Eğitim kalitesinin artmasında eğitim programlarının rolü önemli bir yer teşkil etmektedir. Bir eğitim programı tasarlanırken programın felsefi, tarihsel, sosyal, psikolojik ve kültürel temeller göz önünde bulundurularak tasarlanması programın istenilen hedeflere ulaşması açısından gereklidir. Nitekim bir eğitim programının sahip olduğu hedef, içerik, eğitim ve sınama durumlarının yanı sıra görülmeyenin de ötesinde epistemolojik, ontolojik, metodolojik ve aksiyolojik temelde programın bir teorisi mevcuttur. Bu teori ise bir eğitim programının tasarlanmasında iskelet görevi üstlenmektedir. Bu hususlara karşın bir ülkenin eğitim programının başarılı olması için hiç şüphesiz programın tüm yönleri dikkate alınarak tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi gerekmektedir.
Program geliştirme alanının başlıca kaynaklarından biri olan "Curriculum: Foundations, Principles and Issues" adlı bu kitap, her ne kadar belirli ölçülerde Amerikan kültürüne dair gelişmelere değinse de yukarıda sözü edilen meseleleri ayrıntılı ve kapsamlı bir şekilde ele almıştır. Ülkemizde program geliştirme alanındaki mevcut kitap sayısını artırmak ve alanda kaynakları zenginleştirmek amacıyla bu kitabın çevrilmesine karar verilmiştir. Kitabın Türkçe'ye kazandırılması, program geliştirme alanında lisans ve lisansüstü düzeydeki ilgili kişilere, tüm eğitim çalışanlarına yol gösterici nitelikte olacağı düşünülmektedir.
Barkod: 9786055176754
|
Yayın Tarihi: Ekim 2014 |
Baskı Sayısı: 1
|
Ebat: 16x24 |
Sayfa Sayısı: 508
|
Yayınevi: Eğitim Yayınevi
|
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
|
Dili:
Türkçe |
Ekler:
-
|
|