İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
SUNUŞ 7
SUNUŞ (2) 9
SUNUŞ (3) 10
SUNUŞ (4) 11
İÇİNDEKİLER 13
GİRİŞ 21
BİRİNCİ BÖLÜM
HUKUK DEVLETİ
I. GENEL OLARAK 23
II. NİTELİKLERİ 24
İKİNCİ BÖLÜM
I. İNSAN TANIMI 27
II. İNSANIN ÖZELLİKLERİ 28
III. İNSANIN ZAMANSAL YAŞAM EVRELERİ 30
A. ÇOCUKLUK DÖNEMİ 30
B. GENÇLİK DÖNEMİ 32
C. OLGUNLUK DÖNEMİ 32
D. YAŞLILIK DÖNEMİ 33
IV. İNSANIN EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ 34
V. İNSANIN TOPLUMSAL İŞLEVİ 36
A. İNSANIN KENDİNE KARŞI GÖREV VE SORUMLULUKLARI 36
B. İNSANIN BİRBİRİNE VE TOPLUMA KARŞI GÖREV VE
SORUMLULUKLARI 36
C. TOPLUMUN İNSANLARA KARŞI GÖREV VE
SORUMLULUKLARI 37
VI. İNSANIN YAŞAMASI GEREKEN YERLEŞİM YERLERİ 38
A. ŞEHİRLEŞME 38
1. Şehirler yönünden 39
2. Konutlar yönünden 40
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
I. ADALET 41
II. HÂKİM 43
III. HÂKİMİN NİTELİKLERİ 44
IV. HÂKİMLİĞİN TARİHÇESİ 45
V. HÂKİMLERİN YETİŞTİRİLMESİ VE DONANIMLARI 47
VI. HÂKİMLERİN BAĞIMSIZLIĞI–TARAFSIZLIĞI 48
A. SÜBJEKTİF TARAFSIZLIK 49
B. OBJEKTİF TARAFSIZLIK 49
VII. YARGI ETİĞİ–ŞEFFAFLIK 49
A. BİRLEŞMİŞ MİLLETLER İNSAN HAKLARI KOMİSYONUN 23
NİSAN 2003 TARİHLİ OTURUMUNDA KABUL ETTİĞİ
“BANGALORE YARGI ETİĞİ İLKELERİ” 50
1. Bağımsızlık 50
2. Tarafsızlık 50
3. Doğrululuk ve tutarlılık: 51
4. Dürüstlük 51
5. Eşitlik 51
6. Ehliyet ve Liyakat 51
B. İSTANBUL BİLDİRGESİ VE UYGULAMA TEDBİRLERİ 51
C. TÜRK YARGI ETİĞİ BİLDİRGESİ 53
HÂKİMLER VE SAVCILAR KURULU KARARI 54
TÜRK YARGI ETİĞİ BİLDİRGESİ 54
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
I. HÂKİMLİK MESLEĞİM 63
II. MESLEKİ ANILARIM 64
GÖLE 65
I. Göle Yolculuğu 65
II. Adaylık Dönemini İyi Değerlendirmek 66
III. Gaz Vermek 66
IV. Algılama 67
V. Herkes Oyun Oynuyor 68
VI. Uzak Durmak 68
VII. Beni Tanıdınız mı? 69
VIII. Yargılama Dışı Sorumluluk 70
IX. Minibüs Yolculuğu 70
X. Özgüvenli Olmak 71
XI. Kamyonla Hopa Yolculuğu 72
XII. Tipiye Yakalanmak 73
XIII. Toplumun Farklı Bakışı 74
FINDIKLI 75
I. Hak Arama 75
II. Darlanmak 75
III. Hakimin Tanıklığı 76
IV. Yemek Yemenizde Sakınca Var 77
V. Söylemlerinle Rahatsızlık Vermek 78
VI. Bu Ne Biçim Seçim 79
VII. Özeleştiri 80
VIII. Ön yargılardan uzak durmak 80
HAYMANA 82
I. Usul Bilmek 82
II. Kaplıca 83
III. Biletçi 83
IV. Sütçü 84
V. Mahkemenin Tarafsız Görünümü 85
VI. Mahkemenin Tarafsızlığı 86
VII. Otobüs Yolculuğu 86
VIII. Pazar Yeri 87
IX. Mezar Açmak 88
X. Yargılama Disiplinine Uymak 88
XI. Sünnet Düğünü 90
XII. Taze Balık 90
XIII. Vicdanlı Olmak 91
XIV. Takdiri İndirim 91
XV. Tavuk Hırsızlığı 92
XVI. Acı ve Zorluk Yaşamak 93
ASKERLİK 94
I. Sevk Ertelemesi 94
II. Kontrol etmek 95
ADALET BAKANLIĞI 97
I. Teori ve Uygulama 97
II. Bilgilenme Hakkı 97
III. Doktor Koltuğu 98
IV. Bulunduğun Konuma Göre Hareket Et 99
V. Genel Müdürlüğüm 100
VI. Yabancı Dil Bilmek 101
VII. Kişilikli Olmak 102
YARGITAY 104
I. Başarının Anahtarı 104
II. Yargıtay’ın Farklılığı 105
III. Hizmetlinin Eşitlikçi Yaklaşımı 106
IV. İşin ve Mesleğinin Ehli Olmak 106
YÜKSEK SEÇİM KURULU 108
I. Çalışma Konularına Hakimiyet 108
II. Çobanın Adalet Anlayışı 109
