Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
SMK Kapsamında İlaç Markaları
Ekim 2024 / 1. Baskı / 210 Syf.
Fiyatı: 380.00 TL
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle
   

İlaçlar, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK) tarafından ruhsat verilmeksizin piyasaya sunulamaz. Ruhsat başvurusunda ilgili ilaç için bir isim önerilmesi gerekmektedir. TİTCK, ruhsat başvurusunda sunulan bu ilaç ismini önceki ruhsatlı ilaçlarla karışmasını engellemek için bir çeşit denetime tabi tutmaktadır. İlaç şirketleri ruhsat başvurusunda TİTCK'ya sundukları bu ürün ismini ayrıca TÜRKPATENT nezdinde marka olarak da tescil ettirebilirler, ancak bu tescil zorunlu değildir.

Uygulamada marka olarak tescil edilmeyen ilaç isimleriyle, tescilli ilaç markaları arasında hukuki ihtilaflar doğmaktadır. Ayrıca tescilli iki ilaç markası arasında da özellikle Sınai Mülkiyet Kanunu m. 6/1'de düzenlenen "karıştırılma ihtimali" kaynaklı nispi tescil engelinin doğduğu iddiası çok yaygındır. Karıştırılma ihtimali değerlendirmesinde temel olarak işaretlerin ve mal/hizmetlerin benzerliği, ilgili tüketici kesimi ve önceki markanın ayırt edici gücü dikkate alınmaktadır. İlaç isimleri çoğu zaman etken maddelere veya tedavisi hedeflenen hastalıklara atıf yoluyla oluşturulduğu için aynı hastalığa yönelik olan veya aynı etken maddeyi içeren ilaç markalarının çok benzer olması olağan bir durumdur ve bu iki marka arasında karıştırılma ihtimalini artıran bir etmendir. Ancak Yargıtay, ilaçların ilgili tüketici kesiminin doktorlar ve eczacılardan oluşan uzman tüketiciler olduğunu ve bu kişilerin ilaç markalarının çok benzer olmasına rağmen bunları karıştırmayacağını içtihat etmektedir.

Bu çalışma kapsamında, ilaç markalarının tescili aşamasında gündeme gelebilecek marka hukuku kaynaklı hukuki sorunlar ele alınmıştır.

Konu Başlıkları
İlaçların Ruhsatlandırılması
Karıştırılma İhtimali
Önceki Hakkın Varlığı
İlgili Tüketici Kesimi
Barkod: 9789750295355
Yayın Tarihi: Ekim 2024
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 210
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Tablolar Listesi  13
Resimler Listesi  15
Şekiller Listesi  17
Kısaltmalar Listesi  19
Giriş  21
Birinci Bölüm
İLAÇ KAVRAMI
I. GENEL OLARAK  25
II. AVRUPA BİRLİĞİ’NDE TIBBİ ÜRÜN (İLAÇ) KAVRAMI  26
A. Sunuma Dayalı Tıbbi Ürün Tanımı  29
1. Madde veya Maddeler Kombinasyonu  30
2. Hastalığın Tedavi Edilmesi veya Önlenmesi  31
3. Sunum  32
B. Fonksiyonel İlaç Tanımı  34
III. TÜRKİYE’DE BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN (İLAÇ) KAVRAMI  38
A. Mevzuatta İlaç Tanımı  38
B. Doktrinde İlaç Tanımı  40
C. İlaç Markası Kavramı  43
IV. İLAÇ TÜRLERİ  46
A. Genel Olarak  46
B. Ruhsata Tabi İlaç – Ruhsata Tabi Olmayan İlaç  46
C. Reçeteli İlaç – Reçetesiz İlaç  47
D. Orijinal İlaç – Jenerik İlaç  48
V. İLACIN İSİMLENDİRİLMESİ VE INN SİSTEMİ  49
A. Genel Olarak  49
B. Mülkiyete Konu Olmayan Uluslararası İsimler (INN’s)  50
1. Genel Olarak  50
2. Uluslararası Adlandırma Sisteminin Zorunluluğu  50
3. INN Seçim Süreci  51
