Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Okul Sosyal Hizmeti
Eğitimdeki Yeri ve Önemi
Temmuz 2024 / 1. Baskı / 272 Syf.
Fiyatı: 230.00 TL
Temin süresi 2-3 gündür.
 
Sepete Ekle
   

Türkiye'de öğrenciler; temel eğitim, ortaöğretim ve yükseköğretim sürecinde birçok sorunla karşı karşıya kalmaktadır. Bu sorunlar yalnızca akademik düzeyde olmamakla birlikte aile, okul odaklı sorunlar, sosyal sorunlar, ihmal, istismar, bağımlılık gibi farklı biçimlerde öğrencilerin eğitim hayatını etkilemekte ve engellemektedir.

Öğrencilerin biyopsikososyal ve manevi gelişimleri üzerinde tehdit oluşturan çok boyutlu sorunların çözümünde ailenin ve sağlık kuruluşlarının sorumlulukları olmakla birlikte okulların da çözüm sunmada ve rehberlik etmede öğrencinin iyilik hâlinin sürekliliğini sağlama ve öğrenciyi koruma gibi önemli rolleri bulunmaktadır. Bu noktada öğretmenler kimi zamanlarda yeterli olamamakta ve bazı durumlarda özellikle aileye ulaşılamayan sebeplerden dolayı sorunların çözülmesi mümkün olmamaktadır. Gerek oluşum gerek de sonuç itibarıyla toplumsal ve ailevi boyutu olan eğitim ortamlarındaki bu sorunların kurtarıcılarından biri de okul sosyal hizmetidir.

Bu kitap; okul sosyal hizmetinin eğitim sistemindeki yeri ve önemini belirten bir kılavuz, aynı zamanda okul ortamlarındaki değişimlere yenilikçi bir cevaptır.

Barkod: 9786253981167
Yayın Tarihi: Temmuz 2024
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 272
Yayınevi: Nobel Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
ÖN SÖZ  iii
SUNUŞ  v
TEŞEKKÜR  vii
ŞEKİL LİSTESİ  xiii
ÇİZELGE LİSTESİ  xv
KISALTMALAR LİSTESİ  xvii
Birinci Bölüm
GİRİŞ  1
1.1. Problem Durumu  1
1.2. Araştırmanın Amacı  5
1.3. Araştırmanın Önemi  5
1.4. Varsayımlar  8
1.5. Sınırlılıklar  9
1.6. Tanımlar  9
İkinci Bölüm
SOSYAL HİZMET KAVRAMI VE ÖNEMİ  11
2.1. Sosyal Hizmet Kavramı  11
2.2. Sosyal Hizmetin Uygulama Alanları  13
2.3. Okul Sosyal Hizmeti Kavramı  13
2.4. Okul Sosyal Hizmetinin Tarihsel Gelişim Süreci  16
2.4.1. Dünyada Okul Sosyal Hizmetinin Gelişimi  18
2.4.2. Türkiye’de Okul Sosyal Hizmetinin Gelişimi  30
2.5. Okul Sosyal Hizmetinin Uygulama Alanları  36
2.5.1. Okulda Ekip Çalışması  37
2.5.2. Okul Sosyal Servisi  38
2.5.2.1. Okul Sosyal Hizmet Uzmanının Rol ve Görevleri  38
2.5.3. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi  43
2.5.3.1. Rehber Öğretmen ve Psikolojik Danışmanın Rol ve Görevleri  44
2.6. Okul Sosyal Hizmetine İlişkin Teori ve Yaklaşımlar  45
2.6.1. Sistem Kuramı  46
2.6.2. Ekolojik Yaklaşım  47
2.6.3. Güçlendirme Yaklaşımı  49
2.6.4. Müdahaleye Tepki Yaklaşımı  51
2.7. Okul Sosyal Hizmetini Gerekli Kılan Nedenler  53
2.7.1. Mikro Bağlamda Öğrenci Kaynaklı Problemler  55
2.7.2. Mezzo Bağlamda Aile ve Okul Kaynaklı Problemler  73
2.7.3. Makro Bağlamda Sistem Kaynaklı Problemler  84
Üçüncü Bölüm
YÖNTEM  89
3.1. Araştırma Modeli  89
3.2. Nicel Araştırma Süreci  90
3.2.1. Nicel Araştırma Modeli  91
3.2.2. Nicel Araştırmaya Ait Evren ve Örneklem  91
3.2.3. Verilerin Toplanması  94
3.2.4. Veri Toplama Araçları  94
3.2.4.1. Yönetici, Öğretmen, Rehber Öğretmen/Psikolojik
Danışman Bilgi Formu  94
3.2.4.2. Okul Sosyal Hizmetinin Gerekliliğini Belirleme Anketi  95
3.2.5. Verileri Toplama Süreci  99
3.2.6. Nicel Verilerin Analizi  99
3.3. Nitel Araştırma Süreci  100
3.3.1. Nitel Araştırma Modeli  100
3.3.2. Çalışma Grubu  101
3.3.3. Veri Toplama Aracı  105
3.3.4. Nitel Verilerin Analizi  107
3.3.4.1. Nitel Araştırma Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması  108
3.4. Araştırmanın Raporlaştırılması  111
