İÇİNDEKİLER
Önsöz 5 Teşekkürler 5 Birinci Bölüm: 3-Boyut'a Giriş AutoCAD'de 2-Boyut ve 3-Boyut 30 3-Boyutlu Çizim ve Görüntüye Nasıl Ulaşılır? 32 A. 2-Boyutlu Elemanlara Kalınlık Atayarak 3-Boyuta Ulaşmak 32 Nesnelere Kalınlık Atamak 33 2-boyutlu Çizim Elemanlarına Kalınlık Atamanın 1. Yöntemi 35 1. Çizdikten Sonra Nesnelere Kalınlık Atayarak (Properties [Ddmodify], Chprop, Change Komutları ile) 35 Properties [Ddmodify] komutu ile nesnelerin kalınlığını değiştirmek 35 Chprop komutu ile nesnelerin kalınlığını değiştirmek 37 Change komutu ile nesnelerin kalınlığını değiştirmek 38 3-Boyutlu Nesneleri Görüntülemek 39 Çizime Uzayda Bakmak 39 Vpoint Komutu 39 Koordinat Sistemi Simgesi 44 İletişim Kutusu ile 3-boyutta Bakış Noktasını Belirlemek 44 Ddvpoint Komutu 44 3-Boyutlu Nesnelerin Arkada Kalan Çizgilerini Gizlemek 47 Hide Komutu 47 Gizlenmiş Görüntü [Hidden] 47 Gizlenmiş Nesnelerin Ekran Görüntü Kalitesini Artırmak 48 Facetres sistem değişkeni 48 Yazıların 3-Boyutta Gizleme Yapmasını Sağlamak 49 Hidetext sistem değişkeni 49 Kesişme Hatlarının Çizgisel Olarak İfade Edilmesi 50 Intersectiondisplay sistem değişkeni 50 Gizlenmiş Çizgi Ayarları 51 Hlsettings Komutu 51 Gizli çizgilere çizgi-tipi ve renk atamak 52 Gizlenmiş Görüntüden Tel-kafes Görüntüye Dönmek 55 Regen Komutu 55 Elips türünü ayarlamak 62 Pellipse sistem değişkeni 62 Kuşbakışı Görünüm 71 Nesneleri Çizmeden Önce Bir Kalınlık Değeri Belirleyip, Çizerken Bu Değerin Kullanımasını Sağlayarak 71 Z Düzlemi ve Kalınlık Değeri Kontrolü 71 Elev Komutu 71 Negatif Kalınlık Atamak 79 2-Boyutlu Çizim Elemanlarına Kalınlık Atamanın 3. Yöntemi 83 Nesneyi Kalınlaştırarak (Extrude Komutu ile); 83 Üç-boyutlu Nesnelerin Ekran Görüntü Kalitesini Artırmak 85 Isolines sistem değişkeni 85 2-Boyutlu Nesneleri Kalınlaştırarak Katı Haline Getirmek 87 Extrude Komutu 87 Değer girerek nesneleri kalınlaştırmak 87 Yol kullanarak nesneleri kalınlaştırmak 90 Pellipse sistem değişkeni ve Extrude komutu 95 B. Gerçek 3-Boyutlu Çizim Komutlarını Kullanarak 3-Boyuta Ulaşmak 96 Görünüm Alanlarına Kuşbakışı Bakmak 96 Plan Komutu 96 Güncel koordinat sisteminin plan görünümüne geçmek 97 Kaydedilmiş bir koordinat sisteminin plan görünümüne geçmek 97 Yer koordinat sisteminin plan görünümüne geçmek 98 Koordinat Sistemi Simgesini Kontrol Etmek 98 Ucsicon Komutu 98 Koordinat sistemi simgesini kapatmak 99 Koordinat sistemi simgesini açmak 99 Koordinat sistemi simgesini tüm görünüm alanlarında kontrol etmek 100 Koordinat sistemi simgesini tüm görünüm alanlarında açmak 100 Koordinat sistemi simgesini tüm görünüm alanlarında kapatmak 102 Koordinat sistemi simgesini, tüm görünüm alanlarında koordinat sisteminin merkezine yerleştirmek 102 Koordinat sistemi simgesinin özelliklerini ayarlamak 103 2-boyutlu koordinat sistemi simgesi belirlemek 104 3-boyutlu koordinat sistemi simgesi belirlemek 104 Koordinat sistemi simgesinde eksen konileri görüntülemek 105 Koordinat sistemi simgesi eksen çizgilerinin kalınlığını ayarlamak 105 Koordinat sistemi simgesinin boyutunu ayarlamak 