4. INN Bileşenleri  52
5. INN'ler ve Markalar  53
a. Genel Olarak  53
b. Uluslararası Düzlemde INN’lerin İlaç İsmi veya Marka Olarak Tescili  57
aa. Avrupa İlaç Ajansı (EMA)  57
bb. WIPO  59
cc. Türk Hukuku Kapsamında INN’lerin İlaç İsmi veya Marka Olarak Tescili  60
VI. İLACIN RUHSATLANDIRILMASI  64
A. Genel Olarak  64
B. Ruhsat Başvurusunda İlaç İsminin TİTCK’ya Sunulması Şartı  65
1. Genel Olarak  65
2. TİTCK ve EMA Nezdinde İlaç İsimlerinin Seçimi ve Benzerlik Değerlendirmesi  67
İkinci Bölüm
İLAÇLAR EKSENİNDE MARKA KAVRAMI
I. GENEL OLARAK  69
II. MARKANIN TANIMI VE UNSURLARI  70
A. Markanın Tanımı  70
B. Markanın Unsurları  70
1. İşaret Unsuru  71
2. Ayırt Edicilik Unsuru  71
3. Açık ve Kesin Olma Unsuru  72
III. MARKA OLABİLECEK İŞARETLER  72
IV. MARKANIN FONKSİYONLARI  73
A. Kaynak Gösterme Fonksiyonu  74
B. Reklam Fonksiyonu  74
V. İLAÇLAR EKSENİNDE MARKANIN TESCİLİ  75
A. Genel Olarak  75
B. İlaçlar Ekseninde Marka Tescilinde Mutlak Ret Nedenleri  80
1. Başvuruya Konu Mal veya Hizmet Açısından Tanımlayıcı Nitelikteki İşaretler  81
2. Önceden Tescilli veya Başvurusu Yapılmış Marka ile Aynı veya Ayırt Edilemeyecek Derecede Benzer İşaretler  82
a. İşaretlerin Ayniyeti  83
b. İşaretlerin Ayırt Edilemeyecek Derecede Benzer Olması  84
c. Mal/Hizmetin Aynı veya Aynı Tür Olması  85
3. Malın Şeklini veya Mala Asli Değerini Veren Şekli İçeren İşaretler  91
4. Halkı Yanıltıcı İşaretler  94
C. İlaçlar Ekseninde Marka Tescilinde Nispi Ret Nedenleri  95
1. Genel Olarak  95
2. Önceki Marka ile Aynı veya Benzer İşaretin Aynı veya Benzer Mal/Hizmetlerde Tescil Başvurusu  96
a. İşaretlerin Aynı veya Benzer Olması  97
aa. Genel Olarak  97
bb. İşaretlerin Benzerliği  97
b. Mal/Hizmetin Aynı veya Benzer Olması  99
aa. Genel Olarak  99
bb. Benzer Mal ve Hizmet  101
3. Önceki Hakkın Varlığı  104
a. İlaç Ruhsatı ve Marka İlişkisi  107
aa. RELAXOL Kararları  110
bb. MELOX Kararları  112
aaa. 2016/14036 E. & 2018/5231 K. Sayılı Karar  113
bbb. 2019/1758 E. & 2020/925 K. Sayılı Karar  114
ccc. 2020/1837 E. & 2021/1722 K. Sayılı Karar  115
cc. ZINCOVER Kararı  117
dd. SEFDOTİN Kararı  118
ee. NOVITAS Kararı  119
4. Türkiye’de Belirli Bir Tanınmışlık Düzeyine Ulaşan Markalar  120
a. Markanın Türkiye’de Tescilli ve Türkiye Genelinde Tanınmışlık Düzeyine Ulaşmış Olması  121
b. Markanın Tanınmışlığından Haksız bir Yarar Sağlanması veya Markanın İtibarının Zarar Görmesi veya Ayırt Edici Karakterinin Zedelenmesi  122
aa. ECZACIBAŞI Kararı  123
bb. MAXPANTHEN Kararı  123
cc. ASPİRİN/ASPİRİKS Kararı  124
dd. GRİPİN/GRİPPİN Kararı  125
ee. GRİPİN/GRİPİN Kararı  127
ff. BİM/BİMATİM Kararı  129
gg. BİM/HARBİM Kararları  131
hh. FAKO Kararı  131
ii. ÜLKER/ÜLKEM Kararı  132
jj. NEOLIN Kararı  133
kk. MOLFİX/MOFEX Kararı  134
c. Haklı Sebebin Bulunmaması  134
5. Markanın Başkasına Ait Kişi İsmi, Ticaret Unvanı, Fotoğraf, Telif Hakkı veya Herhangi Bir Fikri Mülkiyet Hakkını İçermesi  134
6. Kötü Niyetle Gerçekleştirilen Marka Tescil Başvuruları  135
D. Marka Tescil Başvurusuna İtiraz ve Görüş Bildirme  137
