Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
İleri AutoCAD 2004
Nisan 2004 / 1. Baskı / 902 Syf.
Baskısı tükenmiştir.
 
   

Bu kitap; AutoCAD programına ait bilgilerini geliştirmek, programı tüm yönleri ile öğrenip uygulamak, uzman düzeyde programa hakim olmak ve tek başına gelişmiş konularda eksiksiz bilgiye sahip olmak isteyen AutoCAD kullanıcılarına hitap etmektedir. AutoCAD ile ilgili her şey, sayfa sayısının bize verdiği sınırlamalara karşın bu kitaba eklenmiştir.

Özellikle 3–boyut konusunu kavramak ve ek bir eğitime gerek kalmadan kendi başına 3–boyutlu çizim ve düzenleme konularına hakim olup, gölgelendirme ve kaplama ile ilgili bilgileri de kullanarak göz alıcı çizim ve sunumlar yapmak isteyen kullanıcılar için, vazgeçilmez bir kaynaktır.
Kitap, mimarından mühendisine, teknik ressamından iç mimarına, harita mühendisinden elektrik mühendisine, öğrencisinden asistanına kadar, bilgisayar destekli çizimi kullanan ve öğreten, her türlü disiplin ve kullanıcıya, kendisini program konusunda sınırsızca geliştirme olanağı vermektedir.
Kitapta ek olarak, ileri düzey 2–boyutlu komut açıklamaları da yer almaktadır. Bunlar arasında; nitelikler, nitelik çıkarımı, dış referanslar, DesignCenter, ayrıntılı çıktı işlemleri ile kontrolü ve eksiksiz çizim yapılandırma ayarları bulunmaktadır.
Bilgi edinmek istediğiniz bölümü başından sonuna kadar okur ve önerilenleri yapıp komutları hemen uygularsanız, kısa bir sürede istediğiniz düzeyde AutoCAD konusunda uzmanlaşabilirsiniz.

Kullanıcının pratik bir şekilde komutları uygulayabilmesini sağlayabilmek için de, her komut uygulamasının sonuna bir Hızlı Komut Kullanımı bölümü eklenmiştir. Bu şekilde kullanıcı, artık sayfalar dolusu bilgiyi okuyup kendini zorlamadan, hızlı bir şekilde komutu ekranda çalıştırıp, kısa bir sürede sonucu elde edecektir.

Bu kitabın en önemli özelliklerinden birisi de, yazarının, AutoCAD programı ile ilgili yeteneği, becerisi ve bilgisinin Autodesk firması tarafından onaylanmış bir kişi olmasıdır. Yani, yazarın işi; CAD eğitim, destek ve danışmanlığıdır. Bu özellik ise, kitabın gerçekten doğru elden yazılmış olduğunun ve eksiksiz bilgi içerdiğinin kanıtıdır.

Kitaptaki temel anlatım tekniği, okuyucuyu, AutoCAD programını herhangi bir disiplin ya da konuda değil, tüm konularda çizim yapabilecek düzeyde kendini geliştirmeye zorlamaktadır.

Konu Başlıkları
3 – boyut çizim mantığı
Tüm 3 – boyutlu çizim, düzenleme, ayar ve görüntüleme komutları,
İleri düzey 2 – boyutlu komutlar ve açıklamaları
Her komut ve uygulaması için Hızlı Komut Kullanımı bölümü ile pratik ve ayrıntıya girmeden AutoCAD kullanımı,
DesignCenter, ve dış referans özelliklerinin, örnekleri ile eksiksiz açıklaması,
Internet üzerinden AutoCAD kullanımı ve dosya paylaşım özellikleri,
Nitelikler ve nitelik çıkarımı ile ilgili uygulamalı, anlaşılır açıklama ve örnekler,
Çiziminizi görselleştirme ve güzelleştirme ile ilgili tüm konularda teknik ve doyurucu açıklamalar,
Gölgelendirme ve kaplama teknikleri,
Işık, malzeme, arka plan, sis ve sahne tanımlamaları,
Ayrıntılı çıktı ayarları ve çıktı stili kontrolü,
Tek başınıza AutoCAD program ve uygulama bilgisi ile pratiğinizi geliştirebilmeniz için, ayrıntılı ve öğretici açıklamalar.
Barkod: 9789753477604
Yayın Tarihi: Nisan 2004
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 18.5x23.5
Sayfa Sayısı: 902
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  5
Teşekkürler  5
Birinci Bölüm:
3-Boyut'a Giriş
AutoCAD'de 2-Boyut ve 3-Boyut  30
3-Boyutlu Çizim ve Görüntüye Nasıl Ulaşılır?  32
A. 2-Boyutlu Elemanlara Kalınlık Atayarak 3-Boyuta Ulaşmak  32
Nesnelere Kalınlık Atamak  33
2-boyutlu Çizim Elemanlarına Kalınlık Atamanın 1. Yöntemi  35
1. Çizdikten Sonra Nesnelere Kalınlık Atayarak (Properties [Ddmodify], Chprop, Change Komutları ile)  35
Properties [Ddmodify] komutu ile nesnelerin kalınlığını değiştirmek  35
Chprop komutu ile nesnelerin kalınlığını değiştirmek  37
Change komutu ile nesnelerin kalınlığını değiştirmek  38
3-Boyutlu Nesneleri Görüntülemek  39
Çizime Uzayda Bakmak  39
Vpoint Komutu  39
Koordinat Sistemi Simgesi  44
İletişim Kutusu ile 3-boyutta Bakış Noktasını Belirlemek  44
Ddvpoint Komutu  44
3-Boyutlu Nesnelerin Arkada Kalan Çizgilerini Gizlemek  47
Hide Komutu  47
Gizlenmiş Görüntü [Hidden]  47
Gizlenmiş Nesnelerin Ekran Görüntü Kalitesini Artırmak  48
Facetres sistem değişkeni  48
Yazıların 3-Boyutta Gizleme Yapmasını Sağlamak  49
Hidetext sistem değişkeni  49
Kesişme Hatlarının Çizgisel Olarak İfade Edilmesi  50
Intersectiondisplay sistem değişkeni  50
Gizlenmiş Çizgi Ayarları  51
Hlsettings Komutu  51
Gizli çizgilere çizgi-tipi ve renk atamak  52
Gizlenmiş Görüntüden Tel-kafes Görüntüye Dönmek  55
Regen Komutu  55
Elips türünü ayarlamak  62
Pellipse sistem değişkeni  62
Kuşbakışı Görünüm  71
Nesneleri Çizmeden Önce Bir Kalınlık Değeri Belirleyip, Çizerken Bu Değerin Kullanımasını Sağlayarak  71
Z Düzlemi ve Kalınlık Değeri Kontrolü  71
Elev Komutu  71
Negatif Kalınlık Atamak  79
2-Boyutlu Çizim Elemanlarına Kalınlık Atamanın 3. Yöntemi  83
Nesneyi Kalınlaştırarak (Extrude Komutu ile);  83
Üç-boyutlu Nesnelerin Ekran Görüntü Kalitesini Artırmak  85
Isolines sistem değişkeni  85
2-Boyutlu Nesneleri Kalınlaştırarak Katı Haline Getirmek  87
Extrude Komutu  87
Değer girerek nesneleri kalınlaştırmak  87
Yol kullanarak nesneleri kalınlaştırmak  90
Pellipse sistem değişkeni ve Extrude komutu  95
B. Gerçek 3-Boyutlu Çizim Komutlarını Kullanarak 3-Boyuta Ulaşmak  96
Görünüm Alanlarına Kuşbakışı Bakmak  96
Plan Komutu  96
Güncel koordinat sisteminin plan görünümüne geçmek  97
Kaydedilmiş bir koordinat sisteminin plan görünümüne geçmek  97
Yer koordinat sisteminin plan görünümüne geçmek  98
Koordinat Sistemi Simgesini Kontrol Etmek  98
Ucsicon Komutu  98
Koordinat sistemi simgesini kapatmak  99
Koordinat sistemi simgesini açmak  99
Koordinat sistemi simgesini tüm görünüm alanlarında kontrol etmek  100
Koordinat sistemi simgesini tüm görünüm alanlarında açmak  100
Koordinat sistemi simgesini tüm görünüm alanlarında kapatmak  102
Koordinat sistemi simgesini, tüm görünüm alanlarında koordinat sisteminin merkezine yerleştirmek  102
Koordinat sistemi simgesinin özelliklerini ayarlamak  103
2-boyutlu koordinat sistemi simgesi belirlemek  104
3-boyutlu koordinat sistemi simgesi belirlemek  104
Koordinat sistemi simgesinde eksen konileri görüntülemek  105
Koordinat sistemi simgesi eksen çizgilerinin kalınlığını ayarlamak  105
Koordinat sistemi simgesinin boyutunu ayarlamak  106
Koordinat sistemi simgesinin rengini ayarlamak  107
Koordinat sistemi simgesini ekranın sol-alt köşesine yerleştirmek  107
Koordinat sistemi simgesini koordinat sisteminin merkezine yerleştirmek  108
Kullanıcı Koordinat Sistemleri  109
Sağ El Kuralı  109
Koordinat Sistemleri Tanımlamak  110
Ucs Komutu  110
Yeni koordinat sistemleri tanımlamak  110
Merkez noktasını değiştirerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak  111
Merkez noktası ve Z ekseni yönü ile yeni bir koordinat sistemi tanımlamak  112
Üç nokta ile yeni bir koordinat ssistemi tanımlamak  113
