Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Türk ve Alman Vergi Hukukunda Pişmanlık
Her İki Ülkedeki Uygulamadan Örnekler ve Benzerlikler – Farklılıklar
Nisan 2015 / 1. Baskı / 200 Syf.
Baskısı tükenmiştir.
 
   

Eserde Türk Vergi Hukukunda cezalardan kurtulma yolları arasında sayılan, "Pişmanlık ve Islah" kurumu ile Alman Vergi Hukukunda benzer bir kurum olan, "Kendini İhbar (Selbstanzeige)" ayrı ayrı ele alınmaktadır.

Türk Vergi Hukukunda Vergi Usul Kanunu'nun 371'nci maddesinde düzenlenen Pişmanlık ve Islah Kurumunun kısa tarihçesi, hukuki yapısı, vergi ziyaı cezasının kesilmesini önleyen pişmanlıkla beyanname verme koşulları, pişmanlıktan yararlanmayı engelleyen haller irdelenmektedir.

Ayrıca Vergi Usul Kanunu'nda düzenlenen kaçakçılık suçları ile bu suçlara iştirak edenlerin Pişmanlık ve Islah kurumundan yararlanma koşulları ele alınmaktadır. Bu çerçevede, kaçakçılık suçlarının tespit yöntemleri; yoklama, vergi inceleme süreci, ihbar ve aramanın pişmanlığa etkileri ve sonuçları ile uygulamada yaşanan sorunlar; doktrin ve yargı kararları ışığında incelenmektedir.

Kitapta her iki ülke vergi hukukunda aynı madde numarası altında düzenlenmiş olan Pişmanlık ve Islah/Kendini İhbar (Selbstanzeige) kurumlarının benzer ve farklı yönleri ortaya konulmuş, bu çerçevede Türk Vergi Hukuku açısından eksiklikler ve yapılması gereken düzenlemeler konusunda önerilere yer verilmiştir.

Kitap, hem uygulamada meslek mensuplarıyla hukukçulara ve hem de bu konuda araştırma yapmak isteyenlere hitap etmektedir.

Not: Özel indirime giren kitapların kapaklarında, normal kullanımını engellemeyecek şekilde, yıpranma veya küçük hasarlar bulunabilir.

Konu Başlıkları
Pişmanlık Kurumunun Tarihsel Gelişimi
Pişmanlığın Kapsadığı Suçlar
Pişmanlığın Kapsadığı Vergiler
Pişmanlıktan Yararlanmanın Şartları
Pişmanlıktan Yararlanmayı Engelleyen Durumlar
Vergi İdaresinin Uygulamaları
Yüksek Mahkeme İçtihatları
Pişmanlıktan Yararlanmanın Sonuçları
Pişmanlığın Hapis Cezalarına Etkisi
Suça İştirak Edenlerin Pişmanlığı
Barkod: 9789750233135
Yayın Tarihi: Nisan 2015
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 13x19
Sayfa Sayısı: 200
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  
Kısaltmalar  
Giriş  
BİRİNCİ BÖLÜM
TÜRK VERGİ HUKUKUNDA PİŞMANLIK VE ISLAH
1. PİŞMANLIK VE ISLAH KURUMUNUN TÜRK VERGİ HUKUKU’NDAKİ YERİ, HUKUKİ TERMİNOLOJİSİ VE KAVRAMLAŞTIRILMASI  
2. HUKUKİ DAYANAK VE GEREKÇE  
3. VERGİ HUKUKUNDA MÜSAMAHA SÜRESİ KAVRAMININ PİŞMANLIK VE ISLAH KURUMUYLA İLİŞKİSİ  
4. VUK’NUN 371’İNCİ MADDESİNİN VERGİLER BAKIMINDAN KAPSAMI  
4.1. Bazı Vergilerde Pişmanlık ve Islah Uygulamasında Özellikli Durumlar  
4.1.1. Veraset ve İntikal Vergisinde Pişmanlık ve Islah Uygulaması  
4.1.2. Tevkifat Yoluyla Kesilen Vergilerde Pişmanlık ve Islah Uygulaması  
4.1.3. Geçici Vergilerde Pişmanlık ve Islah Uygulaması  
4.2. Pişmanlık Ve Islah Kurumunun Uygulanmayacağı Vergiler  
4.2.1. Emlak Vergisi Bakımından Pişmanlık ve Islah Kurumunun Değerlendirilmesi  
4.2.2. Gümrük Vergilerinin Pişmanlık ve Islah Kurumunun Değerlendirilmesi  
4.2.3. Vergi Affı Kanunlarına Göre Verilecek Beyannamelerde Pişmanlık ve Islah Kurumunun Değerlendirilmesi  
4.3. Kanuna Aykırı Hareketler Kavramı  
4.4. Vergi Kabahatleri Bakımından Pişmanlık Ve Islahın Kapsamı  
4.4.1. Vergi Ziyaı Kabahati ve Cezası  
4.4.2. Vergi Ziyaı Kabahatine Uygulanacak Ceza  
