Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Marka Hakkının Ülkeselliği ve İstisnaları
Temmuz 2024 / 1. Baskı / 404 Syf.
Fiyatı: 560.00 TL
Temin süresi 2-3 gündür.
 
Sepete Ekle
   

Çalışmamız toplam üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmamızda ABAD ve Yargıtay kararlarının yanısıra ABD mahkeme kararlarına da yer verilmiştir.

Çalışmamızın ilk bölümünde markanın tanımı-unsurları-türleri-işlevleri-marka hakkının hukuki niteliği- üzerinde durulacaktır.

Çalışmamızın ikinci bölümünde marka hakkının ülkeselliği tüm detaylarıyla incelenecektir. Bu bağlamda marka hakkının kazanılması ve korunması bakımından ülkesellik ilkesi, ülkesel tescil ve ülkesel tükenme ilkeleri, ülkesellik ilkesini temel alan uluslararası sözleşmeler bakımından yapılan düzenlemeler üzerinde durulacaktır.

Çalışmamızın üçüncü ve son bölümünde ise marka hakkının ülkeselliği ilkesinin istisnaları detaylı bir şekilde irdelenecektir. Paris Sözleşmesi anlamında tanınmış markalara sağlanan koruma, rüçhan hakları, telle quelle ilkesi, yabancı marka sahibinin ticari vekili karşısında korunması, kötüniyetli tescile karşı korunma bu bölümün inceleme konularını oluşturmaktadır.

Konu Başlıkları
Marka Kavramı, Unsurları, Türleri, Marka Hakkının Hukuki Niteliği, İşlevleri
Marka Hakkının Ülkeselliği
Ülkesellik İlkesinin İstisnaları
Barkod: 9786052649398
Yayın Tarihi: Temmuz 2024
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 404
Yayınevi: Adalet Yayınevi
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
ÖNSÖZ  5
İÇİNDEKİLER  9
KISALTMALAR  17
GİRİŞ  21
BİRİNCİ BÖLÜM
MARKA KAVRAMI, UNSURLARI, TÜRLERİ, MARKA HAKKININ HUKUKİ NİTELİĞİ, İŞLEVLERİ
I. MARKA KAVRAMI  25
II. MARKANIN UNSURLARI  32
A. İşaret Unsuru  33
B. Ayırt Edicilik Unsuru  34
C. İşaretin Açık ve Kesin Olarak Sicilde Gösterilmesi  36
III. MARKA TÜRLERİ  38
A. Konusuna Göre Markalar  38
1. Ticaret Markaları  38
2. Hizmet Markaları  39
B. Hak Sahiplerinin Sayısına Göre Markalar  40
1. Ferdi Markalar  40
2. Ortak Markalar  41
3. Garanti Markaları  43
C. Tanınmışlıklarına Göre Markalar  45
1. Alelade Markalar  45
2. Tanınmış Markalar  45
D. Tescilli Olup Olmamalarına Göre Markalar  46
1. Tescilli Marka  46
2. Tescilsiz Marka  47
IV. MARKA HAKKININ HUKUKİ NİTELİĞİ  48
A. Marka Hakkının Mutlak Hak Olması  48
B. Marka Hakkının Maddi Varlığı Bulunmayan Malvarlığı Haklarından
Olması  53
C. Süreye Bağlılık ve Yenilenebilirlik  54
V. MARKANIN İŞLEVLERİ  55
A. Ayırt Edicilik  55
B. Mal veya Hizmetin Menşeini Gösterme  56
C. Garanti ve Güven  58
D. Reklâm ve Tanıtım  59
İKİNCİ BÖLÜM
MARKA HAKKININ ÜLKESELLİĞİ
I. GENEL OLARAK ÜLKESELLİK İLKESİ  61
A. Usuli Ülkesellik İlkesi  67
1. Mutlak Ülkesellik İlkesi  67
2. Nispi Ülkesellik İlkesi  67
B. Maddi Ülkesellik İlkesi  68
II. FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BAKIMINDAN ÜLKESELLİK  68