Nesne seçerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak  115
Ekran görüntüsünü, yeni bir koordinat sistemi ve plan görünümü haline getirmek  121
Katı nesnenin bir yüzünü kullanarak yeni koordinat sistemi tanımlamak  122
Güncel koordinat sisteminin X ekseni etrafında döndürerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak  126
Güncel koordinat sisteminin Y ekseni etrafında döndürerek yeni koordinat sistemi tanımlamak  127
Güncel koordinat sisteminin Z ekseni etrafında döndürerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak  128
Güncel koordinat sistemini taşıyarak yeni bir koordinat sistemi tanımlamak  129
Ortografik koordinat sistemlerinden birine geçmek  131
Bir önceki koordinat sistemine geçmek  132
Kaydedilmiş bir koordinat sistemini geri yüklemek  132
Koordinat sistemini bir ad altında kaydetmek  133
Koordinat sistemi tanımını silmek  134
Güncel görünüm alanı koordinat sistemi ayarlarını diğer görünüm alanlarına uygulamak  135
Koordinat sistemi tanımlarını listelemek  136
Yer koordinat sistemine geri dönmek  138
Koordinat Sistemini Değiştirirken, Yeni Koordinat Sisteminin Plan Görüntüsüne Otomatik Olarak Geçmek  138
Ucsfollow sistem değişkeni  138
Koordinat Sistemleri Kontrolü  139
Ucsman Komutu  139
Koordinat sistemini güncelleştirmek  140
Koordinat sistemi ayrıntılarını öğrenmek  140
Koordinat sistemini silmek  141
Koordinat sisteminin adını değiştirmek  141
Ortografik koordinat sistemini güncelleştirmek  142
Ortografik koordinat sisteminin merkez koordinatlarını sıfırlamak  143
Ortografik koordinat sisteminin derinlik değerini değiştirmek  143
Görünüm Alanları  145
Vports Komutu  145
Görünüm alanına bir ad vermek  147
Tüm ekranı görünüm alanlarına bölmek  150
Güncel görünüm alanını görünüm alanlarına bölmek  150
Görünüm Alanlarını İleti Satırından Kontrol Etmek  151
-Vports Komutu  151
Görünüm alanı tanımını kaydetmek  152
Görünüm alanı tanımını geri yüklemek  152
Görünüm alanı tanımını silmek  153
Görünüm alanlarını birleştirmek  153
Tek görünüm alanına geçmek  153
Görünüm alanı tanımlarını listelemek  154
Güncel görünüm alanını iki’ye bölmek  154
Güncel görünüm alanını üç’e bölmek  155
Güncel görünüm alanını dört’e bölmek  155
Tüm Görünüm Alanlarının Yeniden Çizilmesi  156
Redrawall Komutu  156
Tüm Görünüm Alanlarının Yeniden Türetilmesi  156
Regenall Komutu  156
Nokta Filtreleri  157
İkinci Bölüm:
3-Boyutlu Çizim Komutları
Gerçek 3-Boyutlu Çizim Komutları  162
3-Boyutlu Nesneler Çizmek  162
3d Komutu  162
Kutu çizmek  163
Küp Çizmek  167
Koni Çizmek  168
Yarım Küre Çizmek  173
Ters Yarım Küre Çizmek  175
Göze Çizmek  178
Piramit Çizmek  180
Küre Çizmek  185
Simit çizmek  187
Takoz Çizmek  189
3-Boyutlu Yüzeyler Üretmek  191
3-Boyutta Örten Yüzeyler Oluşturmak  191
3dface Komutu  191
Görünmez 3byüz kenar çizgileri çizmek  197
Splframe sistem değişkeni  199
3-Boyutlu Yüz Kenarlarının Görünürlüğünü Kontrol Etmek  204
Edge Komutu  204
Çok-Köşeli Yüzey Oluşturmak  207
Pface Komutu  207
3-Boyutlu Bileşik-Çizgi Çizmek  219
3dpoly Komutu  219
Göze Çizmek  225
3dmesh Komutu  225
Katı Nesneler  226
Kutu Çizmek  226
Box Komutu  226
Boolean İşlemleri  227
Örnek Çizim  235
Koni Çizmek  257
Cone Komutu  257
Silindir Çizmek  267
Cylinder Komutu  267
Küre Çizmek  279
Sphere Komutu  279
Simit Çizmek  282
Torus Komutu  282
Takoz Çizmek  287
Wedge Komutu  287
Yüzey Nesneler  294
Kenar Nesneleri Seçerek, Arada Kalan Alanda Yüzey Oluşturmak  294
Edgesurf Komutu  294
Surftab1 ve Surftab2 sistem değişkeni  294
2-Boyutlu Nesneleri Çevirerek Yüzey Oluşturmak  298
Revolve Komutu  298
Çevrilmiş Yüzey Oluşturmak  306
Revsurf Komutu  306
Surftab1 ve Surftab2 sistem değişkeni  307
İki Eğri Arasında Yüzey Oluşturmak  314
Rulesurf Komutu  314
İki Nesne Arasında Tekrarlanmış Yüzey Oluşturmak  317
Tabsurf Komutu  317
3-Boyutta Konstrüksiyon Çizgileri  320
3-Boyutta Işın Çizmek  320
Ray Komutu  320
3-Boyutta Sonsuz Çizgi Çizmek  322
Xline Komutu  322
Üçüncü Bölüm:
3-Boyutta Düzenleme Komutları
Temel Düzenleme Komutlarının 3-Boyutta Kullanımı  325
3-Boyutta Taşıma İşlemi  326
Move Komutu  326
3-Boyutta Taşımayı, Klavyeden Girilen Koordinatlarla Sağlamak  329
3-Boyutta Kopyalama İşlemi  332
Copy Komutu  332
3-Boyutlu Nesnelerin Özelliklerini Değiştirmek  334
Properties ve Chprop Komutu  334
3-Boyutta Sündürme İşlemi  334
Stretch Komutu  334
Stretch Komutu  334
3-Boyutta Tarama İşlemi  335
Bhatch Komutu  335
3-Boyutta Trim ve Extend  335
Pedit Komutu ile 3-Boyutlu Bileşik-Çizgileri Düzenlemek  335
Açık 3-boyutlu bileşik-çizgileri kapatmak  336
Kapalı 3-boyutlu bileşik-çizgileri açmak  336
3-boyutlu bileşik-çizgilerin köşelerini düzenlemek  337
3-boyutlu bileşik-çizgi köşelerini düzgünleştirmek  338
3-boyutlu bileşik-çizgileri yumuşatmak  341
Yumuşatılmış eğrinin yumuşatmasını kaldırmak  342
Pedit Komutu ile Çokgen Göze Düzenlemek  344
Çokgen göze köşelerini düzenlemek  345
Çokgen göze yüzeyini yumuşatmak  345
Surftype sistem değişkeni  345
Çokgen göze yüzeyinden yumuşatmayı kaldırmak  349
Çokgen gözeyi M yönünde kapatmak  349
Çokgen gözeyi M yönünde açmak  351
Çokgen gözeyi N yönünde kapatmak  351
Çokgen gözeyi N yönünde açmak  353
Chamfer Komutu ile 3-Boyutta Köşe Düzenleme  353
3-boyutta Chamfer Komutu  353
Fillet Komutu ile 3-Boyutta Köşe Düzenleme  359
3-Boyutta Fillet Komutu  359
3-Boyutlu Düzenleme Komutları  363
3-Boyutlu Dizi Oluşturmak  363
3darray Komutu  363
Dikdörtgenel Diziler  364
Kutupsal Diziler  371
3-Boyutta Aynalama İşlemi  377
Mirror3d Komutu  377
3-Boyutta Döndürme İşlemi  384
Rotate3d Komutu  384
Nesnelerin Ortak Hacimlerinden Yeni Bir Nesne Oluşturmak  396
Interfere Komutu  396
Nesneleri 3-Boyutta Hizalama İşlemi  404
Align Komutu  404
Bir Nokta Çifti Kullanarak Hizalamak  406
İki Nokta Çifti Kullanarak Hizalamak  407
Üç Nokta Çifti Kullanarak Hizalamak  409
Bölge Nesne Tanımı ve Boolean İşlemler  411
Bölge Nesne Oluşturmak  411
Region Komutu  411
Nesnelerin Kesiştirilmesi  413
Intersect Komutu  413
Nesnelerin Birbirinden Çıkartılması  415
Subtract Komutu  415
Nesnelerin Birleştirilmesi  419
Union Komutu  419
Union Komutu  419
Kesit Alma ve Kesme İşlemleri  421
Section Komutu  421
Düzlem ile Kesme İşlemi  431
Slice Komutu  431
Katı Düzenleme İşlemleri  446
Solidcheck sistem değişkeni  447
Katı yüzlerini düzenlemek  447
Yüzleri kalınlaştırmak  448
Yüzleri, kalınlık değeri girerek kalınlaştırmak  448
Yüzleri bir yol nesnesi seçerek kalınlaştırmak  451
Yüzleri taşımak  454
Yüzleri döndürmek  457
Yüzleri ofsetlemek  461
Yüzleri eğmek  464
Yüzleri silmek  467
Yüzleri kopyalamak  469
Yüzlerin rengini değiştirmek  472
Yüz düzenleme işlemlerini geri almak  473
Yüz düzenleme işlemlerinden çıkmak  473
Katı kenarlarını düzenlemek  474
Kenarları kopyalamak  4 74
Kenarların rengini değiştirmek  477
Kenar düzenleme işlemlerini geri almak  477
Kenar düzenleme işlemlerinden çıkmak  477
Katı gövdesini düzenlemek  478
Gövde üzerine başka bir nesneyi basmak  478
Gövdeyi oluşturan katıları ayırmak  481
Kabuk oluşturmak  481
Gövdeyi temizlemek  483
Gövdeyi denetlemek  486
Gövde düzenleme işlemlerini geri almak  486
Gövde düzenleme işlemlerinden çıkmak  486