4.4.3. Vergi Ziyaı Cezasından Kurtulacak Olanlar (Cezanın Muhatabı) ve Bunların Pişmanlık ve Islah Kurumu İle İlişkisi  
4.4.4. Vergi Sorumlularının Cezaya Muhatap Olmaları  
4.4.4.1. Kanuni Temsilcilerin Cezalardan Sorumluluğu  
4.4.4.1.1. Küçüklerin, Kısıtlıların ve İşlerinin İdaresi Bir Kayyıma Verilmiş Olanların Cezalardan Sorumluluğu  
4.4.4.1.2. Tüzel Kişilerin Cezalardan Sorumluluğu  
4.4.4.2. Vergi Kesenlerin Ceza Sorumluluğu  
4.4.4.3. Mirasçıların Ceza Sorumluluğu  
5. VERGİ ZİYAI CEZASI BAKIMINDAN PİŞMANLIK VE ISLAH KURUMUNDAN YARARLANMA ŞARTLARI  
5.1. Kendiliğinden Haber Verme Şartı ve Haber Vermenin Şekli  
5.1.1. Haber Vermenin Yapılabileceği İlgili Makamlar  
5.1.2. Pişmanlık Dilekçesinin ve Beyannamelerin Posta Vasıtasıyla Gönderilmesi Halinde Pişmanlık Uygulaması  
5.1.3. Haber Vermenin Kendiliğinden Olmasını Önleyen Haller (Karakoç, 2014: 591)  
5.1.3.1. Hiç Verilmemiş Olan Vergi Beyannamelerinin Verilmesi Şartı  
5.1.3.1.1. Beyannamenin Elektronik Ortamda Verilmesi Halinde Pişmanlık Uygulaması  
5.1.3.2. Mükellef veya Vergi Sorumlusu Dışındaki Kişilerin Pişmanlık Başvuruları ve Yarattığı Sonuçlar  
5.2. İhbarda Bulunulmamış Olması Şartı  
5.3. Eksik veya Yanlış Yapılan Vergi Beyanının Mükellefin Keyfiyeti Haber Verme Tarihinden Başlayarak On Beş Gün İçinde Tamamlanması veya Düzeltilmesi  
5.4. Tahakkuk Eden Vergi Aslının Pişmanlık Zammı İle Birlikte Ödenmesi  
5.5. İhtirazi Kayıt Konularak Pişmanlıkla Verilen Dilekçe/Beyannameler İçin Pişmanlık ve Islah Kurumundan Faydalanma ve Dava Açma İmkânının Olup Olmadığı  
6. KAÇAKÇILIK SUÇLARINDA PİŞMANLIK VE ISLAHTAN YARARLANMA KOŞULLARI, UYGULAMA VE SONUÇLARI  
6.1. Kaçakçılık Fillerinden Dolayı Pişmanlıktan Yararlanma Şartları  
6.1.1. Kaçakçılık Suçlarının Genel Görünümü ve Niteliği  
6.1.2. Suçu İşleyen Hakkında İhbarda Bulunulmamış Olması  
6.1.2.1. Arama İle İlgili “İhbar”ın Pişmanlık ve Islah Kurumu Bakımından Değerlendirilmesi  
6.1.2.2. Diğer Şekillerde Yapılan İhbarlar Bakımından Pişmanlık ve Islah Kurumunun Değerlendirilmesi  
6.1.3. Haber Verme Dilekçesinin Kaçakçılık Suçu Teşkil Eden Fiillerin İşlendiğinin Tespitinden Önce Verilmiş Ve Resmi Kayıtlara Geçirilmiş Olması Şartı  
6.1.3.1. Kaçakçılık Suçlarının Tespitinin Nasıl Yapılacağı Sorunu  
6.1.3.1.1. Vergi İncelemesi Sırasında Kaçakçılık Suçlarının Tespiti  
6.1.3.1.2. Kaçakçılık Suçlarının Tespiti Konusundaki Kanuni Düzenlemeler  
6.1.3.1.2.1. Vergi İncelemesinin Amacı  
6.1.3.1.2.2. Vergi İncelemesine Yetkili Olanlar (Kaçakçılık Suçlarının Tespitine Yetkili Olanlar)  
6.1.3.1.2.3. Vergi İncelemesinin Başlaması  
6.1.3.1.2.4. Vergi incelemesinin Yapılacağı Yer  
6.1.3.1.2.5. İnceleme Süreci  
6.1.3.1.2.6. Vergi incelemesinin Sonuçları ve Kaçakçılık Suçlarının Tespiti Konusundaki Düzenlemeler  
6.1.3.1.2.7. Kaçakçılık Suçlarının Tespitinde Düzenlenecek Raporlar  
7. BAZI KAÇAKÇILIK SUÇLARINDA ÖZELLİK ARZ EDEN HUSUSLAR  
7.1. Suçun Faili Olanlar Hakkında On Sekiz Aydan Üç Yıla Kadar Hapis Cezasına Hükmolunacak Fiiller: (VUK Madde-359/a)  
7.1.1. Çift Defter Kullanmak Suçunun Unsurları ve Pişmanlık ve Islah Kurumu ile İlişkisi  
7.1.1.1. Suçun Kanuni Unsuru  
7.1.1.2. Suçun Maddi Unsuru  
7.1.1.3. Suçun Manevi Unsuru  
7.1.1.4. Vergi Ziyaının Oluşup Oluşmadığı Hususu: (Yapılan İkincil Kayıtların Vergi Matrahını Azaltacak Biçimde Olması Gerekliliği)  
