Bu çalışma, farklı konu başlıklarına sahip, sekiz adet tarama türü makaleden oluşmaktadır. Bunlar; "İnsanlara Liderlik Etmenin İlkeleri", "Demokrasi, Liderlik ve Eğitim", "Türkiye'de Cumhuriyet Dönemi Eğitimine İlişkin Felsefi Yaklaşımlar", "Öğrenme ve Kendini Örgütleme", "Eğitim ve Yönetime Eleştirel Bir Bakış: Kanıya ve Kanıta Dayalı Yaklaşım", "Kuruluşlarda Vizyon Nasıl Oluşturulur?", "Uğraş Toplulukları" ve "Rönesans'ta Eğitim, Sanat ve Bilim" olarak adlandırılmış.
Doğal olarak, konu başlıklarının farklı olması içeriklerinin de farklı olduğu sonucunu doğurmaktadır. Buna karşın, içerik farklılıklarının var olması, bunların birbiriyle hiç ilişkisi olmadığı anlamına gelmemektedir. Genel bir bakış açısıyla değerlendirilip, iyi irdelendiğinde, zımnen de olsa, bir ilintinin olduğu anlaşılacaktır.
Bu çalışmada, - daha önce yapılan çalışmalardan farklı olarak - her makalenin arkasına kendi içeriğine kısmen uygun okuma parçalan konulmuştur. Görülebileceği gibi, her okuma parçasının makaleyle aynı espriyi taşıdığını söylemek mümkün değildir. Buradaki amaç, okuyucuya bir sonraki makaleyi okuyabilecek zihinsel ve psikolojik bir hazırlık yapabilmesine ortam hazırlamaktır.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
| İnsanlara Liderlik Etmenin Temel İlkeleri |
| Demokrasi, Liderlik ve Eğitim |
| Türkiye'de Cumhuriyet Dönemi Eğitimine İlişkin Felsefi Yaklaşımlar |
| Öğrenme ve Kendini Örgütleme |
| Eğitim ve Yönetime Eleştirel Bir Bakış: Kanıya ve Kanıta Dayalı Yaklaşım |
| Kuruluşlarda Vizyon Nasıl Oluşturulur? |
| Uğraş Toplulukları |
| Rönesans'ta Eğitim, Sanat ve Bilim |