Katı düzenleme işlemlerinin tamamını geri almak  487
Katı düzenleme komutundan çıkmak  487
Dördüncü Bölüm:
3-Boyutta Görüntüleme Komutları
3-Boyutlu Nesneleri Yakından ya da Uzaktan Görüntülemek  489
3ddistance Komutu  489
3-Boyutlu Nesnelere Yakından ya da Uzaktan Bakmak  491
3dzoom Komutu  491
3-Boyutta Kaydırma Yapmak  493
3dpan Komutu  493
3-Boyutlu Yörünge Merkezini Belirlemek  494
3dorbitctr Komutu  494
3-Boyutlu Görüntü Etrafında Kamera Döndürmek  495
3dswivel Komutu  495
3-Boyutlu Görüntüyü Ekranda Sürekli Döndürmek  497
3dcorbit Komutu  497
3-Boyutlu Nesneleri İzlemek  499
3dorbit Komutu  499
Beşinci Bölüm:
Ayar ve Kolaylık Komutları
3D Studio Komutları  513
3ds Dosyalarını AutoCAD Programına Almak  513
3dsin Komutu  513
3ds Biçiminde Dosyalar Oluşturmak  517
3dsout Komutu  517
Katı Modelleme Kolaylıkları  520
Katı Modelleyici Dosyalarını AutoCAD Programına Almak  520
Acisin Komutu  520
Katı Modelleyici İçin Dosyalar Oluşturmak  521
Acisout Komutu  521
Katı modelleyici sürümünü belirlemek  521
Acisoutver sistem değişkeni  521
Uygulamaları Yüklemek veya Kaldırmak ve Başlangıçta AutoCAD’in
Hangi Uygulamaları Yükleyeceğini Tanımlamak 
 522
Appload Komutu  522
Uygulama yüklemek  523
Uygulamaları kaldırmak  525
Her AutoCAD oturumunda yüklenecek uygulamaları belirlemek  525
ObjectARX™  527
ObjectARX™ nedir?  527
ObjectARX™ Uygulamalarını Kullanmak  527
ObjectARX™ Uygulamalarını Yüklemek  528
Arx Komutu  528
Şekil ve PostScript Yazı-Tipi Dosyalarını Derlemek  546
.SHX Dosyaları Üretmek  546
Compile Komutu  546
Eski Bileşik-Çizgi ve Taramaları 2004 Biçimine Dönüştürmek  548
Derlenmiş Şekil/Yazı-Tipi Dosyaları Üretmek  548
Convert Komutu  548
Eski taramaların tümünü dönüştürmek  549
Eski bileşik-çizgileri, seçerek dönüştürmek  550
Eski bileşik-çizgilerin tümünü dönüştürmek  550
Eski bileşik-çizgi ve taramaların tümünü dönüştürmek  550
İzometrik Düzlemi Kullanmak  551
İzometrik Düzleme Geçmek  551
Isoplane Komutu (Ctrl+E)  551
Jpg Dosyaları  553
Çizimden Jpg Biçiminde Çıktılar Almak  553
Jpgout Komutu  553
Şekil Dosyalarının Yüklenmesi  555
Şekil Dosyalarını Çizime Yüklemek  555
Load Komutu  555
Günlük Dosyası Kolaylıkları  556
Günlük Dosyası Oluşturma Özelliğini Açmak  556
Günlük Dosyası Oluşturma Özelliğini Kapatmak  557
Logfileoff Komutu  557
Slayt Oluşturma ve Görüntüleme Komutları  557
Mslide Komutu  557
Slayt Dosyalarını Görüntülemek  558
Vslide Komutu  558
Komut Dizileri  559
Komut Dizileri Üretmek  559
Script Komutu  559
Delay Komutu  559
Graphscr Komutu  560
Resume Komutu  560
Textscr Komutu  560
Png Dosyaları  561
Çizimden Png Biçiminde Çıktılar Almak  561
Pngout Komutu  561
PostScript Kolaylıkları  562
PostScript Dosyalar Üretmek  562
Komut Tanımını Kaldırmak  563
Undefine Komutu  563
Komutu Yeniden Tanımlamak  564
Redefine Komutu  564
Çizim Dizinini Listelemek  565
Treestat Komutu  565
Nesneleri Maskelemek  566
Wipeout Komutu  566
Nokta göstererek maskeleme alanı oluşturmak  567
Maske alanı çerçevesinin görünürlüğünü kontrol etmek  568
Maske alanı çerçevesini açmak  569
Maske alanı çerçevesini kapatmak  569
Ekrandaki kapalı bir bileşik-çizgiden maske alanı oluşturmak  570
Resim Kolaylıkları  572
Raster Resimler  572
Resim Kontrolleri  574
Image Komutu  574
Resim çağırmak  577
Resmi çizimden ayırmak  577
Resmi yeniden yüklemek  577
Resmi çizimden kaldırmak  578
Resmin adresini görmek  578
Resmi değiştirmek  578
Resmin yol adresini kaydetmek  579
Resim Çağırmak  579
Imageattach Komutu  579
Resmin, Yalnızca İstenen Bir Parçasının Görüntülenmesi  584
Imageclip Komutu  584
Kırpma sınırını kontrol etmek  584
Imageframe sistem değişkeni  584
Resim kırpma sınırı oluşturmak  586
Çokgen kırpma sınırı oluşturmak  587
Dikdörtgen kırpma sınırı oluşturmak  589
Kırpma özelliğini kapatmak  590
Kırpma özelliğini açmak  591
Kırpma sınırını silmek  591
Resim Kalitesini Kontrol Etmek  592
Imagequality Komutu  592
Resim çerçevesi ya da resmin tamamının seçim sırasında vurgulanması  593
Imagehlt sistem değişkeni  593
Resimleri yüksek kalitede görüntülemek  594
Resimleri düşük kalitede görüntülemek  594
Resim Ayarlarını Yapmak  595
Imageadjust Komutu  595
Resmin parlaklığını ayarlamak  597
Resmin karşıtlığını ayarlamak  597
Resmin solukluğunu ayarlamak  598
Resmin orijinal değerlerine geri dönmek  598
Resim Saydamlık Kontrolü  598
Transparency Komutu  598
Resmin saydamlık özelliğini açmak  599
Resmin saydamlık özelliğini kapatmak  599
Altıncı Bölüm:
Gölgelendirme ve Kaplama
Kaplama İşlemi  601
Çember, Yay ve Elipslerin Görüntüsünü Kontrol Etmek  603
Viewres sistem değişkeni  603
Yaysal Katıların Görüntüsünü Kontrol Etmek  605
Facetres sistem değişkeni  606
3dconfig Komutu  606
Options Komutu System Sayfası  606
Kaplama Tercihlerini Belirlemek  611
Rpref Komutu  611
Kaplama Malzemeleri  623
Rmat Komutu  623
Malzeme kitaplığına erişmek  624
Çizime malzeme almak  641
Çizime alınan malzemelerin yeniden alınması  642
Malzeme tanımını çizimden yeniden çıkarmak  643
Malzeme tanımını çizimden silmek  644
Kitaplık dosyası seçmek  644
Malzeme tanımında yapılan değişiklikleri kitaplık dosyasına kaydetmek  645
Malzeme tanımlarını başka bir kitaplık dosyasına farklı adla kaydetmek  645
Atanmamış ama çizime yüklenmiş malzemeleri temizlemek  645
Çizime yüklenmiş malzeme tanımlarını bir kitaplık dosyasına kaydetmek  645
Nesneye atanmış malzemeyi görmek  646
Malzeme tanımlarında değişiklikler yapmak  647
Eski malzemeyi kopyalayarak yeni bir malzeme oluşturmak  652
Yeni bir malzeme oluşturmak  652
Nesnelere malzeme atamak  653
Nesnelerden malzeme tanımlarını kaldırmak  654
Nesnelere renk dizinlerini kullanarak malzeme atamak  654
ACI rengine göre malzeme atamak  655
ACI rengine göre malzeme atamasını kaldırmak  656
Nesnelere katmanlarını kullanarak malzeme atamak  656
Katmana göre malzeme atamak  656
Malzeme Kitaplığı  657
Matlib Komutu  657
Sahne Arka Planını Belirlemek  658
Background Komutu  658
Işıklar ve Işıklandırma Efektleri  665
Light Komutu  665
Ambient light (Çevreleyen ışık)  666
Point light (Nokta ışık)  666
Distant light (Uzak ışık)  666
Spot light (Spot ışık)  666
Çizime ışık eklemek  667
Yeni ışık oluşturmak  667
Yeni nokta ışık oluşturmak  668
Yeni uzak ışık oluşturmak  672
Yeni spot ışık oluşturmak  675
Işık tanımını silmek  677
Sis Eklemek  678
Fog Komutu  678
Peyzaj Öğeleri Tanımlamak  680
Peyzaj Kitaplığı Kullanmak  682
Lslib Komutu  682
Peyzaj Nesnelerini Düzenlemek  685
Lsedit Komutu  685
Sahne Tanımlamak  685
Scene Komutu  685
Yeni sahne oluşturmak  686
Sahne tanımını değiştirmek  687
Sahne tanımını silmek  688
Kaplama İşlemini Başlatmak  688
Render Komutu  688
Son Kaplama Görüntüsünü Tekrarlamak  689
Rendscr Komutu  689
Gölgelendirme  690
Shade Komutu  690
Gölgelendirme Yöntemini Belirlemek  691
Shadedge sistem değişkeni  691
Shadedif sistem değişkeni  693
Shademode Komutu  694
2-boyutlu tel-kafes görünüm  695
3-boyutlu tel-kafes görünüm  696
Gizlenmiş görünüm  697
Düz gölgelendirme  698
Gouraud gölgelendirme  698
Düz ve kenarlı gölgelendirme  699
Gouraud ve kenarlı gölgelendirme  700
Nesnelerin kaplama malzemesi ve iliştirme bilgilerini görüntülemek  701
Showmat Komutu  701
