapmak 396 Verileri Belirli Bir Açıda Yazdırmak 397 Hücre Girintilerini Arttırmak veya Azaltmak 398 Uzun Değerleri Tek Bir Hücreye Sığdırmak 398 Hücreleri Birleştirerek Tek Bir Hücre Yapmak 399 Hücre Birleştirme Seçeneklerini Kullanmak 400 Birleştirilmiş Olan Hücreleri Kaldırmak 401 Hücreleri Biçimlendirmenin Farklı Bir Yolu 401 Excel’de Sayıları Biçimlendirmek 402 Sayıları Binlik Basamaklarına Ayırmak 402 Kuruş Hanesindeki Virgülleri Arttırmak veya Azaltmak 403 Para Birimi Uygulamak 404 Yüzde İşareti Uygulamak 404 Hazır Biçimlendirmeleri Uygulamak 404 Hücre Stillerini Kullanmak 405 Tabloyu Otomatik Olarak Biçimlendirmek 405 Yapılan Biçimlendirmeleri Silmek 406 Koşullu Biçimlendirmeyi Kullanmak 407 Koşullu Biçimlendirmeleri Kaldırmak 408 Hücrelerinize Açıklama Eklemek 409 Açıklamaları Düzenlemek 410 Bölüm 6- Çalışma Sayfaları ve Sayfa Yapısı ile Çalışmak 411 Çalışma Sayfalarını Yatay/Dikey Olarak Ayarlamak 411 Sayfanızı Yatay Çevirmek 412 Sayfayı Dikey Yönelim Vermek 413 Sayfanızın Kenar Boşluklarını Ayarlamak 413 Kağıt Boyutunu Ayarlamak 415 Sayfalarınıza Hazır Temaları Uygulamak 416 Belgenizdeki Yazdırılacak Alanı Belirlemek 416 Yazdırma Alanlarını Kaldırmak 417 Çalışma Sayfalarını İstediğiniz Noktadan Bölmek 417 Sayfalarınızın Zeminlerine Resimler Eklemek 417 Eklemiş Olduğunuz Arka Plan Resimlerini Silmek 418 Çalışma Sayfalarını Ölçeklemek 418 Sayfa Seçenekleri ile Çalışmak 419 Kılavuz Çizgilerini ve Başlıkları Gizlemek/Göstermek 419 Bölüm 7- Çalışma Sayfaları ile Çalışmak 421 Çalışma Kitaplarına Çalışma Sayfaları Eklemek 421 Çalışma Sayfalarının Kopyasını Oluşturmak 421 Çalışma Sayfalarınızın Sekmelerinin İsimlerini Değiştirmek 422 Çalışma Sayfalarını Silmek 423 Çalışma Sayfalarını Başka Bir Kitaba Kopyalamak veya Taşımak 423 Çalışma Sayfalarının Sekmelerini Renklendirmek 424 Çalışma Sayfalarınızı Korumaya Almak 424 Çalışma Kitabını Korumak 425 Çalışma Kitaplarını Paylaşmak 426 Çalışma Sayfalarını Gizlemek/Göstermek 427 Çalışma Sayfaları Arasında Formül Bağlantılarını Kurmak 428 Bölüm 8- Listeler ile Çalışmak 431 Verilerinizin Girdisini Doğrulamak 431 Girdi İletisini Belirlemek 433 Hata Uyarısı’nı Belirlemek 433 Veri Doğrulamayı Kaldırmak 433 Listeleri Sıralamak 434 Yazıtipi Renklerine veya Hücre Renklerine Göre Sıralama Yapmak 435 Birden Fazla Alana Göre Sıralama Yapmak 437 Büyük/Küçük Harf Duyarlı ve Satırlara Göre Sıralama Yapmak 438 Listelere Filtre Uygulamak 438 Değiştirdiğiniz Değerlere Filtre Uygulamak 441 Filtre Uygularken Birden Fazla Şart Vermek 441 Filtre Uyguladığınız Alanlarda Sıralama Yapmak 443 Gelişmiş Filtre Özelliğini Kullanmak 443 Ölçüt Örnekleri 444 Bölüm 9 - Verilerin Alt Toplamlarını Aldırmak 447 Alt Toplamları Kaldırmak 448 Bölüm 10- Grafikler ile Çalışmak 451 Grafikler Oluşturmak 451 Grafiğinizin Stilini Değiştirmek 452 Grafiğinizin Türünü Değiştirmek 453 Grafiğinizin Başlığını ve Diğer Etiketlerini Eklemek 454 Grafiğinizin Diğer Etiketlerini Eklemek 454 Grafikteki Göstergeyi Eklemek veya Kaldırmak 