Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere
Türkçe Öğretimi
Ekim 2022 / 1. Baskı / 350 Syf.
Fiyatı: 300.00 TL
Temin süresi 2-3 gündür.
 
Sepete Ekle
   

Türkçe eğitimi, eğitim sürecinin bütününe etki eden önemli yapı taşlarından birini ve eğitimin önemli bir boyutunu oluşturmaktadır. Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin diğer pek çok akademik beceride olduğu gibi Türkçe öğretimi sürecinde de güçlük yaşadığı bilinmektedir. Bu nedenle okurların beğenisine sunulan bu kitabın Türkçe öğretiminin tüm beceri alanlarını barındırması için emek sarf edilmiştir.

Kitabın içeriğinde özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tüm beceri alanlarındaki gelişim özelliklerine hassasiyetle yaklaşılmış; beceri alanlarının gelişimine, değerlendirilmesine, değerlendirme araçlarına ve desteklenmesine ilişkin bilgiler verilmiştir.

Özel öğrenme güçlüğünün kendisini akademik becerilerde gösterdiği ve akademik becerilerin temelinde Türkçe öğretiminin önemli bir yere sahip olduğu düşünüldüğünde bu kitabın alanda çalışan öğretmenler ve uzmanlara, öğretmen adaylarına, ailelere ve paydaşlara önemli bir kaynak görevi üstleneceği düşünülmektedir.

Barkod: 9786254274398
Yayın Tarihi: Ekim 2022
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 350
Yayınevi: Nobel Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Bölüm Yazarları  v
Ön Söz  vii
Bölüm 1: Türkçe Öğretiminin Amaç ve İlkeleri  1
Ali Kırcı
GİRİŞ  2
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN AMAÇLARI  3
Dört Temel Becerinin Geliştirilmesi ve Türkçenin Doğru, Bilinçli ve
Özenli Kullanımı  4
Söz Varlığını Zenginleştirme, Dil Bilinci Oluşturma  5
Okuma Yazma Sevgisi ve Alışkanlığı Kazanma, Yazılı ve Sözlü İfade Becerisi  6
Araştırma, Keşfetme, Yorumlama ve Zihinde Yapılandırma
Becerilerini Geliştirme  7
Çoklu Medya Kaynaklarının Kullanımı, Bilgiyi Düzenleme,
Sorgulama, Kullanma ve Eleştirel Bakış Açısı Kazanma  7
Millî, Manevi, Ahlaki, Tarihî ve Sosyal Değerler ile Estetik ve
Sanatsal Bakış Kazandırma  8
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN TEMEL İLKELERİ  9
Dil Doğal Bir Ortam İçinde Öğretilmelidir  10
Öğretimde Çocuğun Kendi Dilinden Hareket Edilmelidir  11
Türkçe Öğretiminde Bütün Derslerden Yararlanılmalıdır  12
Değişik Dil Çalışmaları Arasında Sıkı Bir İlişki Kurulmalıdır  13
Çeşitli Ders Araç ve Gereçlerinden Yararlanılmalıdır  13
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER AÇISINDAN
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN ÖNEMİ  14
ÖNEMLİ NOKTALAR  16
ÖZET  16
YARARLANILAN KAYNAKLAR  17
Bölüm 2: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Dinleme Becerisinin Gelişimi  19
Necla Işıkdoğan Uğurlu
GİRİŞ  20
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİNLEME BECERİLERİNİN ÖNEMİ  21
DİNLEME BECERİLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER  24
Dinleyici ile İlgili Faktörler  24
Konuşmacı ile İlgili Faktörler  25
DİNLEME BECERİLERİNİN TÜRLERİ  25
Eleştirel Dinleme  26
Not Alarak Dinleme  26
Katılımlı/Katılımsız Dinleme  26
Konuşmacının Yerine Koyarak Dinleme  27
Seçici Dinleme  27
Yaratıcı Dinleme  27
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİNLEME /İZLEME BECERİSİNİN
SINIF DÜZEYLERİNE GÖRE YERİ VE ÖNEMİ  28
İlkokul Düzeyinde Türkçe Dersi Kapsamında Dinleme/İzleme Becerileri  28
Ortaokul Düzeyinde Türkçe Dersi Dinleme/İzleme Becerileri  29
DİNLEDİĞİNİ ANLAMA BECERİSİ VE KARŞILAŞILAN SORUNLAR  30