E. Yayına İtirazın İncelenmesi ve Sonraki Süreç  138
Üçüncü Bölüm
İLAÇ MARKALARI ARASINDA KARIŞTIRILMA İHTİMALİ
I. GENEL OLARAK  141
II. KARIŞTIRILMA İHTİMALİ İLE İLGİLİ DÜZENLEMELER  143
A. TRIPS  143
B. MarKHK  144
C. SMK  144
1. Tescil Engeli Olarak  144
2. Hükümsüzlük Sebebi Olarak  145
3. Marka Hakkına Tecavüz Eylemi Olarak  145
III. YARGITAY’IN İLAÇ MARKALARINA İLİŞKİN İÇTİHATLARI  145
IV. DOKTRİNDE İLAÇ MARKALARI ARASINDA İLTİBAS  148
V. KARIŞTIRILMA İHTİMALİNİN GÖRÜNÜM BİÇİMLERİ  149
A. Doğrudan Karıştırılma İhtimali  150
B. Dolaylı Karıştırılma İhtimali  150
VI. KARIŞTIRILMA İHTİMALİ DEĞERLENDİRMESİNİ ETKİLEYEN UNSURLAR  150
A. Genel Olarak  150
B. İlgili Tüketici Kesimi ve Dikkat Düzeyleri  154
1. Genel Olarak  154
2. İlgili Tüketici ve Dikkat Seviyesine Göre Tüketici Grupları  155
a. İlgili Tüketicinin Belirlenmesi  156
aa. Genel Tüketici Grubu  158
bb. Uzman Tüketici Grubu  158
b. Ürün/Hizmetin Niteliğine Bağlı Olarak İlgili Tüketicinin Dikkat Seviyesinin Belirlenmesi  159
3. İlaç Markalarının Tüketici Grubu ve Dikkat Düzeyleri  160
a. Reçeteli Olup Olmamasına Göre İlaçların İlgili Tüketicisinin ve Dikkat Düzeylerinin Tespit Edilmesi  161
aa. Reçeteli İlaçların İlgili Tüketicisi ve Dikkat Düzeyinin Belirlenmesi  163
aaa. Reçeteli İlaçların İlgili Tüketici Kesiminin Doktor ve Eczacı gibi Uzman Kesimden Oluştuğu ve Bunlar Nezdindeki Karıştırılma İhtimalinin Son Derece Düşük Olduğu Görüşü  163
aaaa. HGK’nın 2021 Yılında Verdiği Karar  165
bbb. Reçeteli İlaçlar Arasındaki İltibas İhtimalini Artırıcı Görüşler  167
aaaa. Reçeteli İlaçların İlgili Tüketici Kesiminin Doktor ve Eczacılar Yanında Hastalar Da Olduğu Görüşü  167
bbbb. Reçeteli İlaçların İlgili Tüketici Kesimine Doktor ve Eczacıların Yanında Eczacı Kalfalarının da Dahil Olduğu Yönündeki Görüş  169
cccc. Reçeteli İlaçların Fiilen Reçetesiz de Satılabileceği Yönündeki Görüş  171
bb. Reçetesiz İlaçların İlgili Tüketici Kesiminin ve Dikkat Düzeyinin Belirlenmesi  171
aaa. Reçetesiz İlaçların İlgili Tüketicisinin Doktor, Eczacı ve Hastalar (Yani Genel Anlamda Halk) Olduğu Görüşü  171
bbb. Reçetesiz İlaçların İlgili Tüketicisinin Eczacılar Yani Uzman Kesim Olduğu Görüşü  172
cc. Reçete Ayrımının Somut Olaya Uygulanması ve Fiili Kullanımın Esas Alınması  173
b. Reçete Ayrımı Yapmaksızın İlaçların İlgili Tüketici Kesiminin Belirlenmesi  177
aa. Reçeteli Olsun veya Olmasın İlaçların İlgili Tüketicisinin Doktor ve Eczacılar Olduğu Görüşü  178
bb. Reçeteli Olsun veya Olmasın İlaçların İlgili Tüketicisinin Doktor ve Eczacıların Yanında Hastalar da Olduğu Görüşü  180
c. İlgili Tüketici Belirlenmeksizin Dikkat Düzeyinin Esas Alınması  181
d. İlgili Tüketici Kesiminden ve Dikkat Düzeyinden Hiç Bahsedilmeksizin İltibas Değerlendirmesinin Yapılması  183
e. Kanaatimiz  184
C. Önceki Markanın Ayırt Edici Gücü  187
1. İlaç Etken Maddesine veya Tedavisi Hedeflenen Hastalığa Atıfla Oluşturulan İlaç Markaları  188
2. Diğer Jenerik İfadelere Atıfla Oluşturulan İlaç Markaları  190
Sonuç  193
Kaynakça  199
Kavram Dizini  209
 


Canan Küçükali ...
