Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Suç Teorileri
(Teori, Araştırma ve Uygulamada Kriminoloji)
Ekim 2012 / 4. Baskı / 504 Syf.
Baskısı tükenmiştir.
 

Diğer Baskılar
 Baskı Tarih Fiyatı İndirimli
 3. Ekim 2011 40.00 TL -      Sepete Ekle
 2. Ekim 2010 44.00 TL -      Sepete Ekle
 1. Mayıs 2010 44.00 TL -      Sepete Ekle
   

Suç, öncesi, sonrası ve gerçekleştirilme anı itibariyle oldukça karmaşık ve açıklanması güç bir olgudur. Bu nedenle suçun nedenlerini izah edebilmek için yüzlerce teori ortaya atılmış, sayısız eser kaleme alınmıştır. Bu noktada Suç Teorileri, tamamlanması yedi yıla yakın bir zaman alan kapsamlı bir eser olması itibariyle suçu anlama, suçun nedenlerini izah ve suçun önlenmesi noktasında kriminoloji biliminde son 250 yılda ortaya konulan birbirinden farklı yüzlerce teoriyi, görüşü, modeli ve temel kavramları beş kısımda ve onaltı bölümde başarılı bir biçimde tasnif ederek sentezlemiş; anlaşılması güç ve birbiriyle bağlantısız gibi görünen sayısız fikri herkes tarafından kolaylıkla anlaşılabilecek bir tarzda temel argümanlar etrafında örgülemiş olması itibariyle oldukça kıymetli bir eserdir.

Bu yönüyle kitap suçu teori-araştırma-uygulama ekseninde bütüncül bir bakış açısıyla ele alarak gerek suçla mücadele eden kolluğa, savcılara, hâkimlere, sosyal çalışmacılara ve ceza adalet sistemini oluşturan diğer aktörlere, gerek bizzat suçun kendisini veya suçla ilgili diğer konularda araştırmalar yapan bilim insanlarına, gerekse suç önleme ve mücadele stratejileri üreten güvenlik bürokrasisine ve politikacılara ihtiyaç duyacakları kriminolojik bilgi ve rehberliği sunmaktadır. Bu itibarla Suç Teorileri, suçla ilgilenen akademisyenler, uygulayıcılar ve öğrenciler için pek çok açıdan temel bir eser ve vazgeçilmez bir başucu kitabıdır.

Kitap Hakkında Kim Ne Dedi?

Osman Dolu'nun Suç Teorileri isimli çalışması, sunmuş olduğu bilgi birikimi itibariyle özellikle ülkemizde çok sınırlı olan suç ve suçluluk konusunda klasik ve çağdaş çalışmaların yeni kaynaklarla zenginleştirildiği bir yapıttır. Kitapta sadece konuyla ilgili teorik bilgiler irdelenmemiş, aynı zamanda ampirik çalışmalara da yer verilerek yapılacak yeni araştırmalarda kullanılması gereken yöntem ve teknikler okuyucuya sunulmuştur. Bu kitap günümüzde tüm toplumsal yapılarda—türleri ve miktarları farklı olsa da önemli bir sosyal problem olan suç konusunda ilgili kişi ve kuruluşları aydınlatacak nitelikte hazırlanmış başarılı bir çalışmadır.

Prof. Dr. Tülin Günşen İÇLİ
Hacettepe Üniversitesi Sosyoloji Öğretim Üyesi

Kriminologlar ve ceza adalet sistemi çalışanlarının birincil sorumluluğu olan suçu ve anti-sosyal davranışı azaltarak halkın kendini güven içinde yaşamasını sağlayabilmek için ihtiyaç duyacakları sorun çözümlerine ışık tutan Suç Teorileri: Teori, Araştırma ve Uygulamada Kriminoloji adlı eseri bilim çevresi, kolluk, hukuk ve siyaset öğrencilerine tavsiye ediyor ve bu eserin ilgililer tarafından görmezlikten gelinmemesini diliyorum.

Prof. Dr. Mustafa Tören YÜCEL
Çankaya Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi


Konu Başlıkları
Giriş ve Temel Kavramlar
Suç Teorilerine Giriş
Temel Kavramlar, Bilim Felsefesi ve Bilimsel Araştırma Metotları Açısından Suç Teorileri
Klasik Okul
Rasyonel Bir Tercih Olarak Suç: Dünden Bugüne Klasik Okul Fikirleri, Rasyonel Tercih ve Caydırıcılık Teorileri
Bir Fırsat Olarak Suç: Suçun Durumsal Belirleyicileri, Suç Fırsatları ve Rutin Aktiviteler Teorisi
Pozitivist Okul
Suçun Nedenlerine İlişkin Birey Eksenli Yaklaşımlar I: Biyolojik Suç Teorileri
Suçun Nedenlerine İlişkin Birey Eksenli Yaklaşımlar Iı: Psikolojik Suç Teorileri
Çevresel Faktörlerin Bir Sonucu Olarak Suç: Sosyal Düzensizlik Teorisi ve Suçun Nedenlerine İlişkin Ekolojik Yaklaşımlar
Öğrenilen Bir Davranış Olarak Suç: Öğrenme Teorileri
İnsanlar Neden Suç İşlemez? Kontrol Teorileri
Anomi ve Gerilim Teorileri
Bir Grup Davranışı Olarak Suç: Alt Kültür Teorileri
Eleştirel Perspektif
Damgalama Teorisi
Radikal Kriminoloji: Çatışma ve Güç Eksenli Suç Teorileri
Feminist Kriminoloji: Kadın, Cinsiyet ve Suç
Kriminolojinin Son Durumu ve Geleceği
Teori Entegrasyonu ve Entegre Teoriler
Sonsöz: Türkiye’de ve Dünyada Kriminoloji Bilimi ve Suç Teorilerinin Geleceği
Yazarlar ve Kavramlar Dizini
Barkod: 9789750221224
Yayın Tarihi: Ekim 2012
Baskı Sayısı:  4
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 504
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
4. Baskıya Önsöz ve Teşekkür  7
Teşekkür  9
Takdim  11
Şekiller Listesi  29
I. KISIM
GİRİŞ VE TEMEL KAVRAMLAR
Bölüm I SUÇ TEORİLERİNE GİRİŞ  33
GİRİŞ  33
1. SUÇ VE SAPMA  34
2. SUÇ TEORİLERİ  37
3. TÜRKİYE’DE SUÇ ÇALIŞMALARI VE KRİMİNOLOJİ’NİN DURUMU  38
4. KRİMİNOLOJİ’NİN İLGİ ALANLARI  39
5. KİTABIN ORGANİZASYONU VE BÖLÜMLERİN GENEL DEĞERLENDİRMESİ  39
KRİMİNOLOJİ SERÜVENİ BAŞLASIN!  43
REFERANSLAR  45
Bölüm II
TEMEL KAVRAMLAR BİLİM FELSEFESİ VE
BİLİMSEL ARAŞTIRMA METOTLARI AÇISINDAN SUÇ TEORİLERİ
GİRİŞ  49
1. ONTOLOJİ VE EPİSTEMOLOJİ CİLTTİR, ELBİSE DEĞİL!  50
1.1. Ontoloji  50
1.2. Epistemoloji  51
1.2.1. Pozitivist Epistemoloji  52
1.2.2. Yorumlayıcı Epistemoloji  52
1.2.3. Realist Epistemoloji  53
2. KRİMİNOLOJİ BİLİMİNDE TEMEL YAKLAŞIMLAR VE BİLİM FELSEFESİ  55
2.1. Pozitivist Perspektif  55
2.2. Sosyal İnşa Perspektifi  56
2.3. Fenomenolojik Perspektif  57
2.4. Eleştirel Perspektif  58
3. KRİMİNOLOJİ LİTERATÜRÜNDE ARAŞTIRMA VE YÖNTEM  59
4. BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA YAKLAŞIM SEVİYELERİ  61
4.1. Paradigma  62
4.2. Teori  64
4.3. Hipotez/Önerme  66
4.4. Kavram  68
4.5. Değişken  69
5. SUÇ TEORİLERİNİN ÇEŞİTLERİ VE TASNİF METOTLARI  70
