Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Eğitsel Oyun
Beden Eğitimi Dersi – Antrenman – Motor Gelişim Yönüyle
Aralık 2022 / 1. Baskı / 194 Syf.
Baskısı tükenmiştir.
 
   

• Futbolu kaç farklı şekilde oynayabiliriz?
• Sınıf içerisinde oturarak oynanan bir oyunu koşarak oynatabilir miyim?
• Kulaktan kulağa oyununu işitme engelli bireylere yönelik nasıl oynatılabilirim?
• Oyun ile eğitsel oyun arasında fark var mı?
• İsabetli pası geliştirmek için oynatılan bir oyunu değerler eğitimine yönelik çeşitlendirebilir miyiz?
• Görsel ve dokunsal reaksiyon gelişimine yönelik oynatılan el kızartmaca oyununu sadece dokunsal reaksiyon gelişimine yönelik uyarlayabilir miyiz?
• Oyun sonunda oyuncuları mı oyunu mu oynatanı mı değerlendirmek gerekir?
• Oyun öncesi deneme oyunu süresi ne kadar olmalı?
• Kaynaştırma öğrencim varsa sınıfta ne tür oyunlar oynatabilirim?
• Mendil kapmaca oyununu hem dayanıklılık hem de çabukluk için nasıl uyarlayabilirim?
Etkili bir eğitim-öğretim aracı olan eğitsel oyunlar, iyi planlandığında, iyi oynatıldığında eğitim-öğretimin her aşamasında kullanılabilecek işlevselliğe sahip olacaktır. Eğitsel oyun; oynatan beden eğitimi, sınıf ve okul öncesi öğretmeni, antrenör, araştırmacı vb. ancak oyun oynatma becerisine sahip olduğunda kullanışlı, etkili, motivasyonu yüksek bir eğitim aracına dönüşecektir.
• Amaca yönelik oyun seçme ve oynatma süreçlerinin örnek oyunlar üzerinden anlatımı
• Eğitsel oyun oynatma becerisi kazandırma
• Oyun örnekleri üzerinden konu anlatımı
• Bol oyun içeriği
• Beden Eğitimi dersinde eğitsel oyun
• Antrenmanda eğitsel oyun
• Motor gelişim açısından eğitsel oyun
• Bu kitap, size "oyun"u etkili bir eğitim aracı hâline getirmeyi öğretecek.

Barkod: 9786253981242
Yayın Tarihi: Aralık 2022
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 194
Yayınevi: Nobel Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
1. BÖLÜM
OYUN
1.1. OYUN  1
1.2. OYUNUN YAPISAL TEMELLERİ  3
1.3. OYUN TERİMLERİ  4
1.4. OYUNLARIN SINIFLANDIRILMASI  5
1.5. OYUNUN GELİŞİM ÜZERİNE ETKİSİ  9
1.5.1. Oyunun Fiziksel Gelişim ve Sağlık Üzerine Etkisi  9
1.5.2. Oyunun Motor Gelişimi Üzerine Etkisi  10
1.5.3. Oyunda Zekâ ve Dil Gelişimi  12
1.5.4. Oyunda Sosyal Gelişim  13
2. BÖLÜM
EĞİTSEL OYUN
2.1. EĞİTSEL OYUN  15
2.2. EĞİTSEL OYUNUN TEMEL UNSURLARI  16
2.3. EĞİTSEL OYUNLARIN SINIFLANDIRILMASI  16
2.3.1. Eğitsel Oyunların Amaçsal Olarak Sınıflandırılması  17
2.4. EĞİTİM–ÖĞRETİMDE NEDEN OYUN?  23
3. BÖLÜM
EĞİTSEL OYUN OYNATMA  27
3.1. EĞİTSEL OYUNUN PLANLANMASI/HAZIRLIK EVRESİ  27
