Bu kitap özellikle ilkokul 1. ve 2. sınıflarda eğitim-öğretim faaliyetlerinin temel noktasını oluşturan ilk okuma yazma öğretimi ve üniversitelerin eğitim fakültelerinde okutulan "İlk Okuma Yazma Öğretimi" dersi için hazırlanmış.
Kitap sadece eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğrenciler ve sınıf öğretmenlerine hitap etmemekte, her yaşta ve her düzeyde öğrenci velisi, öğretmen ve eğitim alanı ile ilişkili bireylere yönelik hazırlanmıştır. Bu kapsamda kullanılan kelimeler, tanımlar ve kavramlar herkesin anlayabileceği şekilde sade ve anlaşılabilir düzeydedir.
Bu kitap diğer ilk okuma-yazma öğretimi kitaplarından farklılaşmasını sağlayan birtakım yeniliklere sahiptir. Özellikle sınıf öğretmenlerinin ilk atama kapsamında atandıkları bölgeler ana dili Türkçe olmayan öğrencilerin yoğun olarak bulundukları yerler olması sebebiyle kitaba "Ana Dili Türkçe Olmayanlara İlk Okuma Yazma Öğretimi" adı altında bir bölüm eklenmiş. "Okulöncesi Eğitimin İlk Okuma Yazma Sürecine Etkisi" bölümünde ise okulöncesi eğitimin ilk okuma yazma çalışmaları açısından ne kadar önemli olduğu vurgulanmaya çalışılmış. Bunun yanı sıra birleştirilmiş sınıflarda yaşanan sorunlar göz önüne alındığında kitaba "Birleştirilmiş Sınıflarda İlk Okuma-Yazma Öğretimi" adlı bir bölüm eklenerek bu sorunlara bir nebze de olsa çözüm önerileri getirilmiş. Özellikle ilkokul 1. ve 2. sınıflarda sıklıkla karşılaşılan okuma güçlüğüne yönelik hazırlanan "disleksi (okuma güçlüğü)" bölümünde de okuma güçlüğünün ne olduğu ve bu durumda yapılması gereken çalışma ve uygulamalara ilişkin bilgilere yer verilmiş.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
| Ses Esaslı İlk Okuma Yazma Öğretimi ve Yapılandırmacılık, Dr. Öğr. Üyesi Meral GÖZÜKÜÇÜK, Kafkas Üniversitesi |
| Yazma Becerisinin Geliştirilmesi, Doç. Dr. Ruhan KARADAĞ, Adıyaman Üniversitesi |
| İlk Okuma Yazmaya Hazırbulunuşlukla İlgili Etmenler ve Hazırlık Sü¬reci, Doç. Dr. Mustafa TAHİROĞLU, Haa Bektaş Veli Üniversitesi |
| Okumaya Etkileyen Etmenler ve Hazırlık Çalışmaları, Arş. Gör. Uzm. Merve BIYIK, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Prof. Dr. Tolga ERDOĞAN, Karadeniz Teknik Üniversitesi |
| Yazmayı Etkileyen Etmenler ve Yazmaya Hazırlık Çalışmaları, Doç. Dr. İbrahim COŞKUN, Trakya Üniversitesi |
| Geçmişten ve Günümüzde Kullanılan İlk okuma Yazma Öğretim Yön¬temleri, Doç. Dr. Ayfer ŞAHİN, Ahi Evran Üniversitesi |
| Ana Dili Türkçe Olmayanlara İlk Okuma Yazma Öğretimi, Doç. Dr. Serdarhan Musa TAŞKAYA, Mersin Üniversitesi |
| İlk Okuma Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Yolları, Doç. Dr. Serdarhan Musa TAŞKAYA, Mersin Üniversitesi |
| Okulöncesi Eğitimin ilk Okuma Yazma Sürecine Etkisi, Doç. Dr. Ayfer ŞAHİN, Ahi Evran Üniversitesi, Prof. Dr. Fatma SUSAR KIRMIZI, Pamukkale Üniversitesi Bilim Uzmanı Emel SALGUT, Pamukkale Üniversitesi |
| Birleştirilmiş Sınıflarda İlk Okuma Yazma Öğretimi, Dr. Öğr. Üyesi Emel GÜVEY AKTAY, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi |
| İlk Okuma Yazma Öğretiminde Teknoloji Kullanımı, Dr. Öğr. Üyesi Sayım AKTAY, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Doç. Dr. Sabri SİDEKLİ, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi |
| İlk Okuma Yazma Sürecinde Ölçme ve Değerlendirme Doç. Dr. Gülhiz Pilten, Selçuk Üniversitesi |
| Disleksi (Okuma Güçlüğü), Dr. İbrahim Halil YURDAKAL, Pamukkale Üniversitesi |