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE DİNLEME BECERİLERİ  32
DİNLEDİĞİNİ ANLAMA BECERİLERİ VE ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ  34
İŞİTSEL İŞLEMLEME BECERİLERİNDE YAŞANAN GÜÇLÜKLER  35
ÖNEMLİ NOKTALAR  39
ÖZET  39
YARARLANILAN KAYNAKLAR  40
Bölüm 3: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Dinleme Becerisinin
Değerlendirilmesi  43
Mustafa Ceylan
GİRİŞ  44
DİNLEME BECERİSİNİ DEĞERLENDİRMENİN ÖNEMİ  45
DİNLEME BECERİSİNİ DEĞERLENDİRME  47
DİNLEME BECERİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI  48
Geleneksel Ölçme Araçları  48
Çoktan Seçmeli Testler  49
Doğru – Yanlış Soruları  49
Eşleştirme Soruları  50
Boşluk Doldurma Soruları  51
Yazılı Sınavlar  51
Sözlü Sınavlar  52
Alternatif Ölçme Araçları  53
Öz Değerlendirme  53
Akran Değerlendirme  55
Rubrikler  57
Kontrol Listeleri  59
Görüşme  59
Portfolyolar  60
Günlükler  60
Kavram Haritaları  61
Tanılayıcı Dallanmış Ağaç  63
Yapılandırılmış Grid  64
ÖNEMLİ NOKTALAR  65
ÖZET  65
YARARLANILAN KAYNAKLAR  66
Bölüm 4: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Dinleme Becerisinin
Desteklenmesi  69
H. Miray Sümer Dodur
GİRİŞ  70
DİNLEDİĞİNİ ANLAMA  70
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARIN DİNLEME BECERİSİNİN DESTEKLENMESİ
NEDEN ÖNEMLİDİR?  71
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERE DİNLEDİĞİNİ ANLAMA BECERİSİNİN
DESTEKLENMESİ  75
DİNLEME STRATEJİLERİ  77
Çak bir beşlik (Give Me Five)  78
TALS  79
ÖĞRETMENLER İÇİN ÖNERİLER  80
ÖNEMLİ NOKTALAR  85
ÖZET  85
YARARLANILAN KAYNAKLAR  85
Bölüm 5: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Konuşma Becerisinin Gelişimi  89
Emre Laçin
GİRİŞ  90
KONUŞMA NEDİR?  90
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE KONUŞMANIN GELİŞİMİ  92
Alıcı Dil Bozuklukları (Anlama Bozuklukları)  92
İfade Edici Dil Bozuklukları (Konuşma Bozuklukları)  93
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE KONUŞMA BOZUKLUKLARI  93
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE KONUŞMA BOZUKLUĞUNA MÜDAHALE  95
KONUŞMA BECERİSİNİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK ETKİNLİKLER  96
KONUŞMA BECERİSİ KAZANIMI İÇİN ETKİNLİK ÖRNEKLERİ  97
Örnek Etkinlik–1  97
Örnek Etkinlik–2  99
Örnek Etkinlik–3  99
Örnek Etkinlik–4  101
ÖNEMLİ NOKTALAR  103
ÖZET  103
YARARLANILAN KAYNAKLAR  104
Bölüm 6: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Konuşma Becerilerinin
Değerlendirilmesi  105
Şaziye Seçkin Yılmaz
GİRİŞ  106
ÖÖG OLAN ÇOCUKLARIN KONUŞMA ÖZELLİKLERİ  106
ÖÖG’de Konuşma Üretim Hataları  107
ÖÖG’de Konuşma Sesi Bozuklukları  107
ÖÖG’de Sözcük Bulma Güçlükleri  108
ÖÖG’de Konuşma Prozodisi  109
ÖÖG’de İfade Edici Dil Özellikleri  109
ÖÖG OLAN ÇOCUKLARDA DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN
DEĞERLENDİRİLMESİNİN ÖNEMİ  110
ÖÖG OLAN ÇOCUKLARDA KONUŞMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ  111
ÖNEMLİ NOKTALAR  113
ÖZET  114
YARARLANILAN KAYNAKLAR  114
Bölüm 7: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Konuşma Becerisinin
Desteklenmesi  119
Ebru Ünay – Raziye Erdem
GİRİŞ  120
ÖÖG OLAN ÇOCUKLARA KONUŞMA BECERİSİNİN DESTEKLENMESİ
NEDEN ÖNEMLİDİR?  120
ÖÖG OLAN ÇOCUKLARIN KONUŞMA BECERİSİ NASIL DESTEKLENİR?  122
ÖÖG OLAN ÇOCUKLARIN KONUŞMA BECERİSİNİN DESTEKLENMESİNDE
KULLANILAN STRATEJİLER NELERDİR?  124
Doğrudan Öğretim Yöntemi  124
Doğal Öğretim Yöntemleri  127
Doğal Bağlama Dayalı Dil Öğretimi  127
ÖÖG OLAN ÇOCUKLARIN KONUŞMA BECERİLERİNİ DESTEKLEMEYE
