İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
1. BÖLÜM
OYUN
1.1. OYUN 1
1.2. OYUNUN YAPISAL TEMELLERİ 3
1.3. OYUN TERİMLERİ 4
1.4. OYUNLARIN SINIFLANDIRILMASI 5
1.5. OYUNUN GELİŞİM ÜZERİNE ETKİSİ 9
1.5.1. Oyunun Fiziksel Gelişim ve Sağlık Üzerine Etkisi 9
1.5.2. Oyunun Motor Gelişimi Üzerine Etkisi 10
1.5.3. Oyunda Zekâ ve Dil Gelişimi 12
1.5.4. Oyunda Sosyal Gelişim 13
2. BÖLÜM
EĞİTSEL OYUN
2.1. EĞİTSEL OYUN 15
2.2. EĞİTSEL OYUNUN TEMEL UNSURLARI 16
2.3. EĞİTSEL OYUNLARIN SINIFLANDIRILMASI 16
2.3.1. Eğitsel Oyunların Amaçsal Olarak Sınıflandırılması 17
2.4. EĞİTİM–ÖĞRETİMDE NEDEN OYUN? 23
3. BÖLÜM
EĞİTSEL OYUN OYNATMA 27
3.1. EĞİTSEL OYUNUN PLANLANMASI/HAZIRLIK EVRESİ 27
3.1.1. Eğitsel Oyunda Amaç 28
3.1.2. Eğitsel Oyun Seçimi 30
3.1.3. Eğitsel Oyun Alanı 31
3.1.4. Eğitsel Oyunda Malzeme 34
3.1.5. Eğitsel Oyunda Süre 36
3.1.6. Eğitsel Oyunda Oyuncu Seviyesi 39
3.1.7. Eğitsel Oyunda Oyuncu Sayısı 41
3.1.8. Ebe Seçimi 45
3.1.9. Eğitsel Oyunda Olumlu ve Olumsuz Pekiştireçler (Ödül ve Ceza) 48
3.2. EĞİTSEL OYUN OYNATMA 53
3.2.1. Deneme Oyunu Oynatma 56
3.2.2. Eğitsel Oyun Oynatma 56
3.3. EĞİTSEL OYUNDA DEĞERLENDİRME 60
3.3.1. Liderin Değerlendirilmesi 60
3.3.2. Oynayanların Değerlendirilmesi 63
3.3.3. Eğitsel Oyunun Değerlendirilmesi 68
3.4. LİTERATÜRDE EĞİTSEL OYUN OYNATMA KRİTERLERİ 68
4. BÖLÜM
EĞİTSEL OYUNDA ÇEŞİTLENDİRME 71
4.1. EĞİTSEL OYUNDA ÇEŞİTLENDİRME NE ZAMAN YAPILIR? 71
4.1.1. Eğitsel Oyunu Seviyeye Uygun Hâle Getirmek İçin Çeşitlendirme 73
4.1.2. Oyuncular Yorulmuşsa Çeşitlendirme 74
4.1.3. Heyecan, Dikkat Yitirilince İstekliliği Sağlamak Amaçlı Çeşitlendirme 75
4.1.4. Aşamalı Öğretim İçin Çeşitlendirme 76
4.1.5. Öğrenci Katılımlı Çeşitlendirme 78
4.2. ÇEŞİTLENDİRME NASIL YAPILIR? 80
4.2.1. Ekipman Bakımından Çeşitlendirmeler 80
4.2.2. Mekân Bakımından Çeşitlendirme 81
4.2.3. Kural Bakımından Çeşitlendirme 81
4.2.4. Oyuncuların Görevleri, Rolleri Bakımından Çeşitlendirme 83
4.2.5. Futbol Oyununu Ekipman, Kural, Mekân, Roller Bakımından Çeşitlendirelim . 84
4.2.6. İstop Oyununu Farklı Spor Branşlarına Yönelik Çeşitlendirelim 85
4.2.7. İstop Oyununu Kolaydan Zora Doğru Çeşitlendirelim 85
5. BÖLÜM
EĞİTSEL OYUNDA LİDER 87
6. BÖLÜM
SPOR EĞİTİMİ VE BEDEN EĞİTİMİNDE EĞİTSEL OYUN KARŞILAŞTIRMASI 89
7. BÖLÜM
BEDEN EĞİTİMİ DERSİ ÖZELİNDE EĞİTSEL OYUN 91
7.1. ÖĞRENCİLERİ/OYNAYANLARI KAYNAŞTIRMAK İÇİN OYNATILAN
EĞİTSEL OYUNLAR 92
7.1.1. Örnek Eğitsel Oyunlar 93
7.2. ÖĞRENCİLERİ/OYNAYANLARI TANIMAYA YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR 99
7.3. DERS DÜZENİNİ ÖĞRETMEYE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR 100
7.3.1. Örnek Eğitsel Oyunlar 102
