Bu kitap nesne yönelimli programlama paradigmasını destekleyen diller olan C++, Java ve C#'i sözdizim (sentaks) kuralları seviyesinde değil yazılım mimarisi açısından çok önemli olan dizayn prensipleri ve paternleri seviyesinde ele almış. Bu açıdan kitap bir şekilde bu dilleri temel seviyede öğrenmiş ve çeşitli framework'lerle (QT, STL, .NET, Android, JSF vs) uygulamalar geliştirmekte olan programcılara hitap etmektedir. Kitap bu diller hakkında temel bilgilere (karar yapıları, diziler, döngüler, sanallık, sınıflar, interface'ler vb) sahip olduğunuz varsayılarak yazılmış.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
| UML (Unified Modelling Language) |
| Tasarım ve Paketleme Prensipleri |
| Dizayn Paternlere Giriş ve Temel Kavramlar |
| Nesne Oluşturulmasına–Yaratılmasına İlişkin (Creational) Patern'ler |
| Davranışsal (Behavioral) Patern'ler |
| Yapısal (Structured) Paternler |
| Yazılım Mimarisi ve Mimari Paternler |
| Proje Örnekleri |
| Sembolik Banka Modellemesi |
| Çok Katmanlı Web Uygulaması |
| Android Uygulamasından ASP.NET ile Yazılmış bir Web Servisine Erişim |
| Android Dosya İşlemlerinde MVC Patern'inin Kullanımı |
| Çok Katmanlı Android Uygulaması |
| Yazılım Geliştirme Sürecinin Modellenmesi |