A. Genel Olarak  68
B. Patent Hakkının Ülkeselliği  73
C. Tasarım Hakkının Ülkeselliği  74
D. Telif Haklarının Ülkeselliği  74
E. Coğrafi İşaretlerin Ülkeselliği  75
III. MARKA HUKUKUNDA ÜLKESELLİK İLKESİ KAVRAMI  76
IV. MARKA HUKUKUNDA ÜLKESELLİK İLKESİNİN KAPSAMI  79
A. Marka Hakkının Kazanılması Bakımından Ülkesellik İlkesi  79
1. İlk Kullanım Sistemi  81
2. Tescil Sistemi  83
3. Karma Sistem  87
B. Marka Hakkının Korunması Bakımından Ülkesellik İlkesi  90
1. Genel Olarak  90
2. 6769 Sayılı SMK’ye Göre Marka Hakkının Ülkesel Koruma Kapsamı  96
3. 6769 Sayılı SMK’ye Göre Ülkesel Tanınmış Markanın Koruma
Kapsamı  110
a. Genel Olarak Sulandırma Koruması  111
b. Markanın Türkiye’de Tanınmışlık Düzeyine Ulaşması  118
c. Türkiye’de Tanınmışlık Düzeyine Ulaşan Markanın Farklı Mal ve
Hizmetler Bakımından Korunması  126
c.1. Markanın Ayırt Edici Karakterinin Zedelenmesi  128
c.2. Markanın İtibarına Zarar Verilmesi  131
c.3. Haksız Bir Yararın Sağlanması  133
C. Kanunlar İhtilafı Kuralları Bakımından Ülkesellik İlkesi  137
V. ÜLKESELLİK İLKESİNİN ETKİ ALANI BAKIMINDAN MARKANIN TESCİLİ  138
A. Marka Tescil Başvurusu İşlemleri  139
1. Başvuru ve Hukuki Niteliği  139
2. Ülkesellik İlkesi Bağlamında Başvuru Yapma Hakkı Yönünden
İnceleme  141
a. Türkiye Cumhuriyeti Sınırları İçerisinde İkametgah Sahibi Gerçek
ve Tüzel Kişiler  144
b. Türkiye’de Ticari ve Sınai Faaliyette Bulunan Gerçek ve Tüzel
Kişiler  145
c. Paris Sözleşmesi Uyarınca Başvuru Hakkını Haiz Kişiler  147
d. Dünya Ticaret Örgütü Kuruluş Anlaşması Hükümleri Dahilinde
Başvuru Hakkını Haiz Kişiler  148
e. Karşılıklılık İlkesi Uyarınca Türkiye’de Marka Korumasından
Faydalanabilecek Yabancılar  148
3. Türk Patent ve Marka Kurumunun Başvuruyu Şekli Yönden
İncelemesi  149
4. Türk Patent ve Marka Kurumunun Başvuruyu Mutlak Ret Nedenleri
Yönünden İncelemesi  150
B. Başvurunun Yayınlanması ve Sonuçları  153
1. Öncelik–Üstünlük Hakkı  153
2. Üçüncü Kişilerin Görüşlerini Bildirmesi  154
3. Tazminat Talep Edebilme  155
4. Başvurunun Yayınlanması Üzerine Yapılan İtiraz  155
5. Türk Patent ve Marka Kurumu Tarafından Verilen Kararlar
Neticesinde Zarar Gören Kişilerin Kurum Nezdinde Yaptıkları İtiraz  158
C. Tescil ve Hukuki Sonuçları  159
VI. ÜLKESELLİK İLKESİNİN ETKİ ALANI BAKIMINDAN TÜKENME  160
A. Genel Olarak  160
B. Ülkesel Tükenme İlkesi  163
C. Bölgesel Tükenme İlkesi  167
D. Uluslararası Tükenme İlkesi  170
VII. MARKA HUKUKUNDA ÜLKESELLİK İLKESİNİ TEMEL ALAN ULUSLARARASI DÜZENLEMELER  171
A. Paris Sözleşmesi  171
B. Trips Anlaşması (Agreement on Trade Related Aspects Of Intellectual
Property Rights–Ticaretle Bağlantılı Fikri Mülkiyet Hakları Anlaşması)  176
C. Avrupa Birliğine Üye Ülkelerin Markalara İlişkin Hukuklarını
Uyumlaştırmaya Yönelik 2015/2436 Sayılı AB Marka Direktifi  180
