Fikir ve Sanat Eserleri Hukuku alanında da çalışmalar yapan bir akademisyen olarak, hukuk kadar edebiyata da dönük yüzümle, dile getirişi güçlü yazarın yargısını, kendi adıma bir adım ileriye götürüyorum. Bilimsel çalışmada da ifadede bireysellik hedefi koyulabileceği görüşünü savunuyor, yanı sıra kavramları ıskalamamanın başlıca uğraşım olduğunu belirtmek istiyorum.
Bu tercihi, üslûptan ne anladığım bağlamında, Anders’in nitelemesiyle ortaya koymaktan iyisi olmaz: “ ‘Kendine özgü üslûp’ yalnızca bir indirim olarak payına düşerse meşrudur; şöyle ki en nesnel dili konuşmak dışında hiçbir amaç gütmediysen, yani: Seçtiğin konuya, o anki konuşma durumuna, iletme amacına en uygun dili...(Tanıtımdan)
Konu Başlıkları
Birinci Kısım: Genel Hükümler Birinci Bölüm: Borç İlişkisinin Kaynakları Birinci Ayırım: Sözleşmeden Doğan Borç İlişkileri
Borç ilişkisinin Kaynağı Sözleşme–Kurulması
Öneri–Kabul Kavramları
İradenin Ortaya Koyulma Biçimi Sözleşmelerin Şekli
Kazandırma Sebep Kavramları İlişkisi
İrade Açıklama uygunluk Bağı ve Sözleşmelerinin Yorumu
Temek Kavramı Bilgisi İkinci Bölüm: Borç İlişkisinin Hükümleri Birinci Ayırım: Borçların İfası
İfayı Etkileyen Bütün Unsurlarla Borçların İfası Kavramı
İfada Rol Oynayan Unsurlardan Zaman
Alacaklı ve İfa Engelli Kavramı İkinci Ayırım: Borçların İfa Edilmemesinin Sonuçları
İfa Engeli Olarak Borçlu: Geniş Anlamıyla Borcun İfa Edilmemesi Kavramı Üçüncü Ayırım: Borç İlişkilerinin Üçüncü Kişilere Etkisi Üçüncü Bölüm: Borçların ve Borç İlişkilerinin Sona Ermesi Zamanaşımı Birinci Ayırım: Sona Erme Halleri