3.1.1. Eğitsel Oyunda Amaç  28
3.1.2. Eğitsel Oyun Seçimi  30
3.1.3. Eğitsel Oyun Alanı  31
3.1.4. Eğitsel Oyunda Malzeme  34
3.1.5. Eğitsel Oyunda Süre  36
3.1.6. Eğitsel Oyunda Oyuncu Seviyesi  39
3.1.7. Eğitsel Oyunda Oyuncu Sayısı  41
3.1.8. Ebe Seçimi  45
3.1.9. Eğitsel Oyunda Olumlu ve Olumsuz Pekiştireçler (Ödül ve Ceza)  48
3.2. EĞİTSEL OYUN OYNATMA  53
3.2.1. Deneme Oyunu Oynatma  56
3.2.2. Eğitsel Oyun Oynatma  56
3.3. EĞİTSEL OYUNDA DEĞERLENDİRME  60
3.3.1. Liderin Değerlendirilmesi  60
3.3.2. Oynayanların Değerlendirilmesi  63
3.3.3. Eğitsel Oyunun Değerlendirilmesi  68
3.4. LİTERATÜRDE EĞİTSEL OYUN OYNATMA KRİTERLERİ  68
4. BÖLÜM
EĞİTSEL OYUNDA ÇEŞİTLENDİRME  71
4.1. EĞİTSEL OYUNDA ÇEŞİTLENDİRME NE ZAMAN YAPILIR?  71
4.1.1. Eğitsel Oyunu Seviyeye Uygun Hâle Getirmek İçin Çeşitlendirme  73
4.1.2. Oyuncular Yorulmuşsa Çeşitlendirme  74
4.1.3. Heyecan, Dikkat Yitirilince İstekliliği Sağlamak Amaçlı Çeşitlendirme  75
4.1.4. Aşamalı Öğretim İçin Çeşitlendirme  76
4.1.5. Öğrenci Katılımlı Çeşitlendirme  78
4.2. ÇEŞİTLENDİRME NASIL YAPILIR?  80
4.2.1. Ekipman Bakımından Çeşitlendirmeler  80
4.2.2. Mekân Bakımından Çeşitlendirme  81
4.2.3. Kural Bakımından Çeşitlendirme  81
4.2.4. Oyuncuların Görevleri, Rolleri Bakımından Çeşitlendirme  83
4.2.5. Futbol Oyununu Ekipman, Kural, Mekân, Roller Bakımından Çeşitlendirelim . 84
4.2.6. İstop Oyununu Farklı Spor Branşlarına Yönelik Çeşitlendirelim  85
4.2.7. İstop Oyununu Kolaydan Zora Doğru Çeşitlendirelim  85
5. BÖLÜM
EĞİTSEL OYUNDA LİDER  87
6. BÖLÜM
SPOR EĞİTİMİ VE BEDEN EĞİTİMİNDE EĞİTSEL OYUN KARŞILAŞTIRMASI  89
7. BÖLÜM
BEDEN EĞİTİMİ DERSİ ÖZELİNDE EĞİTSEL OYUN  91
7.1. ÖĞRENCİLERİ/OYNAYANLARI KAYNAŞTIRMAK İÇİN OYNATILAN
EĞİTSEL OYUNLAR  92
7.1.1. Örnek Eğitsel Oyunlar  93
7.2. ÖĞRENCİLERİ/OYNAYANLARI TANIMAYA YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR  99
7.3. DERS DÜZENİNİ ÖĞRETMEYE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR  100
7.3.1. Örnek Eğitsel Oyunlar  102
7.4. KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİ İÇİN OYNATILAN EĞİTSEL OYUNLAR  104
7.4.1. Deve Cüce Oyununu Farklı Engel Gruplarına Göre Düzenleyelim  106
7.4.2. Örnek Eğitsel Oyunlar  108
7.5. HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYİNİ TESPİT ETMEYE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR  110
7.6. TEKNİK BECERİYE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR  112
7.6.1. Hissettirmeden Teknik Öğretimine Yönelik Eğitsel Oyunlar  112
7.6.2. Teknik Beceri Pekiştirmeye Yönelik Eğitsel Oyunlar  119