D. Dünya Fikri Mülkiyet Teşkilatı Kuruluş Sözleşmesi  184
E. Marka Kanunu Antlaşması  184
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
ÜLKESELLİK İLKESİNİN İSTİSNALARI
I. GENEL OLARAK  187
II. PARİS SÖZLEŞMESİ 1. MÜKERRER 6. MADDESİ ANLAMINDAKİ TANINMIŞ MARKAYA SAĞLANAN KORUMA  195
A. Genel Olarak  195
B. Tanınmış Marka Kavramı  198
C. Tanınmış Marka ile İlgili Yasal Düzenlemeler  201
D. Tanınmış Markanın Korunma Şartları  206
1. Tanınmışlığın Koruma Talep Edilen Ülke Olarak Türkiye’de Mevcut
Olması  206
2. Markanın Toplumun İlgili Kesiminde Tanınmış Olması  214
E. Tanınmış Markanın Korunma Kapsamı  223
1. Tanınmış Marka ile Aynı veya Karıştırılma İhtimali Yaratacak
Derecede Benzer Marka  223
2. Tanınmış Marka ile Aynı veya Karıştırılma İhtimali Yaratacak
Derecede Benzer Markanın Aynı ya da Benzer Mal Veya Hizmetleri
Kapsaması  227
F. Paris Sözleşmesi Bağlamında Tanınmış Markaya Sağlanan Korunma
Biçimleri  231
1. Tescil İçin Nisbi Red Nedeni Olarak Korunma  231
2. Hükümsüzlük Nedeni Olarak Korunma  232
3. Markanın Kullanılmasının Engellenmesi Yönünde Koruma  234
III. PARİS SÖZLEŞMESİ 4. MÜKERRER 6. MADDESİ UYARINCA MARKANIN
“OLDUĞU GİBİ” KORUNMASI (TELLE QUELLE)  237
A. Genel Olarak  237
B. Telle Quelle İlkesinin Tanımı ve Yasal Düzenleme  238
C. Telle Quelle İlkesinin Uygulanma Şartları  242
1. Markanın Menşe Ülkesinde Tescilli Olması  242
2. Paris Sözleşmesi 4. Mük. 6.Maddesi B Fıkrasında Sayılan
İstisnalardan Olmama  243
D. Paris Sözleşmesi 4. Mükerrer 6. Maddesinin Uygulanamayacağı Haller  245
1. Tescili Talep Edilen Ülkede Üçüncü Şahısların Kazanılmış Haklarına
Halel Getirmesi Durumu  245
2. Markanın Ayırt Ediciliğinin Bulunmaması  249
3. Markanın Tasviri Nitelikte Olması  254
a. Genel Olarak  254
b. Cins–Çeşit–Vasıf–Kalite–Miktar–Amaç Bildiren Tasviri Nitelikteki
İşaretler  264
c. Ticaret Alanında Herkes Tarafından Kullanılan veya Belirli Bir
Meslek, Sanat veya Ticaret Grubuna Mensup Olanları Ayırt
Etmeye Yarayan İşaret veya Adlandırmaları Münhasıran Ya Da
Esas Unsur Olarak İçeren Tasviri İşaretler  270
d. Coğrafi Kaynak Belirten Tasviri İşaretler  272
4. Markanın Halkı Yanıltıcı Olması  275
5. Markanın Kamu Düzenine ve Genel Ahlaka Aykırı Olması  278
IV. MİLLETLERARASI SÖZLEŞMELERE DAYANAN BAŞVURULARDAN DOĞAN RÜÇHAN HAKLARI  281
A. Rüçhan Hakkı Kavramı ve Yasal Düzenleme  281
B. Rüçhan Hakkı Türleri  285
1. Başvuru Rüçhanı  285
a. Genel Olarak  285
b. Başvuru Rüçhanı Hakkının Kazanılma Koşulları  287
b.1. Rüçhan Hakkının Menşei Olan İlk Başvurunun Yapılması  287
b.2. İlk Marka Başvurusu ile Rüçhan Hakkı Talep Edilen İkinci
Marka Başvurusunun Aynı Marka ile Aynı Mal ve Hizmet
Sınıfları İçin Yapılması  289
b.3. Başvurunun Usulüne Uygun Yapılması  291
b.4. Rüçhan Hakkının Öngörülen Süre İçinde Kullanılması  292
c. Başvuru Rüçhanında Hak Sahibi  292
