Kabahatler Kanunu'nun 1 Haziran 2005 tarihinde yürürlüğe girmesiyle kabahatlerin (idarî düzene aykırılıkların) ve bunlara uygulanacak idarî yaptırımların hukukî rejimi genel kurallara bağlanmış oldu. İdarî yaptırımların hukukî denetiminin bir kısmının adlî yargıda, bir kısmının da idarî yargıda yapılması kabahatler hukukunun multi disipliner bir alan olmasını daha da beslemiştir.
Bu çalışmada kabahatler hukukuna ilişkin olarak yazılmış sekiz çalışma bulunmaktadır. Kabahatler hukukunun tarihçesinin ardından kabahat kavramının suç kavramından ayrıştırılmasına ilişkin kriterler tartışılmıştır. Yine kabahatler bakımından kanunilik ilkesine değinilmiş ve Kabahatler Kanunu'nun yer ve kişi bakımından uygulama alanı ele alınmıştır. İdarî yaptırımların hangi yargı kolunda denetiminin yapılması sorunu ayrıntılı olarak değerlendirilmiştir. İdarî yaptırımlara Anayasa Mahkemesi'nin bireysel başvuru kararlarındaki yaklaşımı analiz edildikten sonra, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nin AİHS karşısında vergi kabahatlerini ele alış biçimi ortaya konulmuştur.
(Tanıtım Bülteninden)
Konu Başlıkları
| Kabahatler Hukukunun Tarihçesi, Yasemin TOROS KURTOĞLU |
| Teoride ve Pozitif Hukukta Suç – Kabahat Ayrımı, Yahya Berkol GÜLGEÇ |
| Kabahatler Hukukunda Kanunilik İlkesi, Habip ÜNYILMAZ |
| Kabahatler Kanunu'nun Yer ve Kişi Bakımından Uygulanması, Mustafa Serhat KAŞIKARA |
| İdari Yaptırım Kararlarının Hukuki Niteliği ve Unsurları, Salih TAŞDÖĞEN |
| İdari Yaptırımların Yargısal Denetiminde Görevli Yargı Kolu Sorunu, Ayşe Aslı YÜCESOY |
| Anayasa Mahkemesi'nin Bireysel Başvuru Kararlarında İdari Yaptırımlar, Sihel YILMAZ |
| AİHM Kararlarında Vergi Kabahatleri, Alican MERT |