En temel finansal kavramları bile doğru biçimde anlayıp kullanabilmek zorken, her geçen gün yeni finansal araçların ve işlevlerin ortaya çıkması var olan sorunu daha da karmaşıklaştırmaktadır. Bu durum, finansal okuryazarlık konusunu gündeme getirmektedir. Karmaşık bir yapıya sahip olan vergi mevzuatını ve arkasındaki mantığı anlama kaygısı ise vergi okuryazarlığını ön plana çıkarmaktadır.
Finansal okuryazarlık ve vergi okuryazarlığıyla ilgili kaygı ve endişeler, bu konuları öğretebilme ve aktarabilme sorumluluğunu doğurmaktadır. Finansal okuryazarlık ve vergi okuryazarlığı sadece bireyi değil toplumları ilgilendirmekte, mikro ve makro boyutta etkilere neden olmaktadır. Bu durum, konunun akademik düzeyde incelenip araştırılmasını gerektirmektedir. Bu gereksinim ve sorumluluk bilinciyle, bu alanda eğitim alan öğrencilerin söz konusu yeterliklere ilişkin bilgi ve beceri düzeyleri, alan araştırmasıyla incelenmiş, detaylı bir literatür bilgisiyle de çalışma zenginleştirilmiştir.