Bu kitapta; çocuk edebiyatı içindeki önemine karşılık henüz detaylı olarak incelenmemiş olan, kaynaklarda hakkında sınırlı bilgiye ulaşılabilen "çocuk gerçekliği" konusuna ilişkin tespitler yer almaktadır. İki bölümden oluşan kitabın birinci bölümünde çocuk edebiyatının merkezinde olan, çocuk edebiyatının temel ilkeleri olarak kabul edilen "çocuğa görelik", "antiotoriter anlatım", "çocuk bakışı" ve "çocuk gerçekliği" kavramlarına, bu kavramların genel çerçevesine dair bilgilere yer verilmiştir.
"Çocuk Edebiyatı Eserlerinde Çocuk Gerçekliği" başlığını taşıyan ikinci bölümde çocuk edebiyatı eserlerinde; "çocuk gerçekliği örneklerinin taşıdığı temel nitelikler, çocuk gerçekliğinin ortaya çıktığı durumlar, çocuk gerçekliğini doğuran bilişsel nedenler" ortaya konulmakta, ayrıca çocuk gerçekliğinin çocuk edebiyatı eserlerine aktarılmasında sanatçının önemine değinilmektedir. Bölümde son olarak çocuk gerçekliği örneklerinin eğitimdeki yeri "Çocuk Edebiyatı Eserlerinde Çocuk Gerçekliğine Yer Verilmesinin Eğitim Açısından Önemi" başlığı altında ele alınmaktadır.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
| Çocuk Edebiyatının Temel Kavramları |
| Çocuk Edebiyatı Eserlerinde Çocuk Gerçekliği |