5.1. Suç Sorumluluğu Açısından: Klasik Okul–Pozitivist Okul veya Özgür İrade–Determinizm Ayrımı  71
5.2. Açıklama Seviyesine Göre: Mikro mu, Makro mu?  71
5.3. Suçun Kaynağı Açısından: Bireysel mi, Çevresel mi?  72
5.4. Fonksiyonu Açısından: Sosyal Yapı mı, Sosyal Süreç mi?  73
5.5. Güç Dengeleri Açısından: Uzlaşma mı, Çatışma mı?  73
5.6. Açıklama Çapına/Gücüne Göre: Genel mi, Kısmi mi?  73
5.7. Açıklanan Kavrama Göre: Suç mu, Suçluluk mu?  75
5.8. Yakın ve Etkileşim Hâlinde Olduğu Bilim Dalına Göre Tasnif  75
6. TEORİLERİN KALİTESİNİ GÖSTEREN KRİTERLER  75
6.1. Mantıksal Tutarlılık  76
6.2. Kapsamlı Olması  76
6.3. Test Edilebilir ve Yanlışlanabilir Olması  76
6.4. Ampirik Geçerliliğinin Olması  77
6.5. Pratikte İşe Yarar Olması ve Uygulamaya Yönelik Somut Politika Önerileri Sunabilmesi  77
REFERANSLAR  79
II. KISIM
KLASİK OKUL Bölüm III
RASYONEL BİR TERCİH OLARAK SUÇ:
DÜNDEN BUGÜNE KLASİK OKUL FİKİRLERİ,
RASYONEL TERCİH VE CAYDIRICILIK TEORİLERİ
GİRİŞ  88
1. DOĞAÜSTÜ GÜÇLER PERSPEKTİFİ: SUÇA İLİŞKİN ERKEN DÖNEM AÇIKLAMALARI VE SUÇLUYA BAKIŞ  88
2. KLASİK OKUL (1700–1800)  90
2.1. Kanunların Kaynağı Nedir?  92
2.2. Kanunların Yorumlanması  93
2.3. Kanunların Dili  93
2.4. Cezaların Miktarı: Suç ve Ceza Arasındaki Denge  93
2.5. Cezaların Amacı  94
2.6. Cezaların Sahip Olması Gereken Özellikler  94
2.7. Klasik Okul’a Göre Suç Neden İşlenir?  95
2.8. Klasik Okul’a Göre İnsancıl Bir Cezalandırma Yöntemi: Hapishaneler  97
3. KLASİK OKUL DÜŞÜNCELERİNİN YENİDEN DOĞUŞU: NEO-KLASİK OKUL (1970–1980)  98
4. RASYONEL TERCİH TEORİSİ  99
5. CAYDIRICILIK TEORİSİ  101
5.1. Özel ve Genel Caydırıcılık  102
5.2. Stafford ve Warr’un Caydırıcılık Teorisini Yeniden Formule Etmesi  102
5.3. Mutlak ve Kısmi Caydırıcılık  104
5.4. Caydırıcılık Potansiyelinin Hesaplanması  105
5.5. Caydırıcılık mı Yoksa Suçun Yer Değiştirmesi mi?  106
5.5.1. Suçun Mekânsal Olarak Yer Değiştirmesi  107
5.5.2. Suçun Zamansal Olarak Yer Değiştirmesi  107
5.5.3. Suçun Hedef Yönüyle Yer Değiştirmesi  107
5.5.4. Suçlunun, Suç İşleme Taktiğini Değiştirmesi  107
5.5.5. Suçlunun, Bir Suç Türünden Diğerine Kayması  108
5.5.6. Suçlunun Yerini Başka Suçluların Alması  108
6. SUÇ VE SUÇLUNUN ÖZELLİKLERİNE GÖRE CAYDIRICILIK  109
6.1. Suçun Özelliğine Göre Caydırıcı Etkideki Değişim  109
6.1.1. Rasyonel Bir Eylem Olarak Suç ve Caydırıcılık  109
6.1.2. Suçun Araç mı Amaç mı Oluşuna Göre Caydırıcılık  110
6.1.3. Suçun Hedefi Bakımından Caydırıcılık  110
6.1.4. Tanımlanışına Göre Suçlar ve Caydırıcılık  110
6.1.5. Suç Mahalli ve Caydırıcılık  111
6.2. Şahsın Özelliğine Göre Caydırıcı Etkideki Değişim  112
6.2.1. Suçu Bir Hayat Tarzı Olarak Benimseme, Suçta Uzmanlık ve Caydırıcılık  112
6.2.3. Cinsiyet ve Caydırıcılık  112
6.2.4. Diğer Kişisel Özellikler ve Caydırıcılık  114
7. KLASİK OKUL’UN ZAYIF VE GÜÇLÜ YÖNLERİ  114
7.1. Güçlü Yönleri  114
7.2. Zayıf Yönleri  114
SONUÇ  115
REFERANSLAR  118
Bölüm IV
BİR FIRSAT OLARAK SUÇ: SUÇUN DURUMSAL BELİRLEYİCİLERİ,
SUÇ FIRSATLARI VE RUTİN AKTİVİTELER TEORİSİ
GİRİŞ  125
1. RUTİN AKTİVİTELER TEORİSİ  126
1.1. Motive Olmuş Suçlu(lar)  129
1.2. Koruyucunun Yokluğu  130
1.3. Uygun Hedef  130
1.3.1. Hedefin Görünür Olması  131
1.3.2. Değerli veya Arzu Edilebilir Olması  131
1.3.3. Suça Karşı Korunmasız Olması  131
1.3.4. Hareket Kabiliyeti  132
1.3.5. Hedefin Müsait ve Erişilebilir Olması  132
1.4. Rutin Aktiviteler Teorisi’ne Eklenen Dördüncü Faktör: “Tutucular”  133
1.5. Rutin Aktiviteler Teorisi’nin Genel Değerlendirmesi  134
2. SUÇ FIRSATLARI  135
3. DURUMSAL SUÇ ÖNLEME  136
4. SUÇ GERÇEKTEN DE FIRSATLARIN ÜRÜNÜ MÜDÜR?  140
4.1. Teorinin Temel Varsayımlarının Test Edilmesi  140
4.2. Suç ve Zaman İlişkisi  141
4.3. Suç ve Yer İlişkisi  141
GENEL DEĞERLENDİRME VE SONUÇ  143
REFERANSLAR  145
III. KISIM
POZİTİVİST OKUL Bölüm V
SUÇUN NEDENLERİNE İLİŞKİN BİREY EKSENLİ YAKLAŞIMLAR I:
BİYOLOJİK SUÇ TEORİLERİ
GİRİŞ  151
1. ERKEN DÖNEME AİT YAKLAŞIMLAR: DIŞ GÖRÜNÜŞE BAĞLI TEORİLER  152
1.1. Biyometrika: İstatistiğin İnsan Biyolojisi’ne Uygulanması  153
1.2. Yüz ve Kafatasına Göre Karakter Tahlili ve Suç Tahmini: Fizyonomi ve Prenoloji  155
1.3. Lombroso’nun “Atavistik Adam”ı ve İtalyan Ekolü  156
1.4. Dugdale’in “Jukes Ailesi”  160
1.5. Kretschmer ve Sheldon’un “Vücut Tipleri” Çalışmaları  161
1.6. Erken Dönem Teorilerini Test Eden Çalışmalar: Goring’in ‘İngiliz Mahkum’u ve Hooton’un ‘Amerikan Suçlu’su  164
1.7. Erken Dönem Teorilerine Getirilen Eleştiriler  166
2. ÇAĞDAŞ BİYOLOJİK YAKLAŞIMLAR  168
2.1. Genetik ve Suç İlişkisi  168
2.1.1. XYY veya Süper Erkek Sendromu  168
2.1.2. Gen Temelli Suç Teorileri  169
2.1.3. Araştırma Dizaynları ve Ampirik Testler  170
2.1.3.1. Aile Çalışmaları  170
2.1.3.2. Evlat Edinme Çalışmaları  170
2.1.3.3. İkizler Üzerinde Yapılan Çalışmalar  171
2.2. Beyin Fonksiyonu Bozuklukları  171
2.3. Biyokimyasal Faktörler ve Hormonel Bozukluklar  172
2.3.1. Seratonin  173
2.3.2. Testosteron  173
3. BİYOLOJİK TEORİLERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI  175
Güçlü Yanları  175
Eleştiriler ve Zayıf Yanları  176
4. BİYOLOJİK SUÇ TEORİLERİNİN ORTAYA KOYDUĞU SUÇ ÖNLEME VE MÜCADELE STRATEJİLERİ  176
SONUÇ  177
REFERANSLAR  178
Bölüm VI
SUÇUN NEDENLERİNE İLİŞKİN BİREY EKSENLİ YAKLAŞIMLAR II:
PSİKOLOJİK SUÇ TEORİLERİ
GİRİŞ  184
1. PSİKODİNAMİK PSİKOLOJİ VE PSİKANALİTİK YAKLAŞIM  185
1.1. Psikanalitik Teori ve Suç  185
1.2. Psikanalitik Görüşe Getirilen Eleştiriler  188
2. GENEL KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE SUÇ  188
2.1. Psikopati  189
2.2. Ani ve Tepkisel Hareket Etme  190
2.3. Negatif Duygusallık  191
2.4. Genel Kişilik Özelliklerine İlişkin Eleştiriler  192