7.1.2. Gizleme (Defter Ve Belgeleri İbraz Etmeme) Suçu ve Pişmanlık ve Islah Kurumu İle İlişkisi  
7.2. Suçun Faili Olanlar Hakkında Üç Yıldan Beş Yıla Kadar Hapis Cezasına Hükmolunacak Fiiller. (VUK madde 359/b)  
7.3. Suçun Faili Olanlar Hakkında İki Yıldan Beş Yıla Kadar Hapis Cezası İle Cezalandırılacak Fiiller. (VUK Madde 359/C)  
İKİNCİ BÖLÜM
ALMAN VERGİ HUKUKU’NDA
KENDİNİ İHBAR (PİŞMANLIK) KURUMU
1. KULLANILAN TERMİNOLOJİ VE KISA TARİHİ SÜREÇ  
1.1. Türk ve Alman Vergi Hukuku’ndaki Kavramsal Farklılık  
1.2. 2011 Yılı Köklü Yasa Değişikliğine Kadar Gelişen Kısa Tarihi Süreç  
1.3. 1 Ocak 2015 Tarihli En Son Değişiklik  
2. KENDİNİ İHBAR KURUMUNUN ALMAN VERGİ SİSTEMİ’NDEKİ DÜZENLENİŞİ  
2.1. 371’inci Maddenin AO’daki Yeri  
2.2. Kurumun Genel Olarak Temel Özellikleri  
2.2.1. Kişisel Ceza Muafiyeti Özelliği  
2.2.2. Genel Ceza Hukuku Karşısındaki Durumu  
2.3. Kendini İhbar Kurumu Hangi Suçlara Şamildir?  
3. KENDİNİ İHBAR DÜZENLEMESİNDEN YARARLANMA ŞARTLARI  
3.1. Kendini İhbar Hakkından Yararlanabilecek ve Başkası Adına Başvuru Yapabilecek Kişiler  
3.2. Kendini İhbar Dilekçesinin Verilebileceği Makamlar  
3.3. Kendini İhbar Dilekçesinin Şekil Şartları  
4. CEZA MUAFİYETİ İÇİN YERİNE GETİRİLMESİ GEREKEN OLUMLU ŞARTLAR: EKSİKSİZ İHBAR, İDAREYİ AŞIRI MEŞGUL ETMEME VE GERİ ÖDEME ZORUNLULUĞU  
4.1. Kendini İhbarın Zorunlu İçerik Kapsamı: Aynı Vergi Çeşidinde Eksiksiz Bildirim (Yatay Eksiksizlik)  
4.2. Kabul Edilebilir Yanılma Payı Oranı: Eksiksiz Bildirime Zarar Vermeyen Tolerans Sınırı  
4.3. Kendini İhbarın Zorunlu Zamansal Kapsamı: Zamanaşımına Uğramamış Bütün Kaçakçılık Suçları ve On Takvim Yıllık Bir Kapsam Mecburiyeti  
4.4. İhbarın Anlaşılabilirliği: İdareyi Zahmetli Araştırma Mecburiyetinde Bırakmama Şartı  
