İÇİNDEKİLER
Önsöz (Başak ÖZKÖK) Önsöz (Prof. Dr. İsmail KAYAR) Kısaltmalar Giriş Birinci Bölüm MARKA VE TANINMIŞ MARKA KAVRAMLARI İLE TANINMIŞLIK KRİTERLERİ 1.1. GENEL OLARAK 1.2. MARKANIN TANIMI 1.3. MARKANIN İŞLEVLERİ 1.3.1. Menşei (Orijin – Kaynak – Köken) Gösterme İşlevi 1.3.2. Ayırt Etme İşlevi 1.3.3. Garanti (Kalite -– Güven) İşlevi 1.3.4. Reklam İşlevi 1.3.5. Koruma İşlevi 1.4. MARKA ÇEŞİTLERİ 1.4.1. İşaretledikleri Şey Bakımından 1.4.1.1. Ticaret (Mal) Markaları 1.4.1.2. Hizmet Markaları 1.4.2. Sahipleri ve İşlevleri Bakımından 1.4.2.1. Ferdi (Bireysel) Marka 1.4.2.2. Ortak Marka 1.4.2.3. Garanti Markası 1.4.3. Tescil Amaçları Bakımından 1.4.3.1. Koruyucu (Engelleyici) Markalar 1.4.3.2. Yedek Markalar (İhtiyat – Tedbir Markaları) 1.4.3.3. Merchandising Markaları 1.5. TANINMIŞ MARKA KAVRAMI 1.5.1. Tanınmış Markanın Tanımı 1.5.2. Tanınmış Markanın KHK’da Düzenlenme Yerleri 1.5.2.1. Mutlak Ret Nedeni Olarak Tanınmış Markalar (KHK m. 7, f. 1, b. ı) 1.5.2.2. Nispi Ret Nedeni Olarak Tanınmış Markalar (KHK m. 8, f. 4) 1.5.2.2.1. Sulandırma Halleri 1.5.2.2.1.1. Markadan Haksız Bir Yarar Sağlama 1.5.2.2.1.2. Markanın İtibarına Zarar Verme 1.5.2.2.1.3. Markanın Ayırt Edici Karakterini Zedeleme 1.5.2.3. Hükümsüzlük Sebebi Olarak Tanınmış Markalar (KHK m. 42, f. 1, b. a ve b) 1.5.2.4. Marka Tescilinden Doğan Haklar Kapsamında Tanınmış Markalar (KHK m. 9, f. 1, b. c) 1.6. TANINMIŞLIK KRİTERLERİ 1.6.1. Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) Kriterleri 1.6.2. Türk Patent Enstitüsü (TPE) Kriterleri 1.6.3. Yargıtay İçtihatlarıyla Getirilen Kriterler 1.6.4. Doktrinde Önerilen Kriterler İkinci Bölüm TESCİLLİ MARKANIN KULLANILMASI VE KULLANILMAMAYA BAĞLI SONUÇLAR 2.1. MARKANIN KULLANILMASININ HUKUKİ NİTELİĞİ 2.2. MARKANIN KULLANILMASI ZORUNLULUĞUNUN GETİRİLİŞ AMACI 2.3. KULLANMANIN MARKANIN NİTELİĞİNE VE İŞLEVİNE UYGUN OLMASI 2.4. KULLANMANIN CİDDİ OLMASI 2.5. MARKANIN TESCİL EDİLDİĞİ MAL VE HİZMETLER İÇİN KULLANILMASI 2.6. KULLANAN AÇISINDAN MARKANIN KULLANILMASI 2.6.1. Markanın Sahibi Tarafından Kullanılması 2.6.2. Markanın Üçüncü Kişi Tarafından Kullanılması 2.7. KULLANIMIN GERÇEKLEŞTİĞİ YER AÇISINDAN MARKANIN KULLANILMASI 2.8. SÜRE AÇISINDAN MARKANIN KULLANILMASI 2.8.1. Genel Olarak 2.8.2. Beş Yıllık Sürenin Hesaplanması ve Sürenin Dolması 2.9. MARKANIN KULLANILMAMASININ HAKLI SEBEBE DAYANMASI 2.9.1. Genel Olarak 2.9.2. Haklı Sebep Kavramı 2.10. KULLANMA SAYILAN HALLER 2.10.1. Tescilli Markanın Ayırt Edici Karakterini Değiştirmeden Farklı Unsurlarla Kullanılması 2.10.2. Markanın Yalnız İhracat Amacıyla Mal ya da Ambalajlarında Kullanılması 2.10.3. Markanın Marka Sahibinin İzni İle Kullanılması 2.10.4. Markayı Taşıyan Malın İthalatı 2.11. KULLANMAMA NEDENİYLE MARKANIN İPTALİ DAVASI 2.11.1. Kavram ve Terminoloji 2.11.2. Hukuki Niteliği ve Özelliği 2.11.3. Kısmi İptal 2.11.4. Davanın Tarafları 2.11.4.1. Davacı 2.11.4.2. Davalı 2.11.5. İspat Yükü 2.11.6. Süre 2.11.7. Görevli ve Yetkili Mahkeme 2.11.8. Markanın Kullanılmaması Nedeniyle İptalinin Etkisi Üçüncü Bölüm TANINMIŞ MARKANIN KULLANILMAMASI NEDENİYLE KISMEN İPTALİ MESELESİ VE TANINMIŞ MARKANIN KULLANILMASI ZORUNLULUĞU 3.1. KULLANILMAYAN MARKALARIN KISMEN İPTALİ BAKIMINDAN TANINMIŞ MARKALAR 3.1.1. Yargı İçtihatlarıyla Benimsenen Görüş 3.1.2. Doktrindeki Görüşler 3.1.3. Değerlendirme 3.1.3.1. Tanınmış Markaların Kullanılmaması Nedeniyle Kısmen İptali Davasında Özel Yarar (Menfaat) Şartı (HMK m. 114, f. 1, b. h) 3.1.3.2. Kamu Yararının Varlığı Sorunu 3.1.3.3. Kullanılmayan Tanınmış Markanın Kısmen İptali Davasının Açılmasında Hukuki Yarar Olan Haller 3.2. TANINMIŞ MARKALARDA KULLANMA ZORUNLULUĞUNUN ÖZEL OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ Sonuç Kaynaklar Kavramlar Dizini Yazarın Özgeçmişi |