2. Sergi Rüçhanı  293
a. Genel Olarak  293
b. Sergi Rüçhanı Hakkının Kazanılma Şartları  294
b.1. Markayı Taşıyan Mal veya Hizmetlerin Sergide Teşhir
Edilmiş Olması  294
b.2. Sergi Türkiye’de ise Milli veya Milletlerarası, Sözleşme
Ülkelerinde İse Resmi veya Resmen Tanınmış Statüde
Olmalıdır.  297
b.3. Sergide Teşhir Edilen Şeyin Kimliğini ve Sergiye Konuluş
Tarihini Tespit Eden Belgelerin Yetkili Mercilere Verilmesi  298
b.4. Rüçhan Hakkının Süresinde Kullanılmış Olması  299
C. Rüçhanlı Başvurunun TPMK Tarafından İncelenmesi ve
Değerlendirilmesi  299
D. Rüçhan Hakkının Hüküm ve Sonuçları  300
E. Rüçhan hakkının belgelendirilmesi  302
F. Rüçhan Hakkının Koruma Etkisi  303
G. Rüçhan Hakkının Sona Ermesi  303
V. YABANCI MARKA SAHİBİNİN TÜRKİYE’DEKİ TİCARİ VEKİLİ KARŞISINDA KORUNMASI  304
A. Genel Olarak  304
B. Tanım ve Yasal Düzenleme  306
C. Marka Sahibinin Ticari Vekil ya da Temsilci Karşısında Korunma Şartları  309
1. Markanın Ticari Vekil ya da Temsilci Tarafından Başvurusunun
Yapılması ya da Tescil ettirilmesi  309
2. Ticari Vekil veya Temsilcinin Haklı Bir Sebebinin Olmaması  312
3. Marka Sahibi Tarafından Ticari Vekil ya da Temsilciye Tescil
Hususunda İzin Verilmemiş Olması  315
4. Gerçek Hak Sahibinin Markası ile Tescil Ettirilmek İstenen Markaların
Aynı ya da Ayırt Edilemeyecek Derecede Benzer olması  316
D. Gerçek Marka Sahibine Tanınan Haklar  322
1. Markayı Kullanmayı Engelleme  322
2. Markanın Kendisine Devrini Talep Etme  325
3. Markanın Tescilini Engelleme  330
4. Markanın Hükümsüzlüğünü Talep Etme  331
VI. YABANCI MARKALARIN TÜRKİYE’DE KÖTÜNİYETLİ TESCİL ETTİRİLMEK İSTENMESİNE KARŞI SAĞLANAN KORUMA  332
A. Genel Olarak  332
B. TMK 2. Maddesi Bağlamında Dürüstlük Kuralı ve Hakkın Kötüye
Kullanımı Yasağı  335
C. TMK 3. Maddesi Bağlamında İyiniyet–Kötüniyet Kavramları  336
D. Türk Marka Hukukunda Kötüniyet Kavramı  337
E. Kötüniyetli Marka Tescili Kapsamında Değerlendirilen Durumlar  343
1. Engelleme Amaçlı Başvuru veya Tescil  343
2. Tuzak Amaçlı Başvuru veya Tescil  344
3. Spekülasyon Amaçlı Başvuru veya Tescil  345
4. Transfer Amaçlı Başvuru veya Tescil  345
F. Marka Hukukunda Kötüniyete İlişkin Uluslararası Yasal Düzenlemeler ve ABAD’ın yaklaşımı  346
G. Yabancı Markaların Kötüniyetli Tescile Karşı Türkiye’de Korunma Şartları  348
1. Başkasının Hak Sahibi Olduğu Yabancı Markanın Varlığı  348
2. Yabancı Markanın Varlığının Bilinmesi–Bilinebilir Olması  349
3. Yabancı Markanın Engelleme Amacıyla Tescil Edilmek İstenmesi  355
4. Yabancı Markanın Aynen ya da Ayırt Edilemeyecek Derecede
Benzerinin Tescil Ettirilmek İstenmesi  360
H. Gerçek Marka Sahibine Tanınan Haklar  361
1. Markanın Tescilini Engelleme  361
2. Markanın Hükümsüzlüğünü Talep Etme  363
SONUÇ  367
KAYNAKÇA  375
 


Gözde Kocaoğlu Uzunçakmak
Kasım 2024
475.00 TL
Sepete Ekle
Canan Küçükali ...