3.5. Araştırmanın Etiği  111
Dördüncü Bölüm
BULGULAR  113
4.1. Araştırmanın Nicel Bulguları  113
4.1.1. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Okullarda Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Bulgular  113
4.1.2. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Okulda Karşılaştıkları
Sorunlara Yönelik Yaklaşımlarına İlişkin Bulgular  116
4.1.3. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Genel Olarak Sosyal Hizmet Mesleği Hakkında Bilgilerine İlişkin Bulgular  119
4.1.4. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Özelde Okul Sosyal Hizmeti Hakkında Bilgilerine İlişkin Bulgular  120
4.1.5. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Okul Sosyal Hizmetinin
Gerekliliği Hakkında Genel Görüşlerine İlişkin Bulgular  120
4.2. Araştırmanın Nitel Bulguları  122
4.2.1. Tanımlayıcı Bulgular  123
4.2.2. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Okul Sosyal Hizmetine
Yönelik Görüş ve Önerilerine İlişkin Bulgular  126
4.2.2.1. Psikososyal ve Manevi Sorunlar Temasına İlişkin Bulgular  127
4.2.2.2. Belirsizlikler ve Kaos Durumları Kategorisine İlişkin Bulgular  127
4.2.2.3. Sorunlara Müdahale Edebilme Yetisi Kategorisine İlişkin Bulgular  129
4.2.2.4. Sosyal Hizmet Uygulamaları Bilgi Düzeyi Kategorisine İlişkin Bulgular 132
4.2.2.5. Okulda Sorunları Sosyal Hizmet Uygulamaları ile
Çöz Kategorisine İlişkin Bulgular  135
4.2.2.6. Okullarda Rehberlik Dersi Kategorisine İlişkin Bulgular  137
4.2.3. Sosyal Hizmete Yönelik Görüşler Temasına İlişkin Bulgular  140
4.2.3.1. Sosyal Hizmet Metaforu Kategorisine İlişkin Bulgular  140
4.2.3.2. Sosyal Hizmet Bilgisi Edinme Yolları Kategorisine İlişkin Bulgular  144
4.2.3.3. Sosyal Hizmet Uygulama Alanı Kategorisine İlişkin Bulgular  146
4.2.3.4. Sosyal Hizmet Çalışma Yeterliliği Alanı Kategorisine İlişkin Bulgular  148
4.2.3.5. Sosyal Hizmet/Destek Birimi Kategorisine İlişkin Bulgular  152
4.2.4. Okul Sosyal Hizmetine Yönelik Beklenti ve Öneriler Temasına İlişkin Bulgular . 156
4.2.4.1. Beklentiler, Etkiler Kategorisine İlişkin Bulgular  156
4.2.4.2. Uygulamaya Dönük Öneriler Kategorisine İlişkin Bulgular  160
Beşinci Bölüm
TARTIŞMA, SONUÇ VE ÖNERİLER  165
5.1. Tartışma ve Sonuç  165
5.1.1. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Okullarda Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Tartışma ve Sonuç  166
5.1.2. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Okullarda Karşılaştıkları Sorunlara Yönelik Yaklaşımlarına İlişkin Tartışma ve Sonuç  173
5.1.3. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Genel Olarak Sosyal Hizmet Mesleği Hakkında Bilgilerine İlişkin Tartışma ve Sonuç  175
5.1.4. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Özelde Okul Sosyal Hizmeti Hakkında Bilgilerine İlişkin Tartışma ve Sonuç  176
5.1.5. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Okul Sosyal Hizmetinin
Gerekliliği Hakkında Genel Görüşlerine İlişkin Tartışma ve Sonuç  177
5.1.6. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Okul Sosyal Hizmetine Yönelik Görüş ve Önerileri ile İlgili Nitel Analizlerden Elde Edilen Bulgulara İlişkin Tartışma ve Sonuç  180
5.1.6.1. Psikososyal ve Manevi Sorunlar Temasına İlişkin Tartışma ve Sonuç  180
5.1.6.2. Sosyal Hizmete Yönelik Görüşler Temasına İlişkin Tartışma ve Sonuç . 194
5.1.6.3. Okul Sosyal Hizmetine Yönelik Beklenti ve Öneriler Temasına
İlişkin Tartışma ve Sonuç  210
6.2. Öneriler  224
6.2.1. Uygulayıcı ve Politika Yapıcılara Öneriler  224
6.2.2. Araştırmacılara Öneriler  226
KAYNAKÇA  227
 


Mehmet Güven ...