106 Koordinat sistemi simgesinin rengini ayarlamak 107 Koordinat sistemi simgesini ekranın sol-alt köşesine yerleştirmek 107 Koordinat sistemi simgesini koordinat sisteminin merkezine yerleştirmek 108 Kullanıcı Koordinat Sistemleri 109 Sağ El Kuralı 109 Koordinat Sistemleri Tanımlamak 110 Ucs Komutu 110 Yeni koordinat sistemleri tanımlamak 110 Merkez noktasını değiştirerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak 111 Merkez noktası ve Z ekseni yönü ile yeni bir koordinat sistemi tanımlamak 112 Üç nokta ile yeni bir koordinat ssistemi tanımlamak 113 Nesne seçerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak 115 Ekran görüntüsünü, yeni bir koordinat sistemi ve plan görünümü haline getirmek 121 Katı nesnenin bir yüzünü kullanarak yeni koordinat sistemi tanımlamak 122 Güncel koordinat sisteminin X ekseni etrafında döndürerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak 126 Güncel koordinat sisteminin Y ekseni etrafında döndürerek yeni koordinat sistemi tanımlamak 127 Güncel koordinat sisteminin Z ekseni etrafında döndürerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak 128 Güncel koordinat sistemini taşıyarak yeni bir koordinat sistemi tanımlamak 129 Ortografik koordinat sistemlerinden birine geçmek 131 Bir önceki koordinat sistemine geçmek 132 Kaydedilmiş bir koordinat sistemini geri yüklemek 132 Koordinat sistemini bir ad altında kaydetmek 133 Koordinat sistemi tanımını silmek 134 Güncel görünüm alanı koordinat sistemi ayarlarını diğer görünüm alanlarına uygulamak 135 Koordinat sistemi tanımlarını listelemek 136 Yer koordinat sistemine geri dönmek 138 Koordinat Sistemini Değiştirirken, Yeni Koordinat Sisteminin Plan Görüntüsüne Otomatik Olarak Geçmek 138 Ucsfollow sistem değişkeni 138 Koordinat Sistemleri Kontrolü 139 Ucsman Komutu 139 Koordinat sistemini güncelleştirmek 140 Koordinat sistemi ayrıntılarını öğrenmek 140 Koordinat sistemini silmek 141 Koordinat sisteminin adını değiştirmek 141 Ortografik koordinat sistemini güncelleştirmek 142 Ortografik koordinat sisteminin merkez koordinatlarını sıfırlamak 143 Ortografik koordinat sisteminin derinlik değerini değiştirmek 143 Görünüm Alanları 145 Vports Komutu 145 Görünüm alanına bir ad vermek 147 Tüm ekranı görünüm alanlarına bölmek 150 Güncel görünüm alanını görünüm alanlarına bölmek 150 Görünüm Alanlarını İleti Satırından Kontrol Etmek 151 -Vports Komutu 151 Görünüm alanı tanımını kaydetmek 152 Görünüm alanı tanımını geri yüklemek 152 Görünüm alanı tanımını silmek 153 Görünüm alanlarını birleştirmek 153 Tek görünüm alanına geçmek 153 Görünüm alanı tanımlarını listelemek 154 Güncel görünüm alanını iki’ye bölmek 154 Güncel görünüm alanını üç’e bölmek 155 Güncel görünüm alanını dört’e bölmek 155 Tüm Görünüm Alanlarının Yeniden Çizilmesi 156 Redrawall Komutu 156 Tüm Görünüm Alanlarının Yeniden Türetilmesi 156 Regenall Komutu 156 Nokta Filtreleri 157 İkinci Bölüm: 3-Boyutlu Çizim Komutları Gerçek 3-Boyutlu Çizim Komutları 162 3-Boyutlu Nesneler Çizmek 162 3d Komutu 162 Kutu çizmek 163 Küp