Ekim 2024
280.00 TL
İndirimli: 252.00 TL (%10)
Sepete Ekle
Abdullah Talha Sevindik
Ekim 2024
380.00 TL
Sepete Ekle
İlhami Güneş ...
Ekim 2024
520.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
ÖNSÖZ  5
İÇİNDEKİLER  9
KISALTMALAR  17
GİRİŞ  21
BİRİNCİ BÖLÜM
MARKA KAVRAMI, UNSURLARI, TÜRLERİ, MARKA HAKKININ HUKUKİ NİTELİĞİ, İŞLEVLERİ
I. MARKA KAVRAMI  25
II. MARKANIN UNSURLARI  32
A. İşaret Unsuru  33
B. Ayırt Edicilik Unsuru  34
C. İşaretin Açık ve Kesin Olarak Sicilde Gösterilmesi  36
III. MARKA TÜRLERİ  38
A. Konusuna Göre Markalar  38
1. Ticaret Markaları  38
2. Hizmet Markaları  39
B. Hak Sahiplerinin Sayısına Göre Markalar  40
1. Ferdi Markalar  40
2. Ortak Markalar  41
3. Garanti Markaları  43
C. Tanınmışlıklarına Göre Markalar  45
1. Alelade Markalar  45
2. Tanınmış Markalar  45
D. Tescilli Olup Olmamalarına Göre Markalar  46
1. Tescilli Marka  46
2. Tescilsiz Marka  47
IV. MARKA HAKKININ HUKUKİ NİTELİĞİ  48
A. Marka Hakkının Mutlak Hak Olması  48
B. Marka Hakkının Maddi Varlığı Bulunmayan Malvarlığı Haklarından
Olması  53
C. Süreye Bağlılık ve Yenilenebilirlik  54
V. MARKANIN İŞLEVLERİ  55
A. Ayırt Edicilik  55
B. Mal veya Hizmetin Menşeini Gösterme  56
C. Garanti ve Güven  58
D. Reklâm ve Tanıtım  59
İKİNCİ BÖLÜM
MARKA HAKKININ ÜLKESELLİĞİ
I. GENEL OLARAK ÜLKESELLİK İLKESİ  61
A. Usuli Ülkesellik İlkesi  67
1. Mutlak Ülkesellik İlkesi  67
2. Nispi Ülkesellik İlkesi  67
B. Maddi Ülkesellik İlkesi  68
II. FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BAKIMINDAN ÜLKESELLİK  68
A. Genel Olarak  68
B. Patent Hakkının Ülkeselliği  73
C. Tasarım Hakkının Ülkeselliği  74
D. Telif Haklarının Ülkeselliği  74
E. Coğrafi İşaretlerin Ülkeselliği  75
III. MARKA HUKUKUNDA ÜLKESELLİK İLKESİ KAVRAMI  76
IV. MARKA HUKUKUNDA ÜLKESELLİK İLKESİNİN KAPSAMI  79
A. Marka Hakkının Kazanılması Bakımından Ülkesellik İlkesi  79
1. İlk Kullanım Sistemi  81
2. Tescil Sistemi  83
3. Karma Sistem  87
B. Marka Hakkının Korunması Bakımından Ülkesellik İlkesi  90
1. Genel Olarak  90
2. 6769 Sayılı SMK’ye Göre Marka Hakkının Ülkesel Koruma Kapsamı  96
3. 6769 Sayılı SMK’ye Göre Ülkesel Tanınmış Markanın Koruma
Kapsamı  110
a. Genel Olarak Sulandırma Koruması  111
b. Markanın Türkiye’de Tanınmışlık Düzeyine Ulaşması  118
c. Türkiye’de Tanınmışlık Düzeyine Ulaşan Markanın Farklı Mal ve
Hizmetler Bakımından Korunması  126
c.1. Markanın Ayırt Edici Karakterinin Zedelenmesi  128
c.2. Markanın İtibarına Zarar Verilmesi  131
c.3. Haksız Bir Yararın Sağlanması  133