7.6.3. Teknik Beceriyi Geliştirmeye Yönelik Eğitsel Oyunlar  123
7.7. TAKTİK BECERİYE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR  128
7.7.1. Örnek Eğitsel Oyunlar  128
7.8. TEKNİK TAKTİK BECERİNİN ÖĞRENİLME DÜZEYİNİ
BELİRLEMEK/DEĞERLENDİRMEK AMAÇLI EĞİTSEL OYUNLAR  132
7.9. ISINMAYA YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR  133
7.10. ÖĞRENCİLERİ DİNLENDİRMEK AMAÇLI OYNATILAN EĞİTSEL OYUNLAR  134
7.11. EĞLENDİRMEK AMAÇLI EĞİTSEL OYUNLAR, HER OYUN OYNAYANLARI
EĞLENDİRMELİDİR  134
7.11.1. Örnek Eğitsel Oyunlar  134
7.12. SPOR TERİMLERİ, KAVRAMLARI VE KURALLARINI ÖĞRETMEYE YÖNELİK
EĞİTSEL OYUNLAR  136
7.12.1. Örnek Eğitsel Oyunlar  136
8. BÖLÜM
TEMEL MOTOR ÖZELLİKLERE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR  141
8.1. KUVVET GELİŞİMİNE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR  141
8.1.1. Kuvvet Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlarda Dikkat Edilmesi
Gereken Hususlar  142
8.1.2. Kuvvet Gelişimine Yönelik Oyunlarda Çeşitlendirme  145
8.1.3. Kuvvet Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar  146
8.2. REAKSİYON ZAMANI, ÇABUKLUK VE SÜRAT GELİŞİMİNE YÖNELİK
EĞİTSEL OYUNLAR  151
8.2.1. Reaksiyon Zamanı, Çabukluk ve Sürat Gelişimine Yönelik
Eğitsel Oyunlarda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar  152
8.2.2. Reaksiyon Zamanı, Çabukluk ve Sürat Gelişimine Yönelik
Eğitsel Oyunlarda Çeşitlendirme  152
8.2.3. Reaksiyon Zamanı, Çabukluk ve Sürat Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar  156
8.3. DAYANIKLILIK GELİŞİMİNE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR  165
8.3.1. Dayanıklılık Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar  167
8.4. EĞİTSEL OYUNLARDA KOORDİNASYON GELİŞİMİ  170
8.4.1. Koordinasyon Gelişimine Yönelik Oyunlarda Çeşitlendirme  170
8.4.2. Denge Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar  171
8.4.3. Koordinasyon Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar  175
8.5. EĞİTSEL OYUNDA ESNEKLİK GELİŞİMİ  179
8.5.1. Esneklik Gelişimine Yönelik Oyunlarda Çeşitlendirme  179
8.6. KIRKAYAK OYUNUNUN TEMEL MOTOR ÖZELLİKLERE YÖNELİK
ÇEŞİTLENDİRİLMESİ  181
KAYNAKLAR  183
 







 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
1. BÖLÜM
OYUN
1.1. OYUN  1
1.2. OYUNUN YAPISAL TEMELLERİ  3
1.3. OYUN TERİMLERİ  4
1.4. OYUNLARIN SINIFLANDIRILMASI  5
1.5. OYUNUN GELİŞİM ÜZERİNE ETKİSİ  9
1.5.1. Oyunun Fiziksel Gelişim ve Sağlık Üzerine Etkisi  9
1.5.2. Oyunun Motor Gelişimi Üzerine Etkisi  10
1.5.3. Oyunda Zekâ ve Dil Gelişimi  12