455 Veri Etiketlerini Görüntülemek/Kaldırmak 455 Veri Tablosunu Göstermek/Gizlemek 456 Grafik Başlıklarını ve Veri Etiketlerini Düzenlemek 457 Eksenleri Göstermek/Gizlemek 457 Grafikleri Biçimlendirmek 458 Şekil Stillerini Kullanmak 459 Grafiklerin Zeminlerini Değiştirmek 459 Grafiklerinize 3B Döndürme Uygulamak 460 Grafiklerinize Veri Eklemek veya Çıkarmak 461 Grafiğinizden Verileri Silmek 461 Bölüm 11- Özet Tabloları Kullanmak 463 Özet Tablo Yaratmak 463 Özet Tabloların Düzenini Değiştirmek 466 Özet Tabloyu Biçimlendirmek 467 Özet Tablonuzdaki Sayılara Binlik Basamak Eklemek 468 Özet Tablo Seçenekleri ile Çalışmak 468 Alan Üstbilgilerini Göstermek/Gizlemek 468 Alan Listelerini Göstermek/Gizlemek 469 Özet Tabloyu Taşımak 469 Özet Tabloyu Temizlemek 470 Özet Tablodaki Verileri Yenilemek 470 Özet Tablonuzun Kaynağını Değiştirmek 471 Özet Tablonuzdaki Verileri Sıralamak 472 Özet Tabloların Ayarlarını Değiştirmek 472 Bölüm 12- Excel’in Seçenekleri ile Çalışmak 474 Excel Programının En Sık Kullanılan Seçeneklerini Değiştirmek 474 Excel Çalışma Kitaplarının Sayfa Sayısını Belirlemek 475 Excel’in Kaydetme Seçeneklerini Değiştirmek 475 Hızlı Erişim Çubuğunu Özelleştirmek 475 Bölüm 13- Excel’in Hazır Fonksiyonları ile Çalışmak 477 Tarih ve Saat Fonksiyonları 477 Bir Tarihin Yılını Bulmak-Yıl Fonksiyonu 477 Bir Tarihin Ay’ını Bulmak-Ay Fonksiyonu 477 Bir Tarihin Gününü Bulmak-Gün Fonksiyonu 478 Günün Tarihini Bulmak-Bugün Fonksiyonu 478 Saati Eklemek 478 İki Tarih Arasındaki Gün Sayısını Bulmak-Gün360 Fonksiyonu 478 İki Tarih Arasındaki İşgünlerini Bulmak-Tamişgünü Fonksiyonu 479 Bir Tarihin Haftanın Hangi Gününe Geldiğini Bulmak-Haftanıngünü Fonksiyonu 479 İki Tarih Aralığındaki Hafta Sayısını Bulmak-Haftasay Fonksiyonu 480 İşgünlerini Hesaplamak-İşgünü Fonksiyonu 481 Metin ve Veri Fonksiyonları 482 Uzunluk Fonksiyonu 482 Küçükharf Fonksiyonu 482 Büyükharf Fonksiyonu 482 Soldan Fonksiyonu 483 Sağdan Fonksiyonu 483 Parçaal Fonksiyonu 483 Birleştir Fonksiyonu 484 Kırp Fonksiyonu 484 Excel’in Diğer Sık Kullanılan Fonksiyonları 485 Eğer Fonksiyonu 485 Ve İşlevini Kullanmak 487 Sütunsay Fonksiyonu 488 Satırsay Fonksiyonu 488 Bağ_Değ_Dolu_Say Fonksiyonu 488 PowerPoint 2010 Bölüm 1- PowerPoint 2010 Programını Başlatmak 491 PowerPoint Programını Başlatmak 491 Slayt Görünümlerini Anlamak 492 Slaytlar Oluşturmak 492 Sunularınızı Kaydetmek 493 Yeni Slaytlar Eklemek 494 Eklediğiniz Slayt Düzenini Değiştirmek 496 Slaytları Silmek 496 Aynı Slayt’tan Çoğaltmak 496 Slaytların Yerlerini Değiştirmek 497 Slaytları Yakınlaştırıp/Uzaklaştırmak 497 Slaytlarınızı Kaydetmek 498 Slaytarınızı Kaydedip, E-Posta Olarak Göndermek 498 Sunularınızı CD İçin Paketlemek 499 PowerPoint Dosyalarınızı Açmak 500 Bölüm 2- Slaytlar ve Metinler Üzerinde İşlemler Yapmak 501 Metinleri Biçimlendirmek 501 Paragrafların Ayarlarını Değiştirmek 503 Biçimlendirme İçin Hazır Şekillerden Yararlanmak 504 Stillerin Özelliklerini Değiştirmek 505 Hazır Slayt Temalarını Slaytlarınıza