Ekim 2024
237.00 TL
Sepete Ekle
Mehmet Güven
Ekim 2023
263.00 TL
Sepete Ekle
Nilüfer Özabacı ...
Ocak 2023
168.00 TL
Sepete Ekle
Ali Eryılmaz ...
Ocak 2023
300.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
ÖN SÖZ  iii
SUNUŞ  v
TEŞEKKÜR  vii
ŞEKİL LİSTESİ  xiii
ÇİZELGE LİSTESİ  xv
KISALTMALAR LİSTESİ  xvii
Birinci Bölüm
GİRİŞ  1
1.1. Problem Durumu  1
1.2. Araştırmanın Amacı  5
1.3. Araştırmanın Önemi  5
1.4. Varsayımlar  8
1.5. Sınırlılıklar  9
1.6. Tanımlar  9
İkinci Bölüm
SOSYAL HİZMET KAVRAMI VE ÖNEMİ  11
2.1. Sosyal Hizmet Kavramı  11
2.2. Sosyal Hizmetin Uygulama Alanları  13
2.3. Okul Sosyal Hizmeti Kavramı  13
2.4. Okul Sosyal Hizmetinin Tarihsel Gelişim Süreci  16
2.4.1. Dünyada Okul Sosyal Hizmetinin Gelişimi  18
2.4.2. Türkiye’de Okul Sosyal Hizmetinin Gelişimi  30
2.5. Okul Sosyal Hizmetinin Uygulama Alanları  36
2.5.1. Okulda Ekip Çalışması  37
2.5.2. Okul Sosyal Servisi  38
2.5.2.1. Okul Sosyal Hizmet Uzmanının Rol ve Görevleri  38
2.5.3. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi  43
2.5.3.1. Rehber Öğretmen ve Psikolojik Danışmanın Rol ve Görevleri  44
2.6. Okul Sosyal Hizmetine İlişkin Teori ve Yaklaşımlar  45
2.6.1. Sistem Kuramı  46
2.6.2. Ekolojik Yaklaşım  47
2.6.3. Güçlendirme Yaklaşımı  49
2.6.4. Müdahaleye Tepki Yaklaşımı  51
2.7. Okul Sosyal Hizmetini Gerekli Kılan Nedenler  53
2.7.1. Mikro Bağlamda Öğrenci Kaynaklı Problemler  55
2.7.2. Mezzo Bağlamda Aile ve Okul Kaynaklı Problemler  73
2.7.3. Makro Bağlamda Sistem Kaynaklı Problemler  84
Üçüncü Bölüm
YÖNTEM  89
3.1. Araştırma Modeli  89
3.2. Nicel Araştırma Süreci  90
3.2.1. Nicel Araştırma Modeli  91
3.2.2. Nicel Araştırmaya Ait Evren ve Örneklem  91
3.2.3. Verilerin Toplanması  94
3.2.4. Veri Toplama Araçları  94
3.2.4.1. Yönetici, Öğretmen, Rehber Öğretmen/Psikolojik
Danışman Bilgi Formu  94
3.2.4.2. Okul Sosyal Hizmetinin Gerekliliğini Belirleme Anketi  95
3.2.5. Verileri Toplama Süreci  99
3.2.6. Nicel Verilerin Analizi  99
3.3. Nitel Araştırma Süreci  100
3.3.1. Nitel Araştırma Modeli  100
3.3.2. Çalışma Grubu  101
3.3.3. Veri Toplama Aracı  105
3.3.4. Nitel Verilerin Analizi  107
3.3.4.1. Nitel Araştırma Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması  108
3.4. Araştırmanın Raporlaştırılması  111
3.5. Araştırmanın Etiği  111
Dördüncü Bölüm
BULGULAR  113
4.1. Araştırmanın Nicel Bulguları  113
4.1.1. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Okullarda Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Bulgular  113
4.1.2. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Okulda Karşılaştıkları
Sorunlara Yönelik Yaklaşımlarına İlişkin Bulgular  116
4.1.3. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Genel Olarak Sosyal Hizmet Mesleği Hakkında Bilgilerine İlişkin Bulgular  119
4.1.4. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Özelde Okul Sosyal Hizmeti Hakkında Bilgilerine İlişkin Bulgular  120