4.5. Neden Olunan Vergi Kaybının Geri Ödenmesi: Vergi Ziyaını Tazmin Zorunluluğu  
4.5.1. Geri Ödemede Bulunmak Zorunda Olanlar  
4.5.2. Geri Ödenecek Miktarın Tespiti  
4.5.3. Geri Ödeme İçin Kişiye Uygun Bir Mühlet Verilme Zorunluluğu  
5. KENDİNİ İHBAR EDEBİLME YOLUNU KAPATAN DURUMLAR: OLUMSUZ ŞARTLAR  
5.1. AO 196’ncı Maddesine Göre Bir Vergi İncelemesine Başlanıldığının Tebliğ Edilmiş Olması  
5.1.1. Olumsuz Şart Kapsamının Genişletilme Sebebi  
5.1.2. İnceleme Kararının Tebliğ Şekli ve Tebliğ Edilmesi Gereken Kişiler  
5.1.3. İnceleme Kararında Belirtilen Vergi İnceleme Kapsamının Belirleyiciliği  
5.1.4. Vergi İncelemesinin Bitiminden Sonra İhbar Hakkının Canlanması  
5.2. Bir Vergi Suçu veya Vergi Kabahati Soruşturmasına Başlanıldığının Tebliğ Edilmiş Olması  
5.2.1. Ceza Soruşturmasına Başlanılması ve Tebliğ Edilmesi  
5.2.2. Soruşturma Kapsamının Kendini İhbar Hakkını Engelleyici Boyutu  
5.3. Yetkili Bir Memurun Bir Vergi İncelemesi ya da Bir Vergi Suçu veya Vergi Kabahatini Soruşturmak Üzere Görünmesi  
5.3.1. Yetkili Memurlar Kimlerdir ve Görünmeden Ne Anlaşılması Gerekir?  
5.3.2. Bir Vergi Suçu veya Vergi Kabahatini Soruşturmak İçin Gelinmiş Olması Durumu  
5.4. Yetkili Bir Memurun KDV, Ücret Vergisi ve Diğer Vergiler İçin Öngörülen Özel Denetimi (Nachschau) Yapmak Üzere Kendini Tanıtarak Belirmesi  
5.5. Suçlunun Kendini İhbar Ettiği Sırada, Suç Oluşturan Eylemin İdare Tarafından Kısmen ya da Tamamen Tespit Edilmiş Olması ve Tespit Edilmiş Olduğunun Suçlu Tarafından Biliniyor Olması ya da Bilebilecek Durumda Olması  
5.5.1. Objektif Şart: Suç Eyleminin Kısmen ya da Tamamen İdarece Tespit Edilmiş Olması  
5.5.2. Sübjektif Şart: Suç Eyleminin Kısmen ya da Tamamen İdarece Tespit Edilmiş Olduğunun Fail Tarafından Biliniyor veya Bilinebiliyor Durumda Olması  
5.6. Kaçırılan Vergi ya da Elde Edilen Haksız Vergi Avantajı Miktarının, Eylem Başına 25.000 Euro’yu Geçmiş Olması ve Kademeli Bir Ek Ödeme Zorunluluğu  
5.6.1. Kaçırılmış Bulunan ya da Haksız Elde Edilen Avantajın Belli Bir Limiti Geçmesi: 50.000 Euro’luk Sınırın 25.000 Euro’ya İndirilmesi  
5.6.2. Limitin Aşılması Durumunda İhbar Hakkı Yolunu Açan AO 398a Maddesindeki Şart: Ek Ödeme Yükümlülüğü ve 2015 Yılı Yeniliği  