1.5.4. Oyunda Sosyal Gelişim  13
2. BÖLÜM
EĞİTSEL OYUN
2.1. EĞİTSEL OYUN  15
2.2. EĞİTSEL OYUNUN TEMEL UNSURLARI  16
2.3. EĞİTSEL OYUNLARIN SINIFLANDIRILMASI  16
2.3.1. Eğitsel Oyunların Amaçsal Olarak Sınıflandırılması  17
2.4. EĞİTİM–ÖĞRETİMDE NEDEN OYUN?  23
3. BÖLÜM
EĞİTSEL OYUN OYNATMA  27
3.1. EĞİTSEL OYUNUN PLANLANMASI/HAZIRLIK EVRESİ  27
3.1.1. Eğitsel Oyunda Amaç  28
3.1.2. Eğitsel Oyun Seçimi  30
3.1.3. Eğitsel Oyun Alanı  31
3.1.4. Eğitsel Oyunda Malzeme  34
3.1.5. Eğitsel Oyunda Süre  36
3.1.6. Eğitsel Oyunda Oyuncu Seviyesi  39
3.1.7. Eğitsel Oyunda Oyuncu Sayısı  41
3.1.8. Ebe Seçimi  45
3.1.9. Eğitsel Oyunda Olumlu ve Olumsuz Pekiştireçler (Ödül ve Ceza)  48
3.2. EĞİTSEL OYUN OYNATMA  53
3.2.1. Deneme Oyunu Oynatma  56
3.2.2. Eğitsel Oyun Oynatma  56
3.3. EĞİTSEL OYUNDA DEĞERLENDİRME  60
3.3.1. Liderin Değerlendirilmesi  60
3.3.2. Oynayanların Değerlendirilmesi  63
3.3.3. Eğitsel Oyunun Değerlendirilmesi  68
3.4. LİTERATÜRDE EĞİTSEL OYUN OYNATMA KRİTERLERİ  68
4. BÖLÜM
EĞİTSEL OYUNDA ÇEŞİTLENDİRME  71
4.1. EĞİTSEL OYUNDA ÇEŞİTLENDİRME NE ZAMAN YAPILIR?  71
4.1.1. Eğitsel Oyunu Seviyeye Uygun Hâle Getirmek İçin Çeşitlendirme  73
4.1.2. Oyuncular Yorulmuşsa Çeşitlendirme  74
4.1.3. Heyecan, Dikkat Yitirilince İstekliliği Sağlamak Amaçlı Çeşitlendirme  75
4.1.4. Aşamalı Öğretim İçin Çeşitlendirme  76
4.1.5. Öğrenci Katılımlı Çeşitlendirme  78
4.2. ÇEŞİTLENDİRME NASIL YAPILIR?  80
4.2.1. Ekipman Bakımından Çeşitlendirmeler  80
4.2.2. Mekân Bakımından Çeşitlendirme  81
4.2.3. Kural Bakımından Çeşitlendirme  81
4.2.4. Oyuncuların Görevleri, Rolleri Bakımından Çeşitlendirme  83
4.2.5. Futbol Oyununu Ekipman, Kural, Mekân, Roller Bakımından Çeşitlendirelim . 84
4.2.6. İstop Oyununu Farklı Spor Branşlarına Yönelik Çeşitlendirelim  85
4.2.7. İstop Oyununu Kolaydan Zora Doğru Çeşitlendirelim  85
5. BÖLÜM
EĞİTSEL OYUNDA LİDER  87
6. BÖLÜM
SPOR EĞİTİMİ VE BEDEN EĞİTİMİNDE EĞİTSEL OYUN KARŞILAŞTIRMASI  89
7. BÖLÜM
BEDEN EĞİTİMİ DERSİ ÖZELİNDE EĞİTSEL OYUN  91
7.1. ÖĞRENCİLERİ/OYNAYANLARI KAYNAŞTIRMAK İÇİN OYNATILAN
EĞİTSEL OYUNLAR  92
7.1.1. Örnek Eğitsel Oyunlar  93
7.2. ÖĞRENCİLERİ/OYNAYANLARI TANIMAYA YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR  99
7.3. DERS DÜZENİNİ ÖĞRETMEYE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR  100
7.3.1. Örnek Eğitsel Oyunlar  102
7.4. KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİ İÇİN OYNATILAN EĞİTSEL OYUNLAR  104
7.4.1. Deve Cüce Oyununu Farklı Engel Gruplarına Göre Düzenleyelim  106
7.4.2. Örnek Eğitsel Oyunlar  108
