Sınıf yönetimi, öğrenme için uygun ortamın, iklimin oluşturulması ve sürdürülmesi olarak tanımlanabilir. Sınıf yönetimi, sınıf ortamından bireyin psikolojik özelliklerden ve sınıf dışı etkinliklerden de etkilenir. Bu yüzdende sınıf yönetimi bazı güçlükler içerir. Ancak etkili sınıf yönetimi eğitimi almış ve öğrendiklerini uygulayabilen öğretmenler bu sorunları önceden kestirip gerekli önlemi alabilirler.
Bu kitap öğrenci merkezli bir eğitim ortamında öğretmenin sınıf yönetimine ilişkin duruşunu tanımlamaktadır. Ayrıca, öğrencinin aktif olduğu bir ortam düşünülerek, öğretmenlerin kazanması gereken etkili sınıf yönetimi becerilerini tanımlamaya çalışılmış.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
| Doç. Dr. Hasan Demirtaş, Sınıf Yönetiminin Temelleri |
| Dr. Ali Taş, Sınıf Yönetimini Etkileyen Etkenler |
| Yrd. Doç. Dr. Erkan Tabancalı, Sınıf Ortamının Fiziksel Özellikleri |
| Doç. Dr. Şükran Tok, Öğretimin Yönetimi |
| Yrd. Doç. Dr. Turan Akman Erkılıç, Zaman Yönetimi |
| Prof. Dr. Ekber Tomul, Sınıfta Öğretmen – Öğrenci İletişimi |
| Prof. Dr. Ruhi Sarpkaya, Sınıfın İlişki Düzenini Oluşturma |
| Prof. Dr. Ali Rıza Erdem, Sınıfta Güdüleme |
| Doç. Dr. Kazım Çelik, Disiplin Oluşturma ve Kural Geliştirme |
| Doç. Dr. Tuncay Akçadağ, Sorun Davranışların Yönetimi |
| Yrd. Doç. Dr. Abidin Dağlı, Özel Grupların Yönetimi |