Yedinci Bölüm:
Nitelikler, Dış Referanslar ve DesignCenter
Nitelikler  703
Bağımsız Nitelikler  704
Attdef Komutu  704
Nitelik sorularının ileti alanından ya da iletişim kutusu ile sorulması  716
Attdia sistem değişkeni  716
Nitelik İçeriğini Düzenlemek  719
Ddedit Komutu  719
Nitelikli Bir Bloğu Dağıtmadan Nitelik Özelliklerini ve İçeriğini Değiştirmek  720
Eattedit Komutu  720
Nitelikli Bir Bloğu Dağıtmadan Yalnızca Nitelik İçeriğini Değiştirmek  724
Attedit Komutu  724
Niteliklerin Görünürlüğünü Kontrol Etmek  725
Attdisp Komutu  725
Nitelik Değerlerinin Belirli Biçimlerde Diske Yazılması  726
Eattext Komutu  726
Nitelik şablonu  729
Nitelik Çıkarım Biçimleri  735
Blok Nitelik Yöneticisi  735
Battman Komutu  735
Nitelik Değişikliklerini Bloğun Diğer Örneklerine Yansıtmak  738
Attsync Komutu  738
Nitelikli Bloğun Yeniden Tanımlanması  740
Attredef Komutu  740
Dış Referanslar  741
Dış Referans Nedir?  741
Dış Referans Çağırmak  742
Xattach Komutu  742
Dış referans özellikleri  746
Dış Referansın Bir Özelliğini Çizimin Kalıcı Parçası Haline Getirmek  746
Xbind Komutu  746
Dış Referans Kontrolü  748
Xref Komutu  748
Dış referans çağırmak  751
Dış referansı çizimden ayırmak  751
Dış referansı yeniden yüklemek  751
Dış referansı çizimden kaldırmak  752
Dış referansı, çizimin kalıcı parçası ya da bloğu haline getirmek  752
Dış referansı, çizimin kalıcı parçası haline getirmek  753
Dış referansı, çizimin bloğu haline getirmek  753
Dış referansı çizim olarak açmak  753
Dış referansın adresini görmek  754
Dış referansı değiştirmek  754
Dış referansın yol adresini kaydetmek  754
Dış referansların günlüğünü tutmak  755
Xrefctl sistem değişkeni  755
Dış referans bağımlı katmanların özellik önceliği  756
Visretain sistem değişkeni  756
Dış Referansın Bir Çizim Olarak Açılması  757
Xopen Komutu  757
Dış Referansların İstenen Bir Parçasının Çizime Yerleştirilmesi  757
Xclip Komutu  757
Kırpma sınırını kontrol etmek  758
Xclipframe sistem değişkeni  758
Bileşik-çizgiyi seçerek kırpma sınırı tanımlamak  760
Çokgen kırpma sınırı oluşturmak  763
Dikdörtgen kırpma sınırı oluşturmak  765
Kırpma özelliğini kapatmak  767
Kırpma özelliğini açmak  768
Kırpma derinliği belirlemek  769
Mesafe ile kırpma düzlemi oluşturmak  7 70
Ön ve arka kırpma düzlemini kaldırmak  771
Kırpma sınırını silmek  772
Kırpma sınırını bileşik-çizgiye dönüştürmek  773
DesignCenter  774
Adcenter Komutu  774
DesignCenter Penceresi  775
Ağaç görünümü (Tree view)  775
İçerik alanı [Content area]  778
DesignCenter Araç Çubuğu  781
Ağaç görünümü sağ tuş kısayol menüsü  781
DesignCenter Penceresinin Kullanımı  782
Çizim İçeriğini Görüntülemek  782
Çizime İçerik Eklemek  784
Öğeyi sürükleyerek çizime içerik eklemek  784
İçerik alanı sağ tuş menüsünü kullanarak içerik eklemek  784
DesignCenter ile Blok Tanımlarını Güncelleştirmek  785
DesignCenter ile Çizimleri Açmak  785
Öğeleri, DesignCenter Penceresinden Bir Araç Paletine Eklemek  786
Araç Özelliklerini Kontrol Etmek ve Değiştirmek  786
Araç simgesini güncelleştirmek  787
Araç Özelliklerini Özelleştirmek  787
Çizime DesignCenter Penceresinden ya da Araç Paletinden Sürüklenen Blok
veya Taramaların Ölçeğini Kontrol Etmek 
 789
Blokları Otomatik Olarak Ölçeklemek  790
Options Komutu İletişim Kutusu User Preferences Sekmesi  790
Drag-and-drop scale [Sürükle-ve-bırak ölçeği] Bölümü  790
Çizim birimi belirlemek  791
Insunits sistem değişkeni  791
Kaynak içerik birimini belirlemek  7 91
Insunitsdefsource sistem değişkeni  791
Hedef çizim birimini belirlemek  792
Insunitsdeftarget sistem değişkeni  792
Sürükle-ve-bırak özelliğinin bloklar için kullanımı  793
DesignCenter Penceresini Kapatmak  793
Adcclose Komutu  793
DesignCenter Penceresi Folders Sekmesini Özelleştirmek  794
Adcnavigate Komutu  794
DesignCenter Bloklarının Ön İzleme Resimlerini Türetmek  795
Blockicon Komutu  795
Dış Referansları Düzenlemek  796
Çalışma Kümesi  796
Xfadectl sistem değişkeni  796
Refedit Araç Çubuğu  797
Yerinde Referans Düzenleme  797
Refedit Komutu  797
Çalışma Kümesine Nesneler Eklemek ya da Kümeden Nesneler Çıkartmak  802
Refset Komutu  802
Çalışma kümesine nesne eklemek  803
Çalışma kümesinden nesne çıkartmak  804
Referans Düzenleme Oturumundan Çıkmak  805
Refclose Komutu  805
Değişiklikleri kaydederek referans düzenleme oturumundan çıkmak  805
Değişiklikleri kaydetmeden referans düzenleme oturumundan çıkmak  806
Sekizinci Bölüm:
AutoCAD ve INTERNET
Browse the Web İletişim Kutusunu Kullanmak  810
KÖPRÜLER  811
Köprü nedir?  811
Hyperlinkbase sistem değişkeni  812
Pickfirst sistem değişkeni  812
Dosya ya da Web Sayfasına Erişmek İçin Köprü Kullanmak  812
Köprü sağ tuş menüsü  814
Köprü İmleci, Kısayol Menüsü ve Araç İpucunu Kontrol Etmek  815
Hyperlinkoptions Komutu  815
Köprülerde Göreceli Yollar Kullanmak  816
Elektronik Posta İletisi Oluşturmak İçin Köprü Kullanmak  816
Bloklar İçin Köprüler Kullanmak  817
Yeni Bir Çizim Başlatmak İçin Köprü Kullanmak  817
Önceki Sürümlerde İliştirilmiş URL Tanımlarını Köprülere Dönüştürmek  817
Nesnelere Köprü Eklemek ya da Köprü Bağlantılarını Düzenlemek  818
Hyperlink Komutu  818
Insert Hyperlink İletişim Kutusu  818
Edit Hyperlink İletişim Kutusu  822
Köprü tanımının kaldırılması  823
Url Tanımı Eklemek  823
Attachurl Komutu  823
Alan belirleyerek URL iliştirmek  823
Seçilen nesnelere URL iliştirmek  827
Detachurl Komutu  827
Köprü ile İlişkili Tanıma Ulaşmak  828
Gotourl Komutu  828
Dokuzuncu Bölüm:
Tarama Desenleri ve Yazı-Tipleri
Tarama Desenleri  829
AutoCAD Yazı-Tipleri  835
TrueType Yazı-Tipleri  835
.Shx Yazı-Tipleri  837
Onuncu Bölüm:
Çıktı İşlemi ve Kontrolleri
Model Boşluğu ve Kağıt Düzlemi  839
Çıktı Stilleri  856
Çıktı Stili Tabloları  857
Çıktı Stili Tablosunu Değiştirmek  858
Yerleşim Düzenlerine Çıktı Stili Tabloları Atamak  858
Çıktı Stili Tablolarını Dönüştürmek  858
Convertctb Komutu  858
Çizim Çıktı Stili Tablo Türünü Değiştirmek  860
Convertpstyles Komutu  860
Adlandırılmış çıktı stilleri kullanan bir çizimi renk-bağımlı çıktı stilleri kullanacak
şekilde dönüştürmek 
 861
Renk-bağımlı çıktı stilleri kullanan bir çizimi adlandırılmış çıktı stilleri kullanacak
şekilde dönüştürmek 
 862
Çıktı Stillerini Kontrol Etmek  863
Plotstyle Komutu  863
Current Plot Style [Güncel Çıktı Stili] İletişim Kutusu  863
Select Plot Style [Çıktı Stilini Seç] İletişim Kutusu  864
Çıktı Stilleri Yöneticisi  865
Stylesmanager Komutu  865
Add-a-Plot-Style-Table Wizard [Çıktı Stili Tablosu Ekleme Sihirbazı]  865
Options Komutu Plotting [Çizdirme] Sayfası  869
Çıktı Stili Tablosu Düzenlemek  873
Model ve Layout Sekmeleri  875
Layout Komutu  876
Yerleşim düzenini kopyalamak  876
Yerleşim düzenini silmek  877
Yeni bir yerleşim düzeni oluşturmak  878
Yeni yerleşim düzenini şablondan oluşturmak  879
Yerleşim düzeninin adını değiştirmek  880
Yerleşim düzenini şablon olarak kaydetmek  881
Güncel yerleşim düzenini belirlemek  882
Çizimde tanımlı yerleşim düzenlerini listelemek  882
Yerleşim Düzeni Sihirbazı  883
Layoutwizard Komutu  883
Adım Adım Çıktı Alma İşlemi  891
Dizin  893
 


Hasan Kemal Sürmen
Ekim 2014
500.00 TL
Sepete Ekle
Gökalp Baykal ...