Ekim 2024
280.00 TL
İndirimli: 252.00 TL (%10)
Sepete Ekle
İlhami Güneş ...
Ekim 2024
520.00 TL
Sepete Ekle
Seçkin Yayıncılık ...
Eylül 2024
460.00 TL
İndirimli: 367.90 TL (%20)
Sepete Ekle
Seçkin Yayıncılık
Eylül 2024
95.00 TL
İndirimli: 85.50 TL (%10)
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Tablolar Listesi  13
Resimler Listesi  15
Şekiller Listesi  17
Kısaltmalar Listesi  19
Giriş  21
Birinci Bölüm
İLAÇ KAVRAMI
I. GENEL OLARAK  25
II. AVRUPA BİRLİĞİ’NDE TIBBİ ÜRÜN (İLAÇ) KAVRAMI  26
A. Sunuma Dayalı Tıbbi Ürün Tanımı  29
1. Madde veya Maddeler Kombinasyonu  30
2. Hastalığın Tedavi Edilmesi veya Önlenmesi  31
3. Sunum  32
B. Fonksiyonel İlaç Tanımı  34
III. TÜRKİYE’DE BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN (İLAÇ) KAVRAMI  38
A. Mevzuatta İlaç Tanımı  38
B. Doktrinde İlaç Tanımı  40
C. İlaç Markası Kavramı  43
IV. İLAÇ TÜRLERİ  46
A. Genel Olarak  46
B. Ruhsata Tabi İlaç – Ruhsata Tabi Olmayan İlaç  46
C. Reçeteli İlaç – Reçetesiz İlaç  47
D. Orijinal İlaç – Jenerik İlaç  48
V. İLACIN İSİMLENDİRİLMESİ VE INN SİSTEMİ  49
A. Genel Olarak  49
B. Mülkiyete Konu Olmayan Uluslararası İsimler (INN’s)  50
1. Genel Olarak  50
2. Uluslararası Adlandırma Sisteminin Zorunluluğu  50
3. INN Seçim Süreci  51
4. INN Bileşenleri  52
5. INN'ler ve Markalar  53
a. Genel Olarak  53
b. Uluslararası Düzlemde INN’lerin İlaç İsmi veya Marka Olarak Tescili  57
aa. Avrupa İlaç Ajansı (EMA)  57
bb. WIPO  59
cc. Türk Hukuku Kapsamında INN’lerin İlaç İsmi veya Marka Olarak Tescili  60
VI. İLACIN RUHSATLANDIRILMASI  64
A. Genel Olarak  64
B. Ruhsat Başvurusunda İlaç İsminin TİTCK’ya Sunulması Şartı  65
1. Genel Olarak  65
2. TİTCK ve EMA Nezdinde İlaç İsimlerinin Seçimi ve Benzerlik Değerlendirmesi  67
İkinci Bölüm
İLAÇLAR EKSENİNDE MARKA KAVRAMI
I. GENEL OLARAK  69
II. MARKANIN TANIMI VE UNSURLARI  70
A. Markanın Tanımı  70
B. Markanın Unsurları  70
1. İşaret Unsuru  71
2. Ayırt Edicilik Unsuru  71
3. Açık ve Kesin Olma Unsuru  72
III. MARKA OLABİLECEK İŞARETLER  72
IV. MARKANIN FONKSİYONLARI  73
A. Kaynak Gösterme Fonksiyonu  74
B. Reklam Fonksiyonu  74
V. İLAÇLAR EKSENİNDE MARKANIN TESCİLİ  75
A. Genel Olarak  75
B. İlaçlar Ekseninde Marka Tescilinde Mutlak Ret Nedenleri  80
1. Başvuruya Konu Mal veya Hizmet Açısından Tanımlayıcı Nitelikteki İşaretler  81
2. Önceden Tescilli veya Başvurusu Yapılmış Marka ile Aynı veya Ayırt Edilemeyecek Derecede Benzer İşaretler  82
a. İşaretlerin Ayniyeti  83