4.1.5. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Okul Sosyal Hizmetinin
Gerekliliği Hakkında Genel Görüşlerine İlişkin Bulgular  120
4.2. Araştırmanın Nitel Bulguları  122
4.2.1. Tanımlayıcı Bulgular  123
4.2.2. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Okul Sosyal Hizmetine
Yönelik Görüş ve Önerilerine İlişkin Bulgular  126
4.2.2.1. Psikososyal ve Manevi Sorunlar Temasına İlişkin Bulgular  127
4.2.2.2. Belirsizlikler ve Kaos Durumları Kategorisine İlişkin Bulgular  127
4.2.2.3. Sorunlara Müdahale Edebilme Yetisi Kategorisine İlişkin Bulgular  129
4.2.2.4. Sosyal Hizmet Uygulamaları Bilgi Düzeyi Kategorisine İlişkin Bulgular 132
4.2.2.5. Okulda Sorunları Sosyal Hizmet Uygulamaları ile
Çöz Kategorisine İlişkin Bulgular  135
4.2.2.6. Okullarda Rehberlik Dersi Kategorisine İlişkin Bulgular  137
4.2.3. Sosyal Hizmete Yönelik Görüşler Temasına İlişkin Bulgular  140
4.2.3.1. Sosyal Hizmet Metaforu Kategorisine İlişkin Bulgular  140
4.2.3.2. Sosyal Hizmet Bilgisi Edinme Yolları Kategorisine İlişkin Bulgular  144
4.2.3.3. Sosyal Hizmet Uygulama Alanı Kategorisine İlişkin Bulgular  146
4.2.3.4. Sosyal Hizmet Çalışma Yeterliliği Alanı Kategorisine İlişkin Bulgular  148
4.2.3.5. Sosyal Hizmet/Destek Birimi Kategorisine İlişkin Bulgular  152
4.2.4. Okul Sosyal Hizmetine Yönelik Beklenti ve Öneriler Temasına İlişkin Bulgular . 156
4.2.4.1. Beklentiler, Etkiler Kategorisine İlişkin Bulgular  156
4.2.4.2. Uygulamaya Dönük Öneriler Kategorisine İlişkin Bulgular  160
Beşinci Bölüm
TARTIŞMA, SONUÇ VE ÖNERİLER  165
5.1. Tartışma ve Sonuç  165
5.1.1. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Okullarda Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Tartışma ve Sonuç  166
5.1.2. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Okullarda Karşılaştıkları Sorunlara Yönelik Yaklaşımlarına İlişkin Tartışma ve Sonuç  173
5.1.3. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Genel Olarak Sosyal Hizmet Mesleği Hakkında Bilgilerine İlişkin Tartışma ve Sonuç  175
5.1.4. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Özelde Okul Sosyal Hizmeti Hakkında Bilgilerine İlişkin Tartışma ve Sonuç  176
5.1.5. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Okul Sosyal Hizmetinin
Gerekliliği Hakkında Genel Görüşlerine İlişkin Tartışma ve Sonuç  177
5.1.6. Yönetici, Öğretmen ve Rehber Öğretmenin Okul Sosyal Hizmetine Yönelik Görüş ve Önerileri ile İlgili Nitel Analizlerden Elde Edilen Bulgulara İlişkin Tartışma ve Sonuç  180
5.1.6.1. Psikososyal ve Manevi Sorunlar Temasına İlişkin Tartışma ve Sonuç  180
5.1.6.2. Sosyal Hizmete Yönelik Görüşler Temasına İlişkin Tartışma ve Sonuç . 194
5.1.6.3. Okul Sosyal Hizmetine Yönelik Beklenti ve Öneriler Temasına
İlişkin Tartışma ve Sonuç  210
6.2. Öneriler  224
6.2.1. Uygulayıcı ve Politika Yapıcılara Öneriler  224
6.2.2. Araştırmacılara Öneriler  226
KAYNAKÇA  227
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024