Uygulamak 505 Slaytlarınızın Arka Plan Stillerini Belirlemek 506 Resimleri Slaytın Arka Planı Olarak Belirlemek 507 Arka Plan Değişikliklerini/Resimlerini İptal Etmek 507 Slaytlarınızı Dikey Hale Getirmek 508 Sayfa Yapısını Değiştirmek 508 Bölüm 3- Slaytlarınıza Animasyonlar Uygulamak 509 Slaytlarınıza Geçiş Efekti Uygulamak 509 Slaytlarınızın Geçiş Hızlarını Belirlemek 510 Slayt Geçişlerini Otomatiğe Almak 510 Metinlerinize Efektler Eklemek 511 Eklediğiniz Animasyonları Kaldırmak 512 Animasyonların Hızlarını Belirlemek 512 Animasyonların Başlama Seçeneklerini Değiştirmek 512 Metinlerdeki Canlandırmaların Sırlamalarını Değiştirmek 513 Efektlerin Detaylarına Bakmak 513 Bölüm 4- Slaytlarınıza Eklentiler Yapmak 515 Slaytlarınıza Resim Eklemek 515 Otomatik Şekiller Eklemek 516 Eklemiş Olduğunuz Otomatik Şekilleri Silmek 517 Smartart Şekillerini Eklemek 517 Sunularınıza Grafikler Eklemek 517 Eklediğiniz Şekillerin Yerini Belirlemek 519 Slaytlarınıza Tarih ve Saat Eklemek 519 Slaytlarınıza Ses ve Film Eklemek 520 Müziğin Çalma Süresini Belirlemek 521 Slaytlarınıza Film Eklemek 521 Bölüm 5- Asıl Slaytı Kullanmak ve Slayt Gösterilerini Ayarlamak 523 Asıl Slaytı Kullanmak 523 Sunumlarınızın Hangi Slayttan Başlayacağını Belirlemek 524 Slayt Gösterisinin Detaylarını Ayarlamak 525 Slaytların Hangi Çözünürlükte Gösterileceğini Belirlemek 525 Outlook 2010 Bölüm 1- Outlook Programına Giriş 529 Yeni E-Posta Oluşturmak 530 E-Postalarınıza Dosya Ekleyerek Göndermek 532 Size Gönderilen İletilerdeki Dosyaları Açmak 533 İletilerinizi Yanıtlamak 534 İletilerinizi Başka Kişilere İletmek 535 Yeni İletileri Denetlemek 535 İletilerinizi Silmek 536 Yeni Klasörler Oluşturmak ve İletileri Bu Klasörlere Taşımak 536 İletiler İçin Kural Oluşturmak 537 İletilerinize İmza Eklemek 538 Gereksiz Postalardan Kurtulmak 540 Hotmail Hesaplarınızı Outlook’a Eklemek 540 Bölüm 2- Takvim’i Kullanmak 543 Randevularınızı, Toplantılarınızı Planlamak 543 Yinelemeli Toplantılar Yaratmak 546 Takvim Görünümlerini Değiştirmek 547 Randevularınızın Saatlerini Ayarlamak 547 Randevularınızı Yazdırmak 547 Bölüm 3- Kişileri Kullanmak 549 Kişi Görünümlerini Değiştirmek 550 Bölüm 4- Görevleri ve Notları Kullanmak 551 Yeni Görev Eklemek 551 Görevlerin Detaylarını Görmek 552 Görevleri Tamamlandı Olarak İşaretlemek 552 Notları Kullanmak 553 Yeni Not Eklemek 553 Bölüm 5- Outlook Bugün’ü Kullanmak 555 Microsoft Outlook’u Özelleştirmek 556 Outlook Bugün’ü Açılışa Getirmek 556 Outlook Çalışma Penceresinin Rengini Değiştirmek 557 Sık Kullanılan Programlar Bölüm 1- Nero Programını Kullanmak 561 Nero Programını Kullanmak 561 Nero Programını Başlatmak 561 Nero ile CD veya DVD Yazmak 563 CD veya DVD Kopyalamak 566 Bölüm 2- Vipre Antivirüs Programını Kullanmak 569 Bilgisayarınızda Virüs Uyarıları 569 Virüslerden Korunma Yolları 569 Vipre Anti virüs Programını Kullanmak 570 Vipre Antivirüs Programına 30 Günlük Lisans Anahtarı Almak 574 Bilgisayarınızı Virüs Taramasından Geçirmek 577 Kavram Dizini 581 |