Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eylül 2014 / 5. Baskı / 384 Syf.
Baskısı tükenmiştir.
 
   

Eğitim birey davranışlarının değişme sürecidir. Bu sürecin okulda, planlı ve programlı olarak yürütülen boyutu bireyin öğretimini oluşturur. Öğretim, eğitim amaçları doğrultusunda davranış değiştirme ya da yeni davranışlar oluşturma için öğrencilere yardımcı olma çabalarını içermektedir. Bu tanımlarda fonksiyonel noktalar öğretimin güdümlü, planlı ve programlı olmasını gerektirmektedir. Öğretimi planlama, büyük ölçüde öğrencinin içsel öğrenme süreç ve mekanizmalarını en yüksek, verimli ve olumlu yönde etkileyebilmek ve dışsal öğretim etkinliklerinin düzenlenmesi için gereklidir. Öğretimde başarı iyi ve dikkatli planlamayla sağlanabilmektedir. Planlamadan yoksun bir öğretimde başarı, şansa bırakıldığı için genellikle düşüktür.

Planların geliştirilmesi sürecinde kuşkusuz en önemli rolü öğretmen üstlenmektedir. Çünkü eğitim programı, öğretmen ve öğrenci sürekli etkileşim halindedir. Bu etkileşim öğretmenin ve öğrencilerin sınıf içindeki verimini artıracaktır. Bazı kişiler, planlamaya deneyimli, konu alanını iyi bilen, kişilikli öğretmenlerin ihtiyacı olmadığını savunmaktadırlar. Aslında söz konusu edilen özellikler öğretmen için oldukça önemlidir. Ancak bu özelliklerin belirli bir hedefe yönelik olarak işe koşulması, ekonomik olması ancak dikkatli bir planlamayla mümkündür. Öğretici konumunda bulunan öğretmenlerin görevinin, öğrenci öğrenmelerini kılavuzlama işi olduğu, öğretme–öğrenme sürecinde öğrenen ile öğretenin çok farklı rol ve görevlere sahip olduğu bilinmelidir. Bu nedenle öğrenen için öğrenme yaşantılarının; öğreten için de öğretme durumlarının çok iyi planlanması gerekir.

Her sınıf öğretmeni ve her ders öğretmeni, okutacağı derslerin amaçlarını gerçekleştirmeye çalışmakla mükelleftir. Bu derslerin hedefleri, bakanlıkça tespit edilen ders programlarında belirtilmiştir. Öğretmenden beklenen, bu hedefleri, amaçlar sıra dizinindeki üst amaçlara da uygun olacak şekilde gerçekleştirmesi, öğrencilerini, bu amaçlarda tespit edilen şekilde davranan insanlar olarak yetiştirmesidir. Öğrencilerin üst düzey öğrenme performansları göstermesi, öğretim yöntem, teknik ve öğretmenin göstereceği nitelikli davranışlar ile ilgilidir. Bu nedenle öğretimin geliştirilmesi öncelikle bu unsurların geliştirilmesine bağlıdır. Öğretimin etkili olabilmesi, her şeyden önce öğretim süreçlerinin ayrıntılı bir biçimde belirlenmesini gerektirmektedir.

Konu Başlıkları
Öğrenme ve Öğretim Olgusuna İlişkin Temel Konular
Eğitim ve Öğretimin Planlanması Eğitim Programının Kapsamı ve Öğeleri
Öğrenme–Öğretme Stratejileri
Öğretimde Yeni Yönelim ve Yaklaşımlar
Öğretim Yöntemleri
Öğretim Planları
Barkod: 9786054392131
Yayın Tarihi: Eylül 2014
Baskı Sayısı:  5
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 384
Yayınevi: Eğitim Yayınevi
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

Gürbüz Ocak
Ekim 2023
452.00 TL
Sepete Ekle
Tuğba Yanpar Yelken ...
Kasım 2021
263.00 TL
Sepete Ekle
Özcan Demirel
Ekim 2021
340.00 TL
Sepete Ekle
Ergin Erginer
Eylül 2021
468.00 TL
Sepete Ekle
 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024