Okullar hem çok tartışılan hem de vazgeçemediğimiz kurumlardandır. Okulun amaçları, süreçleri ve çıktıları her zaman tartışma konusu olmuştur. Bugünün okullarının amaçları, süreçleri ve çıktıları dünün okullarına göre daha karmaşık ve daha çok tartışmalı hale gelmiştir. Dünün okulundan temel düzeyde okuma-yazma, dört işlem becerisi beklenirken, bugün okuldan bilgi üretimi ve tüketimi hızını yakalaması beklenmektedir.
Okulun çevresi değiştikçe okuldan beklenen roller de farklılaşmaktadır. Bu arada çevrenin değişimine liderlik etmesi beklenen okullar, bu değişimin hızını yakalamakta zorlanmaktadırlar.
Bugün okulların her zaman olduğundan daha fazla, çevrelerindeki dönüşümleri analiz edip, değerlendirebilecek müdürlere ihtiyacı vardır. Okul müdürü, eğitim-öğretim sürecinin etkinliğinde en önemli değişkenlerden birisidir. Bu nedenle bütün dünyada okul müdürlerinin standartlarının belirlenebilmesi için çalışmalar devam etmektedir.