Günümüzde toplumların ilerlemesinde, kalkınmasında, diğer toplumlarla rekabet edebilmesinde ve varlığını sürdürebilmesinde aydın insanlar yetiştirmesi çok önemlidir. Aydın insan, aydın toplumları meydana getirmekte, bu ise ancak eğitimle olmaktadır. Eğitim, doğumla başlayıp ölüme kadar devam eden bir süreçtir ve devletler için mutlak dikkat gerektiren bir konudur.
Coğrafya öğretim programının yapılandırmacı öğrenme merkezli olması, bu kitabın oluşturulmasında en önemli etken olmuştur. Kitapta yapılandırmacı anlayış içerisinde yer alan çeşitli öğrenme biçimleri seçilerek açıklanmış ve öğretimin her kademesine ait Coğrafyadan bir uygulama örneği verilmiştir.
Kitap, Eğitim Fakültelerindeki Coğrafya öğretmenliği ile Sosyal Bilgiler Öğretmenliği anabilim dallarındaki öğretmen adayları başta olmak üzere diğer öğretmenlikler, ayrıca meraklıları için bir kaynak niteliğindedir. Kitap içerisinde konunun kurumsal sınırı çizildikten sonra Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Coğrafya konularında olmak üzere üç adet sınıf uygulaması verilmiştir.
Konu Başlıkları
Yapılandırmacı Paradigma ve Coğrafya
Coğrafya Öğretiminde 5E Modeli
Coğrafya Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme
Coğrafya Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme
Coğrafya Öğretiminde Çoklu Zeka Kuramı
Coğrafya Öğretiminde Temelli Öğrenme
Coğrafya Öğretiminde 4Mat Öğrenme Yaklaşımı
Coğrafya Öğretiminde Araştırma İnceleme Yolu ile Öğrenme