Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Aralık 2022 / 1. Baskı / 386 Syf.
Fiyatı: 350.00 TL
Temin süresi 2-3 gündür.
 
Sepete Ekle
   

Eğitimcilerin öğretme-öğrenme ortamlarında gerek planlama gerekse uygulama ve değerlendirme süreçlerinde öğrencilerin bireysel farklılıklarına hitap edebilmesi, çağdaş eğitim anlayışında büyük önem taşımaktadır. Bunun için öğretmenin öğretim ilkelerini, öğrenci merkezli kuramları, modelleri, yaklaşımları, yöntem ve teknikleri bilmesi ve uygulayabilmesi gerekmektedir. Dolayısıyla bu kitabın öğretmen adaylarına, eğitimcilere, eğitim alanında çalışan uygulayıcılara rehberlik etme açısından önemli bir kaynak olduğu düşünülmektedir.

Barkod: 9786254275579
Yayın Tarihi: Aralık 2022
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 386
Yayınevi: Nobel Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
YAZAR BİLGİLERİ  iii
ÖN SÖZ  v
1. BÖLÜM
TEMEL KAVRAMLAR VE ÖĞRETİM İLKELERİ  1
Suat Kaya
Giriş  1
Eğitim ve İlgili Temel Kavramlar  1
Öğrenme  2
Öğretim  3
Eğitim Programı  4
Eğitim Programının Temel Ögeleri  6
Amaç, Hedef ve Kazanımlar  7
İçerik/Tema  9
Eğitim Durumları/Öğrenme Yaşantıları/Etkinlikler  10
Ölçme ve Değerlendirme/Sınama Durumları  10
Öğretim İlkeleri  10
Sonuç  15
Kaynakça  15
Değerlendirme Soruları  18
2. BÖLÜM
ÖĞRETİM KURAM, MODEL VE YAKLAŞIMLARI  23
Servet Kardeş
Giriş  23
Okulda Öğrenme Modeli  24
Tam Öğrenme Modeli  26
Etkili Öğretim Modeli  29
Öğretim Durumları Modeli  32
Temel Öğretim Modeli  35
Yapılandırmacılık  37
Çoklu Zekâ Kuramı  41
Sonuç  42
Kaynakça  44
Değerlendirme Soruları  46
3. BÖLÜM
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ  49
Adnan Taşgın
Giriş  49
Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi  51
Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisinin Üstünlükleri  54
Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisinin Sınırlılıkları  54
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi  55
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisinin Üstünlükleri  58
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisinin Sınırlılıkları  58
Araştırma–İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi  59
Araştırma–İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisinin Üstünlükleri  61
Araştırma–İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisinin Sınırlılıkları  62
Öğretim Stratejilerinin Karşılaştırılması  62
Sonuç  63
Kaynakça  63
Değerlendirme Soruları  65
4. BÖLÜM
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ  69
Sevda Koç Akran
Giriş  69
Öğretimde Yöntem Seçimini Etkileyen Unsurlar  70
Öğretim Yöntemleri  73
Anlatım Yöntemi  73
Soru Cevap Yöntemi  77
Tartışma Yöntemi  81
Gösterip Yaptırma Yöntemi  89
Örnek Olay Yöntemi  91
Problem Çözme Yöntemi  97
Sonuç  100
Kaynakça  102
Değerlendirme Soruları  104
5. BÖLÜM
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ  107
Şefika Sümeyye Çam
Giriş  107
Aktif Öğretim Teknikleri  108
Soru–Cevap Tekniği  108
Beyin Fırtınası Tekniği  113
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği  117
