İÇİNDEKİLER
Önsöz 5 Giriş 13 BİRİNCİ BÖLÜM HİZMET ALIMI İHALELERİNİN ORTAYA ÇIKIŞI: Kamu Hizmeti Kavramında Değişim A) MODERN DEVLETTE KAMU HİZMETİ DÜŞÜNCESİ 21 1) Kamu Hizmetinin Tanımlanması 25 2) Kamu Hizmetinin Yürütümü 33 a) Kamu Tüzel Kişileri Tarafından Görülen Hizmetler 33 b) Özel Hukuk Kişileri Tarafından Görülen Kamu Hizmetleri 36 ba) Kamu Hukuku Sözleşmeleriyle Görülen İşler; Kamu Hizmeti İmtiyazı ve Yap İşlet Devret Usulü 36 bb) Özel Hukuk Sözleşmeleriyle Görülen İşler: Kamu İhale Sözleşmeleri 40 B) KAMU HİZMETİ KAVRAMINDA DEĞİŞİMİN GEREKÇELERİ 42 1) Değişime Uğrayan Nesne: Keynesyen Refah Devleti 45 2) Keynesyen Refah Devletinin Krizi 49 3) Neoliberal Devlet 52 C) KAMU HİZMETİNDE DEĞİŞİM UNSURLARI 57 1) Kamu Hizmetinin Piyasaya Açılması 58 2) Kamu Yönetiminde Reform: İşletmecilik ve Yönetişim 60 3) Kamusal Yönetim Usullerinin Yerini Özel Yönetim Usullerinin Alması 64 Ç) KAMU HİZMETİ KAVRAMINDA DEĞİŞİMİN SONUÇLARI 67 1) İktisadi Sonuçlar 67 2) Sosyal Sonuçlar 69 3) Siyasal Sonuçlar 70 İKİNCİ BÖLÜM HİZMET ALIMI İHALELERİNİN YAPISI A) HUKUKSAL KAVRAM OLARAK HİZMET ALIMI İHALELERİ 73 1) İhale Kavramı 73 2) Hizmet Alımı İhalelerinin Uluslararası Boyutu 77 a) Avrupa Birliği Mevzuatı 79 aa) Tarihsel Gelişim 80 bb) Günümüzdeki Durum 83 i) Konu 83 ii) Özneler 84 iii) Usuller 84 b) Diğer Uluslararası Örgütlerin Mevzuatı 85 3) Türkiye’de Hizmet Alımı İhalelerinin Tarihsel Kökeni 89 a) 2000’li Yıllara Kadar Yapılan Mevzuat ve Uygulamalar 90 b) 2000’li Yıllarda Yapılan Mevzuat ve Uygulamalar 92 aa) 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu 92 bb) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu 93 cc) Yerel Yönetimler Mevzuatı 97 4) Yürürlükteki Kamu İhale Mevzuatına Göre Hizmet Alımı İhaleleri 100 a) Hizmet Alımı İhaleleri Mevzuatının Genel Çerçevesi: 4734 sayılı Kanun ve İlgili Mevzuat 100 b) Kamu İhale Kurulu Kararlarında Hizmet Alımı İhalelerinin Konusu 102 aa) İhaleye Konu Edilemeyecek Hizmetler 103 bb) İhaleye Konu Edilebilecek Hizmetler 104 cc) Kararda Geçmeyen Ancak Esasta veya Gerekçede Karşı Oy Yazılan Hizmetler 106 B) KAMU HİZMETİ KAVRAMI ÇERÇEVESİNDEN HİZMET ALIM İHALELERİNİN SINIFLANDIRILMASI 109 1) Kamusal Ayrıcalıklarla Yapılan Hizmetler 112 a) Sadece Devlet Tüzel Kişiliği Tarafından Yapılan Hizmetler 113 b) Devlet Tüzel Kişiliği veya Özel Hukuk Kişileri Tarafından Görülebilen Hizmetler 114 aa) İdari İşleyişle İlgili Hizmetler 115 bb) Kamu Hizmetinin Kullanıcısına Yönelik Hizmetler 119 2) Kamusal Ayrıcalıklara Dayanmayan Hizmetler 127 C) TÜRKİYE’DE HİZMET ALIMI İHALELERİNİN İSTATİSTİKSEL GÖRÜNÜMÜ 129 1) Çalışma Alanı ve Veriler 129 2) Verilerin Değerlendirmesi ve Sonuçları 130 a) Genel Görünüm 130 b) İdari İşleyişe Yönelik Hizmetlerin Görümü 134 c) Kamu Hizmetinin Kullanıcısına Yönelik Hizmetlerin Görünümü 136 ç) Hizmet Alımı İhalesi Yapan İdarelerin Görünümü 139 Ç) HİZMET ALIMI İHALESİNE KONU OLABİLECEK KAMU HİZMETLERİ 147 1) Kamusal Ayrıcalıklarla Yapılan İşlerin Korunması 150 2) Eşitliğin Korunması 152 3) Kamu Hizmetinin Sosyal Faydasının Azalmaması 153 Sonuç 155 Kaynakça 161 Kavramlar Dizini 16 9 |