Çizmek 167 Koni Çizmek 168 Yarım Küre Çizmek 173 Ters Yarım Küre Çizmek 175 Göze Çizmek 178 Piramit Çizmek 180 Küre Çizmek 185 Simit çizmek 187 Takoz Çizmek 189 3-Boyutlu Yüzeyler Üretmek 191 3-Boyutta Örten Yüzeyler Oluşturmak 191 3dface Komutu 191 Görünmez 3byüz kenar çizgileri çizmek 197 Splframe sistem değişkeni 199 3-Boyutlu Yüz Kenarlarının Görünürlüğünü Kontrol Etmek 204 Edge Komutu 204 Çok-Köşeli Yüzey Oluşturmak 207 Pface Komutu 207 3-Boyutlu Bileşik-Çizgi Çizmek 219 3dpoly Komutu 219 Göze Çizmek 225 3dmesh Komutu 225 Katı Nesneler 226 Kutu Çizmek 226 Box Komutu 226 Boolean İşlemleri 227 Örnek Çizim 235 Koni Çizmek 257 Cone Komutu 257 Silindir Çizmek 267 Cylinder Komutu 267 Küre Çizmek 279 Sphere Komutu 279 Simit Çizmek 282 Torus Komutu 282 Takoz Çizmek 287 Wedge Komutu 287 Yüzey Nesneler 294 Kenar Nesneleri Seçerek, Arada Kalan Alanda Yüzey Oluşturmak 294 Edgesurf Komutu 294 Surftab1 ve Surftab2 sistem değişkeni 294 2-Boyutlu Nesneleri Çevirerek Yüzey Oluşturmak 298 Revolve Komutu 298 Çevrilmiş Yüzey Oluşturmak 306 Revsurf Komutu 306 Surftab1 ve Surftab2 sistem değişkeni 307 İki Eğri Arasında Yüzey Oluşturmak 314 Rulesurf Komutu 314 İki Nesne Arasında Tekrarlanmış Yüzey Oluşturmak 317 Tabsurf Komutu 317 3-Boyutta Konstrüksiyon Çizgileri 320 3-Boyutta Işın Çizmek 320 Ray Komutu 320 3-Boyutta Sonsuz Çizgi Çizmek 322 Xline Komutu 322 Üçüncü Bölüm: 3-Boyutta Düzenleme Komutları Temel Düzenleme Komutlarının 3-Boyutta Kullanımı 325 3-Boyutta Taşıma İşlemi 326 Move Komutu 326 3-Boyutta Taşımayı, Klavyeden Girilen Koordinatlarla Sağlamak 329 3-Boyutta Kopyalama İşlemi 332 Copy Komutu 332 3-Boyutlu Nesnelerin Özelliklerini Değiştirmek 334 Properties ve Chprop Komutu 334 3-Boyutta Sündürme İşlemi 334 Stretch Komutu 334 Stretch Komutu 334 3-Boyutta Tarama İşlemi 335 Bhatch Komutu 335 3-Boyutta Trim ve Extend 335 Pedit Komutu ile 3-Boyutlu Bileşik-Çizgileri Düzenlemek 335 Açık 3-boyutlu bileşik-çizgileri kapatmak 336 Kapalı 3-boyutlu bileşik-çizgileri açmak 336 3-boyutlu bileşik-çizgilerin köşelerini düzenlemek 337 3-boyutlu bileşik-çizgi köşelerini düzgünleştirmek 338 3-boyutlu bileşik-çizgileri yumuşatmak 341 Yumuşatılmış eğrinin yumuşatmasını kaldırmak 342 Pedit Komutu ile Çokgen Göze Düzenlemek 344 Çokgen göze köşelerini düzenlemek 345 Çokgen göze yüzeyini yumuşatmak 345 Surftype sistem değişkeni 345 Çokgen göze yüzeyinden yumuşatmayı kaldırmak 349 Çokgen gözeyi M yönünde kapatmak 349 Çokgen gözeyi M yönünde açmak 351 Çokgen gözeyi N yönünde kapatmak 351 Çokgen gözeyi N yönünde açmak 353 Chamfer Komutu ile 3-Boyutta Köşe Düzenleme 353 3-boyutta Chamfer Komutu 353 Fillet Komutu ile 3-Boyutta Köşe Düzenleme 359 3-Boyutta Fillet Komutu 359 3-Boyutlu Düzenleme Komutları 363 3-Boyutlu Dizi Oluşturmak 363 3darray Komutu 363 Dikdörtgenel Diziler 364 Kutupsal Diziler 371 3-Boyutta Aynalama İşlemi 377 Mirror3d Komutu 377 3-Boyutta Döndürme İşlemi 384 Rotate3d Komutu 384 Nesnelerin Ortak Hacimlerinden Yeni Bir Nesne Oluşturmak 396 Interfere Komutu 396 Nesneleri 3-Boyutta Hizalama