3. ZEKÂ VE SUÇ  192
3.1. Erken Dönem Zekâ ve Suç Çalışmaları: Goddard’ın “Zekâ Geriliği” Çalışması  192
3.2. Zekâ – Suç İlişkisine İlişkin Güncel Çalışmalar  193
3.3. Zekâ – Suç İlişkisine İlişkin Ampirik Çalışmalar ve Bulgular  194
3.4. Zekâ – Suç İlişkisine İlişkin Çalışmalara Getirilen Eleştiriler  195
4. AHLÂKİ GELİŞİM VE SUÇ İLİŞKİSİ  196
4.1. Pieaget’in Ahlâki Gelişim Modeli  196
4.2. Kohlberg’in Ahlâki Gelişim Modeli  197
4.2.1. Düzey I – Bireysellik ve Ceza: Gelenek Öncesi Ahlâkilik  198
1. Aşama – İtaat ve Ceza  198
2. Aşama – Bireysellik, Menfaat ve Karşılıklık  199
4.2.2. Düzey II – Toplumcu Yaklaşım: Geleneksel Ahlâkilik  199
3. Aşama – İnsanlar Arası İyi İlişkiler  200
4. Aşama – Kamu Düzenini Muhafaza  200
4.3.3. Düzey III– Prensipler, İlkeler ve Bağımsızlık Düzeyi: Gelenek Ötesi Ahlâkilik  200
5. Aşama – Sosyal Sözleşme  201
6. Aşama – Evrensel İlkeler ve Prensipler  201
4.3. Ahlâki Gelişim – Suç İlişkisini Araştıran Ampirik Çalışmalar  202
5. PSİKOLOJİK YAKLAŞIMLARIN ZAYIF VE GÜÇLÜ YANLARI  204
6. PSİKOLOJİK SUÇ TEORİLERİNİN ORTAYA KOYDUĞU SUÇ ÖNLEME VE MÜCADELE STRATEJİLERİ  204
SONUÇ  205
REFERANSLAR  206
Bölüm VII
ÇEVRESEL FAKTÖRLERİN BİR SONUCU OLARAK SUÇ:
SOSYAL DÜZENSİZLİK TEORİSİ VE SUÇUN NEDENLERİNE İLİŞKİN
EKOLOJİK YAKLAŞIMLAR
GİRİŞ  209
1. ŞİKAGO OKULU  211
2. ŞEHİR VE SUÇ: SUÇ EKOLOJİSİ  211
3. BURGESS’İN ‘YOĞUNLAŞMA BÖLGELERİ’ MODELİ  212
4. SOSYAL DÜZENSİZLİK TEORİSİ  213
4.1. Ayrıştırıcı Değer Sistemleri ve Kültür Çatışması  214
4.2. Ayırıcı Sosyal Organizasyon  216
5. SOSYAL DÜZENSİZLİK TEORİSİ’NİN GELİŞİMİ  218
5.1. Suça, Sosyal Düzensizliğin Neden Olduğu Geleneksel Sosyal Kontrollerin Çöküşü Neden Olur!  219
5.2. Irk ve Etnisite Temelli Ayrımcılık ve Eşitsizlik Politikalarının Bir Sonucu Olarak Sosyal Düzensizlik  220
5.3. Toplumsal Tutkunluk ve Suç  222
6. AMPİRİK ÇALIŞMALAR: TEORİ NE KADAR GEÇERLİ?  224
7. TEORİNİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI  226
7.1. Teorinin Güçlü Yanları ve Literatüre Yaptığı Katma Değer  226
7.2. Teoriye Getirilen Eleştiriler ve Teorinin Zayıf Yanları  227
8. SOSYAL DÜZENSİZLİK TEORİSİ ÇERÇEVESİNDE UYGULAMAYA YÖNELİK SUÇ ÖNLEME VE MÜCADELE ÖNERİLERİ  227
SONUÇ  229
REFERANSLAR  231
Bölüm VIII
ÖĞRENİLEN BİR DAVRANIŞ OLARAK SUÇ: ÖĞRENME TEORİLERİ
GİRİŞ  235
1. TAKLİT VE SUÇ  236
2. SUTHERLAND’İN AYIRICI BİRLİKTELİKLER TEORİSİ  238
3. NÖTRLEŞTİRME TEKNİKLERİ  241
3.1. Sorumluluğun Reddedilmesi  242
3.2. Zararın Reddedilmesi  243
3.3. Mağdurun Varlığının Reddedilmesi  243
3.4. Lanetleyenlerin Lanetlenmesi  243
3.5. Kendi Değerlerini Toplumun Değerlerinden Yüksek Görme  243
4. PSİKOLOJİK ÖĞRENME MODELLERİNİN KRİMİNOLOJİ’YE UYGULANMASI: JEFFEREY VE ‘AKERS VE BURGRESS’İN AYIRICI PEKİŞTİRME TEORİLERİ  244
4.1. Psikoloji Biliminde Davranışçılık ve Öğrenme Modelleri  245
4.2. Jefferey’in Ayırıcı Pekiştirme Teorisi  248
4.3. Burgess ve Akers’ın Ayırıcı Birliktelikler-Ayırıcı Pekiştirme Teorisi  251
4.4. Bandura: Şiddet Taklit Edilen bir Davranıştır  252
4.4.1. İnsanlar Şiddet Davranışlarıyla Dünyaya Gelmezler  252
4.4.2. Bobo Doll Deneyi  252
4.4.3. Gözlemsel Öğrenme, Medya ve Şiddet  253
5. AKERS’IN SOSYAL ÖĞRENME TEORİSİ  254
5.1. Ayırıcı Birliktelikler  255
5.2. Tanımlamalar  255
5.3. Ayırıcı Pekiştirme  255
5.4. Taklit  256
5.5. Sosyal Öğrenme Süreci: Sıralama ve Geri Bildirim Etkileri  256
6. ÖĞRENME TEORİLERİNİN GEÇERLİLİĞİ: AMPİRİK TESTLER  257
7. ÖĞRENME TEORİLERİNİN ZAYIF VE GÜÇLÜ YANLARI  259
7.1. Güçlü Yanları  259
7.2. Teorinin Zayıf Yanları ve Eleştiriler  260
8. ÖĞRENME TEORİLERİ ÇERÇEVESİNDE SUÇ ÖNLEME VE MÜCADELE STRATEJİLERİ  260
GENEL DEĞERLENDİRME VE SONUÇ  262
REFERANSLAR  264
Bölüm IX
İNSANLAR NEDEN SUÇ İŞLEMEZ? KONTROL TEORİLERİ
GİRİŞ  269
1. RECKLESS’IN SINIRLAMA TEORİSİ  270
1.1. Teorinin Özü  271
1.2. Suça Neden Olan Faktörler: İticiler ve Çekiciler  271
1.3. Suçtan Korucuyu Faktörler: İç ve Dış Sınırlayıcılar  272
1.3.1. İç Sınırlayıcılar  272
1.3.2. Dış Sınırlayıcılar  273
1.4. Sınırlama Teorisi Ne Kadar Geçerli?  273
2. HİRSCHİ’NİN SOSYAL BAĞ TEORİSİ  274
2.1. Bağlılık  275
2.2. Adanmışlık  276
2.3. Sürekli Meşguliyet  276
2.4. İnanç  277
2.5. Sosyal Bağ Teorisi Ne Kadar Geçerli?  278
3. GOTTFREDSON VE HİRSCHİ’NİN GENEL SUÇ TEORİSİ  279
3.1. Öz-Kontrol’ü Düşük Olan Bireylerin Özellikleri  279
3.2. Düşük Öz-Kontrol’ün Sebepleri  281
3.3. Aile, Çocuk Terbiyesi ve Öz-Kontrol  281
3.4. Genel Suç Teorisi Ne Kadar Geçerli?: Ampirik Testler ve Eleştiriler  283
4. COLVİN’İN ZORLAMA VE SOSYAL DESTEK TEORİSİ  286
4.1. Tip 1: Tutarlı Sosyal Destek  287
4.2. Tip 2: Tutarsız Sosyal Destek  288
4.3. Tip 3: Tutarlı Zorlayıcı Kontrol  288
4.4. Tip 4: Tutarsız Zorlayıcı Kontrol  289
4.5. Zorlama ve Sosyal Destek Teorisinin Genel Değerlendirmesi ve Geçerliliği  291
5. KONTROL TEORİLERİNİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI  293
5.1. Güçlü Yanları  293
5.2. Zayıf Yanları  293
6. KONTROL TEORİLERİ PERSPEKTİFİNDEN SUÇ ÖNLEME VE MÜCADELE STRATEJİLERİ  294
6.1. Güçlü Bir Öz-Kontrol Geliştirmek  294
6.2. Çocukları ve Gençleri Faydalı İşlerle Meşgul Etmek  295
6.3. Toplumsal Değerleri Öğretmek ve Yaşatmak  296
6.4. Zorlayıcılıktan ve Baskıcılıktan Uzak Bir Toplum İnşa Etmek  296
SONUÇ  297
REFERANSLAR  299
Bölüm X
ANOMİ VE GERİLİM TEORİLERİ
GİRİŞ  303
1. ANOMİ TEORİLERİ  304
1.1. Durkheim’in Anomi Teorisi  304
1.2. Merton’un Anomi Kavramını Yeniden Ele Alması  306
1.3. Messner ve Rosenfeld’in “Kurumsal Anomi Teorisi”  306
1.3.1. Amerikan Rüyası’nın Ortaya Çıkışı  307
1.3.2. Amerikan Rüyası’nın Toplumsal Yapı ve Birey Üzerindeki Etkileri  308
1.3.2.1. Başarı  308
1.3.2.2. Bireysellik  309
