İnsanı diğer canlılardan farklılaştıran önemli özelliklerden biri, onun bilişsel bir sisteme sahip olması ve düşünebilme yetisidir. İnsanın bu bilişsel sistemini kullanma biçimi ve düşünme stilleri onun duygularını, davranışlarını, hayata bakış açısını, kararlarını, karşılaştığı sorunları çözme biçimini ve başkalarıyla ilişkilerini önemli ölçüde etkilemektedir. Bu nedenle düşünme ve bilgiyi işleme süreci, özellikle felsefenin, psikolojinin, eğitimin, çeşitli kuram ve düşünürlerin önemli bir konusu olmuştur. Bu bağlamda bu kitapta da bilişsel süreç ve bireyin bilgiyi işleme sistemini ele alıp inceleyen kuramlardan biri olan Bilişsel-Yaşantısal Teorinin görüşleri özetlenmiş ve yapılandırmacı düşünme biçimi açıklanmıştır. Ayrıca bu kitapta, deneysel bir çalışmayla etkililiği kanıtlanmış, Bilişsel-Yaşantısal Teori temelli ve yapılandırmacı düşünmeyi geliştirmeyi amaçlayan bir psiko-eğitim programına ve içeriklerine yer verilmiştir.
Çalışmanın, bu konuda Türkiye'de ilk çalışma olması ve programın uygulama sürecine ilişkin ayrıntılı bilgiler sunması nedeniyle ülkemizde psikolojik danışma ve rehberlik alanının gelişimine bir katkı sağlayacağı umulmaktadır. Söz konusu psiko-eğitim programından psikolojik hizmetler alanında çalışan uzmanlar yararlanabileceği gibi, psikolojik danışma ve rehberlik alanında eğitim alan psikolojik danışman adayları da yararlanabilecektir. Program her ne kadar üniversite öğrencileri için geliştirilmiş olsa da lise öğrencileri ve ergenlerle yürütülecek psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri kapsamında da uyarlanarak kullanılabilir.
(Tanıtım Bülteninden)
Barkod: 9786051701325
|
Yayın Tarihi: Ocak 2016 |
Baskı Sayısı: 1
|
Ebat: 14x21 |
Sayfa Sayısı: 152
|
Yayınevi: Anı Yayıncılık
|
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
|
Dili:
Türkçe |
Ekler:
-
|
|