İşlemi 404 Align Komutu 404 Bir Nokta Çifti Kullanarak Hizalamak 406 İki Nokta Çifti Kullanarak Hizalamak 407 Üç Nokta Çifti Kullanarak Hizalamak 409 Bölge Nesne Tanımı ve Boolean İşlemler 411 Bölge Nesne Oluşturmak 411 Region Komutu 411 Nesnelerin Kesiştirilmesi 413 Intersect Komutu 413 Nesnelerin Birbirinden Çıkartılması 415 Subtract Komutu 415 Nesnelerin Birleştirilmesi 419 Union Komutu 419 Union Komutu 419 Kesit Alma ve Kesme İşlemleri 421 Section Komutu 421 Düzlem ile Kesme İşlemi 431 Slice Komutu 431 Katı Düzenleme İşlemleri 446 Solidcheck sistem değişkeni 447 Katı yüzlerini düzenlemek 447 Yüzleri kalınlaştırmak 448 Yüzleri, kalınlık değeri girerek kalınlaştırmak 448 Yüzleri bir yol nesnesi seçerek kalınlaştırmak 451 Yüzleri taşımak 454 Yüzleri döndürmek 457 Yüzleri ofsetlemek 461 Yüzleri eğmek 464 Yüzleri silmek 467 Yüzleri kopyalamak 469 Yüzlerin rengini değiştirmek 472 Yüz düzenleme işlemlerini geri almak 473 Yüz düzenleme işlemlerinden çıkmak 473 Katı kenarlarını düzenlemek 474 Kenarları kopyalamak 4 74 Kenarların rengini değiştirmek 477 Kenar düzenleme işlemlerini geri almak 477 Kenar düzenleme işlemlerinden çıkmak 477 Katı gövdesini düzenlemek 478 Gövde üzerine başka bir nesneyi basmak 478 Gövdeyi oluşturan katıları ayırmak 481 Kabuk oluşturmak 481 Gövdeyi temizlemek 483 Gövdeyi denetlemek 486 Gövde düzenleme işlemlerini geri almak 486 Gövde düzenleme işlemlerinden çıkmak 486 Katı düzenleme işlemlerinin tamamını geri almak 487 Katı düzenleme komutundan çıkmak 487 Dördüncü Bölüm: 3-Boyutta Görüntüleme Komutları 3-Boyutlu Nesneleri Yakından ya da Uzaktan Görüntülemek 489 3ddistance Komutu 489 3-Boyutlu Nesnelere Yakından ya da Uzaktan Bakmak 491 3dzoom Komutu 491 3-Boyutta Kaydırma Yapmak 493 3dpan Komutu 493 3-Boyutlu Yörünge Merkezini Belirlemek 494 3dorbitctr Komutu 494 3-Boyutlu Görüntü Etrafında Kamera Döndürmek 495 3dswivel Komutu 495 3-Boyutlu Görüntüyü Ekranda Sürekli Döndürmek 497 3dcorbit Komutu 497 3-Boyutlu Nesneleri İzlemek 499 3dorbit Komutu 499 Beşinci Bölüm: Ayar ve Kolaylık Komutları 3D Studio Komutları 513 3ds Dosyalarını AutoCAD Programına Almak 513 3dsin Komutu 513 3ds Biçiminde Dosyalar Oluşturmak 517 3dsout Komutu 517 Katı Modelleme Kolaylıkları 520 Katı Modelleyici Dosyalarını AutoCAD Programına Almak 520 Acisin Komutu 520 Katı Modelleyici İçin Dosyalar Oluşturmak 521 Acisout Komutu 521 Katı modelleyici sürümünü belirlemek 521 Acisoutver sistem değişkeni 521 Uygulamaları Yüklemek veya Kaldırmak ve Başlangıçta AutoCAD’in Hangi Uygulamaları Yükleyeceğini Tanımlamak 522 Appload Komutu 522 Uygulama yüklemek 523 Uygulamaları kaldırmak 525 Her AutoCAD oturumunda yüklenecek uygulamaları belirlemek 525 ObjectARX™ 527 ObjectARX™ nedir? 