Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı (UX Tasarımı)
Nasıl Yapılmalı ve Nasıl Sürdürülmeli?
Temmuz 2024 / 1. Baskı / 152 Syf.
Fiyatı: 150.00 TL
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle
   

Kullanıcı deneyimi tasarımı (UX Tasarımı) süreçlerini doğru bir şekilde hayata geçirmeyen, tüm dijital ürünler maalesef kullanıcılarına sunmak istedikleri hizmet ve ürünleri doğru bir şekilde sunamıyor, bundan dolayı da başarısız oluyorlar. Kullanıcı deneyimi tasarımı süreçlerini nasıl hayata geçireceğinizi bilmiyorsanız,bu kitap sayesinde dünyayı baştan keşfetmenize hiç gerek yok.

Kitapta kullanıcı deneyimi tasarımına yönelik olarak geçmişte ne yapılmış, hangi yöntemler kullanılmış ve nasıl sonuçlar alınmış bulabileceksiniz.

Uzun yıllar, Kullanıcı Deneyimi Tasarımı (UX tasarımı) alanında çalışan yazar tarafından hazırlanan bu kitap, dijital ürün geliştirme sürecine dahil olan yazılımcılar, tasarımcılar, ürün yöneticileri, IT sorumluları ve pazarlama uzmanları için kullanıcı deneyimi (UX) üzerine bilgiler sunmaktadır.

Kitapta kullanıcı deneyimi süreçlerinin sağlıklı ilerlemesi için neler yapılması gerektiği ve nelere dikkat edilmesi gerektiği detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Kitap, kullanıcı deneyimi tasarımının temel kavramlarından başlayarak, UX'in 5 katmanını ve tasarım odaklı iş yapan şirketlerin stratejilerini kapsamlı bir şekilde açıklamıştır. Bu konuda iki büyük bilişim firması olan Apple ve Google gibi büyük şirketlerin kullanıcı deneyimi konusundaki dönüşüm hikayeleri de okuyuculara ilham verecek şekilde anlatılmıştır.

Ayrıca, kullanıcı deneyimi ölçümü ve takibi konusundaki en iyi uygulamalara ve yatırımın geri dönüşünü ölçümleme yöntemleri üzerine de kitapta bilgilere ver verilmiştir.

Konu Başlıkları
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı (UX)
UX'in 5 Katmanı
Tasarım Odaklı İş Yapan Şirketler
Apple'ın Kullanıcı Deneyimi Hikayesi
Google'ın Teknoloji Şirketinden Tasarım Odaklı Bir Şirkete Dönüşmesi
Kullanıcı Deneyimi (UX) Ölçümü & Takibi
Kullanıcı Deneyimi Yatırımının Geri Dönüşünü Ölçümlemek
Barkod: 9789750293610
Yayın Tarihi: Temmuz 2024
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 13x19
Sayfa Sayısı: 152
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Tablo ve Şekiller Listesi  13
Bölüm 1
KULLANICI DENEYİMİ TASARIMI (UX)
KULLANICI DENEYİMİ (UX) TASARIMI YATIRIMI NE ANLAMA GELİYOR?  15
KULLANICI DENEYİMİ (UX) TASARIMI YATIRIMININ DETAYLARI NELER?  15
KULLANICI DENEYİMİ (UX) TASARIMI YATIRIMININ KAPSAMI NEDİR?  16
UX’İN 5 KATMANI  17
UX’in Birinci Katmanı – Strateji  17
Kullanıcı Deneyimi Araştırmaları  18
Shadowing (Gölgeleme)  19
Shadowing (Gölgeleme) Metodu Nasıl Uygulanır?  21
Ön Çalışma  21
Katılımcıların Belirlenmesi  21
Gözlem Protokolünün Hazırlanması  22
Görüşmelerin İcra Edilmesi  22