b. İşaretlerin Ayırt Edilemeyecek Derecede Benzer Olması  84
c. Mal/Hizmetin Aynı veya Aynı Tür Olması  85
3. Malın Şeklini veya Mala Asli Değerini Veren Şekli İçeren İşaretler  91
4. Halkı Yanıltıcı İşaretler  94
C. İlaçlar Ekseninde Marka Tescilinde Nispi Ret Nedenleri  95
1. Genel Olarak  95
2. Önceki Marka ile Aynı veya Benzer İşaretin Aynı veya Benzer Mal/Hizmetlerde Tescil Başvurusu  96
a. İşaretlerin Aynı veya Benzer Olması  97
aa. Genel Olarak  97
bb. İşaretlerin Benzerliği  97
b. Mal/Hizmetin Aynı veya Benzer Olması  99
aa. Genel Olarak  99
bb. Benzer Mal ve Hizmet  101
3. Önceki Hakkın Varlığı  104
a. İlaç Ruhsatı ve Marka İlişkisi  107
aa. RELAXOL Kararları  110
bb. MELOX Kararları  112
aaa. 2016/14036 E. & 2018/5231 K. Sayılı Karar  113
bbb. 2019/1758 E. & 2020/925 K. Sayılı Karar  114
ccc. 2020/1837 E. & 2021/1722 K. Sayılı Karar  115
cc. ZINCOVER Kararı  117
dd. SEFDOTİN Kararı  118
ee. NOVITAS Kararı  119
4. Türkiye’de Belirli Bir Tanınmışlık Düzeyine Ulaşan Markalar  120
a. Markanın Türkiye’de Tescilli ve Türkiye Genelinde Tanınmışlık Düzeyine Ulaşmış Olması  121
b. Markanın Tanınmışlığından Haksız bir Yarar Sağlanması veya Markanın İtibarının Zarar Görmesi veya Ayırt Edici Karakterinin Zedelenmesi  122
aa. ECZACIBAŞI Kararı  123
bb. MAXPANTHEN Kararı  123
cc. ASPİRİN/ASPİRİKS Kararı  124
dd. GRİPİN/GRİPPİN Kararı  125
ee. GRİPİN/GRİPİN Kararı  127
ff. BİM/BİMATİM Kararı  129
gg. BİM/HARBİM Kararları  131
hh. FAKO Kararı  131
ii. ÜLKER/ÜLKEM Kararı  132
jj. NEOLIN Kararı  133
kk. MOLFİX/MOFEX Kararı  134
c. Haklı Sebebin Bulunmaması  134
5. Markanın Başkasına Ait Kişi İsmi, Ticaret Unvanı, Fotoğraf, Telif Hakkı veya Herhangi Bir Fikri Mülkiyet Hakkını İçermesi  134
6. Kötü Niyetle Gerçekleştirilen Marka Tescil Başvuruları  135
D. Marka Tescil Başvurusuna İtiraz ve Görüş Bildirme  137
E. Yayına İtirazın İncelenmesi ve Sonraki Süreç  138
Üçüncü Bölüm
İLAÇ MARKALARI ARASINDA KARIŞTIRILMA İHTİMALİ
I. GENEL OLARAK  141
II. KARIŞTIRILMA İHTİMALİ İLE İLGİLİ DÜZENLEMELER  143
A. TRIPS  143
B. MarKHK  144
C. SMK  144
1. Tescil Engeli Olarak  144
2. Hükümsüzlük Sebebi Olarak  145
3. Marka Hakkına Tecavüz Eylemi Olarak  145
III. YARGITAY’IN İLAÇ MARKALARINA İLİŞKİN İÇTİHATLARI  145
IV. DOKTRİNDE İLAÇ MARKALARI ARASINDA İLTİBAS  148
V. KARIŞTIRILMA İHTİMALİNİN GÖRÜNÜM BİÇİMLERİ  149
A. Doğrudan Karıştırılma İhtimali  150
B. Dolaylı Karıştırılma İhtimali  150
VI. KARIŞTIRILMA İHTİMALİ DEĞERLENDİRMESİNİ ETKİLEYEN UNSURLAR  150