527 ObjectARX™ Uygulamalarını Kullanmak 527 ObjectARX™ Uygulamalarını Yüklemek 528 Arx Komutu 528 Şekil ve PostScript Yazı-Tipi Dosyalarını Derlemek 546 .SHX Dosyaları Üretmek 546 Compile Komutu 546 Eski Bileşik-Çizgi ve Taramaları 2004 Biçimine Dönüştürmek 548 Derlenmiş Şekil/Yazı-Tipi Dosyaları Üretmek 548 Convert Komutu 548 Eski taramaların tümünü dönüştürmek 549 Eski bileşik-çizgileri, seçerek dönüştürmek 550 Eski bileşik-çizgilerin tümünü dönüştürmek 550 Eski bileşik-çizgi ve taramaların tümünü dönüştürmek 550 İzometrik Düzlemi Kullanmak 551 İzometrik Düzleme Geçmek 551 Isoplane Komutu (Ctrl+E) 551 Jpg Dosyaları 553 Çizimden Jpg Biçiminde Çıktılar Almak 553 Jpgout Komutu 553 Şekil Dosyalarının Yüklenmesi 555 Şekil Dosyalarını Çizime Yüklemek 555 Load Komutu 555 Günlük Dosyası Kolaylıkları 556 Günlük Dosyası Oluşturma Özelliğini Açmak 556 Günlük Dosyası Oluşturma Özelliğini Kapatmak 557 Logfileoff Komutu 557 Slayt Oluşturma ve Görüntüleme Komutları 557 Mslide Komutu 557 Slayt Dosyalarını Görüntülemek 558 Vslide Komutu 558 Komut Dizileri 559 Komut Dizileri Üretmek 559 Script Komutu 559 Delay Komutu 559 Graphscr Komutu 560 Resume Komutu 560 Textscr Komutu 560 Png Dosyaları 561 Çizimden Png Biçiminde Çıktılar Almak 561 Pngout Komutu 561 PostScript Kolaylıkları 562 PostScript Dosyalar Üretmek 562 Komut Tanımını Kaldırmak 563 Undefine Komutu 563 Komutu Yeniden Tanımlamak 564 Redefine Komutu 564 Çizim Dizinini Listelemek 565 Treestat Komutu 565 Nesneleri Maskelemek 566 Wipeout Komutu 566 Nokta göstererek maskeleme alanı oluşturmak 567 Maske alanı çerçevesinin görünürlüğünü kontrol etmek 568 Maske alanı çerçevesini açmak 569 Maske alanı çerçevesini kapatmak 569 Ekrandaki kapalı bir bileşik-çizgiden maske alanı oluşturmak 570 Resim Kolaylıkları 572 Raster Resimler 572 Resim Kontrolleri 574 Image Komutu 574 Resim çağırmak 577 Resmi çizimden ayırmak 577 Resmi yeniden yüklemek 577 Resmi çizimden kaldırmak 578 Resmin adresini görmek 578 Resmi değiştirmek 578 Resmin yol adresini kaydetmek 579 Resim Çağırmak 579 Imageattach Komutu 579 Resmin, Yalnızca İstenen Bir Parçasının Görüntülenmesi 584 Imageclip Komutu 584 Kırpma sınırını kontrol etmek 584 Imageframe sistem değişkeni 584 Resim kırpma sınırı oluşturmak 586 Çokgen kırpma sınırı oluşturmak 587 Dikdörtgen kırpma sınırı oluşturmak 589 Kırpma özelliğini kapatmak 590 Kırpma özelliğini açmak 591 Kırpma sınırını silmek 591 Resim Kalitesini Kontrol Etmek 592 Imagequality Komutu 592 Resim çerçevesi ya da resmin tamamının seçim sırasında vurgulanması 593 Imagehlt sistem değişkeni 593 Resimleri yüksek kalitede görüntülemek 594 Resimleri düşük kalitede görüntülemek 594 Resim Ayarlarını Yapmak 595 Imageadjust Komutu 595 Resmin parlaklığını ayarlamak 597 Resmin karşıtlığını ayarlamak 597 Resmin solukluğunu ayarlamak 598 Resmin orijinal değerlerine geri dönmek 598 Resim Saydamlık Kontrolü 598 Transparency Komutu 598 Resmin saydamlık özelliğini açmak 599 Resmin saydamlık özelliğini kapatmak 599 Altıncı Bölüm: Gölgelendirme ve Kaplama Kaplama İşlemi 601 Çember, Yay ve Elipslerin Görüntüsünü Kontrol Etmek 603 Viewres sistem değişkeni 603 Yaysal Katıların Görüntüsünü Kontrol Etmek 605 Facetres sistem değişkeni 606 3dconfig Komutu 606 Options Komutu System Sayfası 606 Kaplama Tercihlerini Belirlemek 611 Rpref Komutu 611 Kaplama Malzemeleri 623 Rmat Komutu 623 Malzeme