YÖNELİK ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER  130
ÖNEMLİ NOKTALAR  134
ÖZET  134
YARARLANILAN KAYNAKLAR  135
Bölüm 8: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Okuma ve
Okuduğunu Anlama Becerilerinin Gelişimi  139
Kemal Afacan
GİRİŞ  140
OKUMANIN BİLEŞENLERİ VE ÖNEMİ  141
OKUDUĞUNU ANLAMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER  143
OKUMA VE OKUDUĞUNU ANLAMADA GELİŞİM MODELLERİ  147
ÖÖG OLAN ÖĞRENCİLERİN OKUMA VE OKUDUĞUNU ANLAMA
BECERİLERİNİN GELİŞİMİ  149
Telafi Modeli  150
Sabit Model  151
Matthew Etkisi  152
ÖNEMLİ NOKTALAR  154
ÖZET  154
YARARLANILAN KAYNAKLAR  155
Bölüm 9: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Okuma ve
Okuduğunu Anlama Becerilerinin Değerlendirilmesi  159
Cebrail Karadaş
GİRİŞ  160
OKUMADA DEĞERLENDİRMENİN YERİ  160
OKUMA VE GELİŞİMİ  162
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE OKUMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ  163
Özel Öğrenme Güçlüğünde Çözümlemenin Değerlendirilmesi  164
Özel Öğrenme Güçlüğünde Okuduğunu Anlamanın Değerlendirilmesi  166
Çoktan Seçmeli Sorular  167
Kısa Yanıtlı Sorular  167
Açık Uçlu Sorular  167
Boşluk Doldurma Soruları  168
Doğru–Yanlış Soruları  168
Formel Olmayan Değerlendirmeler  168
Formel Olmayan Okuma Envanteri (FOOE)  169
Yanlış Analizi Envanteri  170
Formel Değerlendirmeler  171
Kelime Okuma Bilgisi Testi (KOBİT)  172
Sesli Okuma Becerileri ve Anlama Testi–II (SOBAT–II)  172
Okuma Yazma Değerlendirme Bataryası (OYAB)  173
Okuma Becerileri Değerlendirme Aracı (OBDA)  175
ÖNEMLİ NOKTALAR  176
ÖZET  176
YARARLANILAN KAYNAKLAR  177
Bölüm 10: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Okuma ve
Okuduğunu Anlama Becerilerinin Desteklenmesi  179
Erhan Çetin  179
GİRİŞ  180
OKUMA VE OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ NELERDİR?  180
OKUMA VE OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ NEDEN DESTEKLENMELİDİR?  182
ÖÖG’DE OKUMA VE OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ
NEDEN DESTEKLENMELİDİR?  183
ÖÖG DE OKUMA VE OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİNİN
DESTEKLENMESİNDE KULLANILAN TEKNİK VE STRATEJİLER NELERDİR?  187
Okuma Öncesi  187
Ön İzleme – Gözden Geçirme – İnceleme Tekniği  188
Okuma Amacı Belirleme Tekniği  188
Metinle İlgili Sorular Oluşturma Tekniği  188
Metinle İlgili Tahminlerde Bulunma Tekniği  188
Okuma Amacını Açıklama Stratejisi  189
TELLS Stratejisi  189
Okuma Sırası  190
Akıcı Okumanın Sağlanması  190
Hikâye Haritası Tekniği  190
Bilgilendirici Metinlerde Çalışma Rehberi Kullanma  191
Tekrarlı Okuma Yöntemi  191
Eşli Okuma Yöntemi  191
Eko Okuma  192
Okuma Sonrası  192
Özetleme Stratejisi  192
QAR Stratejisi  193
Bütüncül Yaklaşımlar  193
REAP Tekniği  193
KWL Stratejisi  194
Karşılıklı Öğretim Tekniği  194
SQ4R Tekniği  195
İş Birlikçi Stratejik Okuma  195
Okuyucu Tiyatrosu  195
POSSE Stratejisi  196
ÖNEMLİ NOKTALAR  197
ÖZET  197
YARARLANILAN KAYNAKLAR  198
Bölüm 11: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Yazma Becerisinin Gelişimi  207
Kürşat Öğülmüş
GİRİŞ  208
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YAZMA BECERİSİNİN YERİ  208
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YAZMA GELİŞİM AŞAMALARININ BİLİNMESİNİN ÖNEMİ  209
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARDA YAZMA BECERİSİNİN GELİŞİMİ  210
Karalama Aşaması  211
Doğrusal Tekrarlama Aşaması  212
Harf Benzeri Şekiller Oluşturma Aşaması  213
Harflerle Sesleri İlişkilendirme Aşaması  214
Harflemeye Geçiş Aşaması  215
