Eğitimin genel amacı “etkili vatandaş” yetiştirmektir. Sosyal Bilgiler dersi ilköğretim programları içinde bu amacı gerçekleştirme görevi ve sorumluluğuna sahiptir. Sınıf öğretmenleri ve sosyal bilgiler öğretmenleri sosyal bilgiler dersinin bu amaç çerçevesinde kazandırılmasında önemli rolleri vardır. “Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi” kitabı ilköğretim 4. sınıftan başlayan ve 5., 6. ve 7. sınıflarda okutulan Sosyal Bilgiler dersinin belirlenen vizyonuna uygun bir şekilde öğretilmesine yardımcı olmak için hazırlanmıştır.
Kitap, sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenleri ile bu alanların öğretmen adaylarının ihtiyaçları dikkate alınarak oluşturulmuştur. Kitapta yer alan bölümler mümkün olabilen ölçülerde uygulama örnekleriyle desteklenmiştir. Kitap iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk ana bölümde sosyal bilgiler eğitimi ve öğretimi zaman içindeki gelişimi, 2005 programları, sosyal bilgiler dersinde kullanılabilecek öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, planlama, materyal geliştirme, ders kitapları ve değerlendirme yer alırken ikinci ana bölümde sosyal bilgiler dersi öğretiminde kullanılabilecek bazı özel öğretim yöntemleri ile sosyal bilgiler ile ilgili özel konular ve öğretimleri yer almıştır.
Konu Başlıkları
Sosyal Bilgiler Öğretimine Bakış
Sosyal Bilgilerde Öğretim Strateji, Yöntem ve Teknikleri
Sosyal Bilimlerde Yapılandırmacılık
Sosyal Bilgilerde Ders Kitapları
Sosyal Bilgilerde Ölçme ve Değerlendirme
Sosyal Bilgilerde Düşünme ve Soru Sorma Becerileri
Sosyal Bilgilerde Güncel Olaylar ve Medya Okuryazarlığı