kitaplığına erişmek 624 Çizime malzeme almak 641 Çizime alınan malzemelerin yeniden alınması 642 Malzeme tanımını çizimden yeniden çıkarmak 643 Malzeme tanımını çizimden silmek 644 Kitaplık dosyası seçmek 644 Malzeme tanımında yapılan değişiklikleri kitaplık dosyasına kaydetmek 645 Malzeme tanımlarını başka bir kitaplık dosyasına farklı adla kaydetmek 645 Atanmamış ama çizime yüklenmiş malzemeleri temizlemek 645 Çizime yüklenmiş malzeme tanımlarını bir kitaplık dosyasına kaydetmek 645 Nesneye atanmış malzemeyi görmek 646 Malzeme tanımlarında değişiklikler yapmak 647 Eski malzemeyi kopyalayarak yeni bir malzeme oluşturmak 652 Yeni bir malzeme oluşturmak 652 Nesnelere malzeme atamak 653 Nesnelerden malzeme tanımlarını kaldırmak 654 Nesnelere renk dizinlerini kullanarak malzeme atamak 654 ACI rengine göre malzeme atamak 655 ACI rengine göre malzeme atamasını kaldırmak 656 Nesnelere katmanlarını kullanarak malzeme atamak 656 Katmana göre malzeme atamak 656 Malzeme Kitaplığı 657 Matlib Komutu 657 Sahne Arka Planını Belirlemek 658 Background Komutu 658 Işıklar ve Işıklandırma Efektleri 665 Light Komutu 665 Ambient light (Çevreleyen ışık) 666 Point light (Nokta ışık) 666 Distant light (Uzak ışık) 666 Spot light (Spot ışık) 666 Çizime ışık eklemek 667 Yeni ışık oluşturmak 667 Yeni nokta ışık oluşturmak 668 Yeni uzak ışık oluşturmak 672 Yeni spot ışık oluşturmak 675 Işık tanımını silmek 677 Sis Eklemek 678 Fog Komutu 678 Peyzaj Öğeleri Tanımlamak 680 Peyzaj Kitaplığı Kullanmak 682 Lslib Komutu 682 Peyzaj Nesnelerini Düzenlemek 685 Lsedit Komutu 685 Sahne Tanımlamak 685 Scene Komutu 685 Yeni sahne oluşturmak 686 Sahne tanımını değiştirmek 687 Sahne tanımını silmek 688 Kaplama İşlemini Başlatmak 688 Render Komutu 688 Son Kaplama Görüntüsünü Tekrarlamak 689 Rendscr Komutu 689 Gölgelendirme 690 Shade Komutu 690 Gölgelendirme Yöntemini Belirlemek 691 Shadedge sistem değişkeni 691 Shadedif sistem değişkeni 693 Shademode Komutu 694 2-boyutlu tel-kafes görünüm 695 3-boyutlu tel-kafes görünüm 696 Gizlenmiş görünüm 697 Düz gölgelendirme 698 Gouraud gölgelendirme 698 Düz ve kenarlı gölgelendirme 699 Gouraud ve kenarlı gölgelendirme 700 Nesnelerin kaplama malzemesi ve iliştirme bilgilerini görüntülemek 701 Showmat Komutu 701 Yedinci Bölüm: Nitelikler, Dış Referanslar ve DesignCenter Nitelikler 703 Bağımsız Nitelikler 704 Attdef Komutu 704 Nitelik sorularının ileti alanından ya da iletişim kutusu ile sorulması 716 Attdia sistem değişkeni 716 Nitelik İçeriğini Düzenlemek 719 Ddedit Komutu 719 Nitelikli Bir Bloğu Dağıtmadan Nitelik Özelliklerini ve İçeriğini Değiştirmek 720 Eattedit Komutu 720 Nitelikli Bir Bloğu Dağıtmadan Yalnızca Nitelik İçeriğini Değiştirmek 724 Attedit Komutu 724 Niteliklerin Görünürlüğünü Kontrol Etmek 725 Attdisp Komutu 725 Nitelik Değerlerinin Belirli Biçimlerde Diske Yazılması 726 Eattext Komutu 726 Nitelik şablonu 729 Nitelik Çıkarım Biçimleri 735 Blok Nitelik Yöneticisi 735 Battman Komutu 735 Nitelik Değişikliklerini Bloğun Diğer Örneklerine Yansıtmak 738 Attsync Komutu 738 Nitelikli Bloğun Yeniden Tanımlanması 740 Attredef Komutu 740 Dış Referanslar 741 Dış Referans Nedir? 