C. Kanunlar İhtilafı Kuralları Bakımından Ülkesellik İlkesi  137
V. ÜLKESELLİK İLKESİNİN ETKİ ALANI BAKIMINDAN MARKANIN TESCİLİ  138
A. Marka Tescil Başvurusu İşlemleri  139
1. Başvuru ve Hukuki Niteliği  139
2. Ülkesellik İlkesi Bağlamında Başvuru Yapma Hakkı Yönünden
İnceleme  141
a. Türkiye Cumhuriyeti Sınırları İçerisinde İkametgah Sahibi Gerçek
ve Tüzel Kişiler  144
b. Türkiye’de Ticari ve Sınai Faaliyette Bulunan Gerçek ve Tüzel
Kişiler  145
c. Paris Sözleşmesi Uyarınca Başvuru Hakkını Haiz Kişiler  147
d. Dünya Ticaret Örgütü Kuruluş Anlaşması Hükümleri Dahilinde
Başvuru Hakkını Haiz Kişiler  148
e. Karşılıklılık İlkesi Uyarınca Türkiye’de Marka Korumasından
Faydalanabilecek Yabancılar  148
3. Türk Patent ve Marka Kurumunun Başvuruyu Şekli Yönden
İncelemesi  149
4. Türk Patent ve Marka Kurumunun Başvuruyu Mutlak Ret Nedenleri
Yönünden İncelemesi  150
B. Başvurunun Yayınlanması ve Sonuçları  153
1. Öncelik–Üstünlük Hakkı  153
2. Üçüncü Kişilerin Görüşlerini Bildirmesi  154
3. Tazminat Talep Edebilme  155
4. Başvurunun Yayınlanması Üzerine Yapılan İtiraz  155
5. Türk Patent ve Marka Kurumu Tarafından Verilen Kararlar
Neticesinde Zarar Gören Kişilerin Kurum Nezdinde Yaptıkları İtiraz  158
C. Tescil ve Hukuki Sonuçları  159
VI. ÜLKESELLİK İLKESİNİN ETKİ ALANI BAKIMINDAN TÜKENME  160
A. Genel Olarak  160
B. Ülkesel Tükenme İlkesi  163
C. Bölgesel Tükenme İlkesi  167
D. Uluslararası Tükenme İlkesi  170
VII. MARKA HUKUKUNDA ÜLKESELLİK İLKESİNİ TEMEL ALAN ULUSLARARASI DÜZENLEMELER  171
A. Paris Sözleşmesi  171
B. Trips Anlaşması (Agreement on Trade Related Aspects Of Intellectual
Property Rights–Ticaretle Bağlantılı Fikri Mülkiyet Hakları Anlaşması)  176
C. Avrupa Birliğine Üye Ülkelerin Markalara İlişkin Hukuklarını
Uyumlaştırmaya Yönelik 2015/2436 Sayılı AB Marka Direktifi  180
D. Dünya Fikri Mülkiyet Teşkilatı Kuruluş Sözleşmesi  184
E. Marka Kanunu Antlaşması  184
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
ÜLKESELLİK İLKESİNİN İSTİSNALARI
I. GENEL OLARAK  187
II. PARİS SÖZLEŞMESİ 1. MÜKERRER 6. MADDESİ ANLAMINDAKİ TANINMIŞ MARKAYA SAĞLANAN KORUMA  195
A. Genel Olarak  195
B. Tanınmış Marka Kavramı  198
C. Tanınmış Marka ile İlgili Yasal Düzenlemeler  201
D. Tanınmış Markanın Korunma Şartları  206
1. Tanınmışlığın Koruma Talep Edilen Ülke Olarak Türkiye’de Mevcut
Olması  206
2. Markanın Toplumun İlgili Kesiminde Tanınmış Olması  214
E. Tanınmış Markanın Korunma Kapsamı  223
1. Tanınmış Marka ile Aynı veya Karıştırılma İhtimali Yaratacak