Yazma Aşaması  215
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARDA YAZMA ÖĞRETİMİ  217
Ürün Odaklı Yazma Yaklaşımı  217
Süreç Odaklı Yazma Yaklaşımı  218
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARIN YAZMA GELİŞİMLERİNİ
DESTEKLEMEK İÇİN ÖNERİLER  220
ÖNEMLİ NOKTALAR  221
ÖZET  222
YARARLANILAN KAYNAKLAR  224
Bölüm 12: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Yazma Becerisinin
Değerlendirilmesi  225
Murat Hikmet Açıkgöz
GİRİŞ  226
DEĞERLENDİRME NEDİR?  227
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARDA YAZMA BECERİLERİNİN
DEĞERLENDİRİLMESİ  227
Değerlendirilen Beceri Alanları  228
El Yazısı  229
Harfleme  230
Yazılı İfade  230
Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesinin Amacı ve Önemi  231
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN YAZMA BECERİLERİNİN
DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER  233
Formel Değerlendirme  234
Başarı Testleri  234
Tutum Testleri  237
İnformel Değerlendirme  238
Öğretim Programına (Müfredata) Dayalı Değerlendirme  239
Yazılı İfadenin Öğretim Programına Dayalı Değerlendirilmesi  240
Harflemenin Öğretim Programına Dayalı Olarak Değerlendirilmesi  241
Hata Analizi  242
Yazılı İfade Boyutuna Yönelik Hata Analizi  243
Harfleme Boyutuna Yönelik Hata Analizi  243
El Yazısı Boyutuna Yönelik Hata Analizi  244
Gelişim Dosyası (Portfolyo) Değerlendirme  244
Performansa Dayalı Değerlendirme  245
İnformal Puanlama Türleri  247
Çözümleyici Puanlama  247
Bütünsel Puanlama  250
YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE FORMEL VE
İNFORMEL YÖNTEMLERİN KARŞILAŞTIRILMASI  251
ÖNEMLİ NOKTALAR  252
ÖZET  252
YARARLANILAN KAYNAKLAR  253
Bölüm 13: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Yazma Becerisinin
Desteklenmesi  255
Orhan Çakıroğlu
GİRİŞ  256
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARIN YAZMADA YAŞADIĞI GÜÇLÜKLER  256
Transkripsiyon  260
Cümle Düzeyinde Beceriler  261
Kompozisyon Becerileri  261
Motivasyon  262
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERİN YAZMA BECERİLERİNİN
DESTEKLENMESİ  263
El Yazısı  266
Cümle Düzeyinde Beceriler  267
Kompozisyon Becerileri  268
Motivasyon  268
Özetleme  270
İş Birlikçi Yazma  270
Yazma Öncesi Hazırlık  270
Fikir Üretme  271
Fikir Geliştirme ve Organize Etme  272
Gözden Geçirme  273
Düzenleme  274
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERİN YAZMA BECERİSİNİ
GELİŞTİRMEDE KULLANILABİLECEK STRATEJİLER  274
Öz Düzenlemeli Strateji Geliştirme  277
ÖNEMLİ NOKTALAR  279
ÖZET  280
YARARLANILAN KAYNAKLAR  281
Bölüm 14: Metin Öğretiminin Türkçe Öğretimine Etkisi  283
Hasan Ferşat Taşlıbeyaz
GİRİŞ  284
METİN NEDİR?  285
METİN TÜRLERİ NELERDİR?  286
Öyküleyici Metin  286
Bilgilendirici Metin  288
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE METİN ÖĞRETİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ NEDİR?  289
ÖÖG OLAN ÇOCUKLARDA METİN TÜRLERİ ÖĞRETİMİ NASIL YAPILIR?  292
Okuma Öncesi Stratejiler  292
Öyküleyici Metin  292
Bilgilendirici Metin  294
Okuma Sırası Stratejileri  295
Soru Üretme Stratejisi  295
Başka İfadelerle Açıklama /Not Alma Stratejileri  297
Okuma Sonrası Stratejileri  298
Soru Cevap İlişkisi (QAR) Stratejisİ  298
Özet Becerileri Stratejisi  299
STRATEJİ ÖĞRETİM AŞAMALARI  300
Ön Bilgileri Geliştirme ve Etkinleştirme  300
Stratejiyi Tartışma  301
Model Olma  302
Stratejiyi Ezberleme  302
Destekleme  302
Bağımsız Uygulama  303
ÖNEMLİ NOKTALAR  303
YARARLANILAN KAYNAKLAR  305