İstasyon Tekniği  123
Konuşma Halkası Tekniği  127
Akvaryum Tekniği  131
Kartopu Tekniği  134
Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniği  138
Metafor Tekniği (Analoji)  144
Eğitsel Oyunlar/ Oyunlaştırma Tekniği  148
Simülasyon (Benzetim) Tekniği  153
Drama Tekniği  155
Balık Kılçığı Tekniği  159
Argümantasyon Tekniği  163
Sınıf Dışı Öğretim Teknikleri  167
Gezi–Gözlem  167
Ödev  168
Görüşme  169
Sergi  171
Sonuç  172
Kaynakça  173
Değerlendirme Soruları  178
6. BÖLÜM
KAVRAM ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİ  183
Mürşet Çakmak
Giriş  183
Kavram ve Kavram Özellikleri  184
Kavramların Sınıflandırılması  186
Kavram Geliştirme  187
Kavram Öğrenme  189
Kavram Yanılgıları  191
Kavram Öğretiminde Kullanılabilen Bazı Grafiksel Araçlar  193
Kavram Haritaları  194
Kavram Haritası Hazırlama  194
Kavram Haritası Çeşitleri  196
Kavram Haritalarının Yararları  198
Kavram Haritalarının Sınırlılıkları  198
Zihin Haritası  199
Zihin Haritası Hazırlama  199
Zihin Haritasının Yararları  201
Zihin Haritasının Sınırlılıkları  201
Balık Kılçığı Diyagramı  201
Balık Kılçığı Diyagramı Hazırlama  202
Balık Kılçığı Diyagramının Yararları  202
Balık Kılçığı Diyagramının Sınırlılıkları  203
Kavram Karikatürü  204
Kavram Karikatürü Hazırlama  204
Kavram Karikatürünün Faydaları  206
Kavram Karikatürünün Sınırlılıkları  206
Kavram Bulmacaları  207
Kavram Bulmacaları Hazırlama  208
Kavram Bulmacalarının Yararları  210
Kavram Bulmacalarının Sınırlılıkları  210
Kavram Ağı  210
Kavram Ağı Hazırlama  210
Kavram Ağının Yararları  212
Kavram Ağının Sınırlılıkları  212
Anlam Çözümleme Tablosu  212
Anlam Çözümleme Tablosu Hazırlama  213
Anlam Çözümleme Tablosunun Yararları  214
Anlam Çözümleme Tablosunun Sınırlılıkları  214
V–Diyagramı  214
V– Diyagramı Hazırlama  215
V–Diyagramının Yararları  216
V–Diyagramının Sınırlılıkları  217
Sonuç  217
Kaynakça  218
Değerlendirme Soruları  226
7. BÖLÜM
ÖĞRENME STİLLERİ  231
Halil İbrahim Özok – Naciye Aynas
Giriş  231
Öğrenme Stili  231
Öğrenme Stillerinin Öğretme–Öğrenme Sürecindeki Rolü  233
Öğrenme Stillerinin Sınıflandırılması  235
Dunn ve Dunn’ın Öğrenme Stilleri Modeli  235
Grasha ve Reichman Öğrenme Stilleri Sınıflaması  237
Kolb’un Öğrenme Stilleri Modeli  238
Reinert’in Öğrenme Stilleri Sınıflaması  239
Jung’un Öğrenme Tipleri Kuramı  240
Gregorc’un Öğrenme Stilleri Sınıflaması  242
Honey ve Mumford’ın Öğrenme Tercihleri Modeli  243
Sonuç  244
Kaynakça  246
Değerlendirme Soruları  249
8. BÖLÜM
ÖĞRENME STRATEJİLERİ  253
Ömer Yılmaz
Giriş  253
Öğrenme  253
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler  254
Üstbiliş Kavramı ve Özellikleri  255
Üstbilişsel Beceri ve Stratejiler  256
Üstbilişin Öğretimi  257
Öğrenme Stratejileri  258
Öğrenme Stratejilerinin Sınıflandırılması  260
Öğrenme Stratejilerinin Öğretimi  268
Sonuç  269
Kaynakça  270
Değerlendirme Soruları  275
9. BÖLÜM
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİ  279
Serdar Yeşil
Giriş  279
Düşünme Nedir?  280
