Piaget’e göre çocuklar sadece kendisine verileni alan pasif alıcılar olarak görülmemelidir. Onlar, dünyayı algılamada ve bilgiyi edinmede aktif rol oynarlar. Buradan hareketle yapılandırıcı öğrenme yaklaşımında gelişim düzeyini dikkate alma, ön bilgileri harekete geçirme, uygulama ve etkili iletişim kurma gibi kavramlar öne çıkmaktadır. Bu çerçevede çalışmada, öğretimi, eğitim alanındaki son gelişmeler ışığında yapılandırıcı yaklaşıma göre ele alınmaktadır.
Kitapta, Türkçe öğretiminin vazgeçilmez kaynaklarından birisinin metinler olduğundan hareketle Türkçenin eğitimi ve öğretimi alanındaki yeni gelişmeler ışığında elimizdeki metinlerden yararlanabileceğimiz konusunda örnekler ele alınmıştır. Bunun yanı sıra kitapta; etkinlik örnekleri, sosyal beceriler, kazanımlar, altı şapkalı düşünme tekniği, etik değerler, örnek metinlere yer verilmiştir.
Çalışma; yöntem ve teknikler, metinler ve etkinlikler, metinlerde sosyal beceriler, metinlerde kazanımlar, metinlerde altı şapkalı soruları, metinlerde etik değerler ve örnek metinler başlıklı toplamda yedi bölümden oluşmaktadır. Edebiyat, Türkçe ve Sınıf öğretmenleri ile üniversitelerin ilgili bölümlerinde okuyan öğrencilere faydalı olacak bir çalışmadır.
Barkod: 9786053950059
|
Yayın Tarihi: Ekim 2007 |
Baskı Sayısı: 1
|
Ebat: 16x24 |
Sayfa Sayısı: 322
|
Yayınevi: Nobel Yayıncılık
|
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
|
Dili:
Türkçe |
Ekler:
-
|
|