Bölüm 15: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretiminde
Teknoloji Kullanımı  309
Halil İbrahim Çakır
GİRİŞ  310
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMININ YERİ VE ÖNEMİ  310
YARDIMCI TEKNOLOJİLER VE OKURYAZARLIK BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ  312
OKUMA BECERİSİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI  315
YAZMA BECERİSİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI  319
DİNLEME BECERİSİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI  321
ÖNEMLİ NOKTALAR  323
ÖZET  324
YARARLANILAN KAYNAKLAR  325
ÖZ GEÇMİŞLER  327
 







 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Bölüm Yazarları  v
Ön Söz  vii
Bölüm 1: Türkçe Öğretiminin Amaç ve İlkeleri  1
Ali Kırcı
GİRİŞ  2
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN AMAÇLARI  3
Dört Temel Becerinin Geliştirilmesi ve Türkçenin Doğru, Bilinçli ve
Özenli Kullanımı  4
Söz Varlığını Zenginleştirme, Dil Bilinci Oluşturma  5
Okuma Yazma Sevgisi ve Alışkanlığı Kazanma, Yazılı ve Sözlü İfade Becerisi  6
Araştırma, Keşfetme, Yorumlama ve Zihinde Yapılandırma
Becerilerini Geliştirme  7
Çoklu Medya Kaynaklarının Kullanımı, Bilgiyi Düzenleme,
Sorgulama, Kullanma ve Eleştirel Bakış Açısı Kazanma  7
Millî, Manevi, Ahlaki, Tarihî ve Sosyal Değerler ile Estetik ve
Sanatsal Bakış Kazandırma  8
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN TEMEL İLKELERİ  9
Dil Doğal Bir Ortam İçinde Öğretilmelidir  10
Öğretimde Çocuğun Kendi Dilinden Hareket Edilmelidir  11
Türkçe Öğretiminde Bütün Derslerden Yararlanılmalıdır  12
Değişik Dil Çalışmaları Arasında Sıkı Bir İlişki Kurulmalıdır  13
Çeşitli Ders Araç ve Gereçlerinden Yararlanılmalıdır  13
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER AÇISINDAN
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN ÖNEMİ  14
ÖNEMLİ NOKTALAR  16
ÖZET  16
YARARLANILAN KAYNAKLAR  17
Bölüm 2: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Dinleme Becerisinin Gelişimi  19
Necla Işıkdoğan Uğurlu
GİRİŞ  20
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİNLEME BECERİLERİNİN ÖNEMİ  21
DİNLEME BECERİLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER  24
Dinleyici ile İlgili Faktörler  24
Konuşmacı ile İlgili Faktörler  25
DİNLEME BECERİLERİNİN TÜRLERİ  25
Eleştirel Dinleme  26
Not Alarak Dinleme  26
Katılımlı/Katılımsız Dinleme  26
Konuşmacının Yerine Koyarak Dinleme  27
Seçici Dinleme  27
Yaratıcı Dinleme  27
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİNLEME /İZLEME BECERİSİNİN
SINIF DÜZEYLERİNE GÖRE YERİ VE ÖNEMİ  28
İlkokul Düzeyinde Türkçe Dersi Kapsamında Dinleme/İzleme Becerileri  28
Ortaokul Düzeyinde Türkçe Dersi Dinleme/İzleme Becerileri  29
DİNLEDİĞİNİ ANLAMA BECERİSİ VE KARŞILAŞILAN SORUNLAR  30
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE DİNLEME BECERİLERİ  32
DİNLEDİĞİNİ ANLAMA BECERİLERİ VE ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ  34
İŞİTSEL İŞLEMLEME BECERİLERİNDE YAŞANAN GÜÇLÜKLER  35
ÖNEMLİ NOKTALAR  39
ÖZET  39
YARARLANILAN KAYNAKLAR  40
Bölüm 3: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Dinleme Becerisinin
Değerlendirilmesi  43
Mustafa Ceylan
GİRİŞ  44
DİNLEME BECERİSİNİ DEĞERLENDİRMENİN ÖNEMİ  45
DİNLEME BECERİSİNİ DEĞERLENDİRME  47
DİNLEME BECERİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI  48
Geleneksel Ölçme Araçları  48
Çoktan Seçmeli Testler  49
Doğru – Yanlış Soruları  49
Eşleştirme Soruları  50
Boşluk Doldurma Soruları  51
