Bu kitapta çeşitli bilimsel araştırmalarda kullanılan ve deneysel olarak sınanmış bazı grup programlarına yer verilmiştir. Araştırma bulguları ilk öğretim öğrencilerine yönelik olarak hazırlanan söz konusu programların oldukça yararlı olduğu yönündedir. Benlik saygısı, öz kavramı (benlik kavramı), öfke denetimi, sınav kaygısı ile başa çıkma, karar verme, arkadaşlık eğitimi, çatışma çözme eğitimi, mesleki olgunluk gibi konuların ele alındığı programlarda etkinliklerin yanı sıra bazı kuramsal açıklamalara da yer verilmiştir.
Konu Başlıkları
Benlik Saygısı Geliştirme Programının İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Benlik
Saygısı Düzeylerine Etkisi
Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Öz–Kavramı Düzeylerine Etkisi
Grup Rehberliğinin İlköğretim 4 ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Problemlerine ve Benlik Kavramlarına Etkisi
Mesleki Grup Rehberliğinin İlköğretim Okulu Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Mesleki Olgunluk, Mesleki Benlik Algıları ve Mesleki Tercihlerine Etkisi
Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Algılanan Sosyal Beceri Boyutlarına ve Sosyometrik Statülerine Etkisi
Grup Rehberliği Programının İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Sınav Kaygı Düzeylerine Etkisi
Çatışma Çözme Eğitiminin İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Çatışma Çözümleme Stratejileri Üzerine Etkisi
Öfke Denetimi Eğitiminin İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi
Arkadaşlık Becerisi Eğitiminin İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerine Etkisi
Karar Verme Becerileri Eğitim Programının İlköğretim Son Sınıf Öğrencilerinin Karar Verme Becerilerine Etkisi