Derecede Benzer Marka  223
2. Tanınmış Marka ile Aynı veya Karıştırılma İhtimali Yaratacak
Derecede Benzer Markanın Aynı ya da Benzer Mal Veya Hizmetleri
Kapsaması  227
F. Paris Sözleşmesi Bağlamında Tanınmış Markaya Sağlanan Korunma
Biçimleri  231
1. Tescil İçin Nisbi Red Nedeni Olarak Korunma  231
2. Hükümsüzlük Nedeni Olarak Korunma  232
3. Markanın Kullanılmasının Engellenmesi Yönünde Koruma  234
III. PARİS SÖZLEŞMESİ 4. MÜKERRER 6. MADDESİ UYARINCA MARKANIN
“OLDUĞU GİBİ” KORUNMASI (TELLE QUELLE)  237
A. Genel Olarak  237
B. Telle Quelle İlkesinin Tanımı ve Yasal Düzenleme  238
C. Telle Quelle İlkesinin Uygulanma Şartları  242
1. Markanın Menşe Ülkesinde Tescilli Olması  242
2. Paris Sözleşmesi 4. Mük. 6.Maddesi B Fıkrasında Sayılan
İstisnalardan Olmama  243
D. Paris Sözleşmesi 4. Mükerrer 6. Maddesinin Uygulanamayacağı Haller  245
1. Tescili Talep Edilen Ülkede Üçüncü Şahısların Kazanılmış Haklarına
Halel Getirmesi Durumu  245
2. Markanın Ayırt Ediciliğinin Bulunmaması  249
3. Markanın Tasviri Nitelikte Olması  254
a. Genel Olarak  254
b. Cins–Çeşit–Vasıf–Kalite–Miktar–Amaç Bildiren Tasviri Nitelikteki
İşaretler  264
c. Ticaret Alanında Herkes Tarafından Kullanılan veya Belirli Bir
Meslek, Sanat veya Ticaret Grubuna Mensup Olanları Ayırt
Etmeye Yarayan İşaret veya Adlandırmaları Münhasıran Ya Da
Esas Unsur Olarak İçeren Tasviri İşaretler  270
d. Coğrafi Kaynak Belirten Tasviri İşaretler  272
4. Markanın Halkı Yanıltıcı Olması  275
5. Markanın Kamu Düzenine ve Genel Ahlaka Aykırı Olması  278
IV. MİLLETLERARASI SÖZLEŞMELERE DAYANAN BAŞVURULARDAN DOĞAN RÜÇHAN HAKLARI  281
A. Rüçhan Hakkı Kavramı ve Yasal Düzenleme  281
B. Rüçhan Hakkı Türleri  285
1. Başvuru Rüçhanı  285
a. Genel Olarak  285
b. Başvuru Rüçhanı Hakkının Kazanılma Koşulları  287
b.1. Rüçhan Hakkının Menşei Olan İlk Başvurunun Yapılması  287
b.2. İlk Marka Başvurusu ile Rüçhan Hakkı Talep Edilen İkinci
Marka Başvurusunun Aynı Marka ile Aynı Mal ve Hizmet
Sınıfları İçin Yapılması  289
b.3. Başvurunun Usulüne Uygun Yapılması  291
b.4. Rüçhan Hakkının Öngörülen Süre İçinde Kullanılması  292
c. Başvuru Rüçhanında Hak Sahibi  292
2. Sergi Rüçhanı  293
a. Genel Olarak  293
b. Sergi Rüçhanı Hakkının Kazanılma Şartları  294
b.1. Markayı Taşıyan Mal veya Hizmetlerin Sergide Teşhir
Edilmiş Olması  294
b.2. Sergi Türkiye’de ise Milli veya Milletlerarası, Sözleşme
Ülkelerinde İse Resmi veya Resmen Tanınmış Statüde
Olmalıdır.  297