Mart 2014
378.00 TL
Sepete Ekle
Fevzi Köksal ...
Ağustos 2024
280.00 TL
Sepete Ekle
İhsan Erozan
Mart 2024
350.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  5
Teşekkürler  5
Birinci Bölüm:
3-Boyut'a Giriş
AutoCAD'de 2-Boyut ve 3-Boyut  30
3-Boyutlu Çizim ve Görüntüye Nasıl Ulaşılır?  32
A. 2-Boyutlu Elemanlara Kalınlık Atayarak 3-Boyuta Ulaşmak  32
Nesnelere Kalınlık Atamak  33
2-boyutlu Çizim Elemanlarına Kalınlık Atamanın 1. Yöntemi  35
1. Çizdikten Sonra Nesnelere Kalınlık Atayarak (Properties [Ddmodify], Chprop, Change Komutları ile)  35
Properties [Ddmodify] komutu ile nesnelerin kalınlığını değiştirmek  35
Chprop komutu ile nesnelerin kalınlığını değiştirmek  37
Change komutu ile nesnelerin kalınlığını değiştirmek  38
3-Boyutlu Nesneleri Görüntülemek  39
Çizime Uzayda Bakmak  39
Vpoint Komutu  39
Koordinat Sistemi Simgesi  44
İletişim Kutusu ile 3-boyutta Bakış Noktasını Belirlemek  44
Ddvpoint Komutu  44
3-Boyutlu Nesnelerin Arkada Kalan Çizgilerini Gizlemek  47
Hide Komutu  47
Gizlenmiş Görüntü [Hidden]  47
Gizlenmiş Nesnelerin Ekran Görüntü Kalitesini Artırmak  48
Facetres sistem değişkeni  48
Yazıların 3-Boyutta Gizleme Yapmasını Sağlamak  49
Hidetext sistem değişkeni  49
Kesişme Hatlarının Çizgisel Olarak İfade Edilmesi  50
Intersectiondisplay sistem değişkeni  50
Gizlenmiş Çizgi Ayarları  51
Hlsettings Komutu  51
Gizli çizgilere çizgi-tipi ve renk atamak  52
Gizlenmiş Görüntüden Tel-kafes Görüntüye Dönmek  55
Regen Komutu  55
Elips türünü ayarlamak  62
Pellipse sistem değişkeni  62
Kuşbakışı Görünüm  71
Nesneleri Çizmeden Önce Bir Kalınlık Değeri Belirleyip, Çizerken Bu Değerin Kullanımasını Sağlayarak  71
Z Düzlemi ve Kalınlık Değeri Kontrolü  71
Elev Komutu  71
Negatif Kalınlık Atamak  79
2-Boyutlu Çizim Elemanlarına Kalınlık Atamanın 3. Yöntemi  83
Nesneyi Kalınlaştırarak (Extrude Komutu ile);  83
Üç-boyutlu Nesnelerin Ekran Görüntü Kalitesini Artırmak  85
Isolines sistem değişkeni  85
2-Boyutlu Nesneleri Kalınlaştırarak Katı Haline Getirmek  87
Extrude Komutu  87
Değer girerek nesneleri kalınlaştırmak  87
Yol kullanarak nesneleri kalınlaştırmak  90
Pellipse sistem değişkeni ve Extrude komutu  95
B. Gerçek 3-Boyutlu Çizim Komutlarını Kullanarak 3-Boyuta Ulaşmak  96
Görünüm Alanlarına Kuşbakışı Bakmak  96
Plan Komutu  96
Güncel koordinat sisteminin plan görünümüne geçmek  97
Kaydedilmiş bir koordinat sisteminin plan görünümüne geçmek  97
Yer koordinat sisteminin plan görünümüne geçmek  98
Koordinat Sistemi Simgesini Kontrol Etmek  98
Ucsicon Komutu  98
Koordinat sistemi simgesini kapatmak  99
Koordinat sistemi simgesini açmak  99
Koordinat sistemi simgesini tüm görünüm alanlarında kontrol etmek  100
Koordinat sistemi simgesini tüm görünüm alanlarında açmak  100
Koordinat sistemi simgesini tüm görünüm alanlarında kapatmak  102
Koordinat sistemi simgesini, tüm görünüm alanlarında koordinat sisteminin merkezine yerleştirmek  102
Koordinat sistemi simgesinin özelliklerini ayarlamak  103
2-boyutlu koordinat sistemi simgesi belirlemek  104
3-boyutlu koordinat sistemi simgesi belirlemek  104
Koordinat sistemi simgesinde eksen konileri görüntülemek  105
Koordinat sistemi simgesi eksen çizgilerinin kalınlığını ayarlamak  105
Koordinat sistemi simgesinin boyutunu ayarlamak  106
Koordinat sistemi simgesinin rengini ayarlamak  107
Koordinat sistemi simgesini ekranın sol-alt köşesine yerleştirmek  107
Koordinat sistemi simgesini koordinat sisteminin merkezine yerleştirmek  108
Kullanıcı Koordinat Sistemleri  109
Sağ El Kuralı  109
Koordinat Sistemleri Tanımlamak  110
Ucs Komutu  110
Yeni koordinat sistemleri tanımlamak  110
Merkez noktasını değiştirerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak  111
Merkez noktası ve Z ekseni yönü ile yeni bir koordinat sistemi tanımlamak  112
Üç nokta ile yeni bir koordinat ssistemi tanımlamak  113
Nesne seçerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak  115
Ekran görüntüsünü, yeni bir koordinat sistemi ve plan görünümü haline getirmek  121
Katı nesnenin bir yüzünü kullanarak yeni koordinat sistemi tanımlamak  122
Güncel koordinat sisteminin X ekseni etrafında döndürerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak  126
Güncel koordinat sisteminin Y ekseni etrafında döndürerek yeni koordinat sistemi tanımlamak  127
Güncel koordinat sisteminin Z ekseni etrafında döndürerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak  128
Güncel koordinat sistemini taşıyarak yeni bir koordinat sistemi tanımlamak  129
Ortografik koordinat sistemlerinden birine geçmek  131
Bir önceki koordinat sistemine geçmek  132
Kaydedilmiş bir koordinat sistemini geri yüklemek  132
Koordinat sistemini bir ad altında kaydetmek  133
Koordinat sistemi tanımını silmek  134
Güncel görünüm alanı koordinat sistemi ayarlarını diğer görünüm alanlarına uygulamak  135
Koordinat sistemi tanımlarını listelemek  136
Yer koordinat sistemine geri dönmek  138
Koordinat Sistemini Değiştirirken, Yeni Koordinat Sisteminin Plan Görüntüsüne Otomatik Olarak Geçmek  138
Ucsfollow sistem değişkeni  138
Koordinat Sistemleri Kontrolü  139
Ucsman Komutu  139
Koordinat sistemini güncelleştirmek  140
Koordinat sistemi ayrıntılarını öğrenmek  140
Koordinat sistemini silmek  141
Koordinat sisteminin adını değiştirmek  141
Ortografik koordinat sistemini güncelleştirmek  142
Ortografik koordinat sisteminin merkez koordinatlarını sıfırlamak  143
Ortografik koordinat sisteminin derinlik değerini değiştirmek  143
Görünüm Alanları  145
Vports Komutu  145
Görünüm alanına bir ad vermek  147
Tüm ekranı görünüm alanlarına bölmek  150
Güncel görünüm alanını görünüm alanlarına bölmek  150
Görünüm Alanlarını İleti Satırından Kontrol Etmek  151
-Vports Komutu  151
Görünüm alanı tanımını kaydetmek  152
Görünüm alanı tanımını geri yüklemek  152
Görünüm alanı tanımını silmek  153
Görünüm alanlarını birleştirmek  153
Tek görünüm alanına geçmek  153
Görünüm alanı tanımlarını listelemek  154
Güncel görünüm alanını iki’ye bölmek  154
Güncel görünüm alanını üç’e bölmek  155
Güncel görünüm alanını dört’e bölmek  155
Tüm Görünüm Alanlarının Yeniden Çizilmesi  156
Redrawall Komutu  156
Tüm Görünüm Alanlarının Yeniden Türetilmesi  156
Regenall Komutu  156
Nokta Filtreleri  157
İkinci Bölüm:
3-Boyutlu Çizim Komutları
Gerçek 3-Boyutlu Çizim Komutları  162