III. Özelliği Olan Hukuk 110
IV. Kamu Hizmetinde Özenlilik 110
V. Huzur Bulmak 111
BEŞİNCİ BÖLÜM
MAKALELERİM
I. ZAMAN PLANLAMASI VE TAKVİMİN ÖNEMİ 113
II. TOPLUMUN GELECEĞİ OLAN ÇOCUKLAR 116
A. AİLENİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ 116
1. Okul çağına kadar olan dönemde çocuklar üzerindeki
ana ve babanın etkisi 117
2. Eğitim – öğretim döneminde çocuk üzerindeki ana ve
babanın dolaylı etkisi 118
B. EĞİTİM–ÖĞRETİM KURUMLARININ ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ
ETKİSİ 118
C. ÇOCUĞUN AİLE YAŞAMINDAN VE EĞİTİM– ÖĞRETİMDEN
UZAK KALMASI 118
1. Aile yaşamından ayrı kalmış çocuklar 119
2. Eğitim – öğretim kurumlarından yararlanamamış
çocuklar 119
III. YAŞLILAR HAFTASI 121
IV. İNSAN DONANIMI VE BAŞARISI 123
A. BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ 123
B. EĞİTİMİN ÖNEMİ 124
V. ÜNİVERSİTELER VE TOPLUMSAL ETKİLEŞİM 126
A. KURUMSAL YAPILANMA 127
B. ÖĞRETİM ÜYELERİ VE ÖĞRETİM GÖREVLİLERİ 128
C. ÖĞRENCİLER 128
VI. TOPLUMSAL ŞİDDET VE HOŞGÖRÜSÜZLÜK 130
HOŞGÖRÜSÜZLÜK 131
VII. TRAFİK VE EĞİTİM 133
A. SÜRÜCÜ 133
B. ARAÇ 134
C. TRAFİK GÜZERGÂHLARI 135
VIII. İMAR PLANLARI VE ŞEHİRLEŞME 137
YER SEÇİMİ VE ŞEHİRLEŞME 137
İmar hükümleri 138
Sakin şehirler 139
IX. SOSYAL YAŞAMDA ZARARLI ALIŞKANLIKLAR İLE BAĞIMLILIKLAR 140
A. TANIMLARI VE ÖZELLİKLERİ: 140
1. Zararlı alışkanlıklar 140
2. Bağımlılık 141
B. KORUMA, TEDAVİ VE TOPLUMA KAZANDIRMA: 142
1. Önleyici koruma önlemleri 142
2. Tedavi ve topluma kazandırma önlemleri 143
X. TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ İÇ TÜZÜĞÜ 144
A. HUKUKİ NİTELİĞİ 144
B. YÜRÜRLÜKTEKİ İÇTÜZÜK 145
XI. KÜRESELLEŞEN DÜNYADA ÖĞRETİM VE EĞİTİMİN ÖNEMİ VE
BU KAPSAMDA HUKUK ÖĞRETİMİ VE EĞİTİMİ 147
A. KÜRESELLEŞME (YENİ DÜNYA DÜZENİ, GLOBALLEŞME) 147
B. HUKUK ÖĞRETİMİ VE EĞİTİMİ 151
XII. İNSAN OLMAK 156
A. İNSANIN, HER ŞEYDEN ÖNCE KENDİ VÜCUT
BÜTÜNLÜĞÜNE, RUHSAL VE ZİHİNSEL YAPISINA KARŞI
ÖZENLİ VE DİKKATLİ OLMASI 156
B. İNSANIN BİRBİRİNE VE TOPLUMA KARŞI GÖREV VE
SORUMLULUKLARI 157
XIII. BİLGİ EDİNMEK VE OKUMAK 158
XIV. VESAYET KURUMU VE ÇOCUKLAR 160
XV. ÖRNEK İNSAN NİZAMÜLMÜLK (1018–1092) 162
XVI. TÜRK MEDENİ KANUNUNDA NOTERLİK 164
A. TÜRK MEDENİ KANUNU 164
B. NOTERLİK KANUNU 165
XVII. LİYAKAT – SÜREKLİ EĞİTİM 168
A. NİTELİKLERİ 169
B. HUKUK EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ 169
XVIII. HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ 172
XIX. GEREKÇE–KARAR 175
XX. SOSYAL YAŞAMDA İNSAN 178
Hedef koymak 178
Donanımlı olmak 179
Akılcı ve ölçülü olmak 179
XXI. YAŞLILIK VE HUKUKU 181
Yaşamın son evresi 181
XXII. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK 184
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİN ANA UNSURLARI 185
XXIII. MEVSİMLER VE KÜRESEL ISINMA 187
En önemli neden 187
Hazan ve hüzün 188
XXIV. İNSAN YAŞAMINDA SU 190
Ölçülü ve akılcı kullanım 191
XXV. İNSAN YAŞAMININ PARAMETRELERİ 193
Hedef koymak 193
Akılcı ve ölçülü olmak 194
XXVI. DİL 196
XXVII. SAĞLIK–ŞİDDET 199
XXVIII. ULAŞABİLİRLİK 202
ALTINCI BÖLÜM
I. SONUÇ 205
II. YAZARIN ÖZGEÇMİŞİ 208 |