Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Ayırt Edici İşaretler ve Marka Hakkında Öncelik
Nisan 2023 / 3. Baskı / 366 Syf.
Fiyatı: 555.00 TL
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle
   

Marka Hukukunun en sık rastlanan çekişmeleri üzerine hazırlanmış olan kitap, ayırt edici işaretleri, TTK hükümleri çerçevesinde ele alıyor ve birbirleri ile ilişkilerini irdeliyor. Gerçekten de marka hakkı ile etrafında yer alan ticaret unvanı, işletme adı gibi komşu hakların, kavramların son derece iç içe, kompleks ilişkiler arz etmesi, çözümü zor çekişmeler doğurabilmektedir. Marka hakkının önceliği konusu yasa, Yargıtay içtihatları, Avrupa Adalet Divanı kararları ve ihtisas mahkemesi kararları ile birlikte çeşitli yönleri ile incelenmektedir. Kitap, uygulamacıların ve araştırma heveslilerinin başvurusu için açık ve sade bir dille, bilimsel esaslara sadık kalınarak hazırlanmıştır.

İlk bölümde ayırt edici işaretler; marka, unvan, işletme adı, coğrafi işaret ve alan adları ile bunların işlevleri ve tarihçesi, daha sonra, uygulamada sıkça karşılaşılan işaretlerin markasal biçimde kullanılması, markasal kullanma ile ayırt edicilik ve öncelik kazanma konusu incelenmekte, ardından işaretler arasında doğabilecek öncelik ilişkileri ele almaktadır.

Konu Başlıkları
Ayırt Edici İşaretlerin Ekonomik İşlevleri
Ayırt Edici İşaretlerin Hukuken Korunan İşlevleri
Tescil ve Rüçhan Hakkı
Marka ve Ticaret Unvanı
Marka ve İşletme Adı
Marka ve Coğrafi İşaret
Marka ve İnternet Alan Adı
Marka ve Telif Hakkı
Tescilsiz Marka ve Tescilli Marka
Barkod: 9789750284038
Yayın Tarihi: Nisan 2023
Baskı Sayısı:  3
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 366
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Sunuş  5
Önsöz  7
Yargıtay Kararları Dizini  13
Kısaltmalar  21
Giriş  23
Birinci Bölüm
AYIRT EDİCİ İŞARETLERİN TÜRLERİ, TARİHÇESİ VE
HUKUKEN KORUNAN İŞLEVLERİ
I. AYIRT EDİCİ İŞARET KAVRAMI VE TÜRLERİ  25
A. Ayırt Edici İşaret Kavramı  25
B. Ayırt Edici İşaretler  28
1. Marka Hakkı  28
a. Tanım ve Unsurları  30
b. Markanın İşlevleri  40
aa. İşletme Açısından  40
bb. Tüketiciler Açısından  41
cc. Ülke Açısından  41
c. Marka Olabilecek İşaretler  42
aa. Kişi Adları  44
bb. Sözcük veya Sözcükler, Sloganlar  44
cc. Harfler ve Sayılar  46
dd. Şekiller  47
ee. Üç Boyutlu Biçimler  48
ff. Renkler  50
gg. Sesler, Melodiler, Pozisyon ve Koku markaları (Geleneksel olmayan markalar)  52
d. Marka Türleri  53