Shadowing Çalışmasına Dair Vaka Örneği  23
Kullanılabilirlik Araştırması  24
Kullanılabilirlik Araştırması Nasıl Uygulanır?  27
Ön Çalışma & Araştırma Planı Oluşturma  27
Gözlem Protokolünün Hazırlanması  28
Katılımcıları Belirleme  29
Testin Yürütülmesi  29
Verilerin Analizi  30
Değişikliklerin Uygulanması  31
Tekrar Test Etme  32
Sezgisel Analiz (Usability Heuristics)  33
Sezgisel Analiz İlkeleri (Heuristics Checklist)  33
Sistem Durumunun Görünürlüğü  33
Sistem ve Gerçek Dünya Arasında Uyum  34
Kullanıcı Kontrolü ve Özgürlüğü  34
Tutarlılık ve Standartlar  34
Hata Önleme  35
Hatırlamaktan Ziyade Tanıma  35
Kullanım Esnekliği ve Verimliliği  36
Estetik ve Minimalist Tasarım  36
Kullanıcıların Hataları Tanımasına, Teşhis Etmesine ve Hatalardan Kurtulmasına Yardımcı Olun  38
Diğer Araştırma Metodları  39
Card Sorting  39
A/B ya da Multi Variant Testleri  40
Isı Haritaları ve Davranış Analizi  41
Kullanıcı Anketleri  42
Tüm Bu Araştırmaları Yapmazsanız Ne Olur?  43
UX’in İkinci Katmanı – Kapsam (Scope)  45
Kapsam Katmanı Nedir?  45
Kapsam Katmanın İçeriğine Örnek  45
MVP (Most Viable Product) Belirlenmesi  46
Kapsam Katmanına Dair Örnek Vaka  47
UX’in Üçüncü Katmanı – Yapı (Structure)  49
Yapı Katmanı  49
Yapı Katmanının Çıktıları  49
Bilgi Mimarisi  49
Etkileşim Tasarımı  50
Navigasyon Tasarımı  50
Yapı Katmanı Çalışması Yapılmazsa Ne Olur?  50
UX’in Dördüncü Katmanı – İskelet (Skeleton)  51
İskelet Katmanı Nedir?  51
Tel Çerçeve (Wireframe) Çalışması  52
Yüksek Çözünürlüklü Wireframe’ler  52
Düşük Çözünürlüklü Wireframe  52
Hikaye Tahtaları (Storyboard)  54
UX’in Beşinci Katmanı – Yüzey (Surface)  55
Nitelikli Kullanıcı Arayüzü (UI) Tasarımı Nasıl Olmalı?  56
Basitlik  56
Kullanıcı ile Ortak Dil Kullanmak  56
Her Tasarım Elementi Kolaylıkla Görülebilmeli ve Erişilebilmeli  57
Kullanıcılara Yardım Alabilecekleri Alanlar Yaratılmalı  57
Renk ve Parlaklık Kullanımına Dikkat Edilmeli  58
Arayüz Tasarımı Tipleri  59
Görev Odaklı Tasarım (Task Oriented Design)  59
Tarihçesi  59
Görev Odaklı Tasarımın Prensipleri  60
Başarılı Görev Odaklı Tasarım Örneği  60
İçerik Odaklı Tasarım (Content Oriented Design)  64
Tarihçesi  64
İçerik Odaklı Tasarım Prensipleri  64
Başarılı İçerik Odaklı Tasarım Örneği  65
Karma Tasarım Tipi İhtiyacı  66
Tasarım Yaklaşımları  67
Minimalist Tasarım  68
Tarihçesi  68
Düz Tasarım (Flat Design)  74
Skeuomorphic Tasarım  76
Tarihçesi  77
Tasarım Yaklaşımlarına Dair  79
Birinci Bölümün Sonu  79
Bölüm 2
TASARIM ODAKLI İŞ YAPAN ŞİRKETLER
APPLE’IN KULLANICI DENEYİMİ HİKAYESİ  81
1997 Dünya Yazılım Geliştiricileri Konferansı  81
iPod’un Doğuşu  84
iPhone’un Doğuşu  87
İlk iPhone’un Arayüz Tasarımı  94
Apple’ın Ürün Tasarımı Vizyonu  97
GOOGLE’IN TEKNOLOJİ ŞİRKETİNDEN TASARIM ODAKLI BİR ŞİRKETE DÖNÜŞMESİ  99
Google’ın Kuruluşu  99
Google Tasarım Odaklı Bir Şirket Olmaya Başlıyor  102