A. Genel Olarak  150
B. İlgili Tüketici Kesimi ve Dikkat Düzeyleri  154
1. Genel Olarak  154
2. İlgili Tüketici ve Dikkat Seviyesine Göre Tüketici Grupları  155
a. İlgili Tüketicinin Belirlenmesi  156
aa. Genel Tüketici Grubu  158
bb. Uzman Tüketici Grubu  158
b. Ürün/Hizmetin Niteliğine Bağlı Olarak İlgili Tüketicinin Dikkat Seviyesinin Belirlenmesi  159
3. İlaç Markalarının Tüketici Grubu ve Dikkat Düzeyleri  160
a. Reçeteli Olup Olmamasına Göre İlaçların İlgili Tüketicisinin ve Dikkat Düzeylerinin Tespit Edilmesi  161
aa. Reçeteli İlaçların İlgili Tüketicisi ve Dikkat Düzeyinin Belirlenmesi  163
aaa. Reçeteli İlaçların İlgili Tüketici Kesiminin Doktor ve Eczacı gibi Uzman Kesimden Oluştuğu ve Bunlar Nezdindeki Karıştırılma İhtimalinin Son Derece Düşük Olduğu Görüşü  163
aaaa. HGK’nın 2021 Yılında Verdiği Karar  165
bbb. Reçeteli İlaçlar Arasındaki İltibas İhtimalini Artırıcı Görüşler  167
aaaa. Reçeteli İlaçların İlgili Tüketici Kesiminin Doktor ve Eczacılar Yanında Hastalar Da Olduğu Görüşü  167
bbbb. Reçeteli İlaçların İlgili Tüketici Kesimine Doktor ve Eczacıların Yanında Eczacı Kalfalarının da Dahil Olduğu Yönündeki Görüş  169
cccc. Reçeteli İlaçların Fiilen Reçetesiz de Satılabileceği Yönündeki Görüş  171
bb. Reçetesiz İlaçların İlgili Tüketici Kesiminin ve Dikkat Düzeyinin Belirlenmesi  171
aaa. Reçetesiz İlaçların İlgili Tüketicisinin Doktor, Eczacı ve Hastalar (Yani Genel Anlamda Halk) Olduğu Görüşü  171
bbb. Reçetesiz İlaçların İlgili Tüketicisinin Eczacılar Yani Uzman Kesim Olduğu Görüşü  172
cc. Reçete Ayrımının Somut Olaya Uygulanması ve Fiili Kullanımın Esas Alınması  173
b. Reçete Ayrımı Yapmaksızın İlaçların İlgili Tüketici Kesiminin Belirlenmesi  177
aa. Reçeteli Olsun veya Olmasın İlaçların İlgili Tüketicisinin Doktor ve Eczacılar Olduğu Görüşü  178
bb. Reçeteli Olsun veya Olmasın İlaçların İlgili Tüketicisinin Doktor ve Eczacıların Yanında Hastalar da Olduğu Görüşü  180
c. İlgili Tüketici Belirlenmeksizin Dikkat Düzeyinin Esas Alınması  181
d. İlgili Tüketici Kesiminden ve Dikkat Düzeyinden Hiç Bahsedilmeksizin İltibas Değerlendirmesinin Yapılması  183
e. Kanaatimiz  184
C. Önceki Markanın Ayırt Edici Gücü  187
1. İlaç Etken Maddesine veya Tedavisi Hedeflenen Hastalığa Atıfla Oluşturulan İlaç Markaları  188
2. Diğer Jenerik İfadelere Atıfla Oluşturulan İlaç Markaları  190
Sonuç  193
Kaynakça  199
Kavram Dizini  209
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024