aa. Ticaret Markası  55
bb. Hizmet Markaları  55
cc. Bireysel (ferdi) Marka  55
dd. Garanti Markası  55
ee. Ortak Markalar  56
ff. Tanınmış Markalar  56
gg. Spekülasyon veya Engelleme Markaları  66
2. Ticaret Unvanı  67
a. Genel Olarak  67
b. Gerçek Kişi Tacirlerin Unvanları  69
c. Tüzel Kişi Tacirlerin Unvanları  70
3. İşletme Adı  70
4. Coğrafi İşaret  74
a. Coğrafi İşaret Türleri  78
aa. Menşe Adı  78
bb. Mahreç Adı  78
cc. Geleneksel Ürün Adları  78
b. Coğrafi İşaret Korumasının Kapsamı  79
5. İnternet Alan Adı  80
II. MARKA VE DİĞER AYIRT EDİCİ İŞARETLERİN TARİHÇESİ  83
A. Antik Çağda Ayırt Edici İşaretler  83
B. Orta Çağda Ayırt Edici İşaretler  84
C. Liberal Ekonomik Düzende Ayırt Edici İşaretler  85
III. AYIRT EDİCİ İŞARETLERİN EKONOMİK İŞLEVLERİ  86
A. Ayırt Etme İşlevi ve Ekonomik Etkileri  86
B. Kaliteyi Garanti Etme İşlevi  87
C. Reklam ve Tanıtım İşlevi  88
D. İmaj Sağlama İşlevi  91
E. Seçici Dağıtım Sisteminde Kodlama İşlevi  93
IV. AYIRT EDİCİ İŞARETLERİN HUKUKEN KORUNAN İŞLEVLERİ  95
A. Marka Hakkının Hukuken Korunan İşlevleri  95
1. Köken Bildirme İşlevi  95
2. Ayırt Edicilik İşlevi  96
B. Ticaret Unvanının Hukuken Korunan İşlevleri  100
C. İşletme Adının Hukuken Korunan İşlevleri  101
D. Coğrafi İşaretin Hukuken Korunan İşlevleri  102
E. İnternet Alan Adının Hukuken Korunan İşlevleri  106
İkinci Bölüm
MARKA HUKUKUNDA ÖNCELİK İLKESİNİN ANLAMI
I. 6769 SAYILI SMK’YA GÖRE MARKA HAKKINDA ÖNCELİK ELDE EDİLMESİ VE AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKU İLE KARŞILAŞTIRMA  111
A. Tescil ve Rüçhan Hakkı  111
1. Marka Hakkının Kazanılmasında Kabul Edilen Sistemler ve Tescil İlkesi  111
2. Rüçhan Hakkı  119
B. Paris Sözleşmesi Anlamında Tanınmış Marka Niteliğini Kazanma  121
C. ‘Markasal’ Kullanma  124
1. Markasal Kullanma Kavramı  125
2. Tescilsiz İşaretlerin Markasal Kullanımı  126
a. Genel Olarak  126
b. Marka Başvurusu veya Rüçhan Hakkının Tarihinden Önce Bu İşaret İçin Bir Hak Elde Edilmesi  129
c. Bu İşaretin Sahibine Bir Markanın Kullanımını Engelleme Hakkı Vermesi  134
3. Tescilli Ticaret Unvanı ve İşletme Adının Markasal Kullanımı  137
II. MARKASAL KULLANMA İLE ÖNCELİK HAKKI ELDE EDİLMESİNİN KOŞULLARI  139
A. Avrupa Birliği Hukuku  140
B. Mülga 556 Sayılı KHK’ya Göre Değerlendirme  143
1. 556 sayılı KHK m. 8/III Anlamında Öncelik İlkesinden Yararlanacak İşaretler  145
2. SMK Kapsamında Marka Hakkında Öncelik Sağlayan ‘Kullanma’nın Koşulları  147
a. Markasal Kullanma  147