3-Boyutlu Nesneler Çizmek  162
3d Komutu  162
Kutu çizmek  163
Küp Çizmek  167
Koni Çizmek  168
Yarım Küre Çizmek  173
Ters Yarım Küre Çizmek  175
Göze Çizmek  178
Piramit Çizmek  180
Küre Çizmek  185
Simit çizmek  187
Takoz Çizmek  189
3-Boyutlu Yüzeyler Üretmek  191
3-Boyutta Örten Yüzeyler Oluşturmak  191
3dface Komutu  191
Görünmez 3byüz kenar çizgileri çizmek  197
Splframe sistem değişkeni  199
3-Boyutlu Yüz Kenarlarının Görünürlüğünü Kontrol Etmek  204
Edge Komutu  204
Çok-Köşeli Yüzey Oluşturmak  207
Pface Komutu  207
3-Boyutlu Bileşik-Çizgi Çizmek  219
3dpoly Komutu  219
Göze Çizmek  225
3dmesh Komutu  225
Katı Nesneler  226
Kutu Çizmek  226
Box Komutu  226
Boolean İşlemleri  227
Örnek Çizim  235
Koni Çizmek  257
Cone Komutu  257
Silindir Çizmek  267
Cylinder Komutu  267
Küre Çizmek  279
Sphere Komutu  279
Simit Çizmek  282
Torus Komutu  282
Takoz Çizmek  287
Wedge Komutu  287
Yüzey Nesneler  294
Kenar Nesneleri Seçerek, Arada Kalan Alanda Yüzey Oluşturmak  294
Edgesurf Komutu  294
Surftab1 ve Surftab2 sistem değişkeni  294
2-Boyutlu Nesneleri Çevirerek Yüzey Oluşturmak  298
Revolve Komutu  298
Çevrilmiş Yüzey Oluşturmak  306
Revsurf Komutu  306
Surftab1 ve Surftab2 sistem değişkeni  307
İki Eğri Arasında Yüzey Oluşturmak  314
Rulesurf Komutu  314
İki Nesne Arasında Tekrarlanmış Yüzey Oluşturmak  317
Tabsurf Komutu  317
3-Boyutta Konstrüksiyon Çizgileri  320
3-Boyutta Işın Çizmek  320
Ray Komutu  320
3-Boyutta Sonsuz Çizgi Çizmek  322
Xline Komutu  322
Üçüncü Bölüm:
3-Boyutta Düzenleme Komutları
Temel Düzenleme Komutlarının 3-Boyutta Kullanımı  325
3-Boyutta Taşıma İşlemi  326
Move Komutu  326
3-Boyutta Taşımayı, Klavyeden Girilen Koordinatlarla Sağlamak  329
3-Boyutta Kopyalama İşlemi  332
Copy Komutu  332
3-Boyutlu Nesnelerin Özelliklerini Değiştirmek  334
Properties ve Chprop Komutu  334
3-Boyutta Sündürme İşlemi  334
Stretch Komutu  334
Stretch Komutu  334
3-Boyutta Tarama İşlemi  335
Bhatch Komutu  335
3-Boyutta Trim ve Extend  335
Pedit Komutu ile 3-Boyutlu Bileşik-Çizgileri Düzenlemek  335
Açık 3-boyutlu bileşik-çizgileri kapatmak  336
Kapalı 3-boyutlu bileşik-çizgileri açmak  336
3-boyutlu bileşik-çizgilerin köşelerini düzenlemek  337
3-boyutlu bileşik-çizgi köşelerini düzgünleştirmek  338
3-boyutlu bileşik-çizgileri yumuşatmak  341
Yumuşatılmış eğrinin yumuşatmasını kaldırmak  342
Pedit Komutu ile Çokgen Göze Düzenlemek  344
Çokgen göze köşelerini düzenlemek  345
Çokgen göze yüzeyini yumuşatmak  345
Surftype sistem değişkeni  345
Çokgen göze yüzeyinden yumuşatmayı kaldırmak  349
Çokgen gözeyi M yönünde kapatmak  349
Çokgen gözeyi M yönünde açmak  351
Çokgen gözeyi N yönünde kapatmak  351
Çokgen gözeyi N yönünde açmak  353
Chamfer Komutu ile 3-Boyutta Köşe Düzenleme  353
3-boyutta Chamfer Komutu  353
Fillet Komutu ile 3-Boyutta Köşe Düzenleme  359
3-Boyutta Fillet Komutu  359
3-Boyutlu Düzenleme Komutları  363
3-Boyutlu Dizi Oluşturmak  363
3darray Komutu  363
Dikdörtgenel Diziler  364
Kutupsal Diziler  371
3-Boyutta Aynalama İşlemi  377
Mirror3d Komutu  377
3-Boyutta Döndürme İşlemi  384
Rotate3d Komutu  384
Nesnelerin Ortak Hacimlerinden Yeni Bir Nesne Oluşturmak  396
Interfere Komutu  396
Nesneleri 3-Boyutta Hizalama İşlemi  404
Align Komutu  404
Bir Nokta Çifti Kullanarak Hizalamak  406
İki Nokta Çifti Kullanarak Hizalamak  407
Üç Nokta Çifti Kullanarak Hizalamak  409
Bölge Nesne Tanımı ve Boolean İşlemler  411
Bölge Nesne Oluşturmak  411
Region Komutu  411
Nesnelerin Kesiştirilmesi  413
Intersect Komutu  413
Nesnelerin Birbirinden Çıkartılması  415
Subtract Komutu  415
Nesnelerin Birleştirilmesi  419
Union Komutu  419
Union Komutu  419
Kesit Alma ve Kesme İşlemleri  421
Section Komutu  421
Düzlem ile Kesme İşlemi  431
Slice Komutu  431
Katı Düzenleme İşlemleri  446
Solidcheck sistem değişkeni  447
Katı yüzlerini düzenlemek  447
Yüzleri kalınlaştırmak  448
Yüzleri, kalınlık değeri girerek kalınlaştırmak  448
Yüzleri bir yol nesnesi seçerek kalınlaştırmak  451
Yüzleri taşımak  454
Yüzleri döndürmek  457
Yüzleri ofsetlemek  461
Yüzleri eğmek  464
Yüzleri silmek  467
Yüzleri kopyalamak  469
Yüzlerin rengini değiştirmek  472
Yüz düzenleme işlemlerini geri almak  473
Yüz düzenleme işlemlerinden çıkmak  473
Katı kenarlarını düzenlemek  474
Kenarları kopyalamak  4 74
Kenarların rengini değiştirmek  477
Kenar düzenleme işlemlerini geri almak  477
Kenar düzenleme işlemlerinden çıkmak  477
Katı gövdesini düzenlemek  478
Gövde üzerine başka bir nesneyi basmak  478
Gövdeyi oluşturan katıları ayırmak  481
Kabuk oluşturmak  481
Gövdeyi temizlemek  483
Gövdeyi denetlemek  486
Gövde düzenleme işlemlerini geri almak  486
Gövde düzenleme işlemlerinden çıkmak  486
Katı düzenleme işlemlerinin tamamını geri almak  487
Katı düzenleme komutundan çıkmak  487
Dördüncü Bölüm:
3-Boyutta Görüntüleme Komutları
3-Boyutlu Nesneleri Yakından ya da Uzaktan Görüntülemek  489
3ddistance Komutu  489
3-Boyutlu Nesnelere Yakından ya da Uzaktan Bakmak  491
3dzoom Komutu  491
3-Boyutta Kaydırma Yapmak  493
3dpan Komutu  493
3-Boyutlu Yörünge Merkezini Belirlemek  494
3dorbitctr Komutu  494
3-Boyutlu Görüntü Etrafında Kamera Döndürmek  495
3dswivel Komutu  495
3-Boyutlu Görüntüyü Ekranda Sürekli Döndürmek  497
3dcorbit Komutu  497
3-Boyutlu Nesneleri İzlemek  499
3dorbit Komutu  499
Beşinci Bölüm:
Ayar ve Kolaylık Komutları
3D Studio Komutları  513
3ds Dosyalarını AutoCAD Programına Almak  513
3dsin Komutu  513
3ds Biçiminde Dosyalar Oluşturmak  517
3dsout Komutu  517
Katı Modelleme Kolaylıkları  520
Katı Modelleyici Dosyalarını AutoCAD Programına Almak  520
Acisin Komutu  520
Katı Modelleyici İçin Dosyalar Oluşturmak  521
Acisout Komutu  521
Katı modelleyici sürümünü belirlemek  521
Acisoutver sistem değişkeni  521
Uygulamaları Yüklemek veya Kaldırmak ve Başlangıçta AutoCAD’in
Hangi Uygulamaları Yükleyeceğini Tanımlamak 
 522
Appload Komutu  522
Uygulama yüklemek  523
Uygulamaları kaldırmak  525
Her AutoCAD oturumunda yüklenecek uygulamaları belirlemek  525
ObjectARX™  527
ObjectARX™ nedir?  527
ObjectARX™ Uygulamalarını Kullanmak  527
ObjectARX™ Uygulamalarını Yüklemek  528
Arx Komutu  528
Şekil ve PostScript Yazı-Tipi Dosyalarını Derlemek  546
.SHX Dosyaları Üretmek  546
Compile Komutu  546
Eski Bileşik-Çizgi ve Taramaları 2004 Biçimine Dönüştürmek  548
Derlenmiş Şekil/Yazı-Tipi Dosyaları Üretmek  548