7.4. KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİ İÇİN OYNATILAN EĞİTSEL OYUNLAR 104
7.4.1. Deve Cüce Oyununu Farklı Engel Gruplarına Göre Düzenleyelim 106
7.4.2. Örnek Eğitsel Oyunlar 108
7.5. HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYİNİ TESPİT ETMEYE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR 110
7.6. TEKNİK BECERİYE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR 112
7.6.1. Hissettirmeden Teknik Öğretimine Yönelik Eğitsel Oyunlar 112
7.6.2. Teknik Beceri Pekiştirmeye Yönelik Eğitsel Oyunlar 119
7.6.3. Teknik Beceriyi Geliştirmeye Yönelik Eğitsel Oyunlar 123
7.7. TAKTİK BECERİYE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR 128
7.7.1. Örnek Eğitsel Oyunlar 128
7.8. TEKNİK TAKTİK BECERİNİN ÖĞRENİLME DÜZEYİNİ
BELİRLEMEK/DEĞERLENDİRMEK AMAÇLI EĞİTSEL OYUNLAR 132
7.9. ISINMAYA YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR 133
7.10. ÖĞRENCİLERİ DİNLENDİRMEK AMAÇLI OYNATILAN EĞİTSEL OYUNLAR 134
7.11. EĞLENDİRMEK AMAÇLI EĞİTSEL OYUNLAR, HER OYUN OYNAYANLARI
EĞLENDİRMELİDİR 134
7.11.1. Örnek Eğitsel Oyunlar 134
7.12. SPOR TERİMLERİ, KAVRAMLARI VE KURALLARINI ÖĞRETMEYE YÖNELİK
EĞİTSEL OYUNLAR 136
7.12.1. Örnek Eğitsel Oyunlar 136
8. BÖLÜM
TEMEL MOTOR ÖZELLİKLERE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR 141
8.1. KUVVET GELİŞİMİNE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR 141
8.1.1. Kuvvet Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlarda Dikkat Edilmesi
Gereken Hususlar 142
8.1.2. Kuvvet Gelişimine Yönelik Oyunlarda Çeşitlendirme 145
8.1.3. Kuvvet Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar 146
8.2. REAKSİYON ZAMANI, ÇABUKLUK VE SÜRAT GELİŞİMİNE YÖNELİK
EĞİTSEL OYUNLAR 151
8.2.1. Reaksiyon Zamanı, Çabukluk ve Sürat Gelişimine Yönelik
Eğitsel Oyunlarda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar 152
8.2.2. Reaksiyon Zamanı, Çabukluk ve Sürat Gelişimine Yönelik
Eğitsel Oyunlarda Çeşitlendirme 152
8.2.3. Reaksiyon Zamanı, Çabukluk ve Sürat Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar 156
8.3. DAYANIKLILIK GELİŞİMİNE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR 165
8.3.1. Dayanıklılık Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar 167
8.4. EĞİTSEL OYUNLARDA KOORDİNASYON GELİŞİMİ 170
8.4.1. Koordinasyon Gelişimine Yönelik Oyunlarda Çeşitlendirme 170
8.4.2. Denge Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar 171
8.4.3. Koordinasyon Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar 175
8.5. EĞİTSEL OYUNDA ESNEKLİK GELİŞİMİ 179
8.5.1. Esneklik Gelişimine Yönelik Oyunlarda Çeşitlendirme 179
8.6. KIRKAYAK OYUNUNUN TEMEL MOTOR ÖZELLİKLERE YÖNELİK
ÇEŞİTLENDİRİLMESİ 181
KAYNAKLAR 183 |