b. Kullanım Alanı  149
c. Kullanma İle Markanın Marufiyet (Bilinirlik) Kazanması Gerekip Gerekmediği Sorunu  150
Üçüncü Bölüm
MARKA VE DİĞER AYIRT EDİCİ İŞARETLER ARASINDA ÖNCELİK İLİŞKİSİ
I. DİĞER AYIRT EDİCİ İŞARETLERDE ÖNCELİK İLKESİNİN ANLAMI  159
II. MARKA VE TİCARET UNVANI ARASINDA ÖNCELİK İLİŞKİSİ  162
A. Önceden Elde Edilen Marka Hakkı ve Aynı İşareti İçeren Sonraki Ticaret Unvanının Hukuki Durumu  162
B. Önceden Tescil Edilen veya Kullanılan Ticaret Unvanı ve Aynı İşareti İçeren Markanın Hukuki Durumu  165
C. Yargıtay ve Adalet Divanı Kararları  170
III. MARKA VE İŞLETME ADI ARASINDAKİ ÖNCELİK İLİŞKİSİ  178
A. Önceden Elde Edilen Marka Hakkı ve Aynı İşareti İçeren Sonraki İşletme Adının Hukuki Durumu  178
B. Önceden Tescil Edilen veya Kullanılan İşletme Adı ve Aynı İşareti İçeren Sonraki Markanın Hukuki Durumu  180
C. Yargıtay ve Adalet Divanı Kararları  183
IV. MARKA VE COĞRAFİ İŞARET ARASINDA ÖNCELİK İLİŞKİSİ  186
A. Önceden Elde Edilen Marka Hakkı ve Aynı İşareti İçeren Sonraki Coğrafi İşaretin Hukuki Durumu  186
B. Önceden Tescil Edilen veya Kullanılan Coğrafi İşaret ve Aynı İşareti İçeren Sonraki Markanın Hukuki Durumu  191
C. Yargıtay ve Adalet Divanı Kararları  194
V. MARKA VE İNTERNET ALAN ADI ARASINDA ÖNCELİK İLİŞKİSİ  196
A. Önceden Elde Edilen Marka Hakkı ve Aynı İşareti İçeren Sonraki Alan Adı İşaretinin Hukuki Durumu  197
B. Önceden Alınan İnternet Alan Adı ve Aynı İşareti İçeren Sonraki Markanın Hukuki Durumu  200
C. Yargıtay ve Adalet Divanı Kararları  202
VI. MARKA VE TELİF HAKKI ARASINDAKİ ÖNCELİK İLİŞKİSİ  204
A. Önceye Dayalı Telif Hakkı İle Sonraki Marka Arasındaki İlişki  205
B. Önceye Dayalı Marka İle Sonraki Telif Hakkı Arasındaki İlişki  207
C. İlgili Yargıtay Kararları  209
VII. TESCİLSİZ MARKA HAKKI İLE TESCİLLİ MARKA ARASINDAKİ ÖNCELİK İLİŞKİSİ  212
A. Önceye Dayalı Tescilsiz Marka Hakkı ve Sonraki Marka Arasındaki İlişki  213
B. Önceye Dayalı Tescilli Marka ve Sonraki Tescilsiz Marka Hakkı Arasındaki İlişki  215
C. Konuyla İlgili Yargıtay Uygulamaları  216
Sonuç  219
EK BÖLÜM
YARGITAY 11. HD’NİN 6769 SAYILI SINAİ MÜLKİYET KANUNU'NUN YÜRÜRLÜĞÜNDEN SONRAKİ İÇTİHATLARI  223
MARKA KHK'NIN UYGULANDIĞI DÖNEMDE HUKUK DAİRESİNİN ÖNCELİK HAKKI VE MARKASAL KULLANMA KONUSUNDAKİ İÇTİHATLARI  245
Kaynakça  359
Kavram Dizini  365
 


Canan Küçükali ...
Ekim 2024
280.00 TL
İndirimli: 252.00 TL (%10)
Sepete Ekle
Abdullah Talha Sevindik
Ekim 2024
380.00 TL
Sepete Ekle
İlhami Güneş ...