1.3.2.3. Evrensellik  309
1.3.2.4. Para Fetişizmi  309
1.3.3. Amerikan Rüyası’nın Sosyal Kurumlar Üzerindeki Etkileri: Kurumlararası Güç Dengesizliği  310
1.3.4. Sosyal Organizasyon ve Suç İlişkisi  312
2. GERİLİM TEORİLERİ  313
2.1. Merton’un Klasik Gerilim Teorisi  314
2.1.1. Uyumluluk  315
2.1.2. Yenilikçilik  315
2.1.3. Şekilcilik  315
2.1.4. Geri Çekilme  316
2.1.5. İsyankârlık  316
2.2. Cohen’in Alt Kültürel Gerilim Teorisi  317
2.3. Cloward’ın Suç Fırsatları Teorisi  319
2.4. Agnew’ün Genel Gerilim Teorisi  322
2.4.1. GGT’ye Göre Bireyi Suça Sürükleyen Gerilimin Nedenleri  323
2.4.1.1. Bireylerin Pozitif Değer Atfettikleri Hedeflere Ulaşmasının Engellenmesi  323
2.4.1.2. Bireylerin Pozitif Değer Atfettikleri Uyarıcıların Ortadan Kaldırılması  326
2.4.1.3. Bireylere Negatif Etki Yapıcı Uyarıcıların Sunulması  327
2.4.2. Gerilimi Tetikleyen ve Artıran Toplumsal Faktörler  328
2.4.3. Suça Neden Olan Gerilim Türleri  329
3. AMPİRİK TESTLER  333
3.1. Klasik Gerilim: Pozitif Değer Atfedilen Hedeflere Erişimin Engellenmesi  333
3.2. Genel Gerilim Teorisi: Negatif İlişkiler ve Olaylara Gösterilen Bir Tepki Olarak Suç  334
3.2. Göreceli Mahrumiyet  335
4. ANOMİ VE GERİLİM TEORİLERİNİN ZAYIF VE GÜÇLÜ YANLARI  336
4.1. Güçlü Yanları  336
4.2. Zayıf Yanları  336
5. ANOMİ VE GERİLİM TEORİLERİ ÇERÇEVESİNDE SUÇ ÖNLEME VE SUÇLA MÜCADELEYE YÖNELİK POLİTİKA ÖNERİLERİ  337
5.1. Eğitim  337
5.2. İş  338
5.3. Sosyal Destek Programları  339
5.4. Televizyon ve Magazin Programları  339
5.5. Kiracılık Sorunu  340
5.6. Problem Çözme ve Stresle Başa Çıkma Eğitimleri  340
SONUÇ  342
REFERANSLAR  343
Bölüm XI
BİR GRUP DAVRANIŞI OLARAK SUÇ: ALT KÜLTÜR TEORİLERİ
GİRİŞ  347
1. SUÇLU ALT KÜLTÜRÜNE GİRİŞ: THRASHER VE ÇETELER  349
2. COHEN’İN SUÇLU ALT KÜLTÜRÜ TEORİSİ  349
2.1. Suç Bir Alt Kültür Sorunudur  350
2.2. Suçlu Alt Kültür Alt Sınıflarda ve Erkeklerde Yoğunlaşmaktadır  351
2.3. Alt Kültürler Nasıl Doğar, Varlıklarını Nasıl Devam Ettirir?  351
2.4. Statü Sorunlarına Bir Çözüm Olarak Suçlu Alt Kültürleri  352
2.5. Toplumsal Tabakalaşma ve Sınıf Sistemine Bir Alternatif Olarak Suçlu Alt Kültür  354
2.6. Bir Kültür ve Eğitim Merkezi Olarak Alt Kültür  354
2.7. Sosyal Sınıflara Dayalı Bir Sistem İçinde Yaşamak ve Orta Sınıf Değerlerine Göre Değerlendirilmek  355
2.8. Bir Tür Problem Çözme Tekniği Olarak Suç ve Suçlu Alt Kültürü  356
3. MİLLER’İN İLGİ ODAKLARI TEORİSİ  358
3.1. Bela Arama  359
3.2. Sertlik  360
3.3. Zekilik  360
3.4. Heyecan  361
3.5. Kadercilik  361
3.6. Başına Buyrukluk  361
4. CLOWARD VE OHLİN’İN AYIRICI FIRSATLAR TEORİSİ  362
4.1. Maddi Kazanç Eksenli Suçlu Alt Kültürü  364
4.2. Çatışma Alt Kültürü  365
4.3. Geri Çekilme Alt Kültürü  366
5. WOLFGANG VE FERRACUTİ’NİN ŞİDDET ALT KÜLTÜRÜ TEZİ  367
6. ANDERSON’UN “SOKAKLARIN KANUNU” YAKLAŞIMI  370
7. ALT KÜLTÜREL SUÇ TEORİLERİ, ÇETELER VE AMPİRİK ÇALIŞMALAR  374
8. ALT KÜLTÜR TEORİLERİNİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARİ  375
Güçlü Yönleri  375
Zayıf Yönleri  375
9. UYGULAMAYA YÖNELİK ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: SUÇ ÖNLEME VE MÜCADELE STRATEJİLERİ  375
SONUÇ  377
REFERANSLAR  379
IV. KISIM
ELEŞTİREL PERSPEKTİF Bölüm XII
DAMGALAMA TEORİSİ
GİRİŞ  385
1. SEMBOLİK ETKİLEŞİM  387
2. KÖTÜLÜĞÜN DRAMATİZE EDİLMESİ  388
3. BİRİNCİL VE İKİNCİL SAPMA  389
4. HOWARD BECKER VE “ÖTEKİLER”  392
4.1. Sapma Tanımlamaları  393
4.1.1. Sapma ve Diğer İnsanların Tepkileri  393
4.1.2. Kimin Kuralları?  394
4.2. Sapma Türleri  395
4.2.1. Gerçek Suçlular ve Gerçek Suçsuzlar  396
4.2.2. Yanlışlıkla Suçlananlar  396
4.2.3. Gizli Suçlular  396
4.3. Suçlu Statüsü  397
4.4. Ahlâk Girişimcileri: Kural Koyucular  397
4.5. Peki Kurallar Her Zaman Uygulanır mı?  398
5. KLASİK DAMGALAMA TEORİLERİNDE ÖNE ÇIKAN TEMEL KAVRAMLARIN ÖZETİ VE DAMGALAMA SÜRECİ  400
5.1. Baskın Statü  400
5.2. Kendini Gerçekleştiren Kehanet Başka Nasıl İfade Edilebilir?  402
5.3. Geçmişe Dönük Yorumlama – Yorum Yapma  403
6. BRAITHWAITE’İN BİRLEŞTİRİCİ UTANDIRMA TEORİSİ  404
6.1. Karşılıklı Bağımlılık  405
6.2. Toplumculuk  405
6.3. Utandırma  405
6.3.1. Birleştirici Utandırma  406
6.3.2. Ayrıştırıcı Utandırma (Damgalama)  406
6.4. Vicdan, Utandırma ve Ceza  406
6.5. Birleştirici Utandırma Teorisi’nin Kısa Özeti  411
7. DAMGALAMA TEORİSİ NE KADAR GEÇERLİDİR?  412
8. DAMGALAMA TEORİSİNİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI  414
8.1. Güçlü Yönleri  414
8.2. Teorinin Zayıf Yönleri ve Eleştiriler  414
9. UYGULAMAYA YÖNELİK POLİTİKA ÖNERİLERİ  416
9.1. Pasif Kalma: Radikal Bir Tutum Olarak Müdahale Etmeme  416
9.1.1. Bazı Eylemlerin Suç Olmaktan Çıkarılması  416
9.1.2. Hapishanelerin Boşaltılması  416
9.2. Aktif Katılım: Problemlere Toplumsal Çözüm Arayışı  417
9.2.1. Alternatif Müdahale Stratejileri: Bireye İkinci Bir Şans Verme  417
9.2.2. Tamir: Onarıcı Adalet Uygulamaları  418
SONUÇ  419
REFERANSLAR  421
Bölüm XIII
RADİKAL KRİMİNOLOJİ: ÇATIŞMA VE GÜÇ EKSENLİ SUÇ TEORİLERİ
GİRİŞ  425
1. RADİKAL KRİMİNOLOJİ’YE GÖRE SUÇ, ADALET VE GÜÇ İLİŞKİSİ  427
1.1. Suç  427
1.2. Adalet  428
1.3. Güç  429
1.4. Suç-Ceza-Güç Etkileşimi  432
2. RADİKAL KRİMİNOLOJİYE GÖRE SUÇUN NEDENLERİ  434
2.1. Kapitalizm ve Suç  434
2.2. Sosyal Sınıf, Devlet ve Suç  437
2.2.1 Hâkim Sınıf Tarafından İşlenen Suçlar  438
2.2.1.1 Ekonomik Hâkimiyeti Sağlamak ve Korumak İçin İşledikleri Suçlar  438
2.2.1.2 Devlet Yönetiminde Kalabilmek İçin İşledikleri Suçlar  439
2.2.1.3 Halkı Baskı Altına Almak İçin İşledikleri Suçlar  439
2.2.1.4 Sosyal Yaralar  439
2.2.2 Dezavantajlı Sınıflar Tarafından İşlenen Suçlar  439
2.2.2.1 Adi Sokak Suçları  440
2.2.2.2 Politik İsyan Suçları  440