Google’ın Tasarım Metodolojisi: HEART  103
Happiness  104
Engagement  104
Adoption  105
Retention  105
Task Success (Başarılı Görev)  105
Google Maps  107
Google Maps’in Tarihçesi  107
Google Maps Tasarım Stratejisi  109
Odaklanma, Sezgisel Kullanım, Gerçek Dünyaya Uyum  112
1. Odaklanma  112
2. Sezgisel Kullanım  113
3. Gerçek Dünyaya Uyum  113
Gmail’ın Tasarım Başarısı  115
Gmail Nasıl Doğdu?  116
Gmail’ın İlk Tasarımı  118
Gmail’ın Tasarım Prensipleri  119
Görev Odaklı Olma  119
Sadelik  120
Tutarlılık  121
Tasarımın Google’ın Ticari Başarısına Etkisi  121
Bölüm 3
KULLANICI DENEYİMİ (UX) ÖLÇÜMÜ & TAKİBİ
KULLANICI DENEYİMİ YATIRIMININ GERİ DÖNÜŞÜNÜ ÖLÇÜMLEMEK  125
Tasarım Ölçüm Protokolü  126
Kullanıcı Deneyimi Metrikleri  130
Behavioral  131
Attitudinal  133
Deive  135
Engagement  137
Diagnostic  139
Tasarım Ölçüm ve Takip Süreci  141
Ölçüm ve Optimizasyon Sürecine Neden İhtiyaç Duyarız?  141
Sonuç  143
Kaynakça  145
Kavram Dizini  147
Tablo ve Şekiller Listesi
Tablo 1: Kullanılabilirlik ve Shadowing Farkları  26
Şekil 1: Yüksek Çözünürlüklü Wireframe  52
Şekil 2: Düşük Çözünürlüklü Wireframe  53
Şekil 3: Google 2024  61
Şekil 4: Google 1998  62
Şekil 5: Google 1999  62
Şekil 6: Google 2000  63
Şekil 7: Google 2001  63
Şekil 8: Medium arayüzü  65
Şekil 9: Dieter Rams’un tasarladığı Braun marka radyo  69
Şekil 10: Dieter Rams tarafından tasarlanan Braun T3 Radyo ve Apple iPod  69
Şekil 11: iMac 1998  71
Şekil 12: iPod 2001  71
Şekil 13: iPhone 2007  72
Şekil 14: Apple web sitesi 2001  72
Şekil 15: Apple web sitesi 2007  73
Şekil 16: Apple web sitesi 2016  73
Şekil 17: Spotify Mobil Uygulama 2024  75
Şekil 18: Spotify Masaüstü Uygulama 2024  76
Şekil 19: Xerox Parc Alto  77
Şekil 20: Xerox Parc Alto Arayüzü  78
Şekil 21: Apple 2003 Skeuomorphic Tasarımı  78
Şekil 22: Apple iPod’un ilk prototipi 2001  86
Şekil 23: Apple iPod 2001  87
Şekil 24: Motorole ROKR E1  89
Şekil 25: Apple iPhone ilk prototipi  90
Şekil 26: Apple Newton 1993  91
Şekil 27: iPhone 2G 2007  93
Şekil 28: iOS 6 Skeuomporhic Arayüz Tasarımı  95
Şekil 29: iOS 6 ve iOS 7 tasarım yaklaşımı farkı  96
Şekil 30: Apple Hesap Makinesi uygulamasının tasarım yolculuğu  97
Şekil 31: Kaynak: macrotrends.net  98
Şekil 32: Google 1998  100
Şekil 33: Yahoo 1997  101
Şekil 34: Altavista 1999  101
Şekil 36: Google Maps 2005  109
Şekil 37: Google Maps 2005  111
Şekil 38: Google Maps 2005 – Google Maps 2021  111
Şekil 39: Google Maps 2023  114
Şekil 40: 31 Mart 2004, Gmail lansmanı öncesi  115
Şekil 41: Nisan 2004 ilk Gmail arayüzü  118
Şekil 42: Gmail 2024  120
Şekil 43: 2000 yılından itibaren Google hisse değerleri
Kaynak: macrotrends.net  122
Şekil 44: Kullanıcı kayıt formu örneği  127
Şekil 45: E–Ticaret Sitesi örnek tasarımı  128
 


Esma Duran
Mayıs 2019
294.00 TL
Sepete Ekle
Uğur Gelişken
Ocak 2018
515.00 TL
Sepete Ekle
Neil Leonard ...
