Özel yetenekli öğrencilerin bilim ve sanat merkezlerindeki eğitim ortamlarının, istenilen düzeyde olmasa da örgün eğitimdekine göre daha esnek ve öğrencilerin muhakeme ve yaratıcılık yönlerini daha destekler nitelikte olduğu düşünülmektedir ancak mevcut durumun yeterli ve sürdürülebilir olmadığı da ayrıca düşünülmesi ve tartışılması gereken bir konu olarak karşımıza çıkmakta¬dır.
Özel yetenekli (üstün zekâlı, yüksek potansiyelli) öğrencilerin eğitim ortamlarının ezberci eğitim anlayışından uzaklaşarak, zenginleştirilmiş yaklaşım ve yöntemlerle yapılandırılmış öğretim modellerine doğru geçiş yapması sağlanmalıdır. Öğrencilere, bilgiye nasıl ulaşacağını öğretmekle birlikte bunu nere¬de nasıl kullanacağını gösteren, öğreten, bilgiyi yapılandırma konusunda yet kinlik kazandıran, onların muhakeme becerilerini ve yaratıcılıklarını en üst düzeyde destekleyen yaklaşım ve yöntemlerle geliştirilmiş eğitim ortamlarını oluşturmak gerekmektedir. Aksi takdirde bilginin yüzyıllardır hatta binlerce yıldır çizdiği yol haritasını anlamamız ve buna göre geleceği planlamamız mümkün olmayacaktır.
Bu çalışmada özel yetenekli öğrencilerin eğitim ve öğretim ortamlarının nasıl zenginleştirilebileceğine dair bir takım örnekler göreceksiniz.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
| Özel Yetenekli Öğrencilerin Öğretim Ortamlarının Zenginleştirilmesinde Bir Öğretim Stratejisi: Argümantasyon, Dr. Öğretim Üyesi Mustafa Tüysüz |
| Adli Bilimler Temelinde Multidisipliner Öğretmen Eğitimi: "Bir Parmak İzi Alma Etkinliği Ne Kadar Ultidisiplinerleştirilebilir?" Dr. Öğretim Üyesi Mustafa Tüysüz Dr. Ümmüye Nur Tüzün |
| Olay Yeri İnceleme ve Adli Analiz, Dr. Ümmüye Nur Tüzün – Dr. Öğretim Üyesi Mustafa Tüysüz |
| Prof. Dr. Fuat Sezgin Prototipleri Modelleme: Steam Etkinliğinde Farklı Bir Argüman Modeli Kullanımı, Dr. Öğretim Üyesi Mustafa Tüysüz – Dr. Ümmüye Nur Tüzün |
| Fen Zenginleştirme Eğitiminde Rol Oynamanın Kullanılması, Dr. Öğretim Üyesi Mustafa Tüysüz |
| Schrödinger'in Kedisinin Tuvale Yansımaları, Dr. Ümmüye Nur Tüzün |
| Adli Antropoloji ve Adli Odontoloji: Argümantasyon Temelli Bir Steam Etkinliği Geliştirme, Dr. Ümmüye Nur Tüzün – Dr. Öğretim Üyesi Mustafa Tüysüz |
| Düşünce Deneylerinin Prototip Tasarım Yansımaları: Bir Uzaktan Eğitim Süreci, Dr. Ümmüye Nur Tüzün |
| Sürrealist Sanatla Bilim Eğitimi, Dr. Öğretim Üyesi Mustafa Tüysüz – Dr. Ümmüye Nur Tüzün |
| Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitim Ortamlarını Zenginleştirmede Orff Schulwerk Yaklaşımı, Dr. Özkan Apaydın |