2.3. Marksist Suç Paradigması  440
3. AMPİRİK ÇALIŞMALAR IŞIĞINDA ÇATIŞMA PERSPEKTİFİNİN GEÇERLİLİĞİ  441
4. RADİKAL KRİMİNOLOJİ ÇERÇEVESİNDE ORTAYA KOYULAN SUÇ ÖNLEME VE MÜCADELEYE YÖNELİK POLİTİKA ÖNERİLERİ  443
SONUÇ  444
REFERANSLAR  445
Bölüm XIV
FEMİNİST KRİMİNOLOJİ: KADIN, CİNSİYET VE SUÇ
GİRİŞ  449
1. FEMİNİZM VE FEMİNİST PERSPEKTİF  451
1.1. Liberal Feminizm  452
1.2. Radikal Feminizm  452
1.3. Sosyalist Feminizm  452
1.4. Postmodern Feminizm  453
2. KADIN SUÇLULUĞUNA İLİŞKİN ÇALIŞMALAR  454
2.1. Özgürleşme Perspektifi: Kadınlar Özgürleştikçe Kadın Suçluluğu da Artar  455
2.2. Hagan’ın Güç-Kontrol Teorisi  457
3. SUÇLULUK-MAĞDURİYET AYRIMININ ZORLUĞUNA İLİŞKİN ÇALIŞMALAR  461
SONUÇ  462
REFERANSLAR  464
V. KISIM
KRİMİNOLOJİNİN SON DURUMU VE GELECEĞİ Bölüm XV
TEORİ ENTEGRASYONU VE ENTEGRE TEORİLER
GİRİŞ  469
1. TEORİLERİ NEDEN BİRLEŞTİRİYORUZ?  470
2. TEORİLER NASIL BİRLEŞTİRİLİR?  472
3. TEORİ ENTEGRASYON ŞEKİLLERİ  472
3.1. Kavramsal Birleştirme  472
3.2. Önermelerin Birleştirilmesi  473
3.2.1. Uç-Uca Birleştirme  473
3.2.2. Yan Yana Birleştirme  474
3.2.3. Alt Alta Birleştirme  476
3.3. Teorilerin Olgunlaştırılması Yaklaşımı  477
GENEL DEĞERLENDİRME VE SONUÇ  478
REFERANSLAR  480
Bölüm XVI
SONSÖZ: TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA KRİMİNOLOJİ BİLİMİ VE
SUÇ TEORİLERİNİN GELECEĞİ
GİRİŞ  483
1. “KRİMİNOLOJİ” BAĞIMSIZ BİR BİLİM DALI OLARAK TANINMALIDIR  484
2. SUÇU ANLAMA VE SUÇLA MÜCADELEDE KRİMİNOLOJİ BİLİMİNDEN FAYDALANILMALIDIR  486
2.1. Ceza Adalet Politikaları, Ceza Hukuku ve Kriminoloji  486
2.2. Bilişim Suçları, Sınıraşan Suçlar ve Kriminoloji  487
2.3. Terör ve Kriminoloji  487
3. SUÇ TEORİLERİ TÜRKİYE ÖZELİNDE TEST EDİLMELİDİR  488
4. YENİ TEORİLER GELİŞTİRİLMELİDİR  489
5. SUÇ ÖNLEME VE MÜCADELEDE YENİ STRATEJİLER GELİŞTİRİLMELİDİR  489
6. KRİMİNOLOJİK ÇALIŞMALAR İÇİN ARAŞTIRMA FONLARI OLUŞTURULMALIDIR  491
7. KRİMİNOLOJİ EPİSTEMİK TOPLULUĞU KURULMALIDIR  491
8. KRİMİNOLOJİSİZ SUÇLA MÜCADELE OLMAZ  491
REFERANSLAR  493
YAZARLAR VE KAVRAMLAR DİZİNİ
Yazarlar Dizini  499
Kavramlar Dizini  501
 


Mutlu Dinç ...
Ekim 2024
645.00 TL
İndirimli: 548.25 TL (%15)
Sepete Ekle
Halil Polat
Eylül 2024
1950.00 TL
Sepete Ekle
Veli Özer Özbek ...
Eylül 2024
740.00 TL
İndirimli: 629.00 TL (%15)
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
4. Baskıya Önsöz ve Teşekkür  7
Teşekkür  9
Takdim  11
Şekiller Listesi  29
I. KISIM
GİRİŞ VE TEMEL KAVRAMLAR
Bölüm I SUÇ TEORİLERİNE GİRİŞ  33
GİRİŞ  33
1. SUÇ VE SAPMA  34
2. SUÇ TEORİLERİ  37
3. TÜRKİYE’DE SUÇ ÇALIŞMALARI VE KRİMİNOLOJİ’NİN DURUMU  38
4. KRİMİNOLOJİ’NİN İLGİ ALANLARI  39
5. KİTABIN ORGANİZASYONU VE BÖLÜMLERİN GENEL DEĞERLENDİRMESİ  39
KRİMİNOLOJİ SERÜVENİ BAŞLASIN!  43
REFERANSLAR  45
Bölüm II
TEMEL KAVRAMLAR BİLİM FELSEFESİ VE
BİLİMSEL ARAŞTIRMA METOTLARI AÇISINDAN SUÇ TEORİLERİ
GİRİŞ  49
1. ONTOLOJİ VE EPİSTEMOLOJİ CİLTTİR, ELBİSE DEĞİL!  50
1.1. Ontoloji  50
1.2. Epistemoloji  51
1.2.1. Pozitivist Epistemoloji  52
1.2.2. Yorumlayıcı Epistemoloji  52
1.2.3. Realist Epistemoloji  53
2. KRİMİNOLOJİ BİLİMİNDE TEMEL YAKLAŞIMLAR VE BİLİM FELSEFESİ  55
2.1. Pozitivist Perspektif  55
2.2. Sosyal İnşa Perspektifi  56
2.3. Fenomenolojik Perspektif  57
2.4. Eleştirel Perspektif  58
3. KRİMİNOLOJİ LİTERATÜRÜNDE ARAŞTIRMA VE YÖNTEM  59
4. BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA YAKLAŞIM SEVİYELERİ  61
4.1. Paradigma  62
4.2. Teori  64
4.3. Hipotez/Önerme  66
4.4. Kavram  68
4.5. Değişken  69
5. SUÇ TEORİLERİNİN ÇEŞİTLERİ VE TASNİF METOTLARI  70
5.1. Suç Sorumluluğu Açısından: Klasik Okul–Pozitivist Okul veya Özgür İrade–Determinizm Ayrımı  71
5.2. Açıklama Seviyesine Göre: Mikro mu, Makro mu?  71
5.3. Suçun Kaynağı Açısından: Bireysel mi, Çevresel mi?  72
5.4. Fonksiyonu Açısından: Sosyal Yapı mı, Sosyal Süreç mi?  73
5.5. Güç Dengeleri Açısından: Uzlaşma mı, Çatışma mı?  73
5.6. Açıklama Çapına/Gücüne Göre: Genel mi, Kısmi mi?  73
5.7. Açıklanan Kavrama Göre: Suç mu, Suçluluk mu?  75
5.8. Yakın ve Etkileşim Hâlinde Olduğu Bilim Dalına Göre Tasnif  75
6. TEORİLERİN KALİTESİNİ GÖSTEREN KRİTERLER  75
6.1. Mantıksal Tutarlılık  76
6.2. Kapsamlı Olması  76
6.3. Test Edilebilir ve Yanlışlanabilir Olması  76
6.4. Ampirik Geçerliliğinin Olması  77
6.5. Pratikte İşe Yarar Olması ve Uygulamaya Yönelik Somut Politika Önerileri Sunabilmesi  77
REFERANSLAR  79
II. KISIM
KLASİK OKUL Bölüm III
RASYONEL BİR TERCİH OLARAK SUÇ:
DÜNDEN BUGÜNE KLASİK OKUL FİKİRLERİ,
RASYONEL TERCİH VE CAYDIRICILIK TEORİLERİ
GİRİŞ  88
1. DOĞAÜSTÜ GÜÇLER PERSPEKTİFİ: SUÇA İLİŞKİN ERKEN DÖNEM AÇIKLAMALARI VE SUÇLUYA BAKIŞ  88
2. KLASİK OKUL (1700–1800)  90
2.1. Kanunların Kaynağı Nedir?  92
2.2. Kanunların Yorumlanması  93
2.3. Kanunların Dili  93
2.4. Cezaların Miktarı: Suç ve Ceza Arasındaki Denge  93
2.5. Cezaların Amacı  94
2.6. Cezaların Sahip Olması Gereken Özellikler  94
2.7. Klasik Okul’a Göre Suç Neden İşlenir?  95
2.8. Klasik Okul’a Göre İnsancıl Bir Cezalandırma Yöntemi: Hapishaneler  97
3. KLASİK OKUL DÜŞÜNCELERİNİN YENİDEN DOĞUŞU: NEO-KLASİK OKUL (1970–1980)  98
4. RASYONEL TERCİH TEORİSİ  99
5. CAYDIRICILIK TEORİSİ  101
5.1. Özel ve Genel Caydırıcılık  102
5.2. Stafford ve Warr’un Caydırıcılık Teorisini Yeniden Formule Etmesi  102
5.3. Mutlak ve Kısmi Caydırıcılık  104
5.4. Caydırıcılık Potansiyelinin Hesaplanması  105
5.5. Caydırıcılık mı Yoksa Suçun Yer Değiştirmesi mi?  106
5.5.1. Suçun Mekânsal Olarak Yer Değiştirmesi  107
5.5.2. Suçun Zamansal Olarak Yer Değiştirmesi  107
5.5.3. Suçun Hedef Yönüyle Yer Değiştirmesi  107
5.5.4. Suçlunun, Suç İşleme Taktiğini Değiştirmesi  107
5.5.5. Suçlunun, Bir Suç Türünden Diğerine Kayması  108