Mart 2015
650.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Tablo ve Şekiller Listesi  13
Bölüm 1
KULLANICI DENEYİMİ TASARIMI (UX)
KULLANICI DENEYİMİ (UX) TASARIMI YATIRIMI NE ANLAMA GELİYOR?  15
KULLANICI DENEYİMİ (UX) TASARIMI YATIRIMININ DETAYLARI NELER?  15
KULLANICI DENEYİMİ (UX) TASARIMI YATIRIMININ KAPSAMI NEDİR?  16
UX’İN 5 KATMANI  17
UX’in Birinci Katmanı – Strateji  17
Kullanıcı Deneyimi Araştırmaları  18
Shadowing (Gölgeleme)  19
Shadowing (Gölgeleme) Metodu Nasıl Uygulanır?  21
Ön Çalışma  21
Katılımcıların Belirlenmesi  21
Gözlem Protokolünün Hazırlanması  22
Görüşmelerin İcra Edilmesi  22
Shadowing Çalışmasına Dair Vaka Örneği  23
Kullanılabilirlik Araştırması  24
Kullanılabilirlik Araştırması Nasıl Uygulanır?  27
Ön Çalışma & Araştırma Planı Oluşturma  27
Gözlem Protokolünün Hazırlanması  28
Katılımcıları Belirleme  29
Testin Yürütülmesi  29
Verilerin Analizi  30
Değişikliklerin Uygulanması  31
Tekrar Test Etme  32
Sezgisel Analiz (Usability Heuristics)  33
Sezgisel Analiz İlkeleri (Heuristics Checklist)  33
Sistem Durumunun Görünürlüğü  33
Sistem ve Gerçek Dünya Arasında Uyum  34
Kullanıcı Kontrolü ve Özgürlüğü  34
Tutarlılık ve Standartlar  34
Hata Önleme  35
Hatırlamaktan Ziyade Tanıma  35
Kullanım Esnekliği ve Verimliliği  36
Estetik ve Minimalist Tasarım  36
Kullanıcıların Hataları Tanımasına, Teşhis Etmesine ve Hatalardan Kurtulmasına Yardımcı Olun  38
Diğer Araştırma Metodları  39
Card Sorting  39
A/B ya da Multi Variant Testleri  40
Isı Haritaları ve Davranış Analizi  41
Kullanıcı Anketleri  42
Tüm Bu Araştırmaları Yapmazsanız Ne Olur?  43
UX’in İkinci Katmanı – Kapsam (Scope)  45
Kapsam Katmanı Nedir?  45
Kapsam Katmanın İçeriğine Örnek  45
MVP (Most Viable Product) Belirlenmesi  46
Kapsam Katmanına Dair Örnek Vaka  47
UX’in Üçüncü Katmanı – Yapı (Structure)  49
Yapı Katmanı  49
Yapı Katmanının Çıktıları  49
Bilgi Mimarisi  49
Etkileşim Tasarımı  50
Navigasyon Tasarımı  50
Yapı Katmanı Çalışması Yapılmazsa Ne Olur?  50
UX’in Dördüncü Katmanı – İskelet (Skeleton)  51
İskelet Katmanı Nedir?  51
Tel Çerçeve (Wireframe) Çalışması  52
Yüksek Çözünürlüklü Wireframe’ler  52
Düşük Çözünürlüklü Wireframe  52
Hikaye Tahtaları (Storyboard)  54
UX’in Beşinci Katmanı – Yüzey (Surface)  55
Nitelikli Kullanıcı Arayüzü (UI) Tasarımı Nasıl Olmalı?  56
Basitlik  56
Kullanıcı ile Ortak Dil Kullanmak  56
Her Tasarım Elementi Kolaylıkla Görülebilmeli ve Erişilebilmeli  57
Kullanıcılara Yardım Alabilecekleri Alanlar Yaratılmalı  57
Renk ve Parlaklık Kullanımına Dikkat Edilmeli  58
Arayüz Tasarımı Tipleri  59
Görev Odaklı Tasarım (Task Oriented Design)  59
Tarihçesi  59
Görev Odaklı Tasarımın Prensipleri  60
Başarılı Görev Odaklı Tasarım Örneği  60
İçerik Odaklı Tasarım (Content Oriented Design)  64
Tarihçesi  64
İçerik Odaklı Tasarım Prensipleri  64
Başarılı İçerik Odaklı Tasarım Örneği  65
Karma Tasarım Tipi İhtiyacı  66
Tasarım Yaklaşımları  67
Minimalist Tasarım  68
Tarihçesi  68
Düz Tasarım (Flat Design)  74
Skeuomorphic Tasarım  76
Tarihçesi  77
Tasarım Yaklaşımlarına Dair  79
Birinci Bölümün Sonu  79
Bölüm 2
TASARIM ODAKLI İŞ YAPAN ŞİRKETLER