5.7. KDV (Umsatzsteuer) ve Ücret Vergisinde (Lohnsteuer) Kısmi İhbar Hakkının Tanınması  
Sonuç  
Türk Pişmanlığı ile Alman Pişmanlığı Arasındaki Benzerlik ve Farklar  
Kaynakça  
 


Zeynep Nihal Aydınoğlu
Haziran 2021
575.00 TL
Sepete Ekle
Ali Haydar Göksel
Aralık 2024
525.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  
Kısaltmalar  
Giriş  
BİRİNCİ BÖLÜM
TÜRK VERGİ HUKUKUNDA PİŞMANLIK VE ISLAH
1. PİŞMANLIK VE ISLAH KURUMUNUN TÜRK VERGİ HUKUKU’NDAKİ YERİ, HUKUKİ TERMİNOLOJİSİ VE KAVRAMLAŞTIRILMASI  
2. HUKUKİ DAYANAK VE GEREKÇE  
3. VERGİ HUKUKUNDA MÜSAMAHA SÜRESİ KAVRAMININ PİŞMANLIK VE ISLAH KURUMUYLA İLİŞKİSİ  
4. VUK’NUN 371’İNCİ MADDESİNİN VERGİLER BAKIMINDAN KAPSAMI  
4.1. Bazı Vergilerde Pişmanlık ve Islah Uygulamasında Özellikli Durumlar  
4.1.1. Veraset ve İntikal Vergisinde Pişmanlık ve Islah Uygulaması  
4.1.2. Tevkifat Yoluyla Kesilen Vergilerde Pişmanlık ve Islah Uygulaması  
4.1.3. Geçici Vergilerde Pişmanlık ve Islah Uygulaması  
4.2. Pişmanlık Ve Islah Kurumunun Uygulanmayacağı Vergiler  
4.2.1. Emlak Vergisi Bakımından Pişmanlık ve Islah Kurumunun Değerlendirilmesi  
4.2.2. Gümrük Vergilerinin Pişmanlık ve Islah Kurumunun Değerlendirilmesi  
4.2.3. Vergi Affı Kanunlarına Göre Verilecek Beyannamelerde Pişmanlık ve Islah Kurumunun Değerlendirilmesi  
4.3. Kanuna Aykırı Hareketler Kavramı  
4.4. Vergi Kabahatleri Bakımından Pişmanlık Ve Islahın Kapsamı  
4.4.1. Vergi Ziyaı Kabahati ve Cezası  
4.4.2. Vergi Ziyaı Kabahatine Uygulanacak Ceza  
4.4.3. Vergi Ziyaı Cezasından Kurtulacak Olanlar (Cezanın Muhatabı) ve Bunların Pişmanlık ve Islah Kurumu İle İlişkisi  
4.4.4. Vergi Sorumlularının Cezaya Muhatap Olmaları  
4.4.4.1. Kanuni Temsilcilerin Cezalardan Sorumluluğu  
4.4.4.1.1. Küçüklerin, Kısıtlıların ve İşlerinin İdaresi Bir Kayyıma Verilmiş Olanların Cezalardan Sorumluluğu  
4.4.4.1.2. Tüzel Kişilerin Cezalardan Sorumluluğu  
4.4.4.2. Vergi Kesenlerin Ceza Sorumluluğu  
4.4.4.3. Mirasçıların Ceza Sorumluluğu  
5. VERGİ ZİYAI CEZASI BAKIMINDAN PİŞMANLIK VE ISLAH KURUMUNDAN YARARLANMA ŞARTLARI  
5.1. Kendiliğinden Haber Verme Şartı ve Haber Vermenin Şekli  
5.1.1. Haber Vermenin Yapılabileceği İlgili Makamlar  
5.1.2. Pişmanlık Dilekçesinin ve Beyannamelerin Posta Vasıtasıyla Gönderilmesi Halinde Pişmanlık Uygulaması  