Convert Komutu  548
Eski taramaların tümünü dönüştürmek  549
Eski bileşik-çizgileri, seçerek dönüştürmek  550
Eski bileşik-çizgilerin tümünü dönüştürmek  550
Eski bileşik-çizgi ve taramaların tümünü dönüştürmek  550
İzometrik Düzlemi Kullanmak  551
İzometrik Düzleme Geçmek  551
Isoplane Komutu (Ctrl+E)  551
Jpg Dosyaları  553
Çizimden Jpg Biçiminde Çıktılar Almak  553
Jpgout Komutu  553
Şekil Dosyalarının Yüklenmesi  555
Şekil Dosyalarını Çizime Yüklemek  555
Load Komutu  555
Günlük Dosyası Kolaylıkları  556
Günlük Dosyası Oluşturma Özelliğini Açmak  556
Günlük Dosyası Oluşturma Özelliğini Kapatmak  557
Logfileoff Komutu  557
Slayt Oluşturma ve Görüntüleme Komutları  557
Mslide Komutu  557
Slayt Dosyalarını Görüntülemek  558
Vslide Komutu  558
Komut Dizileri  559
Komut Dizileri Üretmek  559
Script Komutu  559
Delay Komutu  559
Graphscr Komutu  560
Resume Komutu  560
Textscr Komutu  560
Png Dosyaları  561
Çizimden Png Biçiminde Çıktılar Almak  561
Pngout Komutu  561
PostScript Kolaylıkları  562
PostScript Dosyalar Üretmek  562
Komut Tanımını Kaldırmak  563
Undefine Komutu  563
Komutu Yeniden Tanımlamak  564
Redefine Komutu  564
Çizim Dizinini Listelemek  565
Treestat Komutu  565
Nesneleri Maskelemek  566
Wipeout Komutu  566
Nokta göstererek maskeleme alanı oluşturmak  567
Maske alanı çerçevesinin görünürlüğünü kontrol etmek  568
Maske alanı çerçevesini açmak  569
Maske alanı çerçevesini kapatmak  569
Ekrandaki kapalı bir bileşik-çizgiden maske alanı oluşturmak  570
Resim Kolaylıkları  572
Raster Resimler  572
Resim Kontrolleri  574
Image Komutu  574
Resim çağırmak  577
Resmi çizimden ayırmak  577
Resmi yeniden yüklemek  577
Resmi çizimden kaldırmak  578
Resmin adresini görmek  578
Resmi değiştirmek  578
Resmin yol adresini kaydetmek  579
Resim Çağırmak  579
Imageattach Komutu  579
Resmin, Yalnızca İstenen Bir Parçasının Görüntülenmesi  584
Imageclip Komutu  584
Kırpma sınırını kontrol etmek  584
Imageframe sistem değişkeni  584
Resim kırpma sınırı oluşturmak  586
Çokgen kırpma sınırı oluşturmak  587
Dikdörtgen kırpma sınırı oluşturmak  589
Kırpma özelliğini kapatmak  590
Kırpma özelliğini açmak  591
Kırpma sınırını silmek  591
Resim Kalitesini Kontrol Etmek  592
Imagequality Komutu  592
Resim çerçevesi ya da resmin tamamının seçim sırasında vurgulanması  593
Imagehlt sistem değişkeni  593
Resimleri yüksek kalitede görüntülemek  594
Resimleri düşük kalitede görüntülemek  594
Resim Ayarlarını Yapmak  595
Imageadjust Komutu  595
Resmin parlaklığını ayarlamak  597
Resmin karşıtlığını ayarlamak  597
Resmin solukluğunu ayarlamak  598
Resmin orijinal değerlerine geri dönmek  598
Resim Saydamlık Kontrolü  598
Transparency Komutu  598
Resmin saydamlık özelliğini açmak  599
Resmin saydamlık özelliğini kapatmak  599
Altıncı Bölüm:
Gölgelendirme ve Kaplama
Kaplama İşlemi  601
Çember, Yay ve Elipslerin Görüntüsünü Kontrol Etmek  603
Viewres sistem değişkeni  603
Yaysal Katıların Görüntüsünü Kontrol Etmek  605
Facetres sistem değişkeni  606
3dconfig Komutu  606
Options Komutu System Sayfası  606
Kaplama Tercihlerini Belirlemek  611
Rpref Komutu  611
Kaplama Malzemeleri  623
Rmat Komutu  623
Malzeme kitaplığına erişmek  624
Çizime malzeme almak  641
Çizime alınan malzemelerin yeniden alınması  642
Malzeme tanımını çizimden yeniden çıkarmak  643
Malzeme tanımını çizimden silmek  644
Kitaplık dosyası seçmek  644
Malzeme tanımında yapılan değişiklikleri kitaplık dosyasına kaydetmek  645
Malzeme tanımlarını başka bir kitaplık dosyasına farklı adla kaydetmek  645
Atanmamış ama çizime yüklenmiş malzemeleri temizlemek  645
Çizime yüklenmiş malzeme tanımlarını bir kitaplık dosyasına kaydetmek  645
Nesneye atanmış malzemeyi görmek  646
Malzeme tanımlarında değişiklikler yapmak  647
Eski malzemeyi kopyalayarak yeni bir malzeme oluşturmak  652
Yeni bir malzeme oluşturmak  652
Nesnelere malzeme atamak  653
Nesnelerden malzeme tanımlarını kaldırmak  654
Nesnelere renk dizinlerini kullanarak malzeme atamak  654
ACI rengine göre malzeme atamak  655
ACI rengine göre malzeme atamasını kaldırmak  656
Nesnelere katmanlarını kullanarak malzeme atamak  656
Katmana göre malzeme atamak  656
Malzeme Kitaplığı  657
Matlib Komutu  657
Sahne Arka Planını Belirlemek  658
Background Komutu  658
Işıklar ve Işıklandırma Efektleri  665
Light Komutu  665
Ambient light (Çevreleyen ışık)  666
Point light (Nokta ışık)  666
Distant light (Uzak ışık)  666
Spot light (Spot ışık)  666
Çizime ışık eklemek  667
Yeni ışık oluşturmak  667
Yeni nokta ışık oluşturmak  668
Yeni uzak ışık oluşturmak  672
Yeni spot ışık oluşturmak  675
Işık tanımını silmek  677
Sis Eklemek  678
Fog Komutu  678
Peyzaj Öğeleri Tanımlamak  680
Peyzaj Kitaplığı Kullanmak  682
Lslib Komutu  682
Peyzaj Nesnelerini Düzenlemek  685
Lsedit Komutu  685
Sahne Tanımlamak  685
Scene Komutu  685
Yeni sahne oluşturmak  686
Sahne tanımını değiştirmek  687
Sahne tanımını silmek  688
Kaplama İşlemini Başlatmak  688
Render Komutu  688
Son Kaplama Görüntüsünü Tekrarlamak  689
Rendscr Komutu  689
Gölgelendirme  690
Shade Komutu  690
Gölgelendirme Yöntemini Belirlemek  691
Shadedge sistem değişkeni  691
Shadedif sistem değişkeni  693
Shademode Komutu  694
2-boyutlu tel-kafes görünüm  695
3-boyutlu tel-kafes görünüm  696
Gizlenmiş görünüm  697
Düz gölgelendirme  698
Gouraud gölgelendirme  698
Düz ve kenarlı gölgelendirme  699
Gouraud ve kenarlı gölgelendirme  700
Nesnelerin kaplama malzemesi ve iliştirme bilgilerini görüntülemek  701
Showmat Komutu  701
Yedinci Bölüm:
Nitelikler, Dış Referanslar ve DesignCenter
Nitelikler  703
Bağımsız Nitelikler  704
Attdef Komutu  704
Nitelik sorularının ileti alanından ya da iletişim kutusu ile sorulması  716
Attdia sistem değişkeni  716
Nitelik İçeriğini Düzenlemek  719
Ddedit Komutu  719
Nitelikli Bir Bloğu Dağıtmadan Nitelik Özelliklerini ve İçeriğini Değiştirmek  720
Eattedit Komutu  720
Nitelikli Bir Bloğu Dağıtmadan Yalnızca Nitelik İçeriğini Değiştirmek  724
Attedit Komutu  724
Niteliklerin Görünürlüğünü Kontrol Etmek  725
Attdisp Komutu  725
Nitelik Değerlerinin Belirli Biçimlerde Diske Yazılması  726
Eattext Komutu  726
Nitelik şablonu  729
Nitelik Çıkarım Biçimleri  735
Blok Nitelik Yöneticisi  735
Battman Komutu  735
Nitelik Değişikliklerini Bloğun Diğer Örneklerine Yansıtmak  738
