Coğrafya, bireye kimlik kazandıran, bireyin yaşadığı çevreyi algılamasını, tanımasını ve anlamlandırmasını amaçlayan bir bilimdir. Bu çerçevede coğrafya, eğitim–öğretim sürecinin her aşamasında zorunlu ve genel amaçlarına bağlı kalınarak öğrenciye özümsetilmesi gereken bir derstir. Öğrenciye kazandırılması amaçlanan bilgi ve beceriler ancak öğrencinin coğrafyanın anlam ve önemini kavramasıyla başlayabilir.
Bu nedenle, coğrafya eğitiminin mümkün olduğunca zenginleştirilmiş eğitim ortamlarında, öğrenciyi merkeze alan çeşitli yaklaşım, yöntem ve tekniklerle desteklenmesi önem arzetmektedir. Çünkü geçmiş ile gelecek arasındaki köprü coğrafya bilimi ile kurulabilir.
Konu Başlıkları
Zekâ Kavramı ve Bu Kavram Üzerine Tartışmalar
Beyin ve Zekâ
Çoklu Zekâ Kuramı
Çoklu Zekâ Kuramına Göre Zekâ Türleri
Çoklu Zekâ Kuramının Eğitim ve Öğretimde Uygulanması
Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı Sınıf Ortamı
Çoklu Zekâ Kuramı ve Değerlendirme
Çoklu Zekâ Kuramı ve Coğrafya Eğitimi
Çoklu Zekâ Kuramına Göre Bir Ders Planının Hazırlanması
Çoklu Zekâ Kuramı Nasıl Daha Etikili Kullanılabilir?
Ders Planları ve Etkinlik Örnekleri Öğretme Durumu