741 Dış Referans Çağırmak 742 Xattach Komutu 742 Dış referans özellikleri 746 Dış Referansın Bir Özelliğini Çizimin Kalıcı Parçası Haline Getirmek 746 Xbind Komutu 746 Dış Referans Kontrolü 748 Xref Komutu 748 Dış referans çağırmak 751 Dış referansı çizimden ayırmak 751 Dış referansı yeniden yüklemek 751 Dış referansı çizimden kaldırmak 752 Dış referansı, çizimin kalıcı parçası ya da bloğu haline getirmek 752 Dış referansı, çizimin kalıcı parçası haline getirmek 753 Dış referansı, çizimin bloğu haline getirmek 753 Dış referansı çizim olarak açmak 753 Dış referansın adresini görmek 754 Dış referansı değiştirmek 754 Dış referansın yol adresini kaydetmek 754 Dış referansların günlüğünü tutmak 755 Xrefctl sistem değişkeni 755 Dış referans bağımlı katmanların özellik önceliği 756 Visretain sistem değişkeni 756 Dış Referansın Bir Çizim Olarak Açılması 757 Xopen Komutu 757 Dış Referansların İstenen Bir Parçasının Çizime Yerleştirilmesi 757 Xclip Komutu 757 Kırpma sınırını kontrol etmek 758 Xclipframe sistem değişkeni 758 Bileşik-çizgiyi seçerek kırpma sınırı tanımlamak 760 Çokgen kırpma sınırı oluşturmak 763 Dikdörtgen kırpma sınırı oluşturmak 765 Kırpma özelliğini kapatmak 767 Kırpma özelliğini açmak 768 Kırpma derinliği belirlemek 769 Mesafe ile kırpma düzlemi oluşturmak 7 70 Ön ve arka kırpma düzlemini kaldırmak 771 Kırpma sınırını silmek 772 Kırpma sınırını bileşik-çizgiye dönüştürmek 773 DesignCenter 774 Adcenter Komutu 774 DesignCenter Penceresi 775 Ağaç görünümü (Tree view) 775 İçerik alanı [Content area] 778 DesignCenter Araç Çubuğu 781 Ağaç görünümü sağ tuş kısayol menüsü 781 DesignCenter Penceresinin Kullanımı 782 Çizim İçeriğini Görüntülemek 782 Çizime İçerik Eklemek 784 Öğeyi sürükleyerek çizime içerik eklemek 784 İçerik alanı sağ tuş menüsünü kullanarak içerik eklemek 784 DesignCenter ile Blok Tanımlarını Güncelleştirmek 785 DesignCenter ile Çizimleri Açmak 785 Öğeleri, DesignCenter Penceresinden Bir Araç Paletine Eklemek 786 Araç Özelliklerini Kontrol Etmek ve Değiştirmek 786 Araç simgesini güncelleştirmek 787 Araç Özelliklerini Özelleştirmek 787 Çizime DesignCenter Penceresinden ya da Araç Paletinden Sürüklenen Blok veya Taramaların Ölçeğini Kontrol Etmek 789 Blokları Otomatik Olarak Ölçeklemek 790 Options Komutu İletişim Kutusu User Preferences Sekmesi 790 Drag-and-drop scale [Sürükle-ve-bırak ölçeği] Bölümü 790 Çizim birimi belirlemek 791 Insunits sistem değişkeni 791 Kaynak içerik birimini belirlemek 7 91 Insunitsdefsource sistem değişkeni 791 Hedef çizim birimini belirlemek 792 Insunitsdeftarget sistem değişkeni 792 Sürükle-ve-bırak özelliğinin bloklar için kullanımı 793 DesignCenter Penceresini Kapatmak 793 Adcclose Komutu 793 DesignCenter Penceresi Folders Sekmesini Özelleştirmek 794 Adcnavigate Komutu 794 DesignCenter Bloklarının Ön İzleme Resimlerini Türetmek 795 Blockicon Komutu 795 Dış Referansları Düzenlemek 796 Çalışma Kümesi 796 Xfadectl sistem