Yazılı Sınavlar  51
Sözlü Sınavlar  52
Alternatif Ölçme Araçları  53
Öz Değerlendirme  53
Akran Değerlendirme  55
Rubrikler  57
Kontrol Listeleri  59
Görüşme  59
Portfolyolar  60
Günlükler  60
Kavram Haritaları  61
Tanılayıcı Dallanmış Ağaç  63
Yapılandırılmış Grid  64
ÖNEMLİ NOKTALAR  65
ÖZET  65
YARARLANILAN KAYNAKLAR  66
Bölüm 4: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Dinleme Becerisinin
Desteklenmesi  69
H. Miray Sümer Dodur
GİRİŞ  70
DİNLEDİĞİNİ ANLAMA  70
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARIN DİNLEME BECERİSİNİN DESTEKLENMESİ
NEDEN ÖNEMLİDİR?  71
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERE DİNLEDİĞİNİ ANLAMA BECERİSİNİN
DESTEKLENMESİ  75
DİNLEME STRATEJİLERİ  77
Çak bir beşlik (Give Me Five)  78
TALS  79
ÖĞRETMENLER İÇİN ÖNERİLER  80
ÖNEMLİ NOKTALAR  85
ÖZET  85
YARARLANILAN KAYNAKLAR  85
Bölüm 5: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Konuşma Becerisinin Gelişimi  89
Emre Laçin
GİRİŞ  90
KONUŞMA NEDİR?  90
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE KONUŞMANIN GELİŞİMİ  92
Alıcı Dil Bozuklukları (Anlama Bozuklukları)  92
İfade Edici Dil Bozuklukları (Konuşma Bozuklukları)  93
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE KONUŞMA BOZUKLUKLARI  93
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE KONUŞMA BOZUKLUĞUNA MÜDAHALE  95
KONUŞMA BECERİSİNİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK ETKİNLİKLER  96
KONUŞMA BECERİSİ KAZANIMI İÇİN ETKİNLİK ÖRNEKLERİ  97
Örnek Etkinlik–1  97
Örnek Etkinlik–2  99
Örnek Etkinlik–3  99
Örnek Etkinlik–4  101
ÖNEMLİ NOKTALAR  103
ÖZET  103
YARARLANILAN KAYNAKLAR  104
Bölüm 6: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Konuşma Becerilerinin
Değerlendirilmesi  105
Şaziye Seçkin Yılmaz
GİRİŞ  106
ÖÖG OLAN ÇOCUKLARIN KONUŞMA ÖZELLİKLERİ  106
ÖÖG’de Konuşma Üretim Hataları  107
ÖÖG’de Konuşma Sesi Bozuklukları  107
ÖÖG’de Sözcük Bulma Güçlükleri  108
ÖÖG’de Konuşma Prozodisi  109
ÖÖG’de İfade Edici Dil Özellikleri  109
ÖÖG OLAN ÇOCUKLARDA DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN
DEĞERLENDİRİLMESİNİN ÖNEMİ  110
ÖÖG OLAN ÇOCUKLARDA KONUŞMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ  111
ÖNEMLİ NOKTALAR  113
ÖZET  114
YARARLANILAN KAYNAKLAR  114
Bölüm 7: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Konuşma Becerisinin
Desteklenmesi  119
Ebru Ünay – Raziye Erdem
GİRİŞ  120
ÖÖG OLAN ÇOCUKLARA KONUŞMA BECERİSİNİN DESTEKLENMESİ
NEDEN ÖNEMLİDİR?  120
ÖÖG OLAN ÇOCUKLARIN KONUŞMA BECERİSİ NASIL DESTEKLENİR?  122
ÖÖG OLAN ÇOCUKLARIN KONUŞMA BECERİSİNİN DESTEKLENMESİNDE
KULLANILAN STRATEJİLER NELERDİR?  124
Doğrudan Öğretim Yöntemi  124
Doğal Öğretim Yöntemleri  127
Doğal Bağlama Dayalı Dil Öğretimi  127
ÖÖG OLAN ÇOCUKLARIN KONUŞMA BECERİLERİNİ DESTEKLEMEYE
YÖNELİK ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER  130
ÖNEMLİ NOKTALAR  134
ÖZET  134
YARARLANILAN KAYNAKLAR  135
Bölüm 8: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Okuma ve
Okuduğunu Anlama Becerilerinin Gelişimi  139
Kemal Afacan
GİRİŞ  140
OKUMANIN BİLEŞENLERİ VE ÖNEMİ  141
OKUDUĞUNU ANLAMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER  143
OKUMA VE OKUDUĞUNU ANLAMADA GELİŞİM MODELLERİ  147
ÖÖG OLAN ÖĞRENCİLERİN OKUMA VE OKUDUĞUNU ANLAMA
BECERİLERİNİN GELİŞİMİ  149
Telafi Modeli  150
Sabit Model  151
Matthew Etkisi  152
ÖNEMLİ NOKTALAR  154
ÖZET  154
YARARLANILAN KAYNAKLAR  155
Bölüm 9: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Okuma ve