5.1.3. Haber Vermenin Kendiliğinden Olmasını Önleyen Haller (Karakoç, 2014: 591)  
5.1.3.1. Hiç Verilmemiş Olan Vergi Beyannamelerinin Verilmesi Şartı  
5.1.3.1.1. Beyannamenin Elektronik Ortamda Verilmesi Halinde Pişmanlık Uygulaması  
5.1.3.2. Mükellef veya Vergi Sorumlusu Dışındaki Kişilerin Pişmanlık Başvuruları ve Yarattığı Sonuçlar  
5.2. İhbarda Bulunulmamış Olması Şartı  
5.3. Eksik veya Yanlış Yapılan Vergi Beyanının Mükellefin Keyfiyeti Haber Verme Tarihinden Başlayarak On Beş Gün İçinde Tamamlanması veya Düzeltilmesi  
5.4. Tahakkuk Eden Vergi Aslının Pişmanlık Zammı İle Birlikte Ödenmesi  
5.5. İhtirazi Kayıt Konularak Pişmanlıkla Verilen Dilekçe/Beyannameler İçin Pişmanlık ve Islah Kurumundan Faydalanma ve Dava Açma İmkânının Olup Olmadığı  
6. KAÇAKÇILIK SUÇLARINDA PİŞMANLIK VE ISLAHTAN YARARLANMA KOŞULLARI, UYGULAMA VE SONUÇLARI  
6.1. Kaçakçılık Fillerinden Dolayı Pişmanlıktan Yararlanma Şartları  
6.1.1. Kaçakçılık Suçlarının Genel Görünümü ve Niteliği  
6.1.2. Suçu İşleyen Hakkında İhbarda Bulunulmamış Olması  
6.1.2.1. Arama İle İlgili “İhbar”ın Pişmanlık ve Islah Kurumu Bakımından Değerlendirilmesi  
6.1.2.2. Diğer Şekillerde Yapılan İhbarlar Bakımından Pişmanlık ve Islah Kurumunun Değerlendirilmesi  
6.1.3. Haber Verme Dilekçesinin Kaçakçılık Suçu Teşkil Eden Fiillerin İşlendiğinin Tespitinden Önce Verilmiş Ve Resmi Kayıtlara Geçirilmiş Olması Şartı  
6.1.3.1. Kaçakçılık Suçlarının Tespitinin Nasıl Yapılacağı Sorunu  
6.1.3.1.1. Vergi İncelemesi Sırasında Kaçakçılık Suçlarının Tespiti  
6.1.3.1.2. Kaçakçılık Suçlarının Tespiti Konusundaki Kanuni Düzenlemeler  
6.1.3.1.2.1. Vergi İncelemesinin Amacı  
6.1.3.1.2.2. Vergi İncelemesine Yetkili Olanlar (Kaçakçılık Suçlarının Tespitine Yetkili Olanlar)  
6.1.3.1.2.3. Vergi İncelemesinin Başlaması  
6.1.3.1.2.4. Vergi incelemesinin Yapılacağı Yer  
6.1.3.1.2.5. İnceleme Süreci  
6.1.3.1.2.6. Vergi incelemesinin Sonuçları ve Kaçakçılık Suçlarının Tespiti Konusundaki Düzenlemeler  
6.1.3.1.2.7. Kaçakçılık Suçlarının Tespitinde Düzenlenecek Raporlar  
7. BAZI KAÇAKÇILIK SUÇLARINDA ÖZELLİK ARZ EDEN HUSUSLAR  
7.1. Suçun Faili Olanlar Hakkında On Sekiz Aydan Üç Yıla Kadar Hapis Cezasına Hükmolunacak Fiiller: (VUK Madde-359/a)  
