Türkçe öğretimi alanında; öğretmen, öğrenci ya da kurumlar bazında çeşitli sorunlar yaşandığı bilinmektedir. Bu sorunlar alana ilişkin kongrelerde, konferanslarda, makalelerde vb. dile getirilmektedir. Ancak son yıllarda çeşitli nedenlerden dolayı ülkemize yönelmiş olan uluslararası göç dalgası Türkçe öğretiminde yaşanan sorunlara yeni bir boyut daha eklenmesine neden olmuştur. Çok farklı yaş gruplarından gelen, farklı eğitim düzeylerinde olan bu insanlara Türkçe'nin nasıl ve ne kadar öğretileceği gibi sorular yanıt beklemektedir. Her ne kadar bu durumun geçici bir süreç olduğu düşünülse de Türkçeye ve Türkçenin öğretimine uzun vadede -olumlu ya da olumsuz- etkiler yapabileceği göz ardı edilmemelidir.
Bu kitapta, göçle gelen ya da ana dili Türkçe olmayan öğrencilerin dil eğitiminde karşılaşılan sorunların çözümüne ilişkin önerilere belli ölçüde de olsa yer verilmiştir. Konunun kapsamına yönelik olarak geniş çaplı araştırmaların yapılması ve Türkçenin sağlam yapısının durumdan etkilenmemesi noktasında MEB ve Üniversitelerin işbirliği içinde adımlar atması temenni edilmektedir
Konu Başlıkları
| Türkçe Öğretiminde Ders İşleme Süreci, Muhammet Baştuğ – Sercan Demirgüneş |
| Konuşma, Nevin Akkaya |
| Dinleme, Emre Ünal |
| Okuma Eğitimi, Ruhan Karadağ – İbrahim Halil Yurdakal |
| Yazma Eğitimi, Ruhan Karadağ |
| Görsel Okuma ve Görsel Sunu Eğitimi, Fatma Susar Kırmızı – Emel Salgut |
| Dil Bilgisi Öğretimi, Sabri Sidekli – Esra Çetin Akkaya |
| Yaratıcı Yazma, Ayfer Şahin |
| Türkçe Öğretiminde Yöntem ve Teknikler, Nevin Akkaya |
| Metinle Arası Okuma, Fatma Susar Kırmızı |
| Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme, İbrahim Halil Yurdakal |
| Türkiye'nin Dil Politikaları ve Dünyada İkidilli Eğitim Modelleri, Cenan İşçi |
| Anadili Türkçe Olmayan Öğrencilere Türkçe Öğretimi, İbrahim Halil Yurdakal |