Okuma yazma becerisinin tüm bireyler için heyecan verici bir süreç olduğu söylenebilir. Formal okuma ve yazma öğretimi ilkokul birinci sınıfta başlamakla birlikte, okul öncesi dönemdeki çocukların çevrelerinde gördükleri sembollere, logolara, yazılı metinlere dikkat kesilip, "Burada ne yazıyor?" soruları ile karşılaşabilir, kendi isimlerini yazmayı denediklerini ya da bir hikâye kitabını okuyormuş gibi yaparak okumayı modellediklerini sıklıkla görebiliriz. Bu durum, okul öncesi dönemde ele alınması gereken "erken okuryazarlık (early literacy)" ve "gelişen okuryazarlık (emergent literacy)" kavramlarına dikkat çekmektedir.
Okul öncesi eğitimin temel amaçlarından biri, çocuğu ilkokula hazırlamaktır. Bu amaç doğrultusunda çocukların ilkokula başlamadan önce erken okuryazarlık becerileri edinmeleri, onların ilkokula hazırbulunuşlukları açısından önemli olduğu kadar okula uyum sürecini kolaylaştırmak ve okuma yazma öğrenme sürecine katkı sağlamak açısından da önem taşımaktadır.
(Tanıtım Bülteninden)
Konu Başlıkları
Okula Hazırbulunuşluk ve İlkokula Hazırlık
Okuryazarlığa Bakış ve Erken Okuryazarlık
Okul Öncesi Dönemde Dil Gelişimi ve Sözel Dil Becerileri
Çocuklarda Okuma Becerilerinin Gelişimi
Çocuklarda Yazı Farkındalığı Becerisinin Gelişimi ve İlk Okuma Yazmaya Hazırlık
Erken Okuryazarlık Becerilerinin Kitaplar ile Desteklenmesi
Erken Okuryazarlık Eğitiminde Teknoloji Entegrasyonu
Okul Öncesi Eğitim Sınıflarında Okuryazarlık Çevresinin Oluşturulması
Erken Okuryazarlık Becerilerinin Değerlendirilmesi
Erken Çocukluk Eğitiminde Farklı Yaklaşımlar ve Erken Okuryazarlık
Çift Dilli Çocuklarda Erken Okuryazarlık Gelişimi
Özel Gereksinimli Çocuklarda Erken Okuryazarlık Gelişimi