Okuduğunu Anlama Becerilerinin Değerlendirilmesi  159
Cebrail Karadaş
GİRİŞ  160
OKUMADA DEĞERLENDİRMENİN YERİ  160
OKUMA VE GELİŞİMİ  162
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE OKUMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ  163
Özel Öğrenme Güçlüğünde Çözümlemenin Değerlendirilmesi  164
Özel Öğrenme Güçlüğünde Okuduğunu Anlamanın Değerlendirilmesi  166
Çoktan Seçmeli Sorular  167
Kısa Yanıtlı Sorular  167
Açık Uçlu Sorular  167
Boşluk Doldurma Soruları  168
Doğru–Yanlış Soruları  168
Formel Olmayan Değerlendirmeler  168
Formel Olmayan Okuma Envanteri (FOOE)  169
Yanlış Analizi Envanteri  170
Formel Değerlendirmeler  171
Kelime Okuma Bilgisi Testi (KOBİT)  172
Sesli Okuma Becerileri ve Anlama Testi–II (SOBAT–II)  172
Okuma Yazma Değerlendirme Bataryası (OYAB)  173
Okuma Becerileri Değerlendirme Aracı (OBDA)  175
ÖNEMLİ NOKTALAR  176
ÖZET  176
YARARLANILAN KAYNAKLAR  177
Bölüm 10: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Okuma ve
Okuduğunu Anlama Becerilerinin Desteklenmesi  179
Erhan Çetin  179
GİRİŞ  180
OKUMA VE OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ NELERDİR?  180
OKUMA VE OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ NEDEN DESTEKLENMELİDİR?  182
ÖÖG’DE OKUMA VE OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ
NEDEN DESTEKLENMELİDİR?  183
ÖÖG DE OKUMA VE OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİNİN
DESTEKLENMESİNDE KULLANILAN TEKNİK VE STRATEJİLER NELERDİR?  187
Okuma Öncesi  187
Ön İzleme – Gözden Geçirme – İnceleme Tekniği  188
Okuma Amacı Belirleme Tekniği  188
Metinle İlgili Sorular Oluşturma Tekniği  188
Metinle İlgili Tahminlerde Bulunma Tekniği  188
Okuma Amacını Açıklama Stratejisi  189
TELLS Stratejisi  189
Okuma Sırası  190
Akıcı Okumanın Sağlanması  190
Hikâye Haritası Tekniği  190
Bilgilendirici Metinlerde Çalışma Rehberi Kullanma  191
Tekrarlı Okuma Yöntemi  191
Eşli Okuma Yöntemi  191
Eko Okuma  192
Okuma Sonrası  192
Özetleme Stratejisi  192
QAR Stratejisi  193
Bütüncül Yaklaşımlar  193
REAP Tekniği  193
KWL Stratejisi  194
Karşılıklı Öğretim Tekniği  194
SQ4R Tekniği  195
İş Birlikçi Stratejik Okuma  195
Okuyucu Tiyatrosu  195
POSSE Stratejisi  196
ÖNEMLİ NOKTALAR  197
ÖZET  197
YARARLANILAN KAYNAKLAR  198
Bölüm 11: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Yazma Becerisinin Gelişimi  207
Kürşat Öğülmüş
GİRİŞ  208
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YAZMA BECERİSİNİN YERİ  208
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YAZMA GELİŞİM AŞAMALARININ BİLİNMESİNİN ÖNEMİ  209
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARDA YAZMA BECERİSİNİN GELİŞİMİ  210
Karalama Aşaması  211
Doğrusal Tekrarlama Aşaması  212
Harf Benzeri Şekiller Oluşturma Aşaması  213
Harflerle Sesleri İlişkilendirme Aşaması  214
Harflemeye Geçiş Aşaması  215
Yazma Aşaması  215
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARDA YAZMA ÖĞRETİMİ  217
Ürün Odaklı Yazma Yaklaşımı  217
Süreç Odaklı Yazma Yaklaşımı  218
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARIN YAZMA GELİŞİMLERİNİ
DESTEKLEMEK İÇİN ÖNERİLER  220
ÖNEMLİ NOKTALAR  221
ÖZET  222
YARARLANILAN KAYNAKLAR  224
Bölüm 12: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Yazma Becerisinin
Değerlendirilmesi  225
Murat Hikmet Açıkgöz
GİRİŞ  226
DEĞERLENDİRME NEDİR?  227
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARDA YAZMA BECERİLERİNİN
DEĞERLENDİRİLMESİ  227
Değerlendirilen Beceri Alanları  228
El Yazısı  229
Harfleme  230