5.5.6. Suçlunun Yerini Başka Suçluların Alması  108
6. SUÇ VE SUÇLUNUN ÖZELLİKLERİNE GÖRE CAYDIRICILIK  109
6.1. Suçun Özelliğine Göre Caydırıcı Etkideki Değişim  109
6.1.1. Rasyonel Bir Eylem Olarak Suç ve Caydırıcılık  109
6.1.2. Suçun Araç mı Amaç mı Oluşuna Göre Caydırıcılık  110
6.1.3. Suçun Hedefi Bakımından Caydırıcılık  110
6.1.4. Tanımlanışına Göre Suçlar ve Caydırıcılık  110
6.1.5. Suç Mahalli ve Caydırıcılık  111
6.2. Şahsın Özelliğine Göre Caydırıcı Etkideki Değişim  112
6.2.1. Suçu Bir Hayat Tarzı Olarak Benimseme, Suçta Uzmanlık ve Caydırıcılık  112
6.2.3. Cinsiyet ve Caydırıcılık  112
6.2.4. Diğer Kişisel Özellikler ve Caydırıcılık  114
7. KLASİK OKUL’UN ZAYIF VE GÜÇLÜ YÖNLERİ  114
7.1. Güçlü Yönleri  114
7.2. Zayıf Yönleri  114
SONUÇ  115
REFERANSLAR  118
Bölüm IV
BİR FIRSAT OLARAK SUÇ: SUÇUN DURUMSAL BELİRLEYİCİLERİ,
SUÇ FIRSATLARI VE RUTİN AKTİVİTELER TEORİSİ
GİRİŞ  125
1. RUTİN AKTİVİTELER TEORİSİ  126
1.1. Motive Olmuş Suçlu(lar)  129
1.2. Koruyucunun Yokluğu  130
1.3. Uygun Hedef  130
1.3.1. Hedefin Görünür Olması  131
1.3.2. Değerli veya Arzu Edilebilir Olması  131
1.3.3. Suça Karşı Korunmasız Olması  131
1.3.4. Hareket Kabiliyeti  132
1.3.5. Hedefin Müsait ve Erişilebilir Olması  132
1.4. Rutin Aktiviteler Teorisi’ne Eklenen Dördüncü Faktör: “Tutucular”  133
1.5. Rutin Aktiviteler Teorisi’nin Genel Değerlendirmesi  134
2. SUÇ FIRSATLARI  135
3. DURUMSAL SUÇ ÖNLEME  136
4. SUÇ GERÇEKTEN DE FIRSATLARIN ÜRÜNÜ MÜDÜR?  140
4.1. Teorinin Temel Varsayımlarının Test Edilmesi  140
4.2. Suç ve Zaman İlişkisi  141
4.3. Suç ve Yer İlişkisi  141
GENEL DEĞERLENDİRME VE SONUÇ  143
REFERANSLAR  145
III. KISIM
POZİTİVİST OKUL Bölüm V
SUÇUN NEDENLERİNE İLİŞKİN BİREY EKSENLİ YAKLAŞIMLAR I:
BİYOLOJİK SUÇ TEORİLERİ
GİRİŞ  151
1. ERKEN DÖNEME AİT YAKLAŞIMLAR: DIŞ GÖRÜNÜŞE BAĞLI TEORİLER  152
1.1. Biyometrika: İstatistiğin İnsan Biyolojisi’ne Uygulanması  153
1.2. Yüz ve Kafatasına Göre Karakter Tahlili ve Suç Tahmini: Fizyonomi ve Prenoloji  155
1.3. Lombroso’nun “Atavistik Adam”ı ve İtalyan Ekolü  156
1.4. Dugdale’in “Jukes Ailesi”  160
1.5. Kretschmer ve Sheldon’un “Vücut Tipleri” Çalışmaları  161
1.6. Erken Dönem Teorilerini Test Eden Çalışmalar: Goring’in ‘İngiliz Mahkum’u ve Hooton’un ‘Amerikan Suçlu’su  164
1.7. Erken Dönem Teorilerine Getirilen Eleştiriler  166
2. ÇAĞDAŞ BİYOLOJİK YAKLAŞIMLAR  168
2.1. Genetik ve Suç İlişkisi  168
2.1.1. XYY veya Süper Erkek Sendromu  168
2.1.2. Gen Temelli Suç Teorileri  169
2.1.3. Araştırma Dizaynları ve Ampirik Testler  170
2.1.3.1. Aile Çalışmaları  170
2.1.3.2. Evlat Edinme Çalışmaları  170
2.1.3.3. İkizler Üzerinde Yapılan Çalışmalar  171
2.2. Beyin Fonksiyonu Bozuklukları  171
2.3. Biyokimyasal Faktörler ve Hormonel Bozukluklar  172
2.3.1. Seratonin  173
2.3.2. Testosteron  173
3. BİYOLOJİK TEORİLERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI  175
Güçlü Yanları  175
Eleştiriler ve Zayıf Yanları  176
4. BİYOLOJİK SUÇ TEORİLERİNİN ORTAYA KOYDUĞU SUÇ ÖNLEME VE MÜCADELE STRATEJİLERİ  176
SONUÇ  177
REFERANSLAR  178
Bölüm VI
SUÇUN NEDENLERİNE İLİŞKİN BİREY EKSENLİ YAKLAŞIMLAR II:
PSİKOLOJİK SUÇ TEORİLERİ
GİRİŞ  184
1. PSİKODİNAMİK PSİKOLOJİ VE PSİKANALİTİK YAKLAŞIM  185
1.1. Psikanalitik Teori ve Suç  185
1.2. Psikanalitik Görüşe Getirilen Eleştiriler  188
2. GENEL KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE SUÇ  188
2.1. Psikopati  189
2.2. Ani ve Tepkisel Hareket Etme  190
2.3. Negatif Duygusallık  191
2.4. Genel Kişilik Özelliklerine İlişkin Eleştiriler  192
3. ZEKÂ VE SUÇ  192
3.1. Erken Dönem Zekâ ve Suç Çalışmaları: Goddard’ın “Zekâ Geriliği” Çalışması  192
3.2. Zekâ – Suç İlişkisine İlişkin Güncel Çalışmalar  193
3.3. Zekâ – Suç İlişkisine İlişkin Ampirik Çalışmalar ve Bulgular  194
3.4. Zekâ – Suç İlişkisine İlişkin Çalışmalara Getirilen Eleştiriler  195
4. AHLÂKİ GELİŞİM VE SUÇ İLİŞKİSİ  196
4.1. Pieaget’in Ahlâki Gelişim Modeli  196
4.2. Kohlberg’in Ahlâki Gelişim Modeli  197
4.2.1. Düzey I – Bireysellik ve Ceza: Gelenek Öncesi Ahlâkilik  198
1. Aşama – İtaat ve Ceza  198
2. Aşama – Bireysellik, Menfaat ve Karşılıklık  199
4.2.2. Düzey II – Toplumcu Yaklaşım: Geleneksel Ahlâkilik  199
3. Aşama – İnsanlar Arası İyi İlişkiler  200
4. Aşama – Kamu Düzenini Muhafaza  200
4.3.3. Düzey III– Prensipler, İlkeler ve Bağımsızlık Düzeyi: Gelenek Ötesi Ahlâkilik  200
5. Aşama – Sosyal Sözleşme  201
6. Aşama – Evrensel İlkeler ve Prensipler  201
4.3. Ahlâki Gelişim – Suç İlişkisini Araştıran Ampirik Çalışmalar  202
5. PSİKOLOJİK YAKLAŞIMLARIN ZAYIF VE GÜÇLÜ YANLARI  204
6. PSİKOLOJİK SUÇ TEORİLERİNİN ORTAYA KOYDUĞU SUÇ ÖNLEME VE MÜCADELE STRATEJİLERİ  204
SONUÇ  205
REFERANSLAR  206
Bölüm VII
ÇEVRESEL FAKTÖRLERİN BİR SONUCU OLARAK SUÇ:
SOSYAL DÜZENSİZLİK TEORİSİ VE SUÇUN NEDENLERİNE İLİŞKİN
EKOLOJİK YAKLAŞIMLAR
GİRİŞ  209
1. ŞİKAGO OKULU  211
2. ŞEHİR VE SUÇ: SUÇ EKOLOJİSİ  211
3. BURGESS’İN ‘YOĞUNLAŞMA BÖLGELERİ’ MODELİ  212
4. SOSYAL DÜZENSİZLİK TEORİSİ  213
4.1. Ayrıştırıcı Değer Sistemleri ve Kültür Çatışması  214
4.2. Ayırıcı Sosyal Organizasyon  216
5. SOSYAL DÜZENSİZLİK TEORİSİ’NİN GELİŞİMİ  218
5.1. Suça, Sosyal Düzensizliğin Neden Olduğu Geleneksel Sosyal Kontrollerin Çöküşü Neden Olur!  219
5.2. Irk ve Etnisite Temelli Ayrımcılık ve Eşitsizlik Politikalarının Bir Sonucu Olarak Sosyal Düzensizlik  220
5.3. Toplumsal Tutkunluk ve Suç  222
6. AMPİRİK ÇALIŞMALAR: TEORİ NE KADAR GEÇERLİ?  224
7. TEORİNİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI  226
7.1. Teorinin Güçlü Yanları ve Literatüre Yaptığı Katma Değer  226
7.2. Teoriye Getirilen Eleştiriler ve Teorinin Zayıf Yanları  227
