İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz 9
Bölüm 1
Android Programlamanın Temelleri
1.1 Android – OS Yapısına Giriş 19
1.1.1 Eclipse, Java ve Android SDK Kurulumu 19
1.1.2 İlk Android Programı 29
1.1.3 Android Projesinin Yapısı 34
1.2 Emülatör Kullanımı 36
1.2.1 Emülatör Tanımı ve Kullanımı 36
1.2.2 Firmaların Emülatörleri 38
1.3 Debug 42
1.3.1 Emülatör ile Debug 42
1.3.2 Emülatör ile İletişim 44
1.3.3 DDMS 46
1.3.4 LogCat 47
1.4 Android Studio Kullanımı 48
1.4.1 Android Studio Kurulumu 48
1.4.2 Android SDK Manager Güncellemeleri 55
1.4.3 – İlk Açılış 57
1.4.4 Emülatör Kullanımı 59
Bölüm 2
Android UI
2.1 Android Manifest 65
2.2 Activities 65
2.2.1 Activities Nedir? 65
2.2.2 Sub Activities 69
2.2.3 Sub Activities’lerde Cevap 74
2.3 Intents 80
2.3.1 Dış Intents’ler ve Sub Activities 80
2.3.2 İç Intent’ler 86
2.4 Layout ve View 90
2.4.1 Temel Layout 1 90
2.4.2 Temel Layout 2 97
2.4.3 View ve Widgets 102
2.5 Menüler 106
2.5.1 Menü 106
2.5.2 İç Menüler 111
2.6 Diyalog Pencereleri ve Toasts 115
2.6.1 Toasts 115
2.6.2 Diyalog Pencereleri 119
Bölüm 3
Veri Erişimi
3.1 Listeler, Diziler ve Adapter’ler 125
3.2 Ayarlar 128
3.2.1 Ayarlar Sayfasını Programlama 128
3.2.2 Ayarlara Ulaşmak 133
3.3 Dosya Sistemi 135
3.3.1 Dosya Kayıt Etme 135
3.3.2 Dosya Yükleme 140
3.3.3 Assets 143
3.4 Veritabanı 144
3.4.1 SQLite Veritabanı Oluşturma 144
3.4.2 Verileri Okumak ve Yazmak 148
3.5 Content Provider 154
3.5.1 Content Provider 154
Bölüm 4
Arka Plan Programları
4.1 Arka Plandaki Activity’ler 161
4.1.1 Broadcasts 161
4.2 Services 164
4.2.1 Services Başlatma ve Durdurma 164
4.2.2 Service ile İletişim 168
Bölüm 5
Android ve Dış Dünya
5.1 Web Sayfası 175
5.2 SMS 178
Bölüm 6
Multimedya
6.1 Ses 187
6.2 Video 191
6.3 Resimler 193
6.4 Metin Çizimleri 195
6.5 Dil Tanıma 198
Bölüm 7
Donanım
7.1 Giriş 205
7.2 Kamera 209
7.3 Accelerometer (İvme Ölçer) 212
7.4 Wake Lock 214
7.5 Mikrofon 215
Bölüm 8
Threads
8.1 Threads 223
Bölüm 9
Facebook, Google+
9.1 Facebook 231
9.2 Google+ 236
Bölüm 10
Google App Inventor
10.1 Google App Inventor 245
10.1.1 Kurulum 245
10.1.2 Nasıl Kullanırım? 247
Bölüm 11
Android Oyun Programla Temelleri
11.1 Nereden Başlamalıyım? 257
11.1.1 Taslak 257
11.1.2 Giriş 257
11.1.3 Dosyalama 257
11.1.4 Grafik 258
11.1.5 Ses 258
11.1.6 Ağ 258
11.1.7 Simülasyon 258
11.2 Manifest Dosyası 260
11.2.1 <manifest> elementi 260
11.2.2 <application> tagı 261
11.2.2 <activity> tagı 261
11.2.3 <uses–permission> tagı 262
11.2.4 <uses–feature> tagı 262
11.2.5 <uses–sdk> tagı 263
11.2.6 Oyun ikonu 263
11.3 Bir test projesi 263
11.3.1 AnaMenuActivity 264
11.3.2 NormalAktivite Sınıfı 266
11.3.3 TekDokunmaAktivite Sınıfı 268
11.3.4 CokluDokunmaAktivite Sınıfı 270
11.3.5 TusBasmaAktivite 273
11.3.6 Accelerometer 275
11.3.7 Dosyalama 278
11.3.7.1 Assets 278
11.3.7.2 SD Kartı 279
11.3.8 Ses 282
11.3.9 Grafik 285
11.3.9.1 Wake Lock 285
11.3.9.2 Full Screen 286
11.3.9.3 Ekran Yenilemesi 287
11.3.9.4 Basit Şekiller 291
11.3.9.5 Resim 293
11.3.9.5 Metin çizimleri 296
11.3.9.6 SurfaceView 299
Bölüm 12
Android Oyun Framework Oluşturma
12.1 OyunDosyalama 305
12.2 Ses 306
12.3 İvme Ölçer 311
12.4 Havuz Sınıfı 312
12.4.1 Klavye 314
12.4.2 Dokunmatik Sınıfı 317
12.4.2.1 TekDokunmatık Sınıfı 318
12.4.2.2 CokluDokunmatik Sınıfı 321
12.4.3 GenelGiris sınıfı 326
12.5 Grafik Bölümü 329
12.5.1 Density (Yoğunluk) 331
12.5.2 Aspect Ratio (Boy oranı) 331
12.5.3 HizliSurfaceView sınıfı 337
12.6 SuperOyun sınıfı 340
Bölüm 13
Yılan Amca Oyunu
13.1 YilanAmca Temeli 349
13.2 Ayarlar 360
13.3 YilanAmca Yüzeyi 362
13.4 AnaMenuYuzey 363
13.5 PuanYuzey 365
13.6 Tas Sınıfı 368
13.7 Yılan Amca ve Parçaları 369
13.8 Oyun Alanı 371
13.9 Oyun Yüzeyi 374
Bölüm 14
OpenGL ES’e Ufak Bir Giriş
14.1 Nedir Bu OpenGL ES 385
14.2 GLSurfaceView 385
Kavramlar Dizini 389 |