Okul öncesi çocuklarıyla etkileşim halinde bulunan eğitimcilerin bilgi ve motivasyonlarını arttırarak, "öğrencilerin gelişim süreçlerini gerçekleştirirken, hem başarılı hem de mutlu çocuklar" olmalarına katkı sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.
Amaç; okul öncesi dönemdeki çocukların çok daha iyi koşullarda eğitimlerini sürdürmelerini sağlamaya yönelik temel bilgileri eğitimcilerle paylaşmaktadır. Kitap hazırlanırken sınıf yönetimiyle ilgili ulusal ve dünya literatüründeki yeni bilgilerden yararlanılmıştır. İşlenen konuların alana katkı sağlayacağı, eğitimcilere yol göstereceği ve çocuklarımızın gelişimine fayda sağlayacağı umulmaktadır.
Konu Başlıkları
Sınıf Yönetimi Kavramı ve Sınıf Yönetimi Modelleri
Okul Öncesi Dönem Çocuğunun Davranışını Etkileyen Sosyal ve Psikolojik Faktörler
Okul Öncesi Dönemde Davranış Problemleri ve Alınacak Önlemler
Okul Öncesi Eğitim Programanın Sınıf Yönetimine Etkisi
Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımının Sınıf Yönetimine Etikisi
Okul Öncesi Eğitimde Olumlu Disiplin ve Sınıf Kuralları Oluşturmak
Okul Öncesi Eğitimde Fiziksel Mekanın Düzenlenmesi
Zaman Yönetimi ve Okul Öncesinde Zamanın Etkin Kullanımı
Okul Öncesi Eğitimde Motivasyon
Okul Öcesii Eğitimde İletişim
Okul Öncesi Eğitimde Özel Gereksinimli Çocukların Sınıfa Katılımı