Uzun süreli araştırmalar ve uzmanlık deneyimi sonucunda oluşturulan bu kitap, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılanmasında kullanılan ölçütleri, araçları, uyarlamaları, eğitim modellerini, öğretim yöntemlerini ve bunlarla ilgili örnek uygulamaları içermektedir.
Kitabın, okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretimdeki öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin eğitimini kapsaması, yazarın alana ne kadar geniş açıdan baktığını göstermektedir. Altıncı baskıdan dilimize çevrilen bu kitap; öğretmenler, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin aileleri, alanda çalışan akademisyenler ve üniversitelerin ilgili lisans ve lisansüstü programlarında öğrenim gören öğrenciler için temel bir eserdir.
Sonuç olarak; ülkemizde “öğrenme güçlüğü olan bireyler ve eğitimleri” başlığını taşıyan tek kaynak olan bu kitabın alana önemli katkılar sağlamasını beklemekteyiz.
Konu Başlıkları
| Öğrenme Güçlüğünün Değişen Tanımları |
| Öğrenme Güçlüğünün Tıbbi Boyutu |
| Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Biliş ve Dil İle İlişkili Özellikleri |
| Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Kişilik ve Sosyal Özellikleri |
| Öğrenme Güçlüğünün Değerlendirilmesi |
| Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Özellikleri |
| Okuma ve Dil Sanatlarındaki Öğrenme Özellikleri |
| Matematikteki Öğrenme Özellikleri |
| Sınıftaki Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar |
| Yerleştirme, Hizmetler ve Eğitimsel Uygulamaları |
| Eğitimsel Yerleştirme ve Hizmetler |
| Davranışsal İyileştirme Müdahaleleri |
| Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler İçin Üstbilişsel Yaklaşımlar |
| Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Teknoloji |
| Öğrenme Güçlüğü Olan Yetişkinler |
| Öğrenme Güçlüğünün Geleceğindeki Konular |