Şikâyet, icra ve iflas dairelerinin icra ve iflas hukukuna aykırı işlemlerinin iptalini ve düzeltilmesini sağlamak için kabul edilmiş bir kanun yoludur.
Şikâyet bir dava olmadığı hâlde incelemesi İİK'nın 18. maddesi uyarınca HMK'da düzenlenmiş olan basit yargılama usulüne göre yapılır. İİK'nın 18. maddesine göre icra mahkemesi kanunda açık hüküm bulunmayan hallerde duruşma yapılmasına gerek olup olmadığını takdir eder. 492 sayılı Harçlar Kanunu'na ekli 1 sayılı tarifenin A-I/1 uyarınca, şikâyet yoluyla icra mahkemesine yapılan başvuruda maktu başvurma harcı ile maktu karar ve ilam harcı alınır.
Şikâyet, icra ve iflas hukukuna özgü bir kanun yolu olup, dava olmadığından medeni usul hukukunda düzenlenen davaya ilişkin kurallar ve bu anlamda HMK'nın gider avansına ilişkin hükümleri şikayetler hakkında uygun düştüğü ölçüde uygulanır.
Borçlunun kendisine gönderilen tebligatın usulsüz olduğunu ileri sürerek icra mahkemesine başvurması bir "şikayet" olup, İİK'nin 16/1. maddesi gereğince şikayetin öğrenme tarihinden itibaren 7 günlük sürede yapılması gereklidir. Kamu düzeni ve yasada açıklanan haller süresiz şikâyete tabidir.
Kitapta şikâyet konusu, İİK.'nın 16 - 17 – 18.maddelerine ilişkin bilgiler, güncel Yargıtay kararları ve konularına göre tasniflenmiş icra müdürlüğü - icra hukuk mahkemeleri dilekçe örnekleriyle incelenmiştir.
Not: Özel indirime giren kitapların kapaklarında, normal kullanımını engellemeyecek şekilde, yıpranma veya küçük hasarlar bulunabilir.
Konu Başlıkları
| Usul ve Yargılama Esaslarına İlişkin Genel ve Özet Bilgiler |
| Güncel Yargıtay Kararlarıyla; İçtihatlı Mevzuat İncelemesi (2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu m.16 –Şikayet ve şartlar – m. 17– Şikayet Üzerine Yapılacak Muameleler – m.18– Yargılama Usulleri) |
| Konularına Göre Tasniflenmiş – Konu Dizin Listeli Dilekçe Örnekleri |