Öğretmen, öğrencinin etkileşmesi için düzenlediği çevrenin önemli bir parçasıdır, insan yetiştirmede de en temel öğedir. Eğitimde fiziksel koşullar önemli elbette, program, yöntem, araç da önemli, ama ille de öğretmen-öğrenci işbirliğiyle oluşturulacak olan ruhsal ortam, hava...
Temel belirleyici olan sınıf ortamıdır, öğretmen-öğrenci ilişkisinin niteliği, öğretme-öğrenme sürecinin niteliğini belirler. Bu sürecin etkili, verimli olması için öğretmenle öğrenci arasında çok özel bir ilişkinin, sevgi bağının kurulması gerekir. İyi öğretmenle iyi öğrenciyi yaratan sağlıklı öğretmen-öğrenci ilişkileridir.
Öğretmen otoriter olmayacak, ama otorite boşluğu da yaratmayacak, otorite sahibi olacak. Bu olumlu otoritenin kaynağı bilgiden de öte başka şeylerdir. O başka şeyler, etkili ve yapıcı iletişimdir, empatidir, empatik dinlemedir, saygı, sevgi, anlayış, güven temeline dayalı sağlıklı insan ilişkileridir, yapıcı çatışma çözme becerileridir. Bu kitapta işte bunlar işlenmiştir.
Konu Başlıkları
| İletişim |
| İletişim Engelleri (Kabul Etmeme Dili) |
| Empati |
| Etkin Dinleme |
| Disiplin |
| Ceza ve Ödül |
| Sen Dili–Ben Dili |
| Övgü Yerine Yüreklendirme |
| Kabul Edilebilir–Kabul Edilemez Davranışlar |
| Sorun Kimin? |
| Özdenetim ve Ahlak |
| Sorunsuz Alan |
| Çatışmayı Çözme Yöntemleri |
| Çevre Denetimi |
| Kurallar |