İçinde yaşadığımız çağ, pek çok adlandırmanın yanı sıra, tüm toplumsal grupların, kendi kimlik ve kültür eksenlerini merkeze alarak, varlık alanlarının yeniden tanzimine yönelik beklentilerini büyük hoparlörlerle dillendirdiği bir "talepkarlar çağı" olarak da adlandırılabilir.
Bu çağın izlerini farklı toplumlarda ve toplumsal katmanlarda takip edebilmek, ortaya çıkardığı yeni ilişki ve iletişim biçimlerini irdeleyebilmek kitabın ortaya çıkışını tetikleyen ana etkidir.
Çoklu alanlarda süregelen hegemonik süreçlere, toplumların yekdiğerleriyle olduğu kadar zaman zaman kendi içindeki farklılıklara karşıda yürüttüğü hoyrat zıtlaşmalara rağmen çok katmanlı toplum dokularının talepkar tutum alışları güçlenirken kitap sosyal bilimlerinin ana ilgi alanları arasında yer alan kültürel sorun ve temaları anlama çalışmalarına iletişim bilimin merceklerini kullanarak katkı vermeyi, konuyu geniş bir skala üzerinden okurunun gündemine taşımayı hedeflemektedir.
Ulusal ve uluslar arası alandaki farklı kavrayışları bir araya getiren çalışma iletişim bilimin yol haritaları üzerinden yeni arayışları okuruyla buluşturmaktadır. Bu bağlamda kültürlerarası iletişim ve çokkültürlülük çalışmalarının toplumsal ve toplumlar arası uzlaşı köprülerinin inşasına katkı sunma potansiyeli kitabın temel hedefi arasında yer almaktadır.
Konu Başlıkları
| Tarihin Siyam İkizleri Türkler, Kürtler ve Medya, Zeynep Karahan Uslu |
| Kültürler Arasındaki Diyalog, Disiplinler Arasındaki Diyalogun Temeli Olunca: İtalya’daki Bir Felsefe–Teoloji Fakültesi’ndeki Kültürler Ötesi Diyalog Deneyi, Maria Flora Mangano |
| Kültürlerarası İletişimde Hissi Yetkinlik, Tatyana V. Pershİna |
| Istırap Çeken Ötekilerin Algılanması: Endonezyalı İzleyicilerin İnsan Hakları Belgesellerini Algılamaları Üzerine Bir Çalışma, Kurniawan Saputro |
| Kültürel–Kesişimli Etkileşim Biçimi Olarak Popüler Müzik: Her Kadının Kalbine ve Kalbinden Konuşan Bir Sezen Aksu Şarkısı Vardır, Berrin Yanıkkaya |
| “Sandviç” Neslinin Kadınları ve Çoklu Roller: Göçmen Kadınlar Örnek Olay Çalışması, Sheida Shirvanı |
| Internet Seyahat Sitelerinde Tay KültürününTemsili, Anchalee Ngampornchai |
| Ulusal ve Uluslararası Reklamların Kültürel Değerleri Kullanış Biiçimleri: Reklamlarda Kullanılan Kültürel Değerler Bize Doğrultulmuş
Bir Silah Mı Yoksa Markaların Kabullenişini Sağlayan Sihirli Değnek Mi? |
| İmran Uğur – Sedat Şimşek |
| Kurumsal İliteşimin Şeffaflığa Ne Kadar İhtiyacı Vardır? Güven ve Şeffaflık Üzerine Bir Araştırma, Natascha Zowislo Grunewald– Jurgen Schulz |
| Günümüzde Tüketim Araçları Küresel Köy Tezini Destekleyecek Yeni Bir “Espranto’mu: Mcdonald’s Örneğiyle Fastfood Restoranları Üzerinden Bir “Türdeleşme Okuması”, Uğur Batı |