| Romandan Sinemaya Uyarlama Yolculuğunda Romanın Kaybettikleri: Aylaklar Romanı Örneği, Enser Yılmaz |
| Yılanı Öldürseler Romanının Ve Filminin Olay Örgüsü Bağlamında Karşılaştırılması, Mustafa Yiğitoğlu |
| Romandan Beyaz Perdeye Varoluşsal Bir Derinlik: Solaris, Ulaş Bingöl |
| Orhan Kemal'in Kaleminden Beyaz Perdeye Bir Kaçak Öyküsü, Alev Önder |
| Bascom'un Folklorun Dört İşlevi Bağlamında Bir Okuma Denemesi: "Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü?" Filmi, Abdulbasit Sezer – Ozan Güneş |
| Hikâyeden Beyaz Perdeye "Benim Adım Feridun", Mahir Kavun – Osman Mert |
| Çocuk Gerçekliği Perspektifinden Sineklerin Tanrısı'nın Sinemaya Yansımaları, Suna Özcan |
| Tiyatrodan Sinemaya Necip Fazıl Kısakürek'in "Reis Bey"İ, Adem Gürbüz |
| Kalemden Kameraya Ashâb–I Kehf Hikâyesinin Kurgusal Dönüşümü, Orhan Balcı |
| Sinema–Edebiyat İlişkisi Ve Berdel Adlı Öykünün Beyaz Perdedeki Bedeli, Ferhat Çetinkaya |
| Edebî Eserden Sinemaya "Reis Bey", Feyza Bulut |
| Piyesten Sinemaya Uzanan Yolda Değişmeyen Coşku: Vatan Yahut Silistre, Abdulhakim Tuğluk |