8. SOSYAL DÜZENSİZLİK TEORİSİ ÇERÇEVESİNDE UYGULAMAYA YÖNELİK SUÇ ÖNLEME VE MÜCADELE ÖNERİLERİ  227
SONUÇ  229
REFERANSLAR  231
Bölüm VIII
ÖĞRENİLEN BİR DAVRANIŞ OLARAK SUÇ: ÖĞRENME TEORİLERİ
GİRİŞ  235
1. TAKLİT VE SUÇ  236
2. SUTHERLAND’İN AYIRICI BİRLİKTELİKLER TEORİSİ  238
3. NÖTRLEŞTİRME TEKNİKLERİ  241
3.1. Sorumluluğun Reddedilmesi  242
3.2. Zararın Reddedilmesi  243
3.3. Mağdurun Varlığının Reddedilmesi  243
3.4. Lanetleyenlerin Lanetlenmesi  243
3.5. Kendi Değerlerini Toplumun Değerlerinden Yüksek Görme  243
4. PSİKOLOJİK ÖĞRENME MODELLERİNİN KRİMİNOLOJİ’YE UYGULANMASI: JEFFEREY VE ‘AKERS VE BURGRESS’İN AYIRICI PEKİŞTİRME TEORİLERİ  244
4.1. Psikoloji Biliminde Davranışçılık ve Öğrenme Modelleri  245
4.2. Jefferey’in Ayırıcı Pekiştirme Teorisi  248
4.3. Burgess ve Akers’ın Ayırıcı Birliktelikler-Ayırıcı Pekiştirme Teorisi  251
4.4. Bandura: Şiddet Taklit Edilen bir Davranıştır  252
4.4.1. İnsanlar Şiddet Davranışlarıyla Dünyaya Gelmezler  252
4.4.2. Bobo Doll Deneyi  252
4.4.3. Gözlemsel Öğrenme, Medya ve Şiddet  253
5. AKERS’IN SOSYAL ÖĞRENME TEORİSİ  254
5.1. Ayırıcı Birliktelikler  255
5.2. Tanımlamalar  255
5.3. Ayırıcı Pekiştirme  255
5.4. Taklit  256
5.5. Sosyal Öğrenme Süreci: Sıralama ve Geri Bildirim Etkileri  256
6. ÖĞRENME TEORİLERİNİN GEÇERLİLİĞİ: AMPİRİK TESTLER  257
7. ÖĞRENME TEORİLERİNİN ZAYIF VE GÜÇLÜ YANLARI  259
7.1. Güçlü Yanları  259
7.2. Teorinin Zayıf Yanları ve Eleştiriler  260
8. ÖĞRENME TEORİLERİ ÇERÇEVESİNDE SUÇ ÖNLEME VE MÜCADELE STRATEJİLERİ  260
GENEL DEĞERLENDİRME VE SONUÇ  262
REFERANSLAR  264
Bölüm IX
İNSANLAR NEDEN SUÇ İŞLEMEZ? KONTROL TEORİLERİ
GİRİŞ  269
1. RECKLESS’IN SINIRLAMA TEORİSİ  270
1.1. Teorinin Özü  271
1.2. Suça Neden Olan Faktörler: İticiler ve Çekiciler  271
1.3. Suçtan Korucuyu Faktörler: İç ve Dış Sınırlayıcılar  272
1.3.1. İç Sınırlayıcılar  272
1.3.2. Dış Sınırlayıcılar  273
1.4. Sınırlama Teorisi Ne Kadar Geçerli?  273
2. HİRSCHİ’NİN SOSYAL BAĞ TEORİSİ  274
2.1. Bağlılık  275
2.2. Adanmışlık  276
2.3. Sürekli Meşguliyet  276
2.4. İnanç  277
2.5. Sosyal Bağ Teorisi Ne Kadar Geçerli?  278
3. GOTTFREDSON VE HİRSCHİ’NİN GENEL SUÇ TEORİSİ  279
3.1. Öz-Kontrol’ü Düşük Olan Bireylerin Özellikleri  279
3.2. Düşük Öz-Kontrol’ün Sebepleri  281
3.3. Aile, Çocuk Terbiyesi ve Öz-Kontrol  281
3.4. Genel Suç Teorisi Ne Kadar Geçerli?: Ampirik Testler ve Eleştiriler  283
4. COLVİN’İN ZORLAMA VE SOSYAL DESTEK TEORİSİ  286
4.1. Tip 1: Tutarlı Sosyal Destek  287
4.2. Tip 2: Tutarsız Sosyal Destek  288
4.3. Tip 3: Tutarlı Zorlayıcı Kontrol  288
4.4. Tip 4: Tutarsız Zorlayıcı Kontrol  289
4.5. Zorlama ve Sosyal Destek Teorisinin Genel Değerlendirmesi ve Geçerliliği  291
5. KONTROL TEORİLERİNİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI  293
5.1. Güçlü Yanları  293
5.2. Zayıf Yanları  293
6. KONTROL TEORİLERİ PERSPEKTİFİNDEN SUÇ ÖNLEME VE MÜCADELE STRATEJİLERİ  294
6.1. Güçlü Bir Öz-Kontrol Geliştirmek  294
6.2. Çocukları ve Gençleri Faydalı İşlerle Meşgul Etmek  295
6.3. Toplumsal Değerleri Öğretmek ve Yaşatmak  296
6.4. Zorlayıcılıktan ve Baskıcılıktan Uzak Bir Toplum İnşa Etmek  296
SONUÇ  297
REFERANSLAR  299
Bölüm X
ANOMİ VE GERİLİM TEORİLERİ
GİRİŞ  303
1. ANOMİ TEORİLERİ  304
1.1. Durkheim’in Anomi Teorisi  304
1.2. Merton’un Anomi Kavramını Yeniden Ele Alması  306
1.3. Messner ve Rosenfeld’in “Kurumsal Anomi Teorisi”  306
1.3.1. Amerikan Rüyası’nın Ortaya Çıkışı  307
1.3.2. Amerikan Rüyası’nın Toplumsal Yapı ve Birey Üzerindeki Etkileri  308
1.3.2.1. Başarı  308
1.3.2.2. Bireysellik  309
1.3.2.3. Evrensellik  309
1.3.2.4. Para Fetişizmi  309
1.3.3. Amerikan Rüyası’nın Sosyal Kurumlar Üzerindeki Etkileri: Kurumlararası Güç Dengesizliği  310
1.3.4. Sosyal Organizasyon ve Suç İlişkisi  312
2. GERİLİM TEORİLERİ  313
2.1. Merton’un Klasik Gerilim Teorisi  314
2.1.1. Uyumluluk  315
2.1.2. Yenilikçilik  315
2.1.3. Şekilcilik  315
2.1.4. Geri Çekilme  316
2.1.5. İsyankârlık  316
2.2. Cohen’in Alt Kültürel Gerilim Teorisi  317
2.3. Cloward’ın Suç Fırsatları Teorisi  319
2.4. Agnew’ün Genel Gerilim Teorisi  322
2.4.1. GGT’ye Göre Bireyi Suça Sürükleyen Gerilimin Nedenleri  323
2.4.1.1. Bireylerin Pozitif Değer Atfettikleri Hedeflere Ulaşmasının Engellenmesi  323
2.4.1.2. Bireylerin Pozitif Değer Atfettikleri Uyarıcıların Ortadan Kaldırılması  326
2.4.1.3. Bireylere Negatif Etki Yapıcı Uyarıcıların Sunulması  327
2.4.2. Gerilimi Tetikleyen ve Artıran Toplumsal Faktörler  328
2.4.3. Suça Neden Olan Gerilim Türleri  329
3. AMPİRİK TESTLER  333
3.1. Klasik Gerilim: Pozitif Değer Atfedilen Hedeflere Erişimin Engellenmesi  333
3.2. Genel Gerilim Teorisi: Negatif İlişkiler ve Olaylara Gösterilen Bir Tepki Olarak Suç  334
3.2. Göreceli Mahrumiyet  335
4. ANOMİ VE GERİLİM TEORİLERİNİN ZAYIF VE GÜÇLÜ YANLARI  336
4.1. Güçlü Yanları  336
4.2. Zayıf Yanları  336
5. ANOMİ VE GERİLİM TEORİLERİ ÇERÇEVESİNDE SUÇ ÖNLEME VE SUÇLA MÜCADELEYE YÖNELİK POLİTİKA ÖNERİLERİ  337
5.1. Eğitim  337
5.2. İş  338
5.3. Sosyal Destek Programları  339
5.4. Televizyon ve Magazin Programları  339
5.5. Kiracılık Sorunu  340
5.6. Problem Çözme ve Stresle Başa Çıkma Eğitimleri  340
SONUÇ  342
REFERANSLAR  343
Bölüm XI
BİR GRUP DAVRANIŞI OLARAK SUÇ: ALT KÜLTÜR TEORİLERİ
GİRİŞ  347
1. SUÇLU ALT KÜLTÜRÜNE GİRİŞ: THRASHER VE ÇETELER  349
2. COHEN’İN SUÇLU ALT KÜLTÜRÜ TEORİSİ  349
2.1. Suç Bir Alt Kültür Sorunudur  350
2.2. Suçlu Alt Kültür Alt Sınıflarda ve Erkeklerde Yoğunlaşmaktadır  351
2.3. Alt Kültürler Nasıl Doğar, Varlıklarını Nasıl Devam Ettirir?  351
2.4. Statü Sorunlarına Bir Çözüm Olarak Suçlu Alt Kültürleri  352
2.5. Toplumsal Tabakalaşma ve Sınıf Sistemine Bir Alternatif Olarak Suçlu Alt Kültür  354
2.6. Bir Kültür ve Eğitim Merkezi Olarak Alt Kültür  354
2.7. Sosyal Sınıflara Dayalı Bir Sistem İçinde Yaşamak ve Orta Sınıf Değerlerine Göre Değerlendirilmek  355
2.8. Bir Tür Problem Çözme Tekniği Olarak Suç ve Suçlu Alt Kültürü  356
3. MİLLER’İN İLGİ ODAKLARI TEORİSİ  358
3.1. Bela Arama  359
3.2. Sertlik  360
3.3. Zekilik  360
3.4. Heyecan  361
3.5. Kadercilik  361
3.6. Başına Buyrukluk  361
4. CLOWARD VE OHLİN’İN AYIRICI FIRSATLAR TEORİSİ  362
4.1. Maddi Kazanç Eksenli Suçlu Alt Kültürü  364
4.2. Çatışma Alt Kültürü  365
4.3. Geri Çekilme Alt Kültürü  366
5. WOLFGANG VE FERRACUTİ’NİN ŞİDDET ALT KÜLTÜRÜ TEZİ  367
6. ANDERSON’UN “SOKAKLARIN KANUNU” YAKLAŞIMI  370
7. ALT KÜLTÜREL SUÇ TEORİLERİ, ÇETELER VE AMPİRİK ÇALIŞMALAR  374
8. ALT KÜLTÜR TEORİLERİNİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARİ  375
Güçlü Yönleri  375
Zayıf Yönleri  375
9. UYGULAMAYA YÖNELİK ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: SUÇ ÖNLEME VE MÜCADELE STRATEJİLERİ  375
SONUÇ  377
REFERANSLAR  379
IV. KISIM
ELEŞTİREL PERSPEKTİF Bölüm XII
DAMGALAMA TEORİSİ
GİRİŞ  385
1. SEMBOLİK ETKİLEŞİM  387
2. KÖTÜLÜĞÜN DRAMATİZE EDİLMESİ  388
3. BİRİNCİL VE İKİNCİL SAPMA  389
4. HOWARD BECKER VE “ÖTEKİLER”  392
4.1. Sapma Tanımlamaları  393
4.1.1. Sapma ve Diğer İnsanların Tepkileri  393
4.1.2. Kimin Kuralları?  394
4.2. Sapma Türleri  395
4.2.1. Gerçek Suçlular ve Gerçek Suçsuzlar  396
4.2.2. Yanlışlıkla Suçlananlar  396
4.2.3. Gizli Suçlular  396
4.3. Suçlu Statüsü  397
4.4. Ahlâk Girişimcileri: Kural Koyucular  397
4.5. Peki Kurallar Her Zaman Uygulanır mı?  398
5. KLASİK DAMGALAMA TEORİLERİNDE ÖNE ÇIKAN TEMEL KAVRAMLARIN ÖZETİ VE DAMGALAMA SÜRECİ  400
5.1. Baskın Statü  400
5.2. Kendini Gerçekleştiren Kehanet Başka Nasıl İfade Edilebilir?  402
5.3. Geçmişe Dönük Yorumlama – Yorum Yapma  403
6. BRAITHWAITE’İN BİRLEŞTİRİCİ UTANDIRMA TEORİSİ  404
6.1. Karşılıklı Bağımlılık  405
6.2. Toplumculuk  405
6.3. Utandırma  405
6.3.1. Birleştirici Utandırma  406
6.3.2. Ayrıştırıcı Utandırma (Damgalama)  406
6.4. Vicdan, Utandırma ve Ceza  406
6.5. Birleştirici Utandırma Teorisi’nin Kısa Özeti  411
7. DAMGALAMA TEORİSİ NE KADAR GEÇERLİDİR?  412
8. DAMGALAMA TEORİSİNİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI  414
8.1. Güçlü Yönleri  414
8.2. Teorinin Zayıf Yönleri ve Eleştiriler  414
9. UYGULAMAYA YÖNELİK POLİTİKA ÖNERİLERİ  416
9.1. Pasif Kalma: Radikal Bir Tutum Olarak Müdahale Etmeme  416
9.1.1. Bazı Eylemlerin Suç Olmaktan Çıkarılması  416
9.1.2. Hapishanelerin Boşaltılması  416
9.2. Aktif Katılım: Problemlere Toplumsal Çözüm Arayışı  417
9.2.1. Alternatif Müdahale Stratejileri: Bireye İkinci Bir Şans Verme  417
9.2.2. Tamir: Onarıcı Adalet Uygulamaları  418
SONUÇ  419
REFERANSLAR  421
Bölüm XIII
RADİKAL KRİMİNOLOJİ: ÇATIŞMA VE GÜÇ EKSENLİ SUÇ TEORİLERİ
GİRİŞ  425
1. RADİKAL KRİMİNOLOJİ’YE GÖRE SUÇ, ADALET VE GÜÇ İLİŞKİSİ  427
1.1. Suç  427
1.2. Adalet  428
1.3. Güç  429
1.4. Suç-Ceza-Güç Etkileşimi  432
2. RADİKAL KRİMİNOLOJİYE GÖRE SUÇUN NEDENLERİ  434
2.1. Kapitalizm ve Suç  434
2.2. Sosyal Sınıf, Devlet ve Suç  437
2.2.1 Hâkim Sınıf Tarafından İşlenen Suçlar  438
2.2.1.1 Ekonomik Hâkimiyeti Sağlamak ve Korumak İçin İşledikleri Suçlar  438
2.2.1.2 Devlet Yönetiminde Kalabilmek İçin İşledikleri Suçlar  439
2.2.1.3 Halkı Baskı Altına Almak İçin İşledikleri Suçlar  439
2.2.1.4 Sosyal Yaralar  439
2.2.2 Dezavantajlı Sınıflar Tarafından İşlenen Suçlar  439
2.2.2.1 Adi Sokak Suçları  440
2.2.2.2 Politik İsyan Suçları  440
2.3. Marksist Suç Paradigması  440
3. AMPİRİK ÇALIŞMALAR IŞIĞINDA ÇATIŞMA PERSPEKTİFİNİN GEÇERLİLİĞİ  441
4. RADİKAL KRİMİNOLOJİ ÇERÇEVESİNDE ORTAYA KOYULAN SUÇ ÖNLEME VE MÜCADELEYE YÖNELİK POLİTİKA ÖNERİLERİ  443
SONUÇ  444
REFERANSLAR  445
Bölüm XIV
FEMİNİST KRİMİNOLOJİ: KADIN, CİNSİYET VE SUÇ
GİRİŞ  449
1. FEMİNİZM VE FEMİNİST PERSPEKTİF  451
1.1. Liberal Feminizm  452
1.2. Radikal Feminizm  452
1.3. Sosyalist Feminizm  452
1.4. Postmodern Feminizm  453
2. KADIN SUÇLULUĞUNA İLİŞKİN ÇALIŞMALAR  454
2.1. Özgürleşme Perspektifi: Kadınlar Özgürleştikçe Kadın Suçluluğu da Artar  455
2.2. Hagan’ın Güç-Kontrol Teorisi  457
3. SUÇLULUK-MAĞDURİYET AYRIMININ ZORLUĞUNA İLİŞKİN ÇALIŞMALAR  461
SONUÇ  462
REFERANSLAR  464
V. KISIM
KRİMİNOLOJİNİN SON DURUMU VE GELECEĞİ Bölüm XV
TEORİ ENTEGRASYONU VE ENTEGRE TEORİLER
GİRİŞ  469
1. TEORİLERİ NEDEN BİRLEŞTİRİYORUZ?  470
2. TEORİLER NASIL BİRLEŞTİRİLİR?  472
3. TEORİ ENTEGRASYON ŞEKİLLERİ  472
3.1. Kavramsal Birleştirme  472
3.2. Önermelerin Birleştirilmesi  473
3.2.1. Uç-Uca Birleştirme  473
3.2.2. Yan Yana Birleştirme  474
3.2.3. Alt Alta Birleştirme  476
3.3. Teorilerin Olgunlaştırılması Yaklaşımı  477
GENEL DEĞERLENDİRME VE SONUÇ  478
REFERANSLAR  480
Bölüm XVI
SONSÖZ: TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA KRİMİNOLOJİ BİLİMİ VE
SUÇ TEORİLERİNİN GELECEĞİ
GİRİŞ  483
1. “KRİMİNOLOJİ” BAĞIMSIZ BİR BİLİM DALI OLARAK TANINMALIDIR  484
2. SUÇU ANLAMA VE SUÇLA MÜCADELEDE KRİMİNOLOJİ BİLİMİNDEN FAYDALANILMALIDIR  486
2.1. Ceza Adalet Politikaları, Ceza Hukuku ve Kriminoloji  486
2.2. Bilişim Suçları, Sınıraşan Suçlar ve Kriminoloji  487
2.3. Terör ve Kriminoloji  487
3. SUÇ TEORİLERİ TÜRKİYE ÖZELİNDE TEST EDİLMELİDİR  488
4. YENİ TEORİLER GELİŞTİRİLMELİDİR  489
5. SUÇ ÖNLEME VE MÜCADELEDE YENİ STRATEJİLER GELİŞTİRİLMELİDİR  489
6. KRİMİNOLOJİK ÇALIŞMALAR İÇİN ARAŞTIRMA FONLARI OLUŞTURULMALIDIR  491
7. KRİMİNOLOJİ EPİSTEMİK TOPLULUĞU KURULMALIDIR  491
8. KRİMİNOLOJİSİZ SUÇLA MÜCADELE OLMAZ  491
REFERANSLAR  493
YAZARLAR VE KAVRAMLAR DİZİNİ
Yazarlar Dizini  499
Kavramlar Dizini  501
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024