Attsync Komutu  738
Nitelikli Bloğun Yeniden Tanımlanması  740
Attredef Komutu  740
Dış Referanslar  741
Dış Referans Nedir?  741
Dış Referans Çağırmak  742
Xattach Komutu  742
Dış referans özellikleri  746
Dış Referansın Bir Özelliğini Çizimin Kalıcı Parçası Haline Getirmek  746
Xbind Komutu  746
Dış Referans Kontrolü  748
Xref Komutu  748
Dış referans çağırmak  751
Dış referansı çizimden ayırmak  751
Dış referansı yeniden yüklemek  751
Dış referansı çizimden kaldırmak  752
Dış referansı, çizimin kalıcı parçası ya da bloğu haline getirmek  752
Dış referansı, çizimin kalıcı parçası haline getirmek  753
Dış referansı, çizimin bloğu haline getirmek  753
Dış referansı çizim olarak açmak  753
Dış referansın adresini görmek  754
Dış referansı değiştirmek  754
Dış referansın yol adresini kaydetmek  754
Dış referansların günlüğünü tutmak  755
Xrefctl sistem değişkeni  755
Dış referans bağımlı katmanların özellik önceliği  756
Visretain sistem değişkeni  756
Dış Referansın Bir Çizim Olarak Açılması  757
Xopen Komutu  757
Dış Referansların İstenen Bir Parçasının Çizime Yerleştirilmesi  757
Xclip Komutu  757
Kırpma sınırını kontrol etmek  758
Xclipframe sistem değişkeni  758
Bileşik-çizgiyi seçerek kırpma sınırı tanımlamak  760
Çokgen kırpma sınırı oluşturmak  763
Dikdörtgen kırpma sınırı oluşturmak  765
Kırpma özelliğini kapatmak  767
Kırpma özelliğini açmak  768
Kırpma derinliği belirlemek  769
Mesafe ile kırpma düzlemi oluşturmak  7 70
Ön ve arka kırpma düzlemini kaldırmak  771
Kırpma sınırını silmek  772
Kırpma sınırını bileşik-çizgiye dönüştürmek  773
DesignCenter  774
Adcenter Komutu  774
DesignCenter Penceresi  775
Ağaç görünümü (Tree view)  775
İçerik alanı [Content area]  778
DesignCenter Araç Çubuğu  781
Ağaç görünümü sağ tuş kısayol menüsü  781
DesignCenter Penceresinin Kullanımı  782
Çizim İçeriğini Görüntülemek  782
Çizime İçerik Eklemek  784
Öğeyi sürükleyerek çizime içerik eklemek  784
İçerik alanı sağ tuş menüsünü kullanarak içerik eklemek  784
DesignCenter ile Blok Tanımlarını Güncelleştirmek  785
DesignCenter ile Çizimleri Açmak  785
Öğeleri, DesignCenter Penceresinden Bir Araç Paletine Eklemek  786
Araç Özelliklerini Kontrol Etmek ve Değiştirmek  786
Araç simgesini güncelleştirmek  787
Araç Özelliklerini Özelleştirmek  787
Çizime DesignCenter Penceresinden ya da Araç Paletinden Sürüklenen Blok
veya Taramaların Ölçeğini Kontrol Etmek 
 789
Blokları Otomatik Olarak Ölçeklemek  790
Options Komutu İletişim Kutusu User Preferences Sekmesi  790
Drag-and-drop scale [Sürükle-ve-bırak ölçeği] Bölümü  790
Çizim birimi belirlemek  791
Insunits sistem değişkeni  791
Kaynak içerik birimini belirlemek  7 91
Insunitsdefsource sistem değişkeni  791
Hedef çizim birimini belirlemek  792
Insunitsdeftarget sistem değişkeni  792
Sürükle-ve-bırak özelliğinin bloklar için kullanımı  793
DesignCenter Penceresini Kapatmak  793
Adcclose Komutu  793
DesignCenter Penceresi Folders Sekmesini Özelleştirmek  794
Adcnavigate Komutu  794
DesignCenter Bloklarının Ön İzleme Resimlerini Türetmek  795
Blockicon Komutu  795
Dış Referansları Düzenlemek  796
Çalışma Kümesi  796
Xfadectl sistem değişkeni  796
Refedit Araç Çubuğu  797
Yerinde Referans Düzenleme  797
Refedit Komutu  797
Çalışma Kümesine Nesneler Eklemek ya da Kümeden Nesneler Çıkartmak  802
Refset Komutu  802
Çalışma kümesine nesne eklemek  803
Çalışma kümesinden nesne çıkartmak  804
Referans Düzenleme Oturumundan Çıkmak  805
Refclose Komutu  805
Değişiklikleri kaydederek referans düzenleme oturumundan çıkmak  805
Değişiklikleri kaydetmeden referans düzenleme oturumundan çıkmak  806
Sekizinci Bölüm:
AutoCAD ve INTERNET
Browse the Web İletişim Kutusunu Kullanmak  810
KÖPRÜLER  811
Köprü nedir?  811
Hyperlinkbase sistem değişkeni  812
Pickfirst sistem değişkeni  812
Dosya ya da Web Sayfasına Erişmek İçin Köprü Kullanmak  812
Köprü sağ tuş menüsü  814
Köprü İmleci, Kısayol Menüsü ve Araç İpucunu Kontrol Etmek  815
Hyperlinkoptions Komutu  815
Köprülerde Göreceli Yollar Kullanmak  816
Elektronik Posta İletisi Oluşturmak İçin Köprü Kullanmak  816
Bloklar İçin Köprüler Kullanmak  817
Yeni Bir Çizim Başlatmak İçin Köprü Kullanmak  817
Önceki Sürümlerde İliştirilmiş URL Tanımlarını Köprülere Dönüştürmek  817
Nesnelere Köprü Eklemek ya da Köprü Bağlantılarını Düzenlemek  818
Hyperlink Komutu  818
Insert Hyperlink İletişim Kutusu  818
Edit Hyperlink İletişim Kutusu  822
Köprü tanımının kaldırılması  823
Url Tanımı Eklemek  823
Attachurl Komutu  823
Alan belirleyerek URL iliştirmek  823
Seçilen nesnelere URL iliştirmek  827
Detachurl Komutu  827
Köprü ile İlişkili Tanıma Ulaşmak  828
Gotourl Komutu  828
Dokuzuncu Bölüm:
Tarama Desenleri ve Yazı-Tipleri
Tarama Desenleri  829
AutoCAD Yazı-Tipleri  835
TrueType Yazı-Tipleri  835
.Shx Yazı-Tipleri  837
Onuncu Bölüm:
Çıktı İşlemi ve Kontrolleri
Model Boşluğu ve Kağıt Düzlemi  839
Çıktı Stilleri  856
Çıktı Stili Tabloları  857
Çıktı Stili Tablosunu Değiştirmek  858
Yerleşim Düzenlerine Çıktı Stili Tabloları Atamak  858
Çıktı Stili Tablolarını Dönüştürmek  858
Convertctb Komutu  858
Çizim Çıktı Stili Tablo Türünü Değiştirmek  860
Convertpstyles Komutu  860
Adlandırılmış çıktı stilleri kullanan bir çizimi renk-bağımlı çıktı stilleri kullanacak
şekilde dönüştürmek 
 861
Renk-bağımlı çıktı stilleri kullanan bir çizimi adlandırılmış çıktı stilleri kullanacak
şekilde dönüştürmek 
 862
Çıktı Stillerini Kontrol Etmek  863
Plotstyle Komutu  863
Current Plot Style [Güncel Çıktı Stili] İletişim Kutusu  863
Select Plot Style [Çıktı Stilini Seç] İletişim Kutusu  864
Çıktı Stilleri Yöneticisi  865
Stylesmanager Komutu  865
Add-a-Plot-Style-Table Wizard [Çıktı Stili Tablosu Ekleme Sihirbazı]  865
Options Komutu Plotting [Çizdirme] Sayfası  869
Çıktı Stili Tablosu Düzenlemek  873
Model ve Layout Sekmeleri  875
Layout Komutu  876
Yerleşim düzenini kopyalamak  876
Yerleşim düzenini silmek  877
Yeni bir yerleşim düzeni oluşturmak  878
Yeni yerleşim düzenini şablondan oluşturmak  879
Yerleşim düzeninin adını değiştirmek  880
Yerleşim düzenini şablon olarak kaydetmek  881
Güncel yerleşim düzenini belirlemek  882
Çizimde tanımlı yerleşim düzenlerini listelemek  882
Yerleşim Düzeni Sihirbazı  883
Layoutwizard Komutu  883
Adım Adım Çıktı Alma İşlemi  891
Dizin  893
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024