Sınıf, toplumsal ve bilişsel, duyuşsal, devinimsel açıdan birbirinden farklı üyelerden oluşan biçimsel grup özelliğine sahiptir. Farklı özellikleri olan bireylere, biçimsel yapı içerisinde eğitim kurumunun öngördüğü bilgi ve beceriyi kazandırmaya çalışmada, öğretmenin öngördüğü bilgi ve beceriyi kazandırmaya çalışmada, öğretmenin sınıf yönetimi ve disiplin konusundaki rolü önem taşımaktadır. Bu kitap, eğitim fakültelerindeki öğretmen yetiştirme programları dikkate alınarak hazırlanmıştır. Kitapta kuramsal konuların yanı sıra, uygulama ve örneklere de yer verilmiştir. Bu bağlamda kitap, eğitim fakültelerinde okuyan öğrenciler ile uygulayıcı konumda bulunan öğretmenlerin de yararlanabileceği bir kaynak niteliği taşımaktadır.
Konu Başlıkları
| Sınıf Yönetimi, Kavramlar, İlkeler, Amaçlar |
| Sınıfın Fiziksel Düzeni |
| Sınıfın İlişkiler Dokusunu Oluşturma |
| Aile İle İlişki |
| Sınıf Kural ve İşlemlerinin Belirlenmesi |
| Öğrenci Çalışmasını Yönetme |
| Öğretimin Planlanması ve Yönetimi |
| Sorun Davranışları Yönetmek |
| Özel Gurupların Yönetimi |