Günümüzde bireylerin veriyle karşılaşma sıklığı geçmişe kıyasla oldukça artmıştır. Günlük yaşamdan okul derslerine, sağlık alanından kültürel faaliyetlere, sosyal medyadan görsel, işitsel ve yazılı medyaya kadar pek çok alanda neredeyse hayatın tamamında verilerle bir şekilde karşılaşılmaktadır. Verilerin ne işe yaradığını anlama, verilere dayalı karar verme, verileri kullanarak argüman oluşturma, verilere dayalı olarak mevcut durumu anlama ve gelecekle ilgili planlamalar yapma, sorunların ya da problemlerin açığa çıkarılmasında ve çözüm yolları üretilmesinde verilere başvurma, yaşadığımız dünyadaki sorunlar arttıkça daha da önemli hâle gelmektedir. Bu konuları, veri okuryazarlığının gelecekteki pek çok meslek için önemli bir role sahip olacağı öngörüsüyle birlikte düşündüğümüzde, bireylerin veri okuryazarı olmalarının gerekli olduğunu söyleyebiliriz.
Bu kitap, veri okuryazarlığının öneminin anlaşılması ve geliştirilmesi gerektiği düşüncesiyle hazırlanmıştır. Özellikle veri okuryazarlığına ilişkin anlayışın sınıf içi uygulamalara yansımasını teşvik etmek ve konuyla ilgilenen tüm eğitimcilere/bireylere ilham verebilmek amaçlanmıştır. Kitabın içeriği oluşturulurken veri okuryazarlığına disiplinler arası bir anlayışla yaklaşılmaya çalışılmış, etkinlikler okuyucunun veri üreticisinden ziyade veri tüketicisi olduğu varsayılarak tasarlanmıştır.
Konu Başlıkları
| Veri ve Veri Setinin Tanıma, Doç. Dr. Safiye Temel Aslan |
| Verileri Kullanma, Doç. Dr. Safiye Temel Aslan |
| Verileri Karşılaştırma, Doç. Dr. Melihan Ünlü |
| Veri Temizleme, Doç. Dr. Safiye Temel Aslan |
| Veri Seçme, Doç. Dr. Safiye Temel Aslan |
| Veri Kaynağı, Doç. Dr. Betül Keray Dinçel |
| Veri Kalitesi, Doç. Dr. Safiye Temel Aslan |
| Veri Dönüşümü, Doç. Dr. Melihan Ünlü |
| Veri Elde Etme, Dr. Öğr. Üyesi Hülya Ertaş Kılıç |
| Veri Analizi, Dr. Öğr. Üyesi Hülya Ertaş Kılıç |
| Veri Sunumu, Doç. Dr. Safiye Temel Aslan |
| Veri İletişimi, Doç. Dr. Betül Keray Dinçel |