Ekim 2024
520.00 TL
Sepete Ekle
Seçkin Yayıncılık
Eylül 2024
95.00 TL
İndirimli: 85.50 TL (%10)
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Sunuş  5
Önsöz  7
Yargıtay Kararları Dizini  13
Kısaltmalar  21
Giriş  23
Birinci Bölüm
AYIRT EDİCİ İŞARETLERİN TÜRLERİ, TARİHÇESİ VE
HUKUKEN KORUNAN İŞLEVLERİ
I. AYIRT EDİCİ İŞARET KAVRAMI VE TÜRLERİ  25
A. Ayırt Edici İşaret Kavramı  25
B. Ayırt Edici İşaretler  28
1. Marka Hakkı  28
a. Tanım ve Unsurları  30
b. Markanın İşlevleri  40
aa. İşletme Açısından  40
bb. Tüketiciler Açısından  41
cc. Ülke Açısından  41
c. Marka Olabilecek İşaretler  42
aa. Kişi Adları  44
bb. Sözcük veya Sözcükler, Sloganlar  44
cc. Harfler ve Sayılar  46
dd. Şekiller  47
ee. Üç Boyutlu Biçimler  48
ff. Renkler  50
gg. Sesler, Melodiler, Pozisyon ve Koku markaları (Geleneksel olmayan markalar)  52
d. Marka Türleri  53
aa. Ticaret Markası  55
bb. Hizmet Markaları  55
cc. Bireysel (ferdi) Marka  55
dd. Garanti Markası  55
ee. Ortak Markalar  56
ff. Tanınmış Markalar  56
gg. Spekülasyon veya Engelleme Markaları  66
2. Ticaret Unvanı  67
a. Genel Olarak  67
b. Gerçek Kişi Tacirlerin Unvanları  69
c. Tüzel Kişi Tacirlerin Unvanları  70
3. İşletme Adı  70
4. Coğrafi İşaret  74
a. Coğrafi İşaret Türleri  78
aa. Menşe Adı  78
bb. Mahreç Adı  78
cc. Geleneksel Ürün Adları  78
b. Coğrafi İşaret Korumasının Kapsamı  79
5. İnternet Alan Adı  80
II. MARKA VE DİĞER AYIRT EDİCİ İŞARETLERİN TARİHÇESİ  83
A. Antik Çağda Ayırt Edici İşaretler  83
B. Orta Çağda Ayırt Edici İşaretler  84
C. Liberal Ekonomik Düzende Ayırt Edici İşaretler  85
III. AYIRT EDİCİ İŞARETLERİN EKONOMİK İŞLEVLERİ  86
A. Ayırt Etme İşlevi ve Ekonomik Etkileri  86
B. Kaliteyi Garanti Etme İşlevi  87
C. Reklam ve Tanıtım İşlevi  88
D. İmaj Sağlama İşlevi  91
E. Seçici Dağıtım Sisteminde Kodlama İşlevi  93
IV. AYIRT EDİCİ İŞARETLERİN HUKUKEN KORUNAN İŞLEVLERİ  95
A. Marka Hakkının Hukuken Korunan İşlevleri  95
1. Köken Bildirme İşlevi  95
2. Ayırt Edicilik İşlevi  96
B. Ticaret Unvanının Hukuken Korunan İşlevleri  100
C. İşletme Adının Hukuken Korunan İşlevleri  101
D. Coğrafi İşaretin Hukuken Korunan İşlevleri  102
E. İnternet Alan Adının Hukuken Korunan İşlevleri  106
İkinci Bölüm
MARKA HUKUKUNDA ÖNCELİK İLKESİNİN ANLAMI
I. 6769 SAYILI SMK’YA GÖRE MARKA HAKKINDA ÖNCELİK ELDE EDİLMESİ VE AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKU İLE KARŞILAŞTIRMA  111
A. Tescil ve Rüçhan Hakkı  111
1. Marka Hakkının Kazanılmasında Kabul Edilen Sistemler ve Tescil İlkesi  111
2. Rüçhan Hakkı  119
B. Paris Sözleşmesi Anlamında Tanınmış Marka Niteliğini Kazanma  121
C. ‘Markasal’ Kullanma  124
1. Markasal Kullanma Kavramı  125
2. Tescilsiz İşaretlerin Markasal Kullanımı  126
a. Genel Olarak  126
b. Marka Başvurusu veya Rüçhan Hakkının Tarihinden Önce Bu İşaret İçin Bir Hak Elde Edilmesi  129
