Bu çalışmada; öğretmenlerin okulda yeni bir öğretim modeli olan Taktiksel Oyun modelini uygulamaya geçirirken süreçte neler olduğunun anlaşılması için pratiği oluşturan hem bireysel hem de birey dışındaki pratik yapılarının rolü ortaya konulmuş. Böylece öğretmenin pratiklerini değiştirme sürecini anlamak ve bu süreci kolaylaştıran ve zorlaştıran ögelerin, pratiklerini değiştirmek ve yenilik uygulamak isteyen öğretmenler ve araştırmacılar için bu çalışma önemli. Bu çalışma, öğretmenlerin modeli nasıl uygulayacaklarına dair bir kılavuz niteliğinde.
Bu çalışmada verilen araştırma örneğinde, bir akademik yıl süresince devam eden mesleki öğrenme programında öğretmenlerin Taktiksel Oyun modelini öğrenme ve pratiklerinin içinde kullanıma dâhil etme süreçleri incelenmiş. Bu çalışmanın katılımcı eylem araştırması ile gerçekleştirilmesinden dolayı öğretmenlerin değişimi ve dönüşümünü ortaya koyması hem öğretmen öğrenmesi alanyazınına hem de uygulamada mesleki öğrenme çalışmalarına katkı sunması açısından önemli.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
Geçmişten Günümüze Beden Eğitimi Pratikleri
Metapratikler ve Pratik Yapıları
Pratik Yapıları Teorisi
Oyun Merkezli Yaklaşımlar
Taktiksel Oyun Modeli
Taktiksel Oyun Modeli Teorisi ve Gelişimi
Sosyal Yapılandırmacılık
Taktiksel Oyun Modeli Öğretim Yapısı
Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Taktiksel Oyun Modelini Öğrenme ve Kullanma Süreçleri ile Yapılan Bir Araştırmanın Tasarımı
Mesleki Öğrenmeyi Kolaylaştıran ve Zorlaştıran Çalışma Koşullarına Yönelik Bulgular
Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Modeli Öğrenirken Söyledikleri, Yaptıkları ve İlişkili Oldukları Öğelerde Değişe(meye)nlerle İlgili Bulgular