7.1.1. Çift Defter Kullanmak Suçunun Unsurları ve Pişmanlık ve Islah Kurumu ile İlişkisi  
7.1.1.1. Suçun Kanuni Unsuru  
7.1.1.2. Suçun Maddi Unsuru  
7.1.1.3. Suçun Manevi Unsuru  
7.1.1.4. Vergi Ziyaının Oluşup Oluşmadığı Hususu: (Yapılan İkincil Kayıtların Vergi Matrahını Azaltacak Biçimde Olması Gerekliliği)  
7.1.2. Gizleme (Defter Ve Belgeleri İbraz Etmeme) Suçu ve Pişmanlık ve Islah Kurumu İle İlişkisi  
7.2. Suçun Faili Olanlar Hakkında Üç Yıldan Beş Yıla Kadar Hapis Cezasına Hükmolunacak Fiiller. (VUK madde 359/b)  
7.3. Suçun Faili Olanlar Hakkında İki Yıldan Beş Yıla Kadar Hapis Cezası İle Cezalandırılacak Fiiller. (VUK Madde 359/C)  
İKİNCİ BÖLÜM
ALMAN VERGİ HUKUKU’NDA
KENDİNİ İHBAR (PİŞMANLIK) KURUMU
1. KULLANILAN TERMİNOLOJİ VE KISA TARİHİ SÜREÇ  
1.1. Türk ve Alman Vergi Hukuku’ndaki Kavramsal Farklılık  
1.2. 2011 Yılı Köklü Yasa Değişikliğine Kadar Gelişen Kısa Tarihi Süreç  
1.3. 1 Ocak 2015 Tarihli En Son Değişiklik  
2. KENDİNİ İHBAR KURUMUNUN ALMAN VERGİ SİSTEMİ’NDEKİ DÜZENLENİŞİ  
2.1. 371’inci Maddenin AO’daki Yeri  
2.2. Kurumun Genel Olarak Temel Özellikleri  
2.2.1. Kişisel Ceza Muafiyeti Özelliği  
2.2.2. Genel Ceza Hukuku Karşısındaki Durumu  
2.3. Kendini İhbar Kurumu Hangi Suçlara Şamildir?  
3. KENDİNİ İHBAR DÜZENLEMESİNDEN YARARLANMA ŞARTLARI  
3.1. Kendini İhbar Hakkından Yararlanabilecek ve Başkası Adına Başvuru Yapabilecek Kişiler  
3.2. Kendini İhbar Dilekçesinin Verilebileceği Makamlar  
3.3. Kendini İhbar Dilekçesinin Şekil Şartları  
4. CEZA MUAFİYETİ İÇİN YERİNE GETİRİLMESİ GEREKEN OLUMLU ŞARTLAR: EKSİKSİZ İHBAR, İDAREYİ AŞIRI MEŞGUL ETMEME VE GERİ ÖDEME ZORUNLULUĞU  
4.1. Kendini İhbarın Zorunlu İçerik Kapsamı: Aynı Vergi Çeşidinde Eksiksiz Bildirim (Yatay Eksiksizlik)  
4.2. Kabul Edilebilir Yanılma Payı Oranı: Eksiksiz Bildirime Zarar Vermeyen Tolerans Sınırı  
4.3. Kendini İhbarın Zorunlu Zamansal Kapsamı: Zamanaşımına Uğramamış Bütün Kaçakçılık Suçları ve On Takvim Yıllık Bir Kapsam Mecburiyeti  
4.4. İhbarın Anlaşılabilirliği: İdareyi Zahmetli Araştırma Mecburiyetinde Bırakmama Şartı  
4.5. Neden Olunan Vergi Kaybının Geri Ödenmesi: Vergi Ziyaını Tazmin Zorunluluğu  
4.5.1. Geri Ödemede Bulunmak Zorunda Olanlar  
4.5.2. Geri Ödenecek Miktarın Tespiti  
4.5.3. Geri Ödeme İçin Kişiye Uygun Bir Mühlet Verilme Zorunluluğu  