değişkeni 796 Refedit Araç Çubuğu 797 Yerinde Referans Düzenleme 797 Refedit Komutu 797 Çalışma Kümesine Nesneler Eklemek ya da Kümeden Nesneler Çıkartmak 802 Refset Komutu 802 Çalışma kümesine nesne eklemek 803 Çalışma kümesinden nesne çıkartmak 804 Referans Düzenleme Oturumundan Çıkmak 805 Refclose Komutu 805 Değişiklikleri kaydederek referans düzenleme oturumundan çıkmak 805 Değişiklikleri kaydetmeden referans düzenleme oturumundan çıkmak 806 Sekizinci Bölüm: AutoCAD ve INTERNET Browse the Web İletişim Kutusunu Kullanmak 810 KÖPRÜLER 811 Köprü nedir? 811 Hyperlinkbase sistem değişkeni 812 Pickfirst sistem değişkeni 812 Dosya ya da Web Sayfasına Erişmek İçin Köprü Kullanmak 812 Köprü sağ tuş menüsü 814 Köprü İmleci, Kısayol Menüsü ve Araç İpucunu Kontrol Etmek 815 Hyperlinkoptions Komutu 815 Köprülerde Göreceli Yollar Kullanmak 816 Elektronik Posta İletisi Oluşturmak İçin Köprü Kullanmak 816 Bloklar İçin Köprüler Kullanmak 817 Yeni Bir Çizim Başlatmak İçin Köprü Kullanmak 817 Önceki Sürümlerde İliştirilmiş URL Tanımlarını Köprülere Dönüştürmek 817 Nesnelere Köprü Eklemek ya da Köprü Bağlantılarını Düzenlemek 818 Hyperlink Komutu 818 Insert Hyperlink İletişim Kutusu 818 Edit Hyperlink İletişim Kutusu 822 Köprü tanımının kaldırılması 823 Url Tanımı Eklemek 823 Attachurl Komutu 823 Alan belirleyerek URL iliştirmek 823 Seçilen nesnelere URL iliştirmek 827 Detachurl Komutu 827 Köprü ile İlişkili Tanıma Ulaşmak 828 Gotourl Komutu 828 Dokuzuncu Bölüm: Tarama Desenleri ve Yazı-Tipleri Tarama Desenleri 829 AutoCAD Yazı-Tipleri 835 TrueType Yazı-Tipleri 835 .Shx Yazı-Tipleri 837 Onuncu Bölüm: Çıktı İşlemi ve Kontrolleri Model Boşluğu ve Kağıt Düzlemi 839 Çıktı Stilleri 856 Çıktı Stili Tabloları 857 Çıktı Stili Tablosunu Değiştirmek 858 Yerleşim Düzenlerine Çıktı Stili Tabloları Atamak 858 Çıktı Stili Tablolarını Dönüştürmek 858 Convertctb Komutu 858 Çizim Çıktı Stili Tablo Türünü Değiştirmek 860 Convertpstyles Komutu 860 Adlandırılmış çıktı stilleri kullanan bir çizimi renk-bağımlı çıktı stilleri kullanacak şekilde dönüştürmek 861 Renk-bağımlı çıktı stilleri kullanan bir çizimi adlandırılmış çıktı stilleri kullanacak şekilde dönüştürmek 862 Çıktı Stillerini Kontrol Etmek 863 Plotstyle Komutu 863 Current Plot Style [Güncel Çıktı Stili] İletişim Kutusu 863 Select Plot Style [Çıktı Stilini Seç] İletişim Kutusu 864 Çıktı Stilleri Yöneticisi 865 Stylesmanager Komutu 865 Add-a-Plot-Style-Table Wizard [Çıktı Stili Tablosu Ekleme Sihirbazı] 865 Options Komutu Plotting [Çizdirme] Sayfası 869 Çıktı Stili Tablosu Düzenlemek 873 Model ve Layout Sekmeleri 875 Layout Komutu 876 Yerleşim düzenini kopyalamak 876 Yerleşim düzenini silmek 877 Yeni bir yerleşim düzeni oluşturmak 878 Yeni yerleşim düzenini şablondan oluşturmak 879 Yerleşim düzeninin adını değiştirmek 880 Yerleşim düzenini şablon olarak kaydetmek 881 Güncel yerleşim düzenini belirlemek 882 Çizimde tanımlı yerleşim düzenlerini listelemek 882 Yerleşim Düzeni Sihirbazı 883 Layoutwizard Komutu 883 Adım Adım Çıktı Alma İşlemi 891 Dizin 893 |