7.5. HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYİNİ TESPİT ETMEYE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR  110
7.6. TEKNİK BECERİYE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR  112
7.6.1. Hissettirmeden Teknik Öğretimine Yönelik Eğitsel Oyunlar  112
7.6.2. Teknik Beceri Pekiştirmeye Yönelik Eğitsel Oyunlar  119
7.6.3. Teknik Beceriyi Geliştirmeye Yönelik Eğitsel Oyunlar  123
7.7. TAKTİK BECERİYE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR  128
7.7.1. Örnek Eğitsel Oyunlar  128
7.8. TEKNİK TAKTİK BECERİNİN ÖĞRENİLME DÜZEYİNİ
BELİRLEMEK/DEĞERLENDİRMEK AMAÇLI EĞİTSEL OYUNLAR  132
7.9. ISINMAYA YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR  133
7.10. ÖĞRENCİLERİ DİNLENDİRMEK AMAÇLI OYNATILAN EĞİTSEL OYUNLAR  134
7.11. EĞLENDİRMEK AMAÇLI EĞİTSEL OYUNLAR, HER OYUN OYNAYANLARI
EĞLENDİRMELİDİR  134
7.11.1. Örnek Eğitsel Oyunlar  134
7.12. SPOR TERİMLERİ, KAVRAMLARI VE KURALLARINI ÖĞRETMEYE YÖNELİK
EĞİTSEL OYUNLAR  136
7.12.1. Örnek Eğitsel Oyunlar  136
8. BÖLÜM
TEMEL MOTOR ÖZELLİKLERE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR  141
8.1. KUVVET GELİŞİMİNE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR  141
8.1.1. Kuvvet Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlarda Dikkat Edilmesi
Gereken Hususlar  142
8.1.2. Kuvvet Gelişimine Yönelik Oyunlarda Çeşitlendirme  145
8.1.3. Kuvvet Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar  146
8.2. REAKSİYON ZAMANI, ÇABUKLUK VE SÜRAT GELİŞİMİNE YÖNELİK
EĞİTSEL OYUNLAR  151
8.2.1. Reaksiyon Zamanı, Çabukluk ve Sürat Gelişimine Yönelik
Eğitsel Oyunlarda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar  152
8.2.2. Reaksiyon Zamanı, Çabukluk ve Sürat Gelişimine Yönelik
Eğitsel Oyunlarda Çeşitlendirme  152
8.2.3. Reaksiyon Zamanı, Çabukluk ve Sürat Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar  156
8.3. DAYANIKLILIK GELİŞİMİNE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR  165
8.3.1. Dayanıklılık Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar  167
8.4. EĞİTSEL OYUNLARDA KOORDİNASYON GELİŞİMİ  170
8.4.1. Koordinasyon Gelişimine Yönelik Oyunlarda Çeşitlendirme  170
8.4.2. Denge Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar  171
8.4.3. Koordinasyon Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar  175
8.5. EĞİTSEL OYUNDA ESNEKLİK GELİŞİMİ  179
8.5.1. Esneklik Gelişimine Yönelik Oyunlarda Çeşitlendirme  179
8.6. KIRKAYAK OYUNUNUN TEMEL MOTOR ÖZELLİKLERE YÖNELİK
ÇEŞİTLENDİRİLMESİ  181
KAYNAKLAR  183
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024