APPLE’IN KULLANICI DENEYİMİ HİKAYESİ  81
1997 Dünya Yazılım Geliştiricileri Konferansı  81
iPod’un Doğuşu  84
iPhone’un Doğuşu  87
İlk iPhone’un Arayüz Tasarımı  94
Apple’ın Ürün Tasarımı Vizyonu  97
GOOGLE’IN TEKNOLOJİ ŞİRKETİNDEN TASARIM ODAKLI BİR ŞİRKETE DÖNÜŞMESİ  99
Google’ın Kuruluşu  99
Google Tasarım Odaklı Bir Şirket Olmaya Başlıyor  102
Google’ın Tasarım Metodolojisi: HEART  103
Happiness  104
Engagement  104
Adoption  105
Retention  105
Task Success (Başarılı Görev)  105
Google Maps  107
Google Maps’in Tarihçesi  107
Google Maps Tasarım Stratejisi  109
Odaklanma, Sezgisel Kullanım, Gerçek Dünyaya Uyum  112
1. Odaklanma  112
2. Sezgisel Kullanım  113
3. Gerçek Dünyaya Uyum  113
Gmail’ın Tasarım Başarısı  115
Gmail Nasıl Doğdu?  116
Gmail’ın İlk Tasarımı  118
Gmail’ın Tasarım Prensipleri  119
Görev Odaklı Olma  119
Sadelik  120
Tutarlılık  121
Tasarımın Google’ın Ticari Başarısına Etkisi  121
Bölüm 3
KULLANICI DENEYİMİ (UX) ÖLÇÜMÜ & TAKİBİ
KULLANICI DENEYİMİ YATIRIMININ GERİ DÖNÜŞÜNÜ ÖLÇÜMLEMEK  125
Tasarım Ölçüm Protokolü  126
Kullanıcı Deneyimi Metrikleri  130
Behavioral  131
Attitudinal  133
Deive  135
Engagement  137
Diagnostic  139
Tasarım Ölçüm ve Takip Süreci  141
Ölçüm ve Optimizasyon Sürecine Neden İhtiyaç Duyarız?  141
Sonuç  143
Kaynakça  145
Kavram Dizini  147
Tablo ve Şekiller Listesi
Tablo 1: Kullanılabilirlik ve Shadowing Farkları  26
Şekil 1: Yüksek Çözünürlüklü Wireframe  52
Şekil 2: Düşük Çözünürlüklü Wireframe  53
Şekil 3: Google 2024  61
Şekil 4: Google 1998  62
Şekil 5: Google 1999  62
Şekil 6: Google 2000  63
Şekil 7: Google 2001  63
Şekil 8: Medium arayüzü  65
Şekil 9: Dieter Rams’un tasarladığı Braun marka radyo  69
Şekil 10: Dieter Rams tarafından tasarlanan Braun T3 Radyo ve Apple iPod  69
Şekil 11: iMac 1998  71
Şekil 12: iPod 2001  71
Şekil 13: iPhone 2007  72
Şekil 14: Apple web sitesi 2001  72
Şekil 15: Apple web sitesi 2007  73
Şekil 16: Apple web sitesi 2016  73
Şekil 17: Spotify Mobil Uygulama 2024  75
Şekil 18: Spotify Masaüstü Uygulama 2024  76
Şekil 19: Xerox Parc Alto  77
Şekil 20: Xerox Parc Alto Arayüzü  78
Şekil 21: Apple 2003 Skeuomorphic Tasarımı  78
Şekil 22: Apple iPod’un ilk prototipi 2001  86
Şekil 23: Apple iPod 2001  87
Şekil 24: Motorole ROKR E1  89
Şekil 25: Apple iPhone ilk prototipi  90
Şekil 26: Apple Newton 1993  91
Şekil 27: iPhone 2G 2007  93
Şekil 28: iOS 6 Skeuomporhic Arayüz Tasarımı  95
Şekil 29: iOS 6 ve iOS 7 tasarım yaklaşımı farkı  96
Şekil 30: Apple Hesap Makinesi uygulamasının tasarım yolculuğu  97
Şekil 31: Kaynak: macrotrends.net  98
Şekil 32: Google 1998  100
Şekil 33: Yahoo 1997  101
Şekil 34: Altavista 1999  101
Şekil 36: Google Maps 2005  109
Şekil 37: Google Maps 2005  111
Şekil 38: Google Maps 2005 – Google Maps 2021  111
Şekil 39: Google Maps 2023  114
Şekil 40: 31 Mart 2004, Gmail lansmanı öncesi  115
Şekil 41: Nisan 2004 ilk Gmail arayüzü  118
Şekil 42: Gmail 2024  120
Şekil 43: 2000 yılından itibaren Google hisse değerleri
Kaynak: macrotrends.net  122
Şekil 44: Kullanıcı kayıt formu örneği  127
Şekil 45: E–Ticaret Sitesi örnek tasarımı  128
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024