Yazılı İfade  230
Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesinin Amacı ve Önemi  231
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN YAZMA BECERİLERİNİN
DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER  233
Formel Değerlendirme  234
Başarı Testleri  234
Tutum Testleri  237
İnformel Değerlendirme  238
Öğretim Programına (Müfredata) Dayalı Değerlendirme  239
Yazılı İfadenin Öğretim Programına Dayalı Değerlendirilmesi  240
Harflemenin Öğretim Programına Dayalı Olarak Değerlendirilmesi  241
Hata Analizi  242
Yazılı İfade Boyutuna Yönelik Hata Analizi  243
Harfleme Boyutuna Yönelik Hata Analizi  243
El Yazısı Boyutuna Yönelik Hata Analizi  244
Gelişim Dosyası (Portfolyo) Değerlendirme  244
Performansa Dayalı Değerlendirme  245
İnformal Puanlama Türleri  247
Çözümleyici Puanlama  247
Bütünsel Puanlama  250
YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE FORMEL VE
İNFORMEL YÖNTEMLERİN KARŞILAŞTIRILMASI  251
ÖNEMLİ NOKTALAR  252
ÖZET  252
YARARLANILAN KAYNAKLAR  253
Bölüm 13: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Yazma Becerisinin
Desteklenmesi  255
Orhan Çakıroğlu
GİRİŞ  256
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARIN YAZMADA YAŞADIĞI GÜÇLÜKLER  256
Transkripsiyon  260
Cümle Düzeyinde Beceriler  261
Kompozisyon Becerileri  261
Motivasyon  262
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERİN YAZMA BECERİLERİNİN
DESTEKLENMESİ  263
El Yazısı  266
Cümle Düzeyinde Beceriler  267
Kompozisyon Becerileri  268
Motivasyon  268
Özetleme  270
İş Birlikçi Yazma  270
Yazma Öncesi Hazırlık  270
Fikir Üretme  271
Fikir Geliştirme ve Organize Etme  272
Gözden Geçirme  273
Düzenleme  274
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERİN YAZMA BECERİSİNİ
GELİŞTİRMEDE KULLANILABİLECEK STRATEJİLER  274
Öz Düzenlemeli Strateji Geliştirme  277
ÖNEMLİ NOKTALAR  279
ÖZET  280
YARARLANILAN KAYNAKLAR  281
Bölüm 14: Metin Öğretiminin Türkçe Öğretimine Etkisi  283
Hasan Ferşat Taşlıbeyaz
GİRİŞ  284
METİN NEDİR?  285
METİN TÜRLERİ NELERDİR?  286
Öyküleyici Metin  286
Bilgilendirici Metin  288
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE METİN ÖĞRETİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ NEDİR?  289
ÖÖG OLAN ÇOCUKLARDA METİN TÜRLERİ ÖĞRETİMİ NASIL YAPILIR?  292
Okuma Öncesi Stratejiler  292
Öyküleyici Metin  292
Bilgilendirici Metin  294
Okuma Sırası Stratejileri  295
Soru Üretme Stratejisi  295
Başka İfadelerle Açıklama /Not Alma Stratejileri  297
Okuma Sonrası Stratejileri  298
Soru Cevap İlişkisi (QAR) Stratejisİ  298
Özet Becerileri Stratejisi  299
STRATEJİ ÖĞRETİM AŞAMALARI  300
Ön Bilgileri Geliştirme ve Etkinleştirme  300
Stratejiyi Tartışma  301
Model Olma  302
Stratejiyi Ezberleme  302
Destekleme  302
Bağımsız Uygulama  303
ÖNEMLİ NOKTALAR  303
YARARLANILAN KAYNAKLAR  305
Bölüm 15: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretiminde
Teknoloji Kullanımı  309
Halil İbrahim Çakır
GİRİŞ  310
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMININ YERİ VE ÖNEMİ  310
YARDIMCI TEKNOLOJİLER VE OKURYAZARLIK BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ  312
OKUMA BECERİSİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI  315
YAZMA BECERİSİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI  319
DİNLEME BECERİSİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI  321
ÖNEMLİ NOKTALAR  323
ÖZET  324
YARARLANILAN KAYNAKLAR  325
ÖZ GEÇMİŞLER  327
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024