c. Bu İşaretin Sahibine Bir Markanın Kullanımını Engelleme Hakkı Vermesi  134
3. Tescilli Ticaret Unvanı ve İşletme Adının Markasal Kullanımı  137
II. MARKASAL KULLANMA İLE ÖNCELİK HAKKI ELDE EDİLMESİNİN KOŞULLARI  139
A. Avrupa Birliği Hukuku  140
B. Mülga 556 Sayılı KHK’ya Göre Değerlendirme  143
1. 556 sayılı KHK m. 8/III Anlamında Öncelik İlkesinden Yararlanacak İşaretler  145
2. SMK Kapsamında Marka Hakkında Öncelik Sağlayan ‘Kullanma’nın Koşulları  147
a. Markasal Kullanma  147
b. Kullanım Alanı  149
c. Kullanma İle Markanın Marufiyet (Bilinirlik) Kazanması Gerekip Gerekmediği Sorunu  150
Üçüncü Bölüm
MARKA VE DİĞER AYIRT EDİCİ İŞARETLER ARASINDA ÖNCELİK İLİŞKİSİ
I. DİĞER AYIRT EDİCİ İŞARETLERDE ÖNCELİK İLKESİNİN ANLAMI  159
II. MARKA VE TİCARET UNVANI ARASINDA ÖNCELİK İLİŞKİSİ  162
A. Önceden Elde Edilen Marka Hakkı ve Aynı İşareti İçeren Sonraki Ticaret Unvanının Hukuki Durumu  162
B. Önceden Tescil Edilen veya Kullanılan Ticaret Unvanı ve Aynı İşareti İçeren Markanın Hukuki Durumu  165
C. Yargıtay ve Adalet Divanı Kararları  170
III. MARKA VE İŞLETME ADI ARASINDAKİ ÖNCELİK İLİŞKİSİ  178
A. Önceden Elde Edilen Marka Hakkı ve Aynı İşareti İçeren Sonraki İşletme Adının Hukuki Durumu  178
B. Önceden Tescil Edilen veya Kullanılan İşletme Adı ve Aynı İşareti İçeren Sonraki Markanın Hukuki Durumu  180
C. Yargıtay ve Adalet Divanı Kararları  183
IV. MARKA VE COĞRAFİ İŞARET ARASINDA ÖNCELİK İLİŞKİSİ  186
A. Önceden Elde Edilen Marka Hakkı ve Aynı İşareti İçeren Sonraki Coğrafi İşaretin Hukuki Durumu  186
B. Önceden Tescil Edilen veya Kullanılan Coğrafi İşaret ve Aynı İşareti İçeren Sonraki Markanın Hukuki Durumu  191
C. Yargıtay ve Adalet Divanı Kararları  194
V. MARKA VE İNTERNET ALAN ADI ARASINDA ÖNCELİK İLİŞKİSİ  196
A. Önceden Elde Edilen Marka Hakkı ve Aynı İşareti İçeren Sonraki Alan Adı İşaretinin Hukuki Durumu  197
B. Önceden Alınan İnternet Alan Adı ve Aynı İşareti İçeren Sonraki Markanın Hukuki Durumu  200
C. Yargıtay ve Adalet Divanı Kararları  202
VI. MARKA VE TELİF HAKKI ARASINDAKİ ÖNCELİK İLİŞKİSİ  204
A. Önceye Dayalı Telif Hakkı İle Sonraki Marka Arasındaki İlişki  205
B. Önceye Dayalı Marka İle Sonraki Telif Hakkı Arasındaki İlişki  207
C. İlgili Yargıtay Kararları  209
VII. TESCİLSİZ MARKA HAKKI İLE TESCİLLİ MARKA ARASINDAKİ ÖNCELİK İLİŞKİSİ  212
A. Önceye Dayalı Tescilsiz Marka Hakkı ve Sonraki Marka Arasındaki İlişki  213
B. Önceye Dayalı Tescilli Marka ve Sonraki Tescilsiz Marka Hakkı Arasındaki İlişki  215
C. Konuyla İlgili Yargıtay Uygulamaları  216
Sonuç  219
EK BÖLÜM
YARGITAY 11. HD’NİN 6769 SAYILI SINAİ MÜLKİYET KANUNU'NUN YÜRÜRLÜĞÜNDEN SONRAKİ İÇTİHATLARI  223
MARKA KHK'NIN UYGULANDIĞI DÖNEMDE HUKUK DAİRESİNİN ÖNCELİK HAKKI VE MARKASAL KULLANMA KONUSUNDAKİ İÇTİHATLARI  245
Kaynakça  359
Kavram Dizini  365
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024