b.3. Sergide Teşhir Edilen Şeyin Kimliğini ve Sergiye Konuluş
Tarihini Tespit Eden Belgelerin Yetkili Mercilere Verilmesi  298
b.4. Rüçhan Hakkının Süresinde Kullanılmış Olması  299
C. Rüçhanlı Başvurunun TPMK Tarafından İncelenmesi ve
Değerlendirilmesi  299
D. Rüçhan Hakkının Hüküm ve Sonuçları  300
E. Rüçhan hakkının belgelendirilmesi  302
F. Rüçhan Hakkının Koruma Etkisi  303
G. Rüçhan Hakkının Sona Ermesi  303
V. YABANCI MARKA SAHİBİNİN TÜRKİYE’DEKİ TİCARİ VEKİLİ KARŞISINDA KORUNMASI  304
A. Genel Olarak  304
B. Tanım ve Yasal Düzenleme  306
C. Marka Sahibinin Ticari Vekil ya da Temsilci Karşısında Korunma Şartları  309
1. Markanın Ticari Vekil ya da Temsilci Tarafından Başvurusunun
Yapılması ya da Tescil ettirilmesi  309
2. Ticari Vekil veya Temsilcinin Haklı Bir Sebebinin Olmaması  312
3. Marka Sahibi Tarafından Ticari Vekil ya da Temsilciye Tescil
Hususunda İzin Verilmemiş Olması  315
4. Gerçek Hak Sahibinin Markası ile Tescil Ettirilmek İstenen Markaların
Aynı ya da Ayırt Edilemeyecek Derecede Benzer olması  316
D. Gerçek Marka Sahibine Tanınan Haklar  322
1. Markayı Kullanmayı Engelleme  322
2. Markanın Kendisine Devrini Talep Etme  325
3. Markanın Tescilini Engelleme  330
4. Markanın Hükümsüzlüğünü Talep Etme  331
VI. YABANCI MARKALARIN TÜRKİYE’DE KÖTÜNİYETLİ TESCİL ETTİRİLMEK İSTENMESİNE KARŞI SAĞLANAN KORUMA  332
A. Genel Olarak  332
B. TMK 2. Maddesi Bağlamında Dürüstlük Kuralı ve Hakkın Kötüye
Kullanımı Yasağı  335
C. TMK 3. Maddesi Bağlamında İyiniyet–Kötüniyet Kavramları  336
D. Türk Marka Hukukunda Kötüniyet Kavramı  337
E. Kötüniyetli Marka Tescili Kapsamında Değerlendirilen Durumlar  343
1. Engelleme Amaçlı Başvuru veya Tescil  343
2. Tuzak Amaçlı Başvuru veya Tescil  344
3. Spekülasyon Amaçlı Başvuru veya Tescil  345
4. Transfer Amaçlı Başvuru veya Tescil  345
F. Marka Hukukunda Kötüniyete İlişkin Uluslararası Yasal Düzenlemeler ve ABAD’ın yaklaşımı  346
G. Yabancı Markaların Kötüniyetli Tescile Karşı Türkiye’de Korunma Şartları  348
1. Başkasının Hak Sahibi Olduğu Yabancı Markanın Varlığı  348
2. Yabancı Markanın Varlığının Bilinmesi–Bilinebilir Olması  349
3. Yabancı Markanın Engelleme Amacıyla Tescil Edilmek İstenmesi  355
4. Yabancı Markanın Aynen ya da Ayırt Edilemeyecek Derecede
Benzerinin Tescil Ettirilmek İstenmesi  360
H. Gerçek Marka Sahibine Tanınan Haklar  361
1. Markanın Tescilini Engelleme  361
2. Markanın Hükümsüzlüğünü Talep Etme  363
SONUÇ  367
KAYNAKÇA  375
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024