5. KENDİNİ İHBAR EDEBİLME YOLUNU KAPATAN DURUMLAR: OLUMSUZ ŞARTLAR  
5.1. AO 196’ncı Maddesine Göre Bir Vergi İncelemesine Başlanıldığının Tebliğ Edilmiş Olması  
5.1.1. Olumsuz Şart Kapsamının Genişletilme Sebebi  
5.1.2. İnceleme Kararının Tebliğ Şekli ve Tebliğ Edilmesi Gereken Kişiler  
5.1.3. İnceleme Kararında Belirtilen Vergi İnceleme Kapsamının Belirleyiciliği  
5.1.4. Vergi İncelemesinin Bitiminden Sonra İhbar Hakkının Canlanması  
5.2. Bir Vergi Suçu veya Vergi Kabahati Soruşturmasına Başlanıldığının Tebliğ Edilmiş Olması  
5.2.1. Ceza Soruşturmasına Başlanılması ve Tebliğ Edilmesi  
5.2.2. Soruşturma Kapsamının Kendini İhbar Hakkını Engelleyici Boyutu  
5.3. Yetkili Bir Memurun Bir Vergi İncelemesi ya da Bir Vergi Suçu veya Vergi Kabahatini Soruşturmak Üzere Görünmesi  
5.3.1. Yetkili Memurlar Kimlerdir ve Görünmeden Ne Anlaşılması Gerekir?  
5.3.2. Bir Vergi Suçu veya Vergi Kabahatini Soruşturmak İçin Gelinmiş Olması Durumu  
5.4. Yetkili Bir Memurun KDV, Ücret Vergisi ve Diğer Vergiler İçin Öngörülen Özel Denetimi (Nachschau) Yapmak Üzere Kendini Tanıtarak Belirmesi  
5.5. Suçlunun Kendini İhbar Ettiği Sırada, Suç Oluşturan Eylemin İdare Tarafından Kısmen ya da Tamamen Tespit Edilmiş Olması ve Tespit Edilmiş Olduğunun Suçlu Tarafından Biliniyor Olması ya da Bilebilecek Durumda Olması  
5.5.1. Objektif Şart: Suç Eyleminin Kısmen ya da Tamamen İdarece Tespit Edilmiş Olması  
5.5.2. Sübjektif Şart: Suç Eyleminin Kısmen ya da Tamamen İdarece Tespit Edilmiş Olduğunun Fail Tarafından Biliniyor veya Bilinebiliyor Durumda Olması  
5.6. Kaçırılan Vergi ya da Elde Edilen Haksız Vergi Avantajı Miktarının, Eylem Başına 25.000 Euro’yu Geçmiş Olması ve Kademeli Bir Ek Ödeme Zorunluluğu  
5.6.1. Kaçırılmış Bulunan ya da Haksız Elde Edilen Avantajın Belli Bir Limiti Geçmesi: 50.000 Euro’luk Sınırın 25.000 Euro’ya İndirilmesi  
5.6.2. Limitin Aşılması Durumunda İhbar Hakkı Yolunu Açan AO 398a Maddesindeki Şart: Ek Ödeme Yükümlülüğü ve 2015 Yılı Yeniliği  
5.7. KDV (Umsatzsteuer) ve Ücret Vergisinde (Lohnsteuer) Kısmi İhbar Hakkının Tanınması  
Sonuç  
Türk Pişmanlığı ile Alman Pişmanlığı Arasındaki Benzerlik ve Farklar  
Kaynakça  
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024