Eleştirel Düşünme  281
Eleştirel Düşünen Bireylerin Özellikleri  283
Eleştirel Düşünmenin Önündeki Engeller  285
Eleştirel Düşünme Becerisinin Öğretimi  286
Yaratıcı Düşünme  287
Yaratıcı Düşünmenin Aşamaları  289
Yaratıcı Bireylerin Özellikleri  290
Yaratıcı Düşünmenin Önündeki Engeller  291
Yaratıcı Düşünme Becerisinin Öğretimi  293
Yansıtıcı Düşünme  294
Yansıtıcı Düşünen Bireylerin Özellikleri  295
Yansıtıcı Düşünme Becerisinin Öğretimi  297
Üstbilişsel (Metabilişsel) Düşünme  298
Üstbilişsel Düşünme Becerisine Sahip Bireylerin Özellikleri  299
Üstbilişsel Düşünme Becerisinin Öğretimi  300
Analitik Düşünme  302
Yakınsak ve Iraksak Düşünme  303
Yanal (Lateral) Düşünme  304
Çıkarsama  306
Sonuç  306
Kaynakça  308
Değerlendirme Soruları  312
10. BÖLÜM
EĞİTİMDE GÜNCEL YAKLAŞIM VE MODELLER  317
Duygu İleritürk
Giriş  317
Kapsayıcı Eğitim  317
Kapsayıcı Eğitim Programı  320
Öğretmenler ve Öğrenme Ortamı  321
Farklılaştırılmış Öğretim  322
Farklılaştırılmış Öğretimin Planlanması ve Uygulanması  323
Ters Yüz Edilmiş Öğrenme (Flipped Learning)  326
Harmanlanmış Öğrenme  327
Çok Kültürlü Eğitim  330
Yaşam Boyu Öğrenme  333
Sonuç  334
Kaynakça  337
Değerlendirme Soruları  339
11. BÖLÜM
ÖĞRETİMDE ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE YETERLİKLERİ  343
Halil İbrahim Kaya – Muhammet Muhsin Umurbek
Giriş  343
Öğretmen Yetiştirmenin Dünü  343
Günümüzde Öğretmen Yetiştirme Programı  345
Öğretim Hizmetinin Niteliği  348
İpucu  348
Pekiştirme  349
Aktif Katılım  350
Dönüt ve Düzeltme  351
Öğretmenlik Mesleğinin Nitelikleri ve Profesyonellik  353
Öğretimde Öğretmen Rolleri  356
Pedagojik Roller  357
Yönetimsel Roller  358
Sosyal Roller  358
Teknik Roller  358
Öğretme–Öğrenme Süreci ve Öğretmen Yeterlikleri  359
Sonuç  364
Kaynakça  365
Değerlendirme Soruları  369
 


Gürbüz Ocak
Ekim 2023
452.00 TL
Sepete Ekle
Tuğba Yanpar Yelken ...
Kasım 2021
263.00 TL
Sepete Ekle
Özcan Demirel
Ekim 2021
340.00 TL
Sepete Ekle
Ergin Erginer
Eylül 2021
468.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
YAZAR BİLGİLERİ  iii
ÖN SÖZ  v
1. BÖLÜM
TEMEL KAVRAMLAR VE ÖĞRETİM İLKELERİ  1
Suat Kaya
Giriş  1
Eğitim ve İlgili Temel Kavramlar  1
Öğrenme  2
Öğretim  3
Eğitim Programı  4
Eğitim Programının Temel Ögeleri  6
Amaç, Hedef ve Kazanımlar  7
İçerik/Tema  9
Eğitim Durumları/Öğrenme Yaşantıları/Etkinlikler  10
Ölçme ve Değerlendirme/Sınama Durumları  10
Öğretim İlkeleri  10
Sonuç  15
Kaynakça  15
Değerlendirme Soruları  18
2. BÖLÜM
ÖĞRETİM KURAM, MODEL VE YAKLAŞIMLARI  23
Servet Kardeş
Giriş  23
Okulda Öğrenme Modeli  24
Tam Öğrenme Modeli  26
Etkili Öğretim Modeli  29
Öğretim Durumları Modeli  32
Temel Öğretim Modeli  35
Yapılandırmacılık  37
Çoklu Zekâ Kuramı  41
Sonuç  42
Kaynakça  44
Değerlendirme Soruları  46
3. BÖLÜM
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ  49
Adnan Taşgın
Giriş  49
Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi  51
Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisinin Üstünlükleri  54
Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisinin Sınırlılıkları  54
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi  55
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisinin Üstünlükleri  58
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisinin Sınırlılıkları  58
Araştırma–İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi  59
Araştırma–İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisinin Üstünlükleri  61
Araştırma–İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisinin Sınırlılıkları  62
Öğretim Stratejilerinin Karşılaştırılması  62
Sonuç  63
Kaynakça  63
Değerlendirme Soruları  65
4. BÖLÜM
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ  69
Sevda Koç Akran
Giriş  69
Öğretimde Yöntem Seçimini Etkileyen Unsurlar  70
Öğretim Yöntemleri  73
Anlatım Yöntemi  73
Soru Cevap Yöntemi  77
Tartışma Yöntemi  81
Gösterip Yaptırma Yöntemi  89
Örnek Olay Yöntemi  91
Problem Çözme Yöntemi  97
Sonuç  100
Kaynakça  102
Değerlendirme Soruları  104
5. BÖLÜM
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ  107
Şefika Sümeyye Çam
Giriş  107
Aktif Öğretim Teknikleri  108
Soru–Cevap Tekniği  108
Beyin Fırtınası Tekniği  113
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği  117
İstasyon Tekniği  123
Konuşma Halkası Tekniği  127
Akvaryum Tekniği  131
Kartopu Tekniği  134
Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniği  138
Metafor Tekniği (Analoji)  144
Eğitsel Oyunlar/ Oyunlaştırma Tekniği  148
Simülasyon (Benzetim) Tekniği  153
Drama Tekniği  155
Balık Kılçığı Tekniği  159
Argümantasyon Tekniği  163
Sınıf Dışı Öğretim Teknikleri  167
Gezi–Gözlem  167
Ödev  168
Görüşme  169
Sergi  171
Sonuç  172
Kaynakça  173
Değerlendirme Soruları  178
6. BÖLÜM
KAVRAM ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİ  183
Mürşet Çakmak
Giriş  183
Kavram ve Kavram Özellikleri  184
Kavramların Sınıflandırılması  186
Kavram Geliştirme  187
Kavram Öğrenme  189
Kavram Yanılgıları  191
Kavram Öğretiminde Kullanılabilen Bazı Grafiksel Araçlar  193
Kavram Haritaları  194
Kavram Haritası Hazırlama  194
Kavram Haritası Çeşitleri  196
Kavram Haritalarının Yararları  198
Kavram Haritalarının Sınırlılıkları  198
Zihin Haritası  199
Zihin Haritası Hazırlama  199
Zihin Haritasının Yararları  201
Zihin Haritasının Sınırlılıkları  201
Balık Kılçığı Diyagramı  201
Balık Kılçığı Diyagramı Hazırlama  202
Balık Kılçığı Diyagramının Yararları  202
Balık Kılçığı Diyagramının Sınırlılıkları  203
Kavram Karikatürü  204
Kavram Karikatürü Hazırlama  204
Kavram Karikatürünün Faydaları  206
Kavram Karikatürünün Sınırlılıkları  206
Kavram Bulmacaları  207
Kavram Bulmacaları Hazırlama  208
Kavram Bulmacalarının Yararları  210
Kavram Bulmacalarının Sınırlılıkları  210
Kavram Ağı  210
Kavram Ağı Hazırlama  210
Kavram Ağının Yararları  212
Kavram Ağının Sınırlılıkları  212
Anlam Çözümleme Tablosu  212
Anlam Çözümleme Tablosu Hazırlama  213
Anlam Çözümleme Tablosunun Yararları  214
Anlam Çözümleme Tablosunun Sınırlılıkları  214
V–Diyagramı  214
V– Diyagramı Hazırlama  215
V–Diyagramının Yararları  216
V–Diyagramının Sınırlılıkları  217
Sonuç  217
Kaynakça  218
Değerlendirme Soruları  226
7. BÖLÜM
ÖĞRENME STİLLERİ  231
Halil İbrahim Özok – Naciye Aynas
Giriş  231
Öğrenme Stili  231
Öğrenme Stillerinin Öğretme–Öğrenme Sürecindeki Rolü  233
Öğrenme Stillerinin Sınıflandırılması  235
Dunn ve Dunn’ın Öğrenme Stilleri Modeli  235
Grasha ve Reichman Öğrenme Stilleri Sınıflaması  237
Kolb’un Öğrenme Stilleri Modeli  238
Reinert’in Öğrenme Stilleri Sınıflaması  239
Jung’un Öğrenme Tipleri Kuramı  240
Gregorc’un Öğrenme Stilleri Sınıflaması  242
Honey ve Mumford’ın Öğrenme Tercihleri Modeli  243
Sonuç  244
Kaynakça  246
Değerlendirme Soruları  249
8. BÖLÜM
ÖĞRENME STRATEJİLERİ  253
Ömer Yılmaz
Giriş  253
Öğrenme  253
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler  254
Üstbiliş Kavramı ve Özellikleri  255
Üstbilişsel Beceri ve Stratejiler  256
Üstbilişin Öğretimi  257
Öğrenme Stratejileri  258
Öğrenme Stratejilerinin Sınıflandırılması  260
Öğrenme Stratejilerinin Öğretimi  268
Sonuç  269
Kaynakça  270
Değerlendirme Soruları  275
9. BÖLÜM
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİ  279
Serdar Yeşil
Giriş  279
Düşünme Nedir?  280
Eleştirel Düşünme  281
Eleştirel Düşünen Bireylerin Özellikleri  283
Eleştirel Düşünmenin Önündeki Engeller  285
Eleştirel Düşünme Becerisinin Öğretimi  286
Yaratıcı Düşünme  287
Yaratıcı Düşünmenin Aşamaları  289
Yaratıcı Bireylerin Özellikleri  290
Yaratıcı Düşünmenin Önündeki Engeller  291
Yaratıcı Düşünme Becerisinin Öğretimi  293
Yansıtıcı Düşünme  294
Yansıtıcı Düşünen Bireylerin Özellikleri  295
Yansıtıcı Düşünme Becerisinin Öğretimi  297
Üstbilişsel (Metabilişsel) Düşünme  298
Üstbilişsel Düşünme Becerisine Sahip Bireylerin Özellikleri  299
Üstbilişsel Düşünme Becerisinin Öğretimi  300
Analitik Düşünme  302
Yakınsak ve Iraksak Düşünme  303
Yanal (Lateral) Düşünme  304
Çıkarsama  306
Sonuç  306
Kaynakça  308
Değerlendirme Soruları  312
10. BÖLÜM
EĞİTİMDE GÜNCEL YAKLAŞIM VE MODELLER  317
Duygu İleritürk
Giriş  317
Kapsayıcı Eğitim  317
Kapsayıcı Eğitim Programı  320
Öğretmenler ve Öğrenme Ortamı  321
Farklılaştırılmış Öğretim  322
Farklılaştırılmış Öğretimin Planlanması ve Uygulanması  323
Ters Yüz Edilmiş Öğrenme (Flipped Learning)  326
Harmanlanmış Öğrenme  327
Çok Kültürlü Eğitim  330
Yaşam Boyu Öğrenme  333
Sonuç  334
Kaynakça  337
Değerlendirme Soruları  339
11. BÖLÜM
ÖĞRETİMDE ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE YETERLİKLERİ  343
Halil İbrahim Kaya – Muhammet Muhsin Umurbek
Giriş  343
Öğretmen Yetiştirmenin Dünü  343
Günümüzde Öğretmen Yetiştirme Programı  345
Öğretim Hizmetinin Niteliği  348
İpucu  348
Pekiştirme  349
Aktif Katılım  350
Dönüt ve Düzeltme  351
Öğretmenlik Mesleğinin Nitelikleri ve Profesyonellik  353
Öğretimde Öğretmen Rolleri  356
Pedagojik Roller  357
Yönetimsel Roller  358
Sosyal Roller  358
Teknik Roller  358
Öğretme–Öğrenme Süreci ve Öğretmen Yeterlikleri